Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 91 t/m 99 van 99
  1. #91
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2009
    Locatie
    Under the bridge
    Berichten
    102
    Thanks
    122
    31 waarderingen in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    De standaard is tegenwoordig simpelweg hoger...of de lat, het is maar hoe je het wil noemen.

    waar je vroeger nog de show kon stelen met een paar simpele 19/25 shots cakes, simpelweg omdat de meeste mensen niet zoveel vuurwerk kochten, moet je nu met een flink stel compounds op de proppen komen, liefst nog twee tegelijk, om een beetje indruk te kunnen maken.

    als ik bij ons in de buurt kijk is het vuurwerk, op de paar diehards na, een stuk minder zwaar geworden kwa illegaal vuurwerk, maar zijn er aan de andere kant veel meer mensen die een hoger budget uitgeven voor legaal vuurwerk.
    Het gaat toch niet om indruk maken? Gaat om je eigen beleving, ik kan van klein vuurwerk net zo genieten als van grote compounds...

  2. Deze 2 gebruikers waarderen StefVB voor het bericht:


  3. #92
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    zoveel manieren om naar dit topic te kijken maat in de basis is vuurwerk een luxe artikel.
    Bingo. Zo is het.
    Niemand is verplicht vuurwerk aan te schaffen.. dus ja, absoluut een luxe-artikel.
    En aan ieder zelf om te bepalen hoeveel je ervoor over hebt.

    Om nou te zeggen dat het oh zo veel duurder geworden is. Ja, deels misschien wel. Vergeet niet dat ALLES in principe duurder geworden is als je vele jaren terug gaat kijken. Maar ook is de kwaliteit zwaar omhoog gegaan, en niet in de laatste plaats alle regeltjes en beperkingen voor de importeurs/verkopers. Moet eerlijk zeggen dat ik het dan nog relatief gezien niet echt duur vind. Op bepaalde dingen na natuurlijk..
    Voorheen waren er ook simpelweg geen 500 schots compounds gekke dingen. Het 'lijkt' ook gewoon duur als je een folder van 10 jaar terug ernaast legt..

  4. #93
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StefVB Bekijk bericht
    Het gaat toch niet om indruk maken? Gaat om je eigen beleving, ik kan van klein vuurwerk net zo genieten als van grote compounds...
    Dat zal dan per persoon verschillen, maar als ik naar mijzelf kijk speelt “indruk maken” eerlijk gezegd wel een rol. Al is het alleen maar voor mezelf...dan doel ik op het feit dat ik elk jaar meer en groter wil omdat ik simpelweg steeds minder snel onder de indruk en tevreden ben en toch een soort “wow” effect wil hebben.

    En het klinkt misschien heel zielig, maar ergens wil ik ook altijd gewoon het beste vuurwerk uit de buurt hebben. Niet dat ikjaloers ben als de buurman mooier vuurwerk heeft hoor, integendeel, daar kan ik ook erg van genieten... maar ja, ik weet niet, zelfde als dat ik ga sporten bijvoorbeeld, Het is niet erg als ik verlies of minder ben dan een ander, maar stiekem wil ik toch altijd winnen haha.

    maar op zich ben ik het ook wel weer met je eens. ik kan net zo goed genieten van het afsteken van wat tolletjes met de kids... eigenlijk alleen de geur van vuurwerk zorgt al voor een soort van adrenaline kick haha.

  5. Deze 2 gebruikers waarderen robin_oosterhout voor het bericht:


  6. #94
    VWC-Lid vuurwerkpro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Berichten
    902
    Thanks
    35
    603 waarderingen in 302 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    Dat zal dan per persoon verschillen, maar als ik naar mijzelf kijk speelt “indruk maken” eerlijk gezegd wel een rol. Al is het alleen maar voor mezelf...dan doel ik op het feit dat ik elk jaar meer en groter wil omdat ik simpelweg steeds minder snel onder de indruk en tevreden ben en toch een soort “wow” effect wil hebben.

    En het klinkt misschien heel zielig, maar ergens wil ik ook altijd gewoon het beste vuurwerk uit de buurt hebben. Niet dat ikjaloers ben als de buurman mooier vuurwerk heeft hoor, integendeel, daar kan ik ook erg van genieten... maar ja, ik weet niet, zelfde als dat ik ga sporten bijvoorbeeld, Het is niet erg als ik verlies of minder ben dan een ander, maar stiekem wil ik toch altijd winnen haha.

    maar op zich ben ik het ook wel weer met je eens. ik kan net zo goed genieten van het afsteken van wat tolletjes met de kids... eigenlijk alleen de geur van vuurwerk zorgt al voor een soort van adrenaline kick haha.
    Vroeger moest het voor mij natuurlijk ook meer meer meer meer. Tot mijn moeder zei we kunnen het dit jaar niet betalen.... Toen heb ik natuurlijk met me 12 jaar ofzo even verteld dat ik nog wel een adresje voor goedkoop vuurwerk wist. Geen idee natuurlijk dat wist zei ook wel maar goed. Zijn we toch vuurwerk gaan kopen een pakket van 2 tientjes ofzo. Dat was natuurlijk nooit meer dan de jaren er voor maar de lol die ik om 12 uur heb gehad samen met mijn vader en moeder van dat ene pakketje. Ik ben nu bijna 30 en dat is als de dag van gister. Terwijl het er later alleen maar groter en mooier aan toe is gegaan maar er zijn toch een aantal jaren die ik totaal vergeten ben hahah.

    Vuurwerk is voor mij geen luxe maar primaire levensbehoefte nr1 dat water en brood ken me gestolen worden. Dat het voor een ander luxe is, nou dat moet ik dan maar geloven (gekken) maar ik ben van mening dat iedereen al is het maar voor 10 euro vuurwerk in huis moet halen je kan er gewoon heel veel lol aan beleven met de kleinste leden van de familie of van de straat. Het samen brengen en plezier maken en gezellig doen met vuurwerk. lukt prima met een tas rommel voor een tientje en misschien zelfs wel beter dan met 1 budget cake voor dat zelfde tientje.

    Ik hoop dat dit ook door de mede forum leden massaal bevestigd kan worden en misschien kunnen we dat dan eens naar den haag sturen en bij onder andere die klaver onder ze neus douwen dat die moet stoppen met mensen tegen elkaar op zetten en mensen tegen elkaar op zetten. Vuurwerk verbind mensen hij zou er verdomme een subsidie voor moeten opzetten dat iedereen eind van jaar een basis pakket vuurwerk in huis kan halen voor de familie!
    365 days a year pyromaniac

  7. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkpro voor het bericht:


  8. #95
    VWC-Lid knift's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2010
    Berichten
    335
    Thanks
    130
    299 waarderingen in 106 posts
    Ik denk dat de gemiddelde forum bezoeker wel weet waar die moet shoppen, denk wel als je als leek tijdens de voor verkoop dagen gaat kopen wel even misselijk word als je gaat afrekenen.

  9. #96
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Er komen steeds meer prijzen naar buiten en ik vraag mij af wat jullie standpunt nu is met het oog op de titel van dit topic ?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  10. #97
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 maart 2007
    Berichten
    1.498
    Thanks
    2.601
    1.093 waarderingen in 396 posts
    Ik denk dat mensen accepteren dat ze minder vuurwerk hebben voor hetzelfde geld, vergeleken met vorig jaar. Denk niet zozeer dat ze het als luxe artikel zien maar meer dat het gewoon bij de dure decembermaand hoort zoals eten, cadeaus etc

  11. #98
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    608
    Thanks
    243
    297 waarderingen in 186 posts
    Voor mij is vuurwerk een hobby en daarmee per definitie een luxe artikel. Besteed hier dus alleen geld aan voor zover ik wat overhoud. En omdat het geld is dat ik kan missen, heb ik (voor zover ze niet automatisch zijn geannuleerd) mijn orders laten staan. Ook met de gedachte dat het de winkeliers van de Freakshops helpt (er van uitgaande dat een hoop geld als vuurwerk hun bunkers ligt).

    Met de huidige prijsontwikkeling ben ik wel blij met mijn 2020 bestellingen (in de hoop/veronderstelling dat ik het eindelijk een keer mag ophalen).

  12. Deze gebruiker waardeert frelst68 voor het bericht:


  13. #99
    VWC-Lid fompert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2016
    Locatie
    Westland
    Berichten
    1.973
    Thanks
    2.153
    2.986 waarderingen in 986 posts
    Ik had gelukkig voor mezelf al besloten dat het komende jaren allemaal wat minder gaat worden, niet vanwege de prijzen, maar omdat ik vorig jaar merkte dat ik net zoveel plezier heb aan het afsteken van klein spul en wat pijlen als aan het afsteken van een doorlontproject met 10 boxen. Je hebt er alleen minder sjouwwerk aan en de opslag is ook geen probleem.

    Dit jaar heb ik, net zoals veel anderen, vooral doorgeschoven bestellingen, dus ik ga nog één keer helemaal los. Vanaf volgend jaar een flinke stap terug en dat komt dus prima uit met de nieuwe prijzen.
    Well, that depends...

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •