Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    Nederlands vuurwerk naar max. 500gram?

    Stond gepost op AVP, maar wilde het hier natuurlijk ook laten zien.
    Leuk initiatief, maar of het ook daadwerkelijk aan zal slaan wordt de vraag. De potten worden groter, maar de prijs stijgt dan waarschijnlijk ook enorm.

    Ook is de vraag of het doorgaat natuurlijk, maar altijd leuk om te weten dat het idee er is. Een stap in de goede richting als het doorgaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Originally Posted by Bunker-Buster
    Ja je las het goed......de voorstellen zijn er en de besluiten liggen klaar dames en heren....ik zag het nog nergens staan vandaar deze post. Vandaag bij de importeur geweest en inzicht gekregen in enkele documenten van besprekingen met de overheid, kortom zwart op wit voor me gezien(ga me niet vragen welke importeur, krijg je niet te horen aangezien het nog niet officieel is)

    De volgende enorme veranderingen in Nederland gaan er zoals het er naar uit ziet komend jaar al door gevoerd worden. Kijk en Huiver

    Opstijgend vuurwerk in de vorm van cakes etc.(boven de 5 mtr) is nu 200 gram.....dit gaat worden 500 gram(!), er is zelfs even sprake geweest van 1000 gram, dit is echter op advies van de importeurs veranderd naar 500. Zijn er haken en ogen? Jawel, de max lading per unit blijft 15 gram met een stijglading van 1,5 gram.

    Wat houd dit in? De effecten zullen niet groter worden, de cakes qua omvang en schots ecchter wel! Simpel voorbeeld , een cake van een eurootje of 20 met zeg 8 tubes met een max lading van 15 gram per tube zal volgend jaar 20 buizen mogen bevatten, een saturn missile kan van 200 schots naar 500 schots gaan!!!

    Hier komt echter weer een uitzondering op, namelijk de zogenoemde mine effecten/cakes.........deze vallen buiten de regeling aangezien de stijglading hiervan niet word meegerekend met cakes die "mortiertjes"schieten....

    In mijn ogen zullen de komeet batterijen, z-shapes van rond de 100 schots en mine-cakes(deze zullen dus wel veel grotere effecten gaan geven)enorm in populariteit gaan groeien.

    En wat nog meer??!!! Het knal vuurwerk verandert ook!!! Hier zitten echter ook weer wat haken en ogen aan.

    Momenteel mag een klap in een ratelband max 1 gram kruit bevatten en de totale hoeveelheid kruit niet meer dan 500 gram zijn! Dit verdubbeld naar 1000 gram! maar .....en dan ook een hele grote maar......nu is het zo dat ratelbanden aan de eis moeten voldoen dat het maximum wat niet afgaat niet meer is als 0,1%.....dat gaat anders worden. Ivm de grotere hoeveelheid kruit die zal worden toegestaan zullen de banden groter gaan worden.......en is deze 0,1% niet meer te garanderen. Dus......en ik zeg het met tranen in mijn ogen de max kruitlading van 1 unit in een ratelband zal worden verlaagd(kortom zachtere klappen) van 1 gram (nu) naar 0,5 gram (volgend jaar). We zullen in NL dus chinese rollen gaan krijgen met het geluid van babyrotjes.....

    Wat niet verandert, het aantal Decibel wat een klap mag zijn , blijft gelijk, dus in tegenstelling to geruchten die de ronde doen...de klappen zullen niet harder worden(wat wil je ook met 1 gram...)

    Goed, mocht ik het ergens in een andere post over het hoofd hebben gezien..sorry.... En meteen alvast op reacties die hieronder gaan volgen in de trend van : je ***t uit je nek....geloof ik niet, en zo ken ik ook nog wel een paar verhalen...mag ik het vriendelijke verzoek richten aan de mod's deze post te kopieren en te bewaren, zodat als het bovenstaande komend jaar officieel bekend word gemaakt ik iedereen er mee om zijn oren kan slaan en roepen: zei het toch!


    FF edit op reactie van onderstaand berichtje, deze regelgeving zal komend jaar al van toepassing zijn, de eerste video's zijn al beschikbaar bij de importeurs,voor hun zelf, om vast selecties te gaan maken.

    Sorry nog een edit...vergeet wat. In nederland is momenteel nog geen regelgeving op het gebied van zunders(die aansteek stokken ook wel port-fires genoemd). Men doet hier dan ook voorzichtig mee wat betreft aanbieden aangezien niemand weet hoe of wat. Sommige dealers verkopen ze andere weer niet ivm onduidelijkheid...wees gerust die komen te vallen onder consumenten vuurwerk, echter met een max hoeveelhuid sas wat neer zal komen op een brandtijd van een kwartier..

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2005
    Berichten
    52
    Thanks
    3
    7 waarderingen in 4 posts
    Het bericht is nu al een aantal keer aangepast. Er staat nu een link naar een .PDF file waarin alles staat. Zo word het volgens mij ook aan de 2e kamer voorgedragen. Ik weet, ze zijn nu niet met vuurwerk bezig maar ik hoop wel zo snel mogelijk te horen als dit allemaal waar is want dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn, dan krijgen wij hier in Nederland een beetje grote cake's (meer schoten, niet grotere effecten) en grotere pijlen.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merengue
    Het bericht is nu al een aantal keer aangepast. Er staat nu een link naar een .PDF file waarin alles staat. Zo word het volgens mij ook aan de 2e kamer voorgedragen. Ik weet, ze zijn nu niet met vuurwerk bezig maar ik hoop wel zo snel mogelijk te horen als dit allemaal waar is want dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn, dan krijgen wij hier in Nederland een beetje grote cake's (meer schoten, niet grotere effecten) en grotere pijlen.
    wat denk je dat je gaat betalen voor die grotere cakes?
    wss net zo veel als dat je nu een duurder sierpakket neemt

Soortgelijke discussies

  1. "consumenten vuurwerk verbetert"
    By Kruitje in forum Media archief 2005
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 29 december 2006, 13:46
  2. vuurwerkhandel uitgerookt
    By jeroen13,7 in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 11 december 2005, 08:39
  3. Vuurwerk kan autobom van honderd kilo zijn
    By Mattenfreak in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 december 2005, 12:12
  4. Team op jacht naar vuurwerk
    By Mattenfreak in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 december 2005, 12:10
  5. Politie treed op tegen illegaal vuurwerk en vuurwerkoverlast
    By Mattenfreak in forum Media archief 2005
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 2 december 2005, 11:54

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •