Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 26
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts

    [Bezoek] Witte Tenten Verhuur 09-05-2011

    Verslag importeurs bezoek Witte Tenten Verhuur - 09-05-2011

    Vuurwerkcrew is met een afvaardiging van 5 man sterk op visite geweest bij Witte Tenten.

    Ik noem het bewust een visite omdat het er erg gemoedelijk aan toe ging, en wij er dus wederom zeer gastvrij zijn ontvangen. Onder het genot van een koud drankje en een warm hapje hebben wij weer een top avond beleeft en zijn wij lekker bijgepraat over van alles wat hen en ons beiden boeit: het feest dat vuurwerk heet! Soms was het zelfs zo gezellig dat het bijna op de achtergrond raakte dat wij met een importeursbezoek bezig waren

    Gelukkig hebben wij toch nog genoeg momenten weten te vinden om leuke info te vergaren voor jullie. Al bij binnenkomst werd ons een soort van quiz voor gehouden, om het ijs meteen maar even te breken (als dat er al ooit was :-) ) Wij kregen een filmpje te zien van een nieuw product en mochten inschatten wat deze zou gaan kosten. Nu het mooie, dat kunnen jullie straks ook gaan doen! Wij krijgen het filmpje als primeur ook vast, zodat jullie deze vraag voor jezelf ook kunt gaan stellen.

    Na deze "quiz" zijn we om de tafel gaan zitten om een en ander te bespreken.
    Allereerst hebben wij de trofee overhandigt voor het beste product van 2010, de Jaloers!



    Welverdiend kunnen wij wel stellen. Proficiat Witte Tenten, en wij zijn zeer benieuwd naar waarmee Witte Tenten dit jaar zal proberen een gooi te doen naar de titel.

    Na dit officiële gedeelte kregen wij te horen dat er best wat producten zullen gaan verdwijnen. Ik zeg verdwijnen omdat er natuurlijk nog wel enige voorraad van sommige producten is en deze dus op en uitverkocht zullen gaan worden. De producten die genoemd werden:
    • Cornelis;
    • Swaffelaar;
    • Joris Rampestamper;
    • Stoere Knallers;
    • Goud;
    • Romeins Kwartet;
    • de pijlenpakketten Luchtgeweld én Donder en Bliksem


    Best een hoop producten dus. Toch verschijnen er ook wel weer enkele nieuwe spelers ten tonele, dat dan gelukkig weer wel
    Te noemen vallen hier onder andere 3 nieuwe pijlenpakketten in oplopende grootte. Ook komt er een budget lijn uit, waarvan de naam op deze avond nog een kleine discussie losmaakte bij de familie toen dit ter sprake kwam. Deze naam zullen we dus nog tegoed hebben (als men eruit is wat het worden gaat hahaha). De Horoscoop-lijn zal worden aangevuld met 2 cakes, de Ram en de Maagd. De Ram is dus de cake waar jullie als allereerste over kunnen gaan discussiëren. Wij zijn benieuwd naar wat jullie ervan vinden, en Witte Tenten natuurlijk al helemaal.

    Filmpje van de Ram:


    Klik hier voor het product topic van de "Ram"!

    Ook is er nog gesproken over de samenwerking van Witte Tenten met een voor hen nieuwe fabriek in Liuyang, China. Men probeert hierdoor de prijs voor ons toch nog zo gunstig mogelijk te houden, daar de gemiddelde prijs voor het vuurwerk van Witte Tenten met ca. 10% zal stijgen. Meer dan 10% zal de prijs zeker niet stijgen is ons verzekerd. Men zal zich dit jaar meer bezig houden met de prijzen dan de effecten en in China is helaas ook alles duurder geworden. Witte Tenten probeert in ieder geval zo min mogelijk aan de prijzen te veranderen door te blijven zoeken naar goede fabrieken die voor een goede prijs een goede Witte Tenten kwaliteit kunnen leveren. Er is een kans dat de nieuwe fabriek meerdere bestaande artikelen zal gaan overnemen qua productie. Ze blijven daarbij dezelfde kwaliteit van effecten nastreven, maar ze zullen aan VWC melden welke dat gaan worden zodat de discussie per product niet hoeft te ontstaan als er iets verschil in zit.

    Tevens bied deze nieuwe fabriek een sublieme service en komt met zeer leuke ideeën en voorstellen waar wij mogelijk dus ook iets van gaan terug zien. In deze, voor Witte Tenten nieuwe fabriek, zal ook een soortgelijk product als de Binkie gaan worden geproduceerd die wel in een bulkpack zal gaan worden verkocht. Een mooie mededeling in ieder geval ook was dat de Hoogmoed in ieder geval niet in prijs zal stijgen. De aangedragen voorstellen voor een fluit/knal/mine 'Hoogmoed'(van Heartworm) zijn ook overgedragen en men bekijkt de mogelijkheden.

    Op de vraag hoe de Woede het heeft gedaan afgelopen jaar kon men kort zijn, deze liep zeer goed. Deze cake zal waarschijnlijk naar de €40,- kunnen gaan! Hij zal niet qua effecten worden aangepast, maar zal waarschijnlijk ook in de nieuwe fabriek geproduceerd worden waardoor een verschil wel mogelijk is. Je vind het een topper of niet, en smaken verschillen werd ons medegedeeld. Ook het Schoffies pakket zal in enigszins aangepaste vorm worden gaan aangeboden aan de consument.

    Op de vraag van Davinstyle waarom Witte Tenten met zoveel Nederlandse namen komt en aan de producten heeft gegeven, kregen wij als antwoord terug dat de naam Marijn komt van de achternaam van Evelien die zij van haar vader meekreeg. Ook hij was altijd al met vuurwerk bezig en als een eerbetoon heeft deze naam van Evelien een mooi plekje gekregen in de vuurwerkwereld. Alle andere namen die je tegenkomt zijn afgeleid van familie, kennissen en vrienden die inspiratie vormden voor de betreffende producten.

    Al met al dus een zeer geslaagd bezoek.

    Namens Vuurwerkcrew bedank ik Witten Tenten voor de gastvrijheid en voor de informatie die wij weer konden meenemen en hier mogen delen met de leden.


    *EDIT, Aanvulling naar aanleiding van de voorlopige reacties:*

    Witte tenten gaat niet met alles over naar de nieuwe fabriek.
    Een aantal producten gaat men gewoon daar neer leggen omdat ze prijs/ technisch bij de ander (oude fabriek) veels te duur werden.

    Neem Woede, deze was al duur en werd dit jaar nog duurder.
    Dus die komt nu van een andere fabriek.
    Uiteraard gaat Witte tenten de Binkie niet zomaar door een andere fabriek laten maken.

    Men doet echt heel veel voor-onderzoek, en echt alleen als Witte tenten er zelf helemaal tevreden mee is, mag de andere fabriek het doen.
    Op dit moment zijn er nog maar 2 artikelen door Witte tenten goed gekeurd, om elders geproduceerd te worden. En komen er dus veel nieuwe producten van deze fabriek bij.

    Witte tenten doet alles open en eerlijk, ieder product wat door een andere fabriek gemaakt gaat worden, zal worden aangegeven, zowel op de verpakking, als bij ons op het forum.

    Als later blijkt dat Witte tenten toch niet goed heeft gehandeld, en een slecht product hebben neer gezet, gaat men het jaar erop gewoon weer terug met dat product naar de andere (voorgaande/oude) fabriek, of Witte tenten haalt het uit de collectie, want een product overprijzen is geen goede optie.

    Witte tenten komt later dit jaar met meer info hierover. Zo zijn er eventueel al films van de andere Woede bijvoorbeeld, maar Witte tenten vind het nu gewoon nog wat vroeg om deze naar buiten te brengen.

    Maar een ding moeten jullie van Witte tenten aannemen, men gaat alles duidelijk aangeven.
    Laatst gewijzigd door Scav; 7 februari 2016 om 20:26 Reden: Aanvulling bijgeplaatst in startpost

  2. #2
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Bedankt voor het verslag.

    Ik hou er alleen een vervelende nasmaak aan over. Aangezien Witte Tentenverhuur (grotendeels?) overstapt naar een nieuwe fabriek is het afwachten hoe het met die kwaliteit gesteld is, en gepuzzel welke versie je bij welke dealer meekrijgt. Dat schept onzekerheid.

    Jammer dat een cake als Goud, en de pijlenpakketten verdwijnen. Het is te hopen dat er goede vervangers voor verschijnen.

    Ik zie niet alle vragen van de leden beantwoord, hoe kan dat?

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Men is er tenminste wel open en eerlijk over bij Witte tenten dat zij hiermee bezig zijn, ten gunste van ons liefhebbers. En zeker voor de liefhebbers die het wel uitmaakt of producten onnodig veel duurder worden.

    Welke vraag/vragen zijn er nog niet beantwoord Richardus?

  4. #4
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht

    Welke vraag/vragen zijn er nog niet beantwoord Richardus?
    "Wordt er weer een poging gedaan om het schoffiepakket door de keuring te krijgen?"

    hmm, goed dat je me er op wijst, want ik dacht dat er meer waren. Er waren gewoon niet heel veel vragen.

    Mijn eigen vraag "Wil Evelien al een tipje van de sluier oplichten hoe Marijn dit jaar weer gaat proberen de vuurwerkgrenzen (qua effecten) op te rekken?" kun je wellicht als beantwoord zien dmv het filmpje van de nieuwe cake, maar erg woordelijk is dat niet (en erg grensverleggend is de cake ook niet).

    Valt mee dus

    Ben het trouwens eens met je eerste opmerking, dat ze eerlijk zijn over de verandering van fabriek. Zeker wij liefhebbers zijn gebrand op duidelijke informatie zodat we duidelijk kunnen kiezen tussen 2010 en 2011 cakes

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Wordt er weer een poging gedaan om het schoffiepakket door de keuring te krijgen?"
    Stond ook al in het verslag:

    Ook het Schoffies pakket zal in enigszins aangepaste vorm worden gaan aangeboden aan de consument.
    Mijn eigen vraag "Wil Evelien al een tipje van de sluier oplichten hoe Marijn dit jaar weer gaat proberen de vuurwerkgrenzen (qua effecten) op te rekken?" kun je wellicht als beantwoord zien dmv het filmpje van de nieuwe cake, maar erg woordelijk is dat niet (en erg grensverleggend is de cake ook niet).
    Wie weet wat die nieuwe fabriek voor leuks zal brengen. Witte tenten gaf aan dat deze fabriek erg leuke en innovatieve ideeën overbracht.

  6. #6
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    oeh, niet te quoten die post van je

    maar dan is 't allemaal duidelijk, dank je voor 't markeren van de belangrijker gedeelten!

    Toch een :( nieuws dat de prijzen met 10% gaan stijgen...

    Sorry hoor, jongens, hoe ik het ook probeer en jullie bezoek en verslaggeving waardeer; ik vind niks positiefs in dit nieuwsverslag (behalve dat Woede goedkoper kan en er mss innovatieve dingen komen...tja, da's afwachten). Prijzen 10% omhoog, andere producent dus afwachten hoe de kwaliteit is, wat fijne producten die verdwijnen en maar afwachten wat daarvoor in de plaats komt... Onzeker Marijn jaartje, me dunkt.

  7. #7
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Leuk verslag Firedragon, moet zeggen dat de nieuwe cake er goed uitziet, twijfel alleen over de fabrieks omwenteling qua prijs en kwaliteit. Ook zeer zonde van de producten die de markt gaan verlaten, stoere knallers vond ik eingelijk de mooiste singelshots van Nl.
    Raaddebom.nl

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Berichten
    1.473
    Thanks
    184
    571 waarderingen in 189 posts
    Onzekerheid nu hiero bij mij, zoals Richardus al ook aangeeft.

    Zal de binkie even hard blijven knallen. Zullen de toppers toppers blijven?
    Allemaal vragen in men hoofd.

    Bedankt voor het bezoekje!

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Ik hoop net als velen dat Marijn het niveau vol kan houden dat ze hebben.
    Ik denk dat het gewoon afwachten word tot meer mensen hem live gezien hebben.

    greetzzz
    Eer was was was, was was is!

  10. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Keurig verslag Jur, mooi uitgewerkt en duidelijk opgesteld.
    Het is afwachten hoe het allemaal zou lopen, totdat er nieuwe films/demo's zijn geweest kunnen we pas oordelen wat het is geworden met de nieuwe fabriek.
    Zie nu meerdere reacties dat de kwaliteit dan eventueel lager kan zijn, is ook zeker het geval, maar die kwaliteit kan net zo goed zelfs nog beter worden met de nieuwe fabriek.
    Afwachten dus.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Berichten
    1.473
    Thanks
    184
    571 waarderingen in 189 posts
    Kijk dat marijn niveau moet je dan maar vertrouwen dat het goed komt.

    Wel goed dat het dan word gezegt dat iets veranderd word.

    Straks maak je een showtje, of een project, is het niet zoals gepland. Dus wel goed dat het dan gezegt word.


    Fff, nu twijfel ik wel echt of ik een karton binkie ga nemen voor men groooste project

  12. #12
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Prima verslag Jur!

    Ik ben zeker onder de indruk van de nieuwe cake. Het is wel duidelijk waar de inspiratie vandaan komt, maar dat geeft niet.
    Ook ik ben niet zo blij met het overstappen naar een andere fabriek. Bij Witte Tenten hebben we nog nóóit een product gehad waar wij liefhebbers met verschillende versies moesten werken. De kwaliteit van elk product was in 2007 net zo goed als in 2010. Die constante kwaliteit is een teken van een goede fabriek en scherpe kwaliteitscontrole. Maar vanaf dit jaar zullen we toch bewust op zoek gaan naar bepaalde versies - maar dat kan zoals aangegeven allebei de kanten opgaan. Als we geluk hebben, gaat de kwaliteit omhoog, en gaan alle freaks massaal op jacht naar de 2011-versie.

    Dat er producten verdwijnen, is niet verwonderlijk. Je kan niet tot in het oneindige nieuwe producten toe blijven voegen. Dan vind ik het wel prima dat er hier duidelijk aangegeven wordt welke producten er verdwijnen: sommige (de meeste) importeurs laten uitlopende producten gewoon doodbloeden. Nu kunnen de liefhebbers van die uitlopende producten ze nog groot inslaan voor meerdere jaren. Dat de cake Goud en de hummer-kaarsen Romeins Kwartet eruit gaan, vind ik jammer. Allebei erg goede producten, in mijn ogen. Inslaan dan maar?

  13. #13
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Als aller eerste een erg leuk en duidelijk verslag!

    Op de vraag van Davinstyle waarom Witte Tenten met zoveel Nederlandse namen komt en aan de producten heeft gegeven, kregen wij als antwoord terug dat de naam Marijn komt van de achternaam van Evelien die zij van haar vader meekreeg. Ook hij was altijd al met vuurwerk bezig en als een eerbetoon heeft deze naam van Evelien een mooi plekje gekregen in de vuurwerkwereld. Alle andere namen die je tegenkomt zijn afgeleid van familie, kennissen en vrienden die inspiratie vormden voor de betreffende producten.
    erg bedankt voor het stellen van mijn vraag, en ik vind het een prachtig antwoord en ik snap eindelijk waar de naam en de inspiratie vandaan komt! en het heeft dus een erg mooie achtergrond... ;-)!


    Tevens vind ik de nieuwe cake echt super stoer, een lekker ram-bak met op het einde nog een lekkere knallende verassing!

    over de prijs moet ik nog even nadenken maar daar ga ik zeker nog op terug komen!

  14. #14
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Prachtig verslag.
    Ik kijk enorm uit naar de nieuwe producten. Wel een beetje met een dubbel gevoel, omdat er toch ook best wat hele goede producten (Donder en Bliksem, Goud.. :( ) uit het assortiment zijn gehaald. Aan de andere kant is een verfrissing van de collectie ook nooit verkeerd. Het blijft echter afwachten wat de nieuwe producten ons gaan brengen, en of ze aan de oude producten die verdwijnen kunnen tippen... Met name met pijlen is dat altijd afwachten.

    Maarja, ik ga er vanuit dat Witte Tenten geen goede producten uit het assortiment haalt als er geen goede, of betere, producten voor in de plaats zouden komen! Ik kijk echt uit naar het nieuwe vuurwerkseizoen

  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Mooi verslag met veel nieuws, De ram ziet er goed uit hoppelijk komt hij op een demo ook goed uit de verf. Een aantal cake's verdwijen en maken hoppelijk plaats voor weer een paar mooie nieuwe.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •