Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Houdbaarheid

  1. #1
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts

    Houdbaarheid

    Ik ben dit nog nergens tegengekomen, en vond het misschien toch wel interessant voor mensen die vuurwerk (waaronder shells) lang bewaren.

    Hoelang zou je shells kunnen bewaren / of hoe oud mogen ze maximaal zijn.

    Ik weet dat het te maken heeft met de manier van opslag, maar is er een standaard voor hoelang je iets kan bewaren? soort houdbaarheidsdatum?

    Als voorbeeld, je heb shells liggen uit 2006. Zouden die nog te vertrouwen zijn, indien goed opgeslagen?

    Ik vraag dit niet voor mijzelf of omdat ik hele oude shells heb liggen. Maar ik las laatst de topics weer door over informatie, en deze informatie kon ik nou zo snel nergens terug vinden. En misschien kan het heel informatief zijn voor bepaalde mensen.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Ik heb foto's gezien van een show waar ze speciale salute's schoten.
    Die dingen zagen er heel oud uit, het papier errond leek bijna vergaan te zijn en toch knalden ze perfect.

    Kijk gewoon of er geen waterschade is en of de stijglading niet lekt.
    Als iemand bij een handelaar losse shells koopt in het jaar 2006, wil dat daarom niet zeggen dat die ook geproduceerd zijn in dat jaar.

    Kwa houdbaarheid zal je dus moeten afgaan op het uiterlijk van de shell en als hij heel oud is, best iets meer afstand nemen.

  3. #3
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VWBE Bekijk bericht
    Ik heb foto's gezien van een show waar ze speciale salute's schoten.
    Die dingen zagen er heel oud uit, het papier errond leek bijna vergaan te zijn en toch knalden ze perfect.

    Kijk gewoon of er geen waterschade is en of de stijglading niet lekt.
    Als iemand bij een handelaar losse shells koopt in het jaar 2006, wil dat daarom niet zeggen dat die ook geproduceerd zijn in dat jaar.

    Kwa houdbaarheid zal je dus moeten afgaan op het uiterlijk van de shell en als hij heel oud is, best iets meer afstand nemen.
    Zoiets dacht ik zelf ook al! Het gaat niet om mijzelf, ik schiet geen shells, maar ik zat de topics door te lezen over shells, en viel me op dat nergens informatie stond over de houdbaarheid.

  4. #4
    VWC-Lid illegaal vuurwerkfan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2006
    Berichten
    126
    Thanks
    6
    5 waarderingen in 5 posts
    Vorig jaar hele oude bonbridge shells afgestoken, sommige leken echt al vergaan te zijn, lelijke doosjes enz en geen zakje eromheen. Maar toen ze de lucht in gingen en met een prachtig boeket uiteen spatte, kwam de ware kern naar voren

    Let dus niet alleen op de datum, daarbij is 5 jaar nog niet ontzettend veel hoor ;)
    we wachten met ze'n allen op de dag der dagen van het jaar, en die is als het zover is, zo voorbij.

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts
    Het gaat gewoon puur om opslag, juiste temperatuur en hoeveelheid in handen gehad te hebben. Als ze netjes gestapeld zijn in de juiste ruimtes kan het denk ik geen kwaad. Maar dit weet je immers NOOIT. Gewoon de liftcharge goed bekijken en capsule van de bom zelf lijkt mij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •