Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 172
  1. #61
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Ze kwamen bij mij na een maand nadat de eerste bestelling er was.
    I <3 Zippo

  2. #62
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rean112 Bekijk bericht
    Wat dacht je van jouw eigen bank.
    Alles overboekingen worden bijgehouden en zitten er vreemden tussen van extreem hoge bedragen of naar dit soort bedrijven dan trekken ze aan de bel.

    Het gaat er niet om of het veilig vuurwerk is want geen enkel vuurwerk is 100% veilig.
    Maar mocht je hier in Nederland een rotje in de hand houden of per ongeluk in je jas knallen etc...Dan is de schade beperkt.
    Geld hetzelfde voor zware dozen.
    Als een cake van 500 gram mis gaat is het in de straat waar je meestal 20 meter afstand hebt de schade te overzien.Denk dat het met een Jorge doos van 2 inch wel anders is.

    Illegaal vuurwerk is niet voor niks illegaal.
    Dus als iets illegaal is, is het per definitie gevaarlijk? Want dat is eigelijk wat je hier probeert te zeggen.
    Een 500 grammer uit Belgie valt ook onder de categorie illegaal vuurwerk. Deze zou volgens jou dus meer schade aanrichten als een Nederlandse 500 grammer.
    Sterker nog Als een duitser in Nederland een 40 grams pijl koopt (In duitsland maximaal 20 gram) is hij levens gevaarlijk bezig want het vuurwerk bevat het dubbele aantal kruid, en is niet voor niks illegaal.

    In mijn ogen is geen enkel stuk vuurwerk gevaarlijk. De gebruiker die is gevaarlijk als hij er niet verantwoord mee omgaat.

    En wat betreft een economisch delict ga jij mij vertellen dat je nog nooit iets gesmokkeld hebt.(kratje bier,parfum) en dat je je altijd aan de regels houd. Heilig boontje

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Ik weet niet precies waar je dat leest? Volgens mij is dat niet precies wat hij probeert te zeggen en is het iets wat jij erin leest.
    Wat ik erin lees, en waar ik het mee eens ben, is dat de prof bakken( die illegaal zijn in nederland) gevaarlijker zijn dan legaal vuurwerk. Dus niet een 500 grams pot uit België.
    En als het met een profbak mis gaat is dit gevaarlijker.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  4. #64
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis-pyro Bekijk bericht
    Dus als iets illegaal is, is het per definitie gevaarlijk? Want dat is eigelijk wat je hier probeert te zeggen.
    Een 500 grammer uit Belgie valt ook onder de categorie illegaal vuurwerk. Deze zou volgens jou dus meer schade aanrichten als een Nederlandse 500 grammer.
    Sterker nog Als een duitser in Nederland een 40 grams pijl koopt (In duitsland maximaal 20 gram) is hij levens gevaarlijk bezig want het vuurwerk is niet voor niks illegaal.

    In mijn ogen is geen enkel stuk vuurwerk gevaarlijk. De gebruiker die is gevaarlijk als hij er niet verantwoord mee omgaat.

    En wat betreft een economisch delict ga jij mij vertellen dat je nog nooit iets gesmokkeld hebt.(kratje bier,parfum) en dat je je altijd aan de regels houd. Heilig boontje
    Ten eerste lees je tussen de regels door.
    En over het smokkelen dat doen die bedrijven niet maar die leven ervan en verdienen dus hun brood met het versturen van (vuurwerk) zonder het zoals je het hoort te doen onder gevaarlijke stoffen dus zijn ze goedkoper uit.
    En onder illegaal vuurwerk bedoelen we natuurlijk niet de consumenten cakes die in de buurlanden worden verkocht maar meer het professionele vuurwerk en de knallers die veel schade kunnen aanrichten door het verkeerde gebruik of productiefout.
    Mijn punt is dus als het mis gaat is de schade niet te overzien.
    Ik wil mijn trailer niet vol hebben met vuurwerk terwijl ik het niet zou weten.Je zult maar pauze maken naast een school of in Europoort,mag dan hopen dat er niks zou gebeuren.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  5. #65
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    @ tjopper

    Dan nog toen er in Nederland nog cakes tot maximaal 200 gram verkocht werden. Hoorde je iedereen klagen hoe schandalig het was dat sommige in het buitenland zwaardere cakes gingen halen. Want dat was levensgevaarlijk.
    Maar nu we cakes tot 500 gram mogen hebben. Klaagt niemand meer.

    Wat wel niet als we straks 1000 gram cakes mogen hebben?
    Het gaat er mij om dat sommige hier altijd over buitenlands vuurwerk zitten te ******en. En dat alleen het nederlandse vuurwerk veilig is.En zodra Nederland het aantal gram pts verhoogt is het ineens weer veilig vuurwerk. Nou mooi niet dus. In vrijwel alle omliggende landen vallen knallers als nitraten,vlinders onder de categorie consumenten vuurwerk. Verkopen al die landen dan levensgevaarlijk vuurwerk met de kracht van een handgranaat. En waar je de gevel van een huis mee opblaast.

    Pure onzin het gaat maar om een ding de belasting centen die de Nederlandse staat misloopt.

  6. #66
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Typisch ja dat Nederland buitenlands vuurwerk kan stigmatiseren, terwijl vergeten wordt dat Duitsers en Belgen hier zwaarder siervuurwerk aan konden schaffen tot dit jaar.
    Nog steeds kunnen Duitsers hier pijlen halen die zwaarder zijn dan in Duitsland.

    Hypocriet geblablabla vanuit Nederland enkel en alleen om Nederlandse belangens te beschermen. Puur protectionisctische maatregelen.

    En in de zorg willen ze vrije marktwerking. Waardoor iedereen zich scheel gaat betalen en mensen die dat niet kunnen geen zorg mogen ontvangen.

    Gaat echt de goede kant op met dit land ja...

  7. #67
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Sorry maar ik bekijk het heel anders.
    Als er nitraaten in de schappen ligt ipv rotjes dan zou je op 1 januari veel meer slachtoffers hebben dan nu.
    En trouwens een Belg mag geen eens knallers kopen!
    Dus het is zelfs daar illegaal.
    Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en het verzenden van vuurwerk zonder dat de mensen die het in de handen hebben weten is gewoon gevaarlijk.
    Als er met oud en nieuw een cake word afgeschoten dan verwacht je niet dat het een 2 inch doos is en houd je geen 100 meter afstand dat is het verschil tussen illegaal en legaal.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  8. #68
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rean112 Bekijk bericht
    Sorry maar ik bekijk het heel anders.
    Als er nitraaten in de schappen ligt ipv rotjes dan zou je op 1 januari veel meer slachtoffers hebben dan nu.
    En trouwens een Belg mag geen eens knallers kopen!
    Dus het is zelfs daar illegaal.
    Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en het verzenden van vuurwerk zonder dat de mensen die het in de handen hebben weten is gewoon gevaarlijk.
    Als er met oud en nieuw een cake word afgeschoten dan verwacht je niet dat het een 2 inch doos is en houd je geen 100 meter afstand dat is het verschil tussen illegaal en legaal.
    Je slaat de plank totaal mis kerel. Een Belg mag vanaf dit jaar ook knal vuurwerk kopen?
    En waarom zou een nitraat per definitie gevaarlijker zijn. In alle omliggende landen liggen ze vrijwel in de schappen. En lees je daar ooit iets over tig ongelukken? Hebben ze daar dan zulk veilig vuurwerk. Of kan de gemiddelde burger er hier niet mee omgaan?

    Overigens gebeuren de meeste ongelukken nog steeds met Nederlands consumenten vuurwerk. En worden de cakes in Belgie nog steeds door 2 verschillende instanties gekeurd. En is daar het vuurwerk ook stukken veiliger

    Als er een slachttoffer valt met Nederlands consumenten vuurwerk. Is diegene er niet op de juste wijze mee omgegaan.

    Valt er een slachttoffer met illegaal vuurwerk dan staat het bij wijze van spreken gelijk op de voorpagina van alle kranten.
    Dat is het verschil.

  9. #69
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rean112 Bekijk bericht
    Sorry maar ik bekijk het heel anders.
    Als er nitraaten in de schappen ligt ipv rotjes dan zou je op 1 januari veel meer slachtoffers hebben dan nu.
    En trouwens een Belg mag geen eens knallers kopen!
    Dus het is zelfs daar illegaal.
    Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en het verzenden van vuurwerk zonder dat de mensen die het in de handen hebben weten is gewoon gevaarlijk.
    Als er met oud en nieuw een cake word afgeschoten dan verwacht je niet dat het een 2 inch doos is en houd je geen 100 meter afstand dat is het verschil tussen illegaal en legaal.
    Daar gaat het in de kern niet om. Het gaat om het feit dat overheden puur om financiele belangen het vuurwerk in andere landen loopt te stigmatiseren als gevaar, terwijl je hier vuurpijlen mag verkopen die zwaarder zijn dan in Duitsland.

    Duitsland stigmatiseert Nederlands vuurwerk toch ook niet al jarenlang, terwijl dat zwaarder was dan het Duitse?

    Overigens heb je wel gelijk dat sommige spullen gevaarlijk kunnen zijn. Maar dat mag niet aangevoerd worden als drogreden om de eigen economie te beschermen als je juist pleit voor marktwerking in de economie.

  10. #70
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Titel zegt toch genoeg van deze post.

    Sommige mensen zien het gevaar niet in die hebben een plaat voor hun kop.
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  11. #71
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rean112 Bekijk bericht
    Titel zegt toch genoeg van deze post.

    Sommige mensen zien het gevaar niet in die hebben een plaat voor hun kop.
    Fijn dat je toegeeft dat je een plaat voor je kop hebt en niet inziet dat je bij tijd en wijlen voorgelogen en geintimideerd wordt. Dat waardeer ik.

  12. #72
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    De laatste aantal posts bewijzen maar weer dat Nederland complkeet is doorgeslagen als het gaat om vuurwerk, en "veiligheid". Ik noem het liever schijnveiligheid. Want wat zijn die jorge blokken toch gevaarlijk, maar de 30mm potten die dit jaar in Belgie te verkrijgen zijn, consumenten vuurwerk dus dat is vast veilig. Mensen houden zichzelf voor de gek. Nederland is gewoon doorgeslagen.. 3" salutes en 4" siershells neem ik maar even als 2e voorbeeld. In Nederland sta ik er bij een show zo'n 200/300 meter vanaf en in Pobla de vallbona in Spanje sta ik op 25 meter.

    Jammer om te zien dat de overheid zelfs freaks zo ver krijgt om hun onzin(dat vind ik het gewoon) te geloven. Waar is de logica gebleven.

    Mensen in Nederland kunnen gewoon niet normaal met vuurwerk omgaan en ongelukken gebeuren nou eenmaal in het leven, ook met vuurwerk ja.

  13. #73
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    De laatste aantal posts bewijzen maar weer dat Nederland complkeet is doorgeslagen als het gaat om vuurwerk, en "veiligheid". Ik noem het liever schijnveiligheid. Want wat zijn die jorge blokken toch gevaarlijk, maar de 30mm potten die dit jaar in Belgie te verkrijgen zijn, consumenten vuurwerk dus dat is vast veilig. Mensen houden zichzelf voor de gek. Nederland is gewoon doorgeslagen.. 3" salutes en 4" siershells neem ik maar even als 2e voorbeeld. In Nederland sta ik er bij een show zo'n 200/300 meter vanaf en in Pobla de vallbona in Spanje sta ik op 25 meter.

    Jammer om te zien dat de overheid zelfs freaks zo ver krijgt om hun onzin(dat vind ik het gewoon) te geloven. Waar is de logica gebleven.

    Mensen in Nederland kunnen gewoon niet normaal met vuurwerk omgaan en ongelukken gebeuren nou eenmaal in het leven, ook met vuurwerk ja.
    ik vind echt dat je gelijk hebt hoor daarom is youtube leuk als bewijs.nederland houd er niet van om bananen republiek te worden genoemd vanwege ons drugsbeleid.maar wij noemen maar wat graag elk ander land inclusief belgie een bananen replubliek als het om vuurwerk gaat echt achterlijk.

  14. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firecrack-R Bekijk bericht
    De laatste aantal posts bewijzen maar weer dat Nederland complkeet is doorgeslagen als het gaat om vuurwerk, en "veiligheid". Ik noem het liever schijnveiligheid. Want wat zijn die jorge blokken toch gevaarlijk, maar de 30mm potten die dit jaar in Belgie te verkrijgen zijn, consumenten vuurwerk dus dat is vast veilig. Mensen houden zichzelf voor de gek. Nederland is gewoon doorgeslagen.. 3" salutes en 4" siershells neem ik maar even als 2e voorbeeld. In Nederland sta ik er bij een show zo'n 200/300 meter vanaf en in Pobla de vallbona in Spanje sta ik op 25 meter.

    Jammer om te zien dat de overheid zelfs freaks zo ver krijgt om hun onzin(dat vind ik het gewoon) te geloven. Waar is de logica gebleven.

    Mensen in Nederland kunnen gewoon niet normaal met vuurwerk omgaan en ongelukken gebeuren nou eenmaal in het leven, ook met vuurwerk ja.
    Ik ben bang dat ik het punt dat je wil maken even mis.
    Zou je dit willen toelichten?

    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  15. #75
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    Ik ben bang dat ik het punt dat je wil maken even mis.
    Zou je dit willen toelichten?

    greetzz
    Ehhm, wat moet ik er precies over uitleggen?

    Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Heb je mischien de discussie ervoor niet helemaal doorgelezen?(tussen Jupilerfreak, dennis-pyro en rean112) Want daar borduurde ik namelijk even op voort

Pagina 5 van 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •