Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 172
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door red thunder Bekijk bericht
    Ben ik niet met je eens Denjo.. Nitraten oké,maar ik zou mijn hart vasthouden wanneer de hele straat met Delova's zou rond lopen.
    Ik had het dan ook meer over die nitraten dan over Delova Rana's... Want inderdaad als je die legaliseert, dan wordt het druk in het ziekenhuis.
    Het leven is een feest!

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 september 2010
    Berichten
    154
    Thanks
    10
    34 waarderingen in 14 posts
    Ik begin me toch echt lichtelijk zorgen te maken waar het naar toe gaat in dit land iemand met een passie voor (illegaal)vuurwerk wordt opgepakt terwijl er buiten nog genoeg gespuis rondloopt die ergere dingen hebben gedaan :S Bedenk zelf maar wat...

  3. #18
    VWC-Lid rene_vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 november 2008
    Locatie
    Twente...
    Berichten
    875
    Thanks
    336
    493 waarderingen in 177 posts
    Ik heb meerdere verhalen zoals deze gelezen en wat het opvalt is dat de mensen die gepakt zijn het goed willen praten en zichzelf als slachtoffer zien.
    Niet alle stoffen mag je bv blussen met water en als je niet weet dat je deze stoffen moet vervoeren kun je ook geen juiste actie ondernemen mocht het mis gaan.
    Ik ben zelf vrachtwagenchauffeur en heb vaak genoeg pallets met dozen in de vrachtwagen en soms met zwarte folie en dan staat er niet duidelijk in de papieren wat er allemaal inzit.Ik moet er niet aan denken dat ik 33 pallets met illegaal vuurwerk dat veel schade kan aanrichten moet vervoeren terwijl ik het niet weet.Tuurlijk is de kans klein dat er iets mis gaat net zoals bij de sorteer centrales.Maar zonder deze zendingen is en nog minder kans op explosie gevaar door de lading.Het verzenden van gevaarlijke stoffen moet je vervoeren volgens de ADR-wet.Illegaal vuurwerk is niet voor niks illegaal.als er ongelukken gebeuren dan is de schade veel erger.shells word afgeschoten door mensen die ervoor geleerd hebben en de juiste veiligheidsmaatregelen nemen.De meeste hier weten de afstand niet eens per inch dat je moet nemen om een shell af te schieten,en sommige denken dat een pvc(regenpijp) ook kan voldoen als mortier.wel ben ik het er mee eens dat als je iets besteld dat er 2 mensen fout zijn als het niet als gevaarlijke stoffen word verzonden.Verder als je de wet wil overtreden dan moet je ook de gevolgen zonder gezeur nemen.
    Koop gewoon vuurwerk uit een winkel en bestel het niet via de post.
    Laatst gewijzigd door rene_vuurwerk; 4 november 2011 om 18:15
    Je bent een rund als je met vuurwerk stunt.

  4. #19
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Ze moeten bij Baarle ook strenger controleren en meer mensen oppakken. Dat is namelijk ook levensgevaarlijk vuurwerk wat er verkocht wordt. Hypocrieten figuren die hier tussen zitten die dan zeggen dat het je eigen schuld is en Pools vuurwerk slecht is. Daarbij als jouw auto in brand vliegt vanuit Baarle in de file is het eind ook zoek

    Al het illegaal vuurwerk is in strijd met de wet. Als je niet gepakt wilt worden moet je vuurwerk in Nederland bestellen de laatste 3 dagen van het jaar.

  5. #20
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
    Je mag het vuurwerk bestellen en laten versturen voor die aantrekkelijke prijzen, maar zo gauw je het in ontvangst neemt heb je illegaal vuurwerk in bezit en ben je strafbaar. Dit is mensen pesten!

    Ik vind het heel erg flauw om nou alle adressen langs te gaan van mensen die bij Poolse vuurwerkwinkels hebben besteld om te kijken of er daar nog wat voor mensen verpest kan worden. Pak dat versturen via de post aan in plaats van de mensen die er gebruik van maken! De klanten kunnen er niks aan doen, ja volgens de wet zijn ze natuurlijk strafbaar, maar zij zijn lekker gemaakt met mooie prijzen en het gemak van het simpelweg laten opsturen, in combinatie met het slechte aanbod dit jaar in de illegale handel in Nederland. Men zou eerder iets moeten doen aan het half-legale-half-illegale van het laten bezorgen van vuurwerk. Dit, is nogmaals, gewoon mensen pesten, feestdagen verpesten, mensen verdrietig maken. De handel in vuurwerk via de post die men zo graag wil bestrijden wordt hiermee niet bestreden, want al het vuurwerk wat de politie nu vindt was allang bezorgd.
    Mien god, wat een jankverhaal zeg 't Spul zou niet verstuurd worden als men het niet zou bestellen hè. Dat een Duitser of Pool misbruik maakt van de naïviteit en ongebreideld oogkleppen-opportunisme van Nederlandse jochies is niet meer dan logisch. Zolang er luitjes zo dom zijn om op zo'n doorzichtige en makkelijk traceerbare wijze met de wet te gaan spelen, zullen verkopers er gebruik van maken EN justitie die de sullige aankopers voor 't oprapen heeft. Niet meer dan logisch, want justitie moet scoren, cijfers halen en zorgen dat het beeld ontstaat dat zij wat doen aan het volgens burger en overheid lévensgevaarlijke vuurwerk. Dat wij wel beter weten boeit geen ene reet, als je fokt met de regels (hoe imbeciel die ook soms zijn) moet je ook als een kerel op de blaren gaan zitten en niet gaan lopen janken en mekkeren. Bah, wat heb ik een hekel aan dat laffe geblèr.
    Laatst gewijzigd door Richardus; 4 november 2011 om 22:25

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ik vind het wel komisch, ik wens niemand een proces toe en ik wens als vuurwerkfreak al helemaal niemand toe dat zijn vuurwerk wordt afgepakt. Maar zeg nou zelf, je bent toch ook niet echt slim bezig als je voor wat zwaarder vuurwerk via internet gaat bestellen vanuit polen?! Niemand behalve de regering weet precies waar die informatie die via internet wordt verzonden allemaal blijft, en als je dan nog eens via je eigen bankrekening gaat afrekenen ja dan snap ik dat je snel gepakt wordt. Het is misschien even goed gegaan, maar komop zeg dit hadden we toch kunnen verwachten! Er hoeft maar een iemand gepakt te worden die met klamme handjes die website doorgeeft en de politie moet dan maar net denken dat trekken we even na. Ik gun het ze niet hoor, zo makkelijk een heleboel mensen tegelijk pakken, maar iedereen heeft het er zelf naar gemaakt. Natuurlijk zijn er vele zwaardere misdrijven dan wat illegaal vuurwerk voor handen hebben. Maar er moet ergens een grens getrokken worden, en ik vind dat dat met al dat nieuwe toch best wel gevaarlijke spul wat nederland binnenkomt ook wel eens mag. Nu is het gebeurt, en dan gaan we met zijn alle weer janken.
    Wordt eens wakker!

  7. #22
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2010
    Berichten
    425
    Thanks
    28
    17 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander-dvh Bekijk bericht
    Ik begin me toch echt lichtelijk zorgen te maken waar het naar toe gaat in dit land iemand met een passie voor (illegaal)vuurwerk wordt opgepakt terwijl er buiten nog genoeg gespuis rondloopt die ergere dingen hebben gedaan :S Bedenk zelf maar wat...
    Dus de Nederlandse politie moet zich eerst richten op wapenhandel bijvoorbeeld en daarna pas op lichtere misdaden zoals het bezit van illegaal vuurwerk? De politie kan ook wel meerdere dingen tegelijk.

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    206
    Thanks
    10
    92 waarderingen in 35 posts
    Illegaal blijft natuurlijk illegaal. In denk wel dat als je een deel legaliseert je al een hoop problemen verhelpt. Legaliseer bijvoorbeeld zoiets als een thumping Thunder, hiermee haal je denk ik al een groot deel handel weg. En versoepel de controles van Nederlands vuurwerk. Er worden extreem hoge eisen gesteld waardoor vuurwerk bijna onbetaalbaar wordt en mensen kiezen voor het goedkopere buitenland. Kijk als iemand met 6 inch Shell gaat schieten heeft deze er verstand van( ga ik vanuit), maar het kan wel fout gaan , deze persoon moet ook verantwoordelijk zijn voor wat hij doet dus zeker niet in een straat afschieten wat nog steeds gebeurd. Want als het fout gaat is het weer probleem dat de politie strenger moet controleren. Ik ben zelf ook net opgepakt en wat dat ik fout zit. Maar kom op het Nederlandse vuurwerk lijkt wel kindervuurwerk?

  9. #24
    VWC-Lid RickB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2009
    Berichten
    496
    Thanks
    101
    180 waarderingen in 77 posts
    Ik ben het wel met Richardus eens. Als je een beetje logisch nadenkt weet je gewoon dat het bestellen van vuurwerk niet handig is. Als je hier vuurwerk in NL besteld via een webshop moet je het ook op komen halen toch? Daar gelden gewoon strenge regels voor. In het geval van illegaal vuurwerk lijkt me dat helemaal het geval.

    Vroeg of laat gaat het een keer fout en ik zou niet die kerel uit Duitsland willen zijn die dit allemaal op zijn geweten heeft. Wat een gek zeg.

    Het is jammer dat we in NL niet redelijk vuurwerk mogen hebben als nitraten of vlindertjes zonder gips. Maar wellicht dat dat in de toekomst veranderd met de CE keuring. Je weet het niet. Alles word veiliger gemaakt. Dat ziet ook de overheid wel.

    Wel ben ik het met Dinkydau eens dat ze beter die ******s kunnen aanpakken die de boel opblazen, maar goed. Het heeft allemaal met het slechte imago van vuurwerk te maken. In hun ogen is iedereen met zwaar vuurwerk een potentieel gevaar die spullen opblaast. Hopelijk worden er dit jaar genoeg gepakt die spul kapot lopen te maken, zodat de cijfers eens goed naar beneden gaan. Slopen = niet leuk!

  10. #25
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrBonbridge Bekijk bericht
    Illegaal blijft natuurlijk illegaal. In denk wel dat als je een deel legaliseert je al een hoop problemen verhelpt. Legaliseer bijvoorbeeld zoiets als een thumping Thunder, hiermee haal je denk ik al een groot deel handel weg. En versoepel de controles van Nederlands vuurwerk. Er worden extreem hoge eisen gesteld waardoor vuurwerk bijna onbetaalbaar wordt en mensen kiezen voor het goedkopere buitenland. Kijk als iemand met 6 inch Shell gaat schieten heeft deze er verstand van( ga ik vanuit), maar het kan wel fout gaan , deze persoon moet ook verantwoordelijk zijn voor wat hij doet dus zeker niet in een straat afschieten wat nog steeds gebeurd. Want als het fout gaat is het weer probleem dat de politie strenger moet controleren. Ik ben zelf ook net opgepakt en wat dat ik fout zit. Maar kom op het Nederlandse vuurwerk lijkt wel kindervuurwerk?
    Lijkt wel kindervuurwerk ? ligt eraan met wat je het verglijkt natuurlijk.
    Ik vermaak me heel goed met oud en nieuw, komt geen stukkie illegaal vuurwerk bij kijken, juist om dit soort problemen / risico`s te verkomen.
    En over het legaliseren van sommige producten, waar leg je de grens nu in het Jumping Thunders, maar over 3 jaar is dat ook normaal en willen mensen zwaarder vuurwerk hebben. Ik zie het verhaal anders, laat mensen een vergunning aanvragen met een daarbij behoorde cursus ofzo, en geef ze dan toestemming voor het afsteken van zwaarder vuurwerk ( niet tussen de huizen natuurlijk ) Mij lijkt zo plan wel wat, of het haalbaar is ... dat is natuurlijk een ander verhaal. Feit blijft wel dat ik het vervelend voor jou en de andere mensen vindt die zijn gepakt.
    http://www.stefandrukker.nl

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2011
    Berichten
    206
    Thanks
    10
    92 waarderingen in 35 posts
    Neem nou rotjes. Ik kan me er niet meer mee vermaken. Het gevaar voor zwaarder vuurwerk blijft inderdaad wel . Ik dacht ook aan vergunning net als volgens mij in Amerika. Risico is wel dat handelaren diploma halen en dan vuurwerk Kopen voor handel. Hier zou je natuurlijk wel weer een maximaal aantal aan kunnen verbinden

  12. #27
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
    Ze moeten bij Baarle ook strenger controleren en meer mensen oppakken. Dat is namelijk ook levensgevaarlijk vuurwerk wat er verkocht wordt. Hypocrieten figuren die hier tussen zitten die dan zeggen dat het je eigen schuld is en Pools vuurwerk slecht is. Daarbij als jouw auto in brand vliegt vanuit Baarle in de file is het eind ook zoek

    Al het illegaal vuurwerk is in strijd met de wet. Als je niet gepakt wilt worden moet je vuurwerk in Nederland bestellen de laatste 3 dagen van het jaar.
    Juist ja, flikker anders een eind op als je hier alleen maar gaat trollen?
    Baarle is gewoon prima vuurwerk. Klaar!
    I <3 Zippo

  13. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Derk Bekijk bericht
    Juist ja, flikker anders een eind op als je hier alleen maar gaat trollen?
    Baarle is gewoon prima vuurwerk. Klaar!
    als het honderd procent zeker is dat hij loopt te stoken, dan nog is het handig om niet zo te reageren. Dat jij het prima vuurwerk vind is prima. Als iemand anders het niet leuk vind dan niet.
    Waar ik een beetje moet van word is het eeuwige geëmmer over het oppakken van mensen en de klaagzang die er dan bij komt.
    Of grote verhalen dat je gepakt bent en wat je nu moet doen.
    Het is misschien handig om deze dingen van te voren te bedenken. Als je je bezig houdt met illegaal vuurwerk heb je kans.
    Ik ben het met richardus eens, alleen probeer ik me iets voorzichtiger uit te drukken ;-)
    Laten we nu gewoon ons bezig houden met de hobby die we hebben. Dan blijft het leuk en gezellig.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  14. #29
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Derk Bekijk bericht
    Juist ja, flikker anders een eind op als je hier alleen maar gaat trollen?
    Baarle is gewoon prima vuurwerk. Klaar!
    Volgens mij was de post sarcastisch bedoeld.

  15. #30
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Wat ik me nog steeds afvraag is hoe dit nou precies gebeurd.

    Poolse winkels hebben niets te maken met de Nederlandse of Duitse politie, de Nederlandse en Duitse politie kan moeilijk deze winkels dwingen om betalingsgegevens door te geven. Daarnaast hebben we nog de wetten die onze recht van privacy beschermen.

    Hoe kunnen zij er achter komen dat iemand iets besteld bij een Poolse site?
    Ik vraag me af of er gegevens doorgegeven zijn door die Polen, of dat er door de politie is ingebroken op die sites. Óf wat ook kan is dat ze de pakketjes die onderschept waren met scans, gewoon hebben laten afleveren om de persoon daarna te pakken op het in bezit hebben van vuurwerk (Wat mij wel erg onwaarschijnlijk lijkt omdat dit zou betekenen dat ze alle pakketjes uit Polen gecheckt moeten hebben.)

    Verschillende eigenaren van deze poolse sites hebben al aangegeven dat ze geen gegevens doorgegeven hebben of dit zullen doen.

    Vage verhalen allemaal.

Pagina 2 van 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •