Banner GBV-WECO - BestelVuurwerk.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 99
  1. #1
    VWC-Lid Tiger-Head's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 maart 2011
    Locatie
    Sin City
    Berichten
    272
    Thanks
    246
    167 waarderingen in 77 posts

    Wordt vuurwerk zo langzamerhand een luxe artikel ?

    Over dit onderwerp ben ik eigenlijk de laatste jaren al flink over aan het nadenken, vuurwerk is fantastisch mooi en het is voor heel veel mensen een hobby. Natuurlijk zijn hobby's duur en wij als freaks zullen daar dan ook steeds geld aan uitgeven, echter zijn wij niet degenen waarvan de vuurwerkmarkt door draaiende wordt gehouden, dat zijn bijvoorbeeld onze buurmannen, vrienden etc. Nou kom ik met een voorbeeld : een kennis van mij, een hardwerkende man die een gezin heeft te onderhouden die met flink sparen net op vakantie kan maar daar houd het dan ook bij op. Echter vindt deze man en zijn gezin vuurwerk ook leuk en wil hij voor zijn gezin dan ook aan het einde van het jaar wat vuurwerk kopen alleen is hij in zijn mogelijkheden behoorlijk beperkt door de absurde prijzen die een beetje mooi vuurwerk als prijskaartje om hebben hangen. Deze man heeft zeg maar € 200,00 te besteden voor zich zelf en zijn kinderen en als hij iets leuks wil kopen dan betaalt hij voor een cake snel € 45,00 en kan hij er daar dus 4 van kopen plus wat klein spul en om 00.00 uur is hij na twee minuten weer klaar. En eigenlijk is het van de gekke dat heel veel mensen er zo voor staan en nauwelijks iets leuks en moois kunnen betalen om mee te pronken in de straat, gewoonweg omdat het ze aan de broodnodige financiën ontbreekt.
    En natuurlijk zijn er heel veel regels bijgekomen wat betreft de vuurwerkbranche en elk extra regeltje betekent een prijsstijging, maar tot hoe ver gaat dit, gaat het straks zo ver dat ook wij als freaks het niet meer kunnen of willen gaan betalen en zijn het straks de mensen in de villa's die het kunnen betalen, en wordt het in de toekomst een luxe artikel ?
    Hopelijk worden ze in de vuurwerkbranch op tijd wakker en gaan ze weer eens met normale prijzen komen want allen producten die in de winkel liggen zijn al enkele malen over de kop gegaan en naar mijn gevoel zijn het dan ook de winkeliers die echt een bizar vette marge pakken om zo in 3 dagen binnen te zijn.

    @ Winkeliers : neem eens genoegen met een iets minder grote winst voordat jullie de hele markt kapot hebben gemaakt.

    Dank u
    Geniet van het leven en wees verdraagzaam.

  2. Deze 4 gebruikers waarderen Tiger-Head voor het bericht:


  3. #2
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Mooi topic Tiger-head.
    Het vuurwerk is inderdaad erg duur tegenwoordig.
    Ik heb jaarlijks gelukkig nog een ruim budget over om vuurwerk van te kopen.
    Echter wordt de collectie wel steeds kleiner en het budget groter
    Er zijn erg veel dure(te dure) cakes te verkrijgen jammer genoeg.
    Voor mij zelf heb ik bepaald dat ik maximaal 60 euro voor een cake uitgeef, wat eigenlijk al te veel is.
    Alle cakes die duurder zijn laat ik links liggen hoe mooi ze ook zijn.

    Ik vraag me inderdaad ook wel eens af waar we over een jaar of 10 staan.
    Moet ik dan blij zijn dat er nog cakes te koop zijn van een euro of derdtig?
    Maar gelukkig zijn er steeds meer winkeliers die met mooie kortingen komen, die houden het voor ons leuk.
    Die mogen we dan ook met zijn allen zeer dankbaar zijn.

  4. #3
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    @ Tiger-head zeker een goed topic !
    Gelukkig zit ik nog niet echt met vaste kosten , dus ik kan me een leuk oud en nieuw wel veroorloven, maar idd voor een gezin met kinder en een huis enz enz zal het denk ik wel steeds lastig worden om een mooie collectie samen te stellen voor oud en nieuw. elk jaar gaan die prijzen steeds meer omhoog, aan de ene kant ook wel logisch, denk aan alle bijkomende kosten die het vuurwerk met zich mee brengen, opslag,vervoer,verpakkingen.... en natuurlijk wat de winkelier er aan wilt verdienen :-( ook wel begrijpelijk natuurlijk wat hij moet ook eten eind van de maand. Maar als sommige importeurs/winkeliers de prijzen steeds duurder maken omdat ze zien dat sommige cakes goed verkopen, dat vind ik wel genaaid..... Dat is dus puur om het geld te doen.

    Hopelijk stoppen ze met al die achterlijke prijsstijgingen , of laat de consument zich een keer horen... ? je betaald toch ook geen 5 euro voor een brood (even een simpel voorbeeld)


    nogmaals een erg leuk/boeiend topic die ik zal blijven volgen !

    Gr stefan

  5. #4
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    Ik denk dat je hier een goed punt aankaart.
    Toch ben ik van mening dat er ook een aantal
    importeurs en verkooppunten zijn die goed hun best doen om betaalbare producten aan te kunnen bieden aan de consument.
    Kijk bijvoorbeeld naar het buurtassortiment van Rubro, Wat schaft de pot van Lesli,China by night van Royal en een behoorlijk aantal 500 grammers van diverse importeurs die niet boven de 35 euro komen.
    Wat van mij afgeschaft mag worden zijn asociaal grote cakes van 100 euro
    die uiteindelijk een mindere uitwerking hebben dan een cake als de Fusion voor 25 euro.
    Wat in mijn ogen gewoon bedrog is naar de consument.
    En dan heeft Jan modaal inderdaad maar 2 minuten plezier om 12 uur.
    Zoals ik ertegenaan kijk zie ik sinds de komst van 500 gram cakes in Nederland
    de kwaliteit van het vuurwerk er alleen maar op vooruit gaan.
    En zie ik de afgelopen 2 jaar importeurs steeds meer met elkaar concureren zowel met prijs en kwaliteit.
    En zolang er een gezonde behoefte is aan concurentie tussen importeurs en winkeliers zullen de prijzen ook niet absurd hard opgeschroeft worden.
    Wat mij betreft zou ik tegen de "Vuurwerkbranche " willen zeggen ,
    trap al die oversizde cakes de deur uit en focus je op schappelijke prijzen, leuke assortimenten en 500 grammers die niet hoger komen dan 35 euro.
    Zo kan bij wijze van spreken Jan modaal een buurtassortiment de lucht in jassen ,2 fusions 10 sloffen astros en 10 sloffen fluitpijltjes kopen voor de kids, en vervolgens ook nog afsluiten met een silver salute , 2 hoogmoedjes en een pak rocket boom.
    Even a broken clock is right twice a day.

  6. #5
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Ik vind dat je echt een punt heb tiger-head. Iedereen wilt wel met oud en nieuw wat af te steken hebben, wie wilt dat nou niet?! En dan de zeer overprijsde producten worden dan aan de man gesmeerd die er geen verstand van hebben.

    Zo gaat dat er natuurlijk overal wel aan toe, en je bent immers niet verplicht iets te kopen. Maar een 500grammer kan best voor 35euro, en daar word dan alsnog genoeg winst op gemaakt.



    En ja, het is ook positief want het dood concureren van elkaar heeft ons wel goede kwalitatieve producten op de markt gebracht. Want zeg nou zelf, Nederland is tegenwoordig Belgie een stap voorbij. En dan nog met een strengere wetgeving. ( ik heb het nu over siervuurwerk )

    En de kortingen die sommige winkels als 123vuurwerk en topvuurwerk geven is gewoon echt top! Alleen is dit voor de freak, en niet de gewone consument.

  7. #6
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.500
    Thanks
    714
    761 waarderingen in 417 posts
    Ik heb momenteel geen vaste kosten, omdat ik nog thuis woon. Om die reden kan ik komend oud en nieuw flink wat vuurwerk kopen, maar mocht ik een huisje hebben, dan vrees ik echt dat ik met oud en nieuw een budget van 100 euro zal hebben... Ik zal dan echt op zoek moeten gaan naar de low-budget potten, terwijl ik nu cakes op mijn verlanglijst heb staan die eigenlijk te duur zijn voor wat het brengt.

    Ik ben ook echt benieuwd hoe het er over 5 jaar uit zal zien. Zouden dan de cakes 10 euro duurder zijn dan nu? Of zal er dan ook meer concurrentie zijn, zodat de prijzen niet hoger zullen zijn dan nu?

  8. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Er lijkt steeds meer gemikt te worden op de prijsklasse 30,- euro - 150,- euro per pot. Daar valt het meeste winst op te pakken. Als die trend zich doorzet, dan zal vuurwerk inderdaad steeds meer een commercieel luxeproduct worden.

    De doodsteek voor de echte liefhebber!

  9. #8
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.500
    Thanks
    714
    761 waarderingen in 417 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Er lijkt steeds meer gemikt te worden op de prijsklasse 30,- euro - 150,- euro per pot. Daar valt het meeste winst op te pakken. Als die trend zich doorzet, dan zal vuurwerk inderdaad steeds meer een commercieel luxeproduct worden.

    De doodsteek voor de echte liefhebber!
    Maar zal er niet een keer een concurrentiestrijd zijn tussen de importeurs om toch meer klanten te trekken? Of zullen de 'leken' niet eens weten dat er meerdere importeurs zijn en dat die een concurrentiestrijd hebben?

  10. #9
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willymeuf Bekijk bericht
    Maar zal er niet een keer een concurrentiestrijd zijn tussen de importeurs om toch meer klanten te trekken? Of zullen de 'leken' niet eens weten dat er meerdere importeurs zijn en dat die een concurrentiestrijd hebben?
    Zolang iedereen het vuurwerk nog koopt, ondanks in mindere mate maar daar tegen over wel duurdere artikelen zullen zij de prijzen niet echt gaan verlagen. En Tiger-Head heeft best wel een goed punt want wie zegt dat de importeurs de boosdoeners zijn wat betreft de prijzen, misschien is de marge van de winkeliers wel bizar hoog.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  11. #10
    VWC-Lid Bert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    408
    Thanks
    343
    41 waarderingen in 28 posts
    Tja.. bestaat de hele jaarwisseling niet uit dure artikelen? Alles wordt nou eenmaal duurder ook oliebollen, champagne en staatsloten. De keuze is aan de consument hoeveel hij hier aan wil besteden. Er zijn ook genoeg vuurwerk artikelen waarmee de "buurman" ook een leuke avond kan hebben, hij moet alleen even wat onderzoek doen en niet de eerste beste grote cake kopen die hij ziet.

  12. #11
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Krijgen de winkels geen advies prijzen van de importeurs..?

  13. #12
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Krijgen de winkels geen advies prijzen van de importeurs..?
    Ja. Daar kan weinig in gespeeld worden. De producten hebben een vaste kostenplaatje bij de importeur, daar komt nog eens de winstmarge van de importeur en winkelier bovenop, voordat je dan bij de consument uitkomt ben je weer een aantal stappen verder. Het enig wat een winkelier hierin kan doen is een actie maken waarbij de adviesverkoopprijs omlaag word gehaald mits klanten meer vuurwerk afnemen zodat ze alsnog een redelijk bedrag per klant binnen kunnen slepen. Van de consument word dan wel gevraagd om meer vuurwerk te kopen.

  14. #13
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Het is een leuk topic:

    Toch wil ik graag iets aan toevoegen

    Er zijn voor voor de kleine beurs voldoende producten te koop...cakes van 5 tot 10euro,meterpakketje,etcetc.
    Wat ik wel vind als je wilt pronken met een klein budget,dat gaat niet lukken.

    De jeugd artikelen gaan al bij de meest winkeliers,importeurs tegen de inkoop weg.
    Als je bekijkt wat de algemene kosten de pan uitrijzen dat is niet normaal.
    Vergeet ook niet dat de oude chinese werknemers ook een keer stoppen met het werken met vuurwerk,en de jeugd in china liever in een schone fabriek wil werken.
    De meeste prijsstijging in het vuurwerk zit hem vooral in het handwerk,rotjes jumping-jack,babypijltjes....etcetc.

    Maar ook de chinese leveranciers zijn niet gek meer....die lezen graag mee op de diverse fora's en gaan ook voor hun zelf beoordelen welke producten hard lopen en het jaar erop gaat de prijs omhoog.

    En wat al geschreven werd alles wordt duurder,het begint echt op een luxe-artikel te lijken.
    Afgelopen jaarwisseling is er al minder vuurwerk verkocht......

  15. #14
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Daar kan best veel in gespeeld worden, en sommige winkels bieden ook gerust aan onder adviesprijs.
    Importeurs steken hier nog wel eens een stokje voor, omdat ze de plaatselijke fietsenhandel 5 km. verderop ook als klant willen houden, en dwingen dus een vuurwerkwinkel om adviesprijzen te communiceren in folders of webwinkels.
    Voorbeelden zijn bekend.

    De adviesprijzen is iets wat concurrentie onderling tegenhoudt onder winkeliers.
    De importeur heeft deze om winkeliers (die alleen maar geld zien) te beschermen.

    Een winkelier met een beetje ballen en met liefde voor vuurwerk heeft een goede actie door b.v. gratis vuurwerk te geven of een fikse korting.

    Dan bestellen mensen al snel bij hem, en niet bij de plaatselijke fietsenboer die een gratis aansteeklont weggeeft als je voor 100 euro besteld bij hem.
    Die plaatselijke fietsenhandelaar heeft waarschijnlijk toch een kleine bunker en vindt het best als hij 5000 kilo wegzet met een goede marge (150 a 200%)

    Die actie's zijn natuurlijk wel makkelijker te doen op het moment dat je investering (lees: bunkers + sprinklerinstallatie) is afbetaald.

    Voor ons als freaks zou het denk ik het beste zijn als de adviesprijzen eraf gaan. Dan komt er meer vrijheid in de markt, en heeft de consument eerder door waar ze het beste kunnen halen (bij de goedkoopste!)
    Op zo'n manier kunnen winkels elkaar beter concurreren.

    De plaatselijke fietsenhandelaar zal b.v. eerder door de mand vallen dan nu.

    Een klant hoeft niet meer vuurwerk te kopen om de lagere marge goed te maken, want elke marge die de stunter pakt is mooi meegenomen, omdat klant X eerst kocht bij de winkelier om de hoek, omdat de prijzen toch allemaal hetzelfde waren.

    oh ja, en natuurlijk is vuurwerk een luxe-artikel! Het concureert met m'n whisky verzameling, vakantie's, Uit-etentjes en sigaren.
    Vuurwerk is geen primaire of secundaire levensbehoefte (alleen stiekem), dus blijft iets waar je op kunt besparen als je de broekriem aan moet halen.
    Laatst gewijzigd door heartworm; 21 juni 2011 om 23:06

  16. #15
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Ook aan vuurwerkverkoop wordt geld verdiend,net zoals aan een fiets of aan speelgoed.
    Je ziet in verschillende plaatsen al de bepaalde winkels hun deuren moeten sluiten door de komst van webwinkels-onlineverkoop.

    Wij geven ook altijd een adviesprijs,de klant moet dan zelf bepalen wat ze met dit advies doen.
    Je moet ook oppassen dat we niet dezelfde kant opgaan als met het jeugdvuurwerk....

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •