Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts

    Het grote sneeuw topic

    Zo, inmiddels is de tijd weer aangekomen dat we heerlijk kunnen genieten van de sneeuw.
    Hoe beleven jullie deze mooie witte periode.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Vorig jaar december 2x op dezelfde dag op mn smoel gegaan met de fiets dankzij de sneeuw en 1x toen ik een stoeprand niet zag nadat ik broodjes was wezen halen met Dim. Volgens mij vond Dim dat wel heel hilarisch

    1 voordeel, met sneeuw op de grond komt de val wel minder hard aan

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2011
    Berichten
    37
    Thanks
    25
    2 waarderingen in 2 posts
    Ik hoop dat het weer een goeie winter met veel sneeuw en kou word dit jaar, want dan mag ik thuisblijven in vervolg (vorig jaar was het gewoon een ijsbaan op de weg naar school, op 1 weg van 2 km lang is een kameraad van mij 4 keer volop gevallen :P

  4. #4
    VWC-Lid Xplode's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juni 2007
    Berichten
    579
    Thanks
    58
    407 waarderingen in 122 posts
    Sneeuw niet mijn vriend, ik ging trouw op het brommertje naar school toe, maar na een paar dagen was dit niet meer te doen, dus toen ging ik op het fietsie, zolang fietsen had ik er niet voor over om op school te komen.

    Nou, goed, openbaar vervoer proberen maar dat ging hem ook niet worden, 1.5 uur eerder weg en stonden we muurvast stukje verderop, toen maar naar huis gelopen, en elke dag opnieuw proberen met het busje..

    Hopelijk komt er dit jaar helemaal geen sneeuw aangezien ik niet van plan ben om winterbanden aan te gaan schaffen omdat:
    1. Ik er geen geld voor heb
    2. Ik mijn zomerbanden ook nergens kan opslaan

    ik rij wel wat langzamer met meer afstand op degenen die voor me rijd.

    Koud mag van mij wel, want kachel in de auto doet het hehehe

  5. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik hou er wel van. Maar voor verkeer en veiligheid is het rampzalig. Ik hoop dit jaar geen extreme last te krijgen van de sneeuw want voor mijn opleiding rij ik dan op een dag rond de 300 kilometer, en in de sneeuw ga ik dat dus niet doen. Maar het ziet er absoluut prachtig en sfeervol uit! Ik ben benieuwd wanneer de eerste sneeuwval weer komt. Na zo'n mooi weekend afgelopen week ben ik bang dat het voorlopig nog niet gaat gebeuren, maar rond kerst mag het niet ontbreken!

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Reizigers van NS kunnen zich vanaf vandaag aanmelden voor een gratis sms-dienst die waarschuwt voor aangepaste dienstregelingen als gevolg van extreem weer. NS verstuurt het tekstbericht de dag van tevoren wanneer het bedrijf op basis van de weersverwachting uit voorzorg een aangepaste dienstregeling rijdt.
    Ook bij een acute, grote storing die effect heeft op het landelijk treinverkeer, volgt zo snel mogelijk een sms.



    De afgelopen winter kwamen reizigers voor een verrassing te staan toen NS als gevolg van sneeuwval de dienstregeling moest inkrimpen. Maar volgens de woordvoerder kan het sms-alert ook in andere seizoenen uitgaan, bijvoorbeeld bij hevig onweer of een storm.

    Het gaat om een extra service, die naast de bestaande communicatiemiddelen wordt ingezet. Het spoorbedrijf begint vandaag ook met een informatiecampagne over de lancering van de dienst. (ANP/ Redactie)

    bron

  7. #7
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts
    En geniet hier even live mee van de sneeuw

    http://data.vtg.asfinag.at/cgi-bin/s...0_159,150~F2-I
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Sneeuw in de Alpen! AMSTERDAM - Wintersportliefhebbers die staan te trappelen van ongeduld; het sneeuwt in de Alpen!




    Gisteren waren de Zwitserse en Franse Alpen aan de beurt, vandaag sneeuwt het vanaf 1000 meter ook nog in Oostenrijk, meldt Wintersport.nl.

    De verwachting is dat het tot komend weekend koud blijft, daarna zou het iets warmer worden


    bron

  9. #9
    VWC-Lid rickster's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 april 2010
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    174
    Thanks
    43
    22 waarderingen in 14 posts
    Er is een echte horrorwinter op komst. Het zal in december naar verwachting bijna alle dagen sneeuwen en in januari zijn temperaturen mogelijk tot min 25 graden celsius, zo voorspellen weerbureaus in de ons omringende landen.
    Rickjuffermans.nl

  10. #10
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Sneeuw, pfff, van school hoef je het niet te hebben, ga je al een kwartier eerder dan normaal weg, val je, stuur scheef, licht kapot, rustig fietsen, weer vallen, kom je 5 minuten te laat aan ---> Briefje! Jij laat je bloeduitstorting zien en de schade aan je fiets, reactie: Jammer dan, gebeurt iedereen wel eens. Oftewel, hier in Nederland slaat het helemaal nergens op! Strooi zout op, ondanks de 2 vorige winters, overal ongelukken, maar nog steeds geen verandering qua preventie. In Rusland rijden ze met -20 nog, als het hier een beetje sneeuwt met 0 graden dan ligt Nederland op z'n gat.

    Zo even alles kwijt, conclusie: Sneeuw is mooi, zolang de straat maar schoon blijft!
    "I came in like a crackling ball."

  11. #11
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Aldus Geenstijl.nl

    Komt-ie dan. De IJstijd des Doods

    Winterbanden. Portierrubbers ingesmeerd met vaseline. Spiritus & allesreiniger in de wiswas. Busje slotontdooier in de meterkast woning. Ruitenkrabber - zonder zo'n handschoen eraan, dat is gay. (Eventueel terrasverwarmer naast automobiel ter voorkoming van boetes van 240 euro) Tropische pechkrat vervangen door Siberische pechkrat. Extra plaid in kofferbak. Vergeet de lightsticks en de hotpacks niet. Buitenkraan dicht. Steenwol voor ventilatie-openingen kruipruimte. Extra gasfles. Extra brandstof voor de Zibro. (Wie nog geen Zibro ter reserve in de schuur heeft staan, laat dan maar.) Wegenzout checken. Gewoon kopen. Alleen onrendabelen halen het bij de gemeente. Soep. Heel veel soep (blikken, nooit stazakken, met een blik kun je nog een inbreker doodgooien en of bedden ophogen, met stazak niet.) Rijst, pasta en witte bonen in tomatensaus. Water securen (grootverpakking). Kaarsen. Batterijen. Aggregaatje (benzine) nakijken en afvullen. Schaatsen laten slijpen. Slee van zolder halen. Wollen borstrokken. Thermosokken. Aardappels. Boerenkool. Rookworsten. Koek. Zopie. Grappen over ijsmeesters. Want hij komt. De IJSTIJD DES DOODS. (spiegel). U hebt nog vier weken tijd voorbereidingen te treffen. Sterkte.
    Guess who's back?

  12. #12
    VWC-Lid teun48's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Locatie
    0181
    Berichten
    2.928
    Thanks
    524
    530 waarderingen in 195 posts
    De ijstijd van hierboven zie ik niet gebeuren, sneeuw om eerlijk te zijn ook niet meer. Het is nog winter, en er kan vanalles gebeuren, maar de temperaturen zijn nog maar een enkele keer onder de 0 graden gekomen.

    Hoe denken jullie hierover, en wat wensen jullie qua weer?

  13. #13
    VWC-Lid vuurwerkreeshof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 augustus 2010
    Berichten
    25
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    volgende week gaat het iniedergeval al wel goed vriezen, maar dat van geenstijl is al een bericht van oktober, dus dat is al achterhaald! ;)

  14. #14
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    Van mij hoeft de winter niet zo nodig meer.
    Heb mezelf een nieuwe 6 pk motor cadeau gedaan vandaag dus hoop eind februari weer op het water te zitten met bier en hengels

    Maarja, met dit gekke klimaat weet je het toch niet.
    Hopelijk verkoop ik de erwtensoep die ik voor het winterseizoen had voorbereid komende week nog...
    Even a broken clock is right twice a day.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •