Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filmen met een mobiele telefoon

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Ja ik had precies hetzelfde met de 4s -> 6.
    Beeld van de iPhone is top maar alles ná de 5s heeft zo'n plop geluid

    Comment


      Oorspronkelijk geplaatst door MrXtremeFireworks Bekijk bericht
      Paar weken geleden met de OnePlus 3 de 60fps functie uitgeprobeerd op een demo. Voor zover ik weet zijn er geen instellingen aan te passen in de filmmodus met de standaardapp, waardoor de ISO automatisch veel te hoog staat. Iemand toevallig een app aan te raden waar wel instelmogelijkheden zijn?
      Helaas is hier nooit een antwoord op gekomen en ik heb net de OnePlus 5t in mijn bezit met dezelfde kale camera app (alleen keuze 720P, 1080P,1080P 60FPS of 4K). Verder als ik ergens op focus met m'n vinger komt er AE/AF-blok te staan die ik omhoog (lichter) of omlaag (donkerder) kan zetten? Wat is een goede (liefst gratis) camera app waar je wat meer (ISO) mogelijkheden hebt? Zou namelijk graag de Collision Thunder in de straat willen filmen.
      https://youtu.be/SxxMgCgu2do

      Comment


        Excuus, moest naar boven swipen om de pro stand te kunnen gebruiken, er zijn nu meer opties om mee te spelen.Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:	Screenshot_20171215-010738.jpg
Vertoningen:1
Grootte:87,0 KB
ID:	1564302
        https://youtu.be/SxxMgCgu2do

        Comment


          Het was nog een beetje aanmodderen met de iPhone 8 Plus, ook even met betrekking tot het focussen. maar met een beetje oefenen en in de toekomst hopelijk ook met een externe mic komt het allemaal wel goed
          Youtube: Fuse & Cues

          Comment


            Ik wil dit jaar ook gaan filmen tijdens oud en nieuw. Ik heb een Samsung Galaxy S7 en ben tot op heden nog niet echt tevreden met de filmpjes. Ik weet niet zo goed wat ik aan moet passen en wat dat dan voor effect heeft. Ik heb veel last van weerkaatsing van licht bij het filmen van vuurwerk. Hieronder een filmpje gefilmd met mijn S7. Vooral in het begin bij het crossette effect zie je lichtpunten in beeld die er in de praktijk niet op die plekken waren. Videogrootte FHD 1920x1080.



            Heeft iemand tips wat ik aan kan passen in de instellingen om de beeldkwaliteit te vergroten en de lichtweerkaatsing weg te halen?
            Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

            Comment


              Zover ik dat eerder heb gezien is dat helaas aan de lens te danken ben ik bang. Er zitten ergens compromissen wegens zoveel optiek in zo'n dun hoesje te krijgen. Heb het echter nog nooit zo erg gezien bij recente smartphones.

              Wellicht heb je net een slechte copy van de s7 te pakken waarbij een element net scheef in de behuizing zit. Door de bollingen en hollingen van lenzen kan het verklaren dat het licht de tegengestelde kant op gaat, dus die scherpe lichtpuntjes van de crosette bijvoorbeeld.

              (is verder allemaal wat ik denk, niet bewezen of ondersteund met feiten!)

              Comment


                De ghosting (zo heet dat) komt in alle s7's voor die ik heb gezien bij felle effecten. Ik zie het vaker en vind het niet verschrikkelijk storend. Het komt door de sensor, die is zo ontzettend spiegelend dat het weerkaatst in de lens. Daarom zie je het effect ook ondersteboven. Helaas kan je er zelf niets tegen doen. de sensor en ieder lensje zou aan beide kanten een coating moeten hebben tegen die weerspiegeling maar helaas heeft de s7 dat niet. En zo zijn er trouwens nog veel meer smartphones waar je het in meer of mindere mate ziet.

                Ik weet verder niet of je het kan instellen maar omdat de lens fixed 1.7 is zou ik de iso zo laag mogelijk houden en het contrast ook. Ik gebruik zelf cinema fv-5 Het helpt niet tegen de ghosting maar ik vind het de algemene kwaliteit ten goede komen.

                Comment


                  Ik heb afgelopen vrijdag voor het eerst met de s7edge gefilmd. Ook hier zie je dat hij moeite heeft bij te veel licht. Bij die waterval kon hij er helemaal niets dan maken.
                  https://www.youtube.com/watch?v=zOYYvapNpT4&t=80s

                  Comment


                    Afgelopen donderdag voor het eerst echt een show gefilmd met mijn Oneplus 3 met de Cinema 4K camera app. Deze app laat je alle instellingen aanpassen zoals ISO, sluiter, witbalans etc. Hij laat je zelfs met een bitrate van 200 Mbps filmen. Ben zelf zeer tevreden over de kwaliteit. Kleuren mochten nog iets levendiger wat mij betreft, maar dit zou makkelijk op te lossen zijn met een videobewerkingsprogramma. Afijn, hier de onbewerkte video rechtstreeks van mijn OP3 geüpload.

                    Comment


                      Vorig jaar heeft mijn vrouwtje met haar samsung 2017 a5 gefilmt wat redelijke beelden en geluid had opgeleverd ,
                      nu heeft ze een een samsung a7 2018 en het filmpje is om te huilen .
                      Wisselend geluid alsof het gefilterd wordt , maar alleen bij knallen want de fluiters staan er wel goed op .
                      En het beeld is ook zeer slecht alsof er water op de lens zit soms , wat niet het geval was .
                      Ik heb hem op you tube geupload maar kan de kwaliteit niet hoger als 240p instellen ?!?!

                      Is er iemand die weet of ik nog wat aan kan passen ? Het was mijn mooiste show ooit
                      Natural Born Pyro

                      Comment


                        Dit is echt balen om te lezen, al ben ik allereerst blij dat je niet bij de opgepakte mensen uit Heerlen hoort!!

                        Wat samsung sterk maakt bij het filmen zijn de Pro instellingen, had je die gebruikt was er geen probleem geweest( zie elders in dit topic) Ik vermoed dat je telefoon niet goed ingesteld staat in de standaard instellingen, normaliter krijg je uit een samsung prima standaard beelden op 720p of 1080p.
                        Mijn pa heeft ook een beetje met een A7 gefilmd en is haarscherp.
                        Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
                        Vorig jaar heeft mijn vrouwtje met haar samsung 2017 a5 gefilmt wat redelijke beelden en geluid had opgeleverd ,
                        nu heeft ze een een samsung a7 2018 en het filmpje is om te huilen .
                        Wisselend geluid alsof het gefilterd wordt , maar alleen bij knallen want de fluiters staan er wel goed op .
                        En het beeld is ook zeer slecht alsof er water op de lens zit soms , wat niet het geval was .
                        Ik heb hem op you tube geupload maar kan de kwaliteit niet hoger als 240p instellen ?!?!

                        Is er iemand die weet of ik nog wat aan kan passen ? Het was mijn mooiste show ooit

                        Comment


                          Tja heel erg voor “cougar” . Dat is echt een ramp.
                          Maar ik had zowieso niet meer dan 25kg in huis dit jaar .
                          Het is gefilmt met de telefoon van onze dochter , door mijn vrouw , omdat de foon een wijdhoeklens zou hebben had ik dat zelf gevraagd :(


                          Ik kan hier nu dus niets meer aan doen ?

                          De beste wensen btw
                          Natural Born Pyro

                          Comment


                            Dat is inderdaad niet zo best.
                            De wijdhoek moet je zoiezo selecteren bij een A7. Die heeft namelijk 3 lenzen.
                            Maar ik denk dat je hier niet veel meer mee kan, als je 240 filmt kun je er denk ik geen 720 of 1080 van maken.

                            Mocht ik ernaast zitten dan hoor ik het graag.

                            Oorspronkelijk geplaatst door pielke Bekijk bericht
                            Tja heel erg voor “cougar” . Dat is echt een ramp.
                            Maar ik had zowieso niet meer dan 25kg in huis dit jaar .
                            Het is gefilmt met de telefoon van onze dochter , door mijn vrouw , omdat de foon een wijdhoeklens zou hebben had ik dat zelf gevraagd :(


                            Ik kan hier nu dus niets meer aan doen ?

                            De beste wensen btw

                            Comment


                              Samen met m'n vrienden gefilmd afgelopen oud en nieuw, zij met een Iphone X en ik met de Samsung S8. Maar de Iphone X heeft toch wel beter beeld en geluid..

                              Dit jaar de Samsung S10 aanschaffen, ik ben benieuwd hoe die camera is! Ik sla altijd een generatie over met de Samsung S serie en ik merk toch wel dat er iedere keer grote verbetering zit in de camera.

                              Comment


                                Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
                                Samen met m'n vrienden gefilmd afgelopen oud en nieuw, zij met een Iphone X en ik met de Samsung S8. Maar de Iphone X heeft toch wel beter beeld en geluid..

                                Dit jaar de Samsung S10 aanschaffen, ik ben benieuwd hoe die camera is! Ik sla altijd een generatie over met de Samsung S serie en ik merk toch wel dat er iedere keer grote verbetering zit in de camera.
                                Ik heb dit jaar ook de S10 moeten aanschaffen omdat de S7 het begeven heeft.

                                Ik hoop dat de ghosting waar de S7 wel last van had weg is!

                                Qua geluid heb ik de Rodeo micro pro aangeschaft op aanbeveling van Darksoul. Ik zal dus ook gelijk even kijken hoe dat geluid is! Desnoods probeer ik het gewoon met een aantal Cat 1 producten morgen....
                                With great fireworks comes great responsibility

                                Comment

                                Working...
                                X