Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 15 van 27 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 225 van 395
  1. #211
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Dit snap ik niet, ik heb de app getest! Maar de beeld komt zo traag over? Ik zal hem hier onder plaatsen op mijn persoonlijke account.



    Dit is toch raar?

    Mijn instellingen dat ik zojuist gebruikt heb:

    FPS 60
    ISO 200
    Shutter 1/10
    Wit-balans automatisch
    Geluid = microvideo pro

    Ik heb de shutter na de video veranderd na 1/25 en doet het vele malen beter! Maar als ik naar 1/30 ga komen er van die zwarte flikerende strepen op de video?

    Ik heb nog 1x cat 1 fontein
    With great fireworks comes great responsibility

  2. #212
    VWC-Lid vpyrofan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    204
    Thanks
    83
    292 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Overijssel Bekijk bericht
    Dit snap ik niet, ik heb de app getest! Maar de beeld komt zo traag over? Ik zal hem hier onder plaatsen op mijn persoonlijke account.

    Dit is toch raar?

    Mijn instellingen dat ik zojuist gebruikt heb:

    FPS 60
    ISO 200
    Shutter 1/10
    Wit-balans automatisch
    Geluid = microvideo pro

    Ik heb de shutter na de video veranderd na 1/25 en doet het vele malen beter! Maar als ik naar 1/30 ga komen er van die zwarte flikerende strepen op de video?

    Ik heb nog 1x cat 1 fontein
    Shutter speed hoort altijd 2 maal zo groot te zijn als je fps, dit heet ook wel de '180 degree shutter rule'. Soms kan het lonen om in donkere situaties het getal van de shutter gelijk te stellen aan je fps, maar nooit lager(!), want dan krijg je dus wat er in jouw filmpje te zien is.

    Ik zou testen:
    60 fps en 1/120 shutter
    60 fps en 1/60 shutter
    30 fps en 1/60 shutter
    30 fps en 1/30 shutter
    (je zou bij alle bovenstaande situaties ook nog kunnen kijken vanaf welke ISO-waarde de ruis te veel wordt)

    Hoe kleiner je shutter getal, des te minder je hoeft te compenseren met je ISO. (en dus minder ruis)
    Stookverslaafde

  3. Deze gebruiker waardeert vpyrofan voor het bericht:


  4. #213
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vpyrofan Bekijk bericht
    Shutter speed hoort altijd 2 maal zo groot te zijn als je fps, dit heet ook wel de '180 degree shutter rule'. Soms kan het lonen om in donkere situaties het getal van de shutter gelijk te stellen aan je fps, maar nooit lager(!), want dan krijg je dus wat er in jouw filmpje te zien is.

    Ik zou testen:
    60 fps en 1/120 shutter
    60 fps en 1/60 shutter
    30 fps en 1/60 shutter
    30 fps en 1/30 shutter
    (je zou bij alle bovenstaande situaties ook nog kunnen kijken vanaf welke ISO-waarde de ruis te veel wordt)

    Hoe kleiner je shutter getal, des te minder je hoeft te compenseren met je ISO. (en dus minder ruis)

    helemaal mee eens, maar dan lijkt het mij vreemd dat bovenstaand minder problemen ondervind met 1/25 dan met 1/30?

    Want die 1/30 komt meer in de buurt van de 1/60 dan de 1/25..

    Wil me er verder niet mee bemoeien, heb bijzonder weinig verstand van filmen

  5. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  6. #214
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Als ik de shutter naar 1/30 heen zet dan dan begint het beeld een klein beetje raar te doen vooral als ik het zet naar een lagere ISO. (geen ruis)

    Als ik de Shutter naar 1/25 heen zet dan is het helemaal prima!

    Maar dan heb ik wel een vraag? Heeft de shutter ook te maken met FPS? Want mijn video ziet eruit alsof het wordt geschoten op 10fps. Ookal heb ik de settings op 60FPS staan.

    Ik ben hier nog een beginner in en zal het ook moeten leren.
    With great fireworks comes great responsibility

  7. #215
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
    helemaal mee eens, maar dan lijkt het mij vreemd dat bovenstaand minder problemen ondervind met 1/25 dan met 1/30?

    Want die 1/30 komt meer in de buurt van de 1/60 dan de 1/25..

    Wil me er verder niet mee bemoeien, heb bijzonder weinig verstand van filmen
    Ik snap hier ook helemaal niks van, ik bedoel als ik hem op 1/25 neer zet dan doet ie het goed. Maar als ik het naar 1/30 heen zet begint ie raar te doen.

    Ik kan wel 2 voorbeelden neer zetten? Ga ik gewoon een Marvel poster filmen
    With great fireworks comes great responsibility

  8. #216
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Het spijt me voor het aantal post dat ik hier een beetje achter elkaar maak.

    Ik heb in de instellingen zitten knoeien maar ik kan de volgende settings wel gebruiken waarbij ik geen problemen heb!

    Shutter 1/25
    Shutter 1/50
    Shutter 1/100

    Mijn ISO opties zijn:

    50 - 100 - 200 - 400 - 800 - 1250
    With great fireworks comes great responsibility

  9. #217
    VWC-Lid vpyrofan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    204
    Thanks
    83
    292 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Overijssel Bekijk bericht
    Als ik de shutter naar 1/30 heen zet dan dan begint het beeld een klein beetje raar te doen vooral als ik het zet naar een lagere ISO. (geen ruis)

    Als ik de Shutter naar 1/25 heen zet dan is het helemaal prima!

    Maar dan heb ik wel een vraag? Heeft de shutter ook te maken met FPS? Want mijn video ziet eruit alsof het wordt geschoten op 10fps. Ookal heb ik de settings op 60FPS staan.

    Ik ben hier nog een beginner in en zal het ook moeten leren.
    In de 'statistieken voor nerds' van je filmpje (rechtermuisknop in player) zie ik dat de video die je hebt geupload maar 12 fps is; vreemd als je zegt 60 gekozen te hebben... Het kan zijn dat de app die je gebruikt de fps van de video limiteert aan de shutter speed. (in dit geval maakt 1/10 shutter een video van 12 fps) Echter zou de app dan bij 1/25 en 1/30 een video van bijv. 25 of 30 fps moeten maken.

    Zou je misschien een voorbeeld kunnen uploaden van de 60fps en 1/25 combinatie (waarvan jij zegt dat het er goed uit ziet), dan kunnen we zien of de fps weer 12 is, of 25, óf 60.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
    helemaal mee eens, maar dan lijkt het mij vreemd dat bovenstaand minder problemen ondervind met 1/25 dan met 1/30?
    Dat vond ik ook vreemd! Kan ik eigenlijk geen verklaring voor geven zolang ik niet weet wat de app precies met de fps doet.
    Stookverslaafde

  10. Deze 2 gebruikers waarderen vpyrofan voor het bericht:


  11. #218
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vpyrofan Bekijk bericht
    In de 'statistieken voor nerds' van je filmpje (rechtermuisknop in player) zie ik dat de video die je hebt geupload maar 12 fps is; vreemd als je zegt 60 gekozen te hebben... Het kan zijn dat de app die je gebruikt de fps van de video limiteert aan de shutter speed. (in dit geval maakt 1/10 shutter een video van 12 fps) Echter zou de app dan bij 1/25 en 1/30 een video van bijv. 25 of 30 fps moeten maken.

    Zou je misschien een voorbeeld kunnen uploaden van de 60fps en 1/25 combinatie (waarvan jij zegt dat het er goed uit ziet), dan kunnen we zien of de fps weer 12 is, of 25, óf 60.



    Dat vond ik ook vreemd! Kan ik eigenlijk geen verklaring voor geven zolang ik niet weet wat de app precies met de fps doet.
    Ik zal eens een aantal filmptjed maken van mijn Marvel Spider-man poster.

    1x 1/25
    1x 1/50
    1x 1/100

    Ik zal deze bericht binnen 10-15 minuten editen met de 3 filmpjes

    EDIT:
    Shutter 1/25


    Kan een tijdje duren voordat het helemaal goed is... ik zal vanavond later weer eens kijken
    Laatst gewijzigd door Vuurwerk Overijssel; 14 november 2019 om 19:50
    With great fireworks comes great responsibility

  12. #219
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vpyrofan Bekijk bericht
    Dat vond ik ook vreemd! Kan ik eigenlijk geen verklaring voor geven zolang ik niet weet wat de app precies met de fps doet.
    haha! gelukkig, dan ligt dat niet aan mij


    edit: Ik lees op internet dat het probleem misschien ook wel veroorzaakt kan worden doordat de camera veel moeite heeft met het vinden van een juist witbalans en dat daarom de video verprutst word. Tip word daar gegeven om een handmatige witbalans te kiezen. No clue of dit zal helpen maar het is een poging waard denk ik?

  13. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  14. #220
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YorickT Bekijk bericht
    haha! gelukkig, dan ligt dat niet aan mij


    edit: Ik lees op internet dat het probleem misschien ook wel veroorzaakt kan worden doordat de camera veel moeite heeft met het vinden van een juist witbalans en dat daarom de video verprutst word. Tip word daar gegeven om een handmatige witbalans te kiezen. No clue of dit zal helpen maar het is een poging waard denk ik?

    Ik kan de wit-belans ook handmatig veranderen maar ik heb geen flauw benul van wat precies de juiste settings daarvan zijn
    With great fireworks comes great responsibility

  15. #221
    VWC-Lid vpyrofan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    204
    Thanks
    83
    292 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Overijssel Bekijk bericht
    EDIT:
    Shutter 1/25

    Shutter 1/50

    Shutter 1/100

    Kan een tijdje duren voordat het helemaal goed is... ik zal vanavond later weer eens kijken
    Het filmpje van de 1/25 shutter is 25 fps; bij deze wordt de fps dus gelimiteerd door de shutter speed. Ik ben benieuwd of die van 1/50 dan 50 fps is en die van 1/100 dan de volle 60 fps, maar doordat de filmpjes verticaal zijn opgenomen ben ik bang dat ze niet tot HD verwerkt zullen worden. Op 480p laat YouTube ze namelijk op 30 fps steken, en alleen HD resoluties (zoals 720p en 1080p) krijgen de 50 en 60 fps optie. Ik kan nu dus helaas niet zien in welke fps de 1/50 en 1/100 filmpjes zijn opgenomen.

    Ik zou persoonlijk een 1/120 of 1/60 shutter gebruiken met 60 fps; de shutter speeds die je nu gebruikt zijn namelijk bedoeld voor PAL framerates (25 en 50 fps).
    Stookverslaafde

  16. Deze gebruiker waardeert vpyrofan voor het bericht:


  17. #222
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vpyrofan Bekijk bericht
    Het filmpje van de 1/25 shutter is 25 fps; bij deze wordt de fps dus gelimiteerd door de shutter speed. Ik ben benieuwd of die van 1/50 dan 50 fps is en die van 1/100 dan de volle 60 fps, maar doordat de filmpjes verticaal zijn opgenomen ben ik bang dat ze niet tot HD verwerkt zullen worden. Op 480p laat YouTube ze namelijk op 30 fps steken, en alleen HD resoluties (zoals 720p en 1080p) krijgen de 50 en 60 fps optie. Ik kan nu dus helaas niet zien in welke fps de 1/50 en 1/100 filmpjes zijn opgenomen.

    Ik zou persoonlijk een 1/120 of 1/60 shutter gebruiken met 60 fps; de shutter speeds die je nu gebruikt zijn namelijk bedoeld voor PAL framerates (25 en 50 fps).
    Ik zal het morgen buiten eens wat gaan filmen voor de deur, ik zal het dan ook horizontaal gaan filmen.

    Ik zal je morgen ook wel laten zien wat er gebeurd als ik de shutter op 1/30 zet vergeleken met 1/25 etc.

    Kan zijn dat het aan de app zelf ligt hoor! Omdat het waarschijnlijk een Amerikaanse app is.
    With great fireworks comes great responsibility

  18. #223
    VWC-Lid vpyrofan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2014
    Berichten
    204
    Thanks
    83
    292 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Overijssel Bekijk bericht
    Ik zal het morgen buiten eens wat gaan filmen voor de deur, ik zal het dan ook horizontaal gaan filmen.

    Ik zal je morgen ook wel laten zien wat er gebeurd als ik de shutter op 1/30 zet vergeleken met 1/25 etc.

    Kan zijn dat het aan de app zelf ligt hoor! Omdat het waarschijnlijk een Amerikaanse app is.
    Ik ben benieuwd! Als het maar duidelijk is dat een shutter speed van 1/30 en 60 fps er altijd voor zorgt dat de video maar 30 fps wordt, ongeacht of de app de video opneemt en exporteert in 60 fps. Film je met een shutter van 1/25 omdat je hierdoor de ISO lekker omlaag kan schroeven? Dan kan je dus gerust in 25 fps gaan filmen.
    Stookverslaafde

  19. Deze gebruiker waardeert vpyrofan voor het bericht:


  20. #224
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Ik heb zojuist 5 filmptjes gemaakt van de voorkant van de schuur. Alles is gefilmt in 60FPS!





    In dagligt is 1/30 goed te doen! Maar in de avond geeft het meer van zwarte flagen dat over het beeld komen.



    Ik heb alles in 60 frames per second gedaan en steeds blijft alles op 30 FPS staan. Ik weet niet of het te maken heeft met de Video Bitfrate? Hij staat namelijk op default en kan aangepast worden aan de onderstaande settings

    1 tm 10 mbps
    15 mbps
    20 mbps

    1/120 lukt weer niet! Ik heb wel een andere app geprobeert maar daar lukt het wel weer mee en kan ik de FPS weer niet veranderen
    With great fireworks comes great responsibility

  21. #225
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gwgwgw Bekijk bericht
    Voorbeelden:

    S7edge:


    S10 standaard instellingen:


    S10 met alle instellingen op de "hoogste" stand:


    De "wide angle camere" is dan wel weer goed "wide". Stond op dezelfde plek als bovenstaand filmpje, maar de finale op "wide" stand gefilmd. Dat kan wel weer ideaal in de straat zijn, omdat je al gauw te dicht bij staat.


    Maar goed, echt scherp is het allemaal niet. Maar zoals gezegd, misschien is met het handmatig spelen van de instellingen er wel beter uit te halen. Met standaard instellingen vind ik de s7 beter filmen.
    Niks mis met die s10 toch

Pagina 15 van 27 EersteEerste ... 5131415161725 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •