Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 juli 2009
    Locatie
    klein stadje
    Berichten
    267
    Thanks
    74
    143 waarderingen in 87 posts
    vraagje!?

    ik heb een show gefilmd en op een of andere manier is de finale echt zwaar overbelicht, geen idee hoe aangezien de rest er wel goed opstaat.

    maar hoe kan ik het zo bewerken dat de overberlichting minder wordt? want nu heb ik op sommige momenten gewoon een witte vlek...

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk-banaan Bekijk bericht
    vraagje!?

    ik heb een show gefilmd en op een of andere manier is de finale echt zwaar overbelicht, geen idee hoe aangezien de rest er wel goed opstaat.

    maar hoe kan ik het zo bewerken dat de overberlichting minder wordt? want nu heb ik op sommige momenten gewoon een witte vlek...

    Dit gaat je helaas niet lukken. Als het echt een witte vlek is, dan kun je de details niet meer terughalen, omdat deze ook niet beschikbaar zijn in het ruwe videobestand.

    Met een forse finale gebruik ik ook altijd andere instellingen, hetzelfde geld voor erg felle kleuren of een goudbeeld.

  3. Deze gebruiker waardeert DsNL voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 juli 2009
    Locatie
    klein stadje
    Berichten
    267
    Thanks
    74
    143 waarderingen in 87 posts
    ja dat is juist het rare, dezelfde kleuren die eerder in de show voorbij kwamen staan er wel goed op, maar in de finale niet. maar ik probeer wel iets :P

  5. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk-banaan Bekijk bericht
    ja dat is juist het rare, dezelfde kleuren die eerder in de show voorbij kwamen staan er wel goed op, maar in de finale niet. maar ik probeer wel iets :P
    Heeft er mee te maken dat er teveel licht op de sensor komt. Dan is het van belang dat je dit kunt terugschroeven met exposure, sluitertijd of iets in die richting.

  6. #35
    VWC-Lid vuurwerkftw's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2008
    Locatie
    Amerongen
    Berichten
    370
    Thanks
    474
    333 waarderingen in 129 posts
    Ik werk met Sony vegas pro 13, ik vind mijn avond films te weinig kleur hebben, Wat is de makkelijkste manier om te kleuren erg vel te maken en dat het er natuurlijk uit blijft zien?
    https://www.youtube.com/user/Vuurwerkftw

  7. #36
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Ik werk zelf met Adobe Premiere Pro. De layout altijd verkozen boven Vegas. Daarbij is Adobe software altijd top notch en werkt onderling goed samen tussen AP, AEF, Lightroom en Photoshop.

    Voor avond beelden film ik zo plat mogenlijk. Dus een 'picture profile' instelling die zo weinig mogelijk processing doet. Dus geen kleur toevoegen, scherpte of wat dan ook, zo plat en rauw mogenlijk (Panasonic G7 --> Cine-D instelling).
    In Premiere is het dan een kwestie van kleurcorrectie naar smaak. Voeg vaak wat sharpening toe om net even dat tikkeltje scherpte eruit te halen + fast color corrector waarmee je makkelijk de hue/saturation omhoog kan zetten of met de schaduw/hooglichten slider kan werken.
    Dit is met wat kleurcorrectie + audio correctie (met Rode Stereovideomic Pro):

    (Helaas is er altijd last van compressie, voornamelijk door YouTube. Zijn 80 mbp/s files die ik in Adobe duw, ik render echter op 10 tot 20, YouTube hakt er toch altijd al een groot gedeelte vanaf. Soms,
    voornamelijk in de rook sporen, zie je wat blokkerigheid --> dat is dus de bitrate door YouTube).



    Verder ken ik veel hotkeys op adobe waardoor snel knippen plakken, effecten toevoegen etc. een stuk sneller wordt. Met wat creativiteit:

  8. Deze 3 gebruikers waarderen baassie123 voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •