Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 30 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 437
  1. #61
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    als er maar geen mist is..
    begint nu toch wel spannend te worden deze topic!

  2. #62
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Het eerste beeld wat www.knmi.nl geeft, niet slecht hoor.







    Groeten...:)

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 januari 2011
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    221
    Thanks
    0
    88 waarderingen in 40 posts
    Nou ik woon aan de kust en volgens mij staat er gewoon regen en wind op het programma :(
    Laat nog geregeld muggenscheetjes

  4. #64
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Ziet er slecht uit voor west Nederland. Grote kans op regen. Bijna 5mm.

    Kl0tezooi

  5. #65
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Goed, hierbij een uiteenzetting zoals het er nu voorstaat en echt vrolijk wordt ik er nog niet van, maar goed.
    Onderstaand de kaarten voor de middernacht 1 jan.
    Best grote verschillen tussen de modellen.

    ECMWF hieronder heeft een knik in de isobaren liggen net ten westen van ons, wat verraad dat er een koufront ligt vanaf Denemarken langs de westelijke wadden naar Londen toe. Dit uiteraard met regen. Het warmtefront met motregen trekt in de vroege ochtend de 31e al over het land met wat motregen. Vervolgens trekt overdag een rug van hogedruk over...beter weer dan.....Algemeen weerbeeld: grijs, vrij veel wind, 4-5 Bft uit het zuidwesten en zacht, 5+ graden. Beste weer alhier in het oosten. (lees het langst droog)




    Kijken we naar GFS dan zien we een iets ander beeld:

    We zitten hier in een brede warme sector met grijs maar overwegend droog weer. Ook hier vrij zacht maar of we hier meer dan 5 graden mogen verwachten, ik weet het nog net zo niet. Ook op deze kaart ligt er een zwak warmtefront tegen de wadden aan met wat lichte regen/motregen.
    Algemeen weerbeeld: grijs, vrij zacht (?), overwegend droog en niet al te veel wind.
    Twee verschillende oplossingen dus.



    Dan de EPS maar: (midden Nederland)
    Nieuwe 00 uur run donderdag:
    Neerslagkans is zeker aanwezig, kans toch wel 50-60% rond middernacht. Hoeveelheid neerslag lijkt klein te blijven...:dry:



    De temperatuur kan alle kanten op, van koud tot zacht....



    Waaien kan het; fors of niet, meeste members rond 4 m/s ofwel 3-4 Bft. (hoofdmodel (rode lijn) is een uitschieter met maar liefst 6 Bft in de Bilt, bijna een 8 aan de kust....



    Kans op mist lijkt erg klein, dat is toch wel dan weer een lichtpuntje...

    In het kort: oudejaarsdag waarschijnk grijs maar mistloos, overwegend droog met in de avond toenemende neerslagkans vanuit het noordwesten. Kans op neerslag 's avonds toch wel 50-60%. Waarschijnlijk 3-4 Bft wind uit het zuidwesten,. Dit bij overdag 0-10 graden, in de avond -3 tot 7 graden.
    Dit is, zoals het er nu voor staat...
    Laatst gewijzigd door davidh; 22 december 2011 om 12:41

  6. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 oktober 2011
    Berichten
    404
    Thanks
    192
    143 waarderingen in 87 posts
    Ik woon ook aan de kust, maar laten we afwachten, het is wel vaker zo dat de wind en regen in de avond afnemen.

  7. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2010
    Berichten
    77
    Thanks
    14
    59 waarderingen in 21 posts
    Als windsurfer heb ik geleerd dat lange termijn verwachten leuk zijn op je te verlekkeren maar meer is het ook niet. Zelfs 1 dag van te voren kan een verwachting compleet omdraaien. Hoe vaak ik ´s morgens aan het water heb gestaan omdat het volgens de voorspelling hard zou waaien terwijl het dan windstil is met regen weet ik al niet meer. Anders om ook vaak gezien. Morgen windstil en met regen en dan is het zo ver en dan blijkt een hoog druk gebiedje 150k te zijn opgeschoven met super wind.

    Vooralsnog zou ik geen enkele waarde aan de voorspelling voor oudejaarsnacht hechten. Pas op de 29 en 30e gaan ze een beetje in de richting komen en dan nog kan het niet uitkomen.

  8. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 januari 2011
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    221
    Thanks
    0
    88 waarderingen in 40 posts
    Van mij mag het tot 17.00 's middags keihard hozen, als het daarna maar droog is.
    Laat nog geregeld muggenscheetjes

  9. #69
    VWC-Lid Bastiaan91's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2010
    Locatie
    Ede
    Berichten
    565
    Thanks
    628
    304 waarderingen in 156 posts
    Gewoon 3 dagen van te voren kijken wat het weer word! Je kunt er toch niks aan veranderen ;)

  10. #70
    VWC-Lid thunderstruck's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Berichten
    275
    Thanks
    155
    160 waarderingen in 54 posts
    Ach ja, veel is er inderdaad nog niet van te zeggen, maar zolang de voorspelling positief is, is het wel leuk om regelmatig even te kijken ;). Het gaat er voor mijn gevoel in elk geval steeds beter uitzien; nog 20% kans op regen, minder wind en 0-5 graden. Kom maar op !

  11. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 januari 2011
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    88
    Thanks
    14
    4 waarderingen in 4 posts
    Voorspelling voor mijn oud&nieuw op dit moment:
    3-6 graden, windkracht 4, geen neerslag, 1 uur zonneschijn.
    Al met al kan ik hier mee leven, alhoewel het wel mooier weer had mogen zijn, wat betreft de windkracht.

  12. #72
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Hier is het nu voor 31-12 op weeronline.nl:

    0 tot 3 graden, windkracht 3, 25% kans op neerslag van in totaal 0,1mm. Prima dus!

    Maar volgens buienradar.nl, weer.nl en accuweather.com ziet het er een stuk beroerder uit...

    Ik maak mij nog steeds niet druk, zeker omdat het allemaal zo grillig is. Conclusies trek ik zoals eerder gezegd pas echt 1 of 2 dagen van tevoren...
    www.huismanvuurwerk.nl

  13. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Vorig jaar werd er voor mijn regio heel de dag sneeuw afgekondigd, in de tabellen die hier gepost werden.
    Heel de avond/nacht/ochtend van te voren natte sneeuw en om welgezegd kwart voor 10 's ochtends hield het op.
    Bedankt voor het posten, maar ik ga me er niet druk om maken, ik zie het wel.

  14. #74
    VWC-Lid Bastiaan91's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 december 2010
    Locatie
    Ede
    Berichten
    565
    Thanks
    628
    304 waarderingen in 156 posts
    Naar buienradar wil ik het liefst niet kijken :P Maar geloof ook niet dat ze dat nu al kunnen zeggen!

  15. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Berichten
    923
    Thanks
    397
    630 waarderingen in 287 posts
    Ik zie dat mensen deze dagen veelvuldig naar sites als buienradar kijken om daar hun weersinformatie vandaan te halen.
    De verachting die op dergelijke sites te zien is bestaat uit zogenaamde DMO, oftewel Direct Model Output. Dit is dus pure model output vertaald naar een tabelletje met o.a. wolkjes en temperaturen welke voor de gemiddelde burger te berijpen is. Het probleem met deze informatie is dat alleen de operationele run van het model gedisplayed wordt. Dit is de berekening welke meestal in de hoogste resolutie wordt uitgevoerd.
    Nu is het echter zo dat een model 20 tot 50x vanaf de beginsituatie gaat rekenen, bij elke van deze berekeningen wordt de beginsituatie ietwat verstoord. Als de resultaten dan uiteindelijk nog redelijk eenduidig zijn is de berekening van de operationele run dus betrouwbaar. Elke afzonderlijke berekening (member) is te zien in de vorm van een lijntje in de zogenaamde pluimen die we hier regelmatig voorbij zien komen.
    Je blindstaren op alleen de operationele run (de tabelletjes op de meeste weersites) is op deze termijn dus alles behalve betrouwbaar. Een pluim geeft een veel beter beeld van de betrouwbaarheid. Bovendien is het zo dat op de lange termijn weersystemen in een model gemakkelijk uren tot zelfs dagen eerder of later kunnen passeren. Dat is ook meteen de rede waarom die tabelletjes elke keer andere waarden laten zien.
    Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben .
    Ik betrap mijzelf er ook op dat ik dagelijks een bak aan weerkaarten van de 31e erbij pak. Toch moet je hier ten alle tijden een paar kilo zout aan toevoegen voor gebruik .

Pagina 5 van 30 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •