Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Pijlenrek 30 stuks

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2009
    Berichten
    592
    Thanks
    408
    783 waarderingen in 219 posts

    Pijlenrek 30 stuks

    Bij deze deel ik al vast mijn pijlenrek voor 2011/2012. Het is een gemakkelijk model om te maken, daarnaast is dit rek voldoende voor 30 pijlen!

    De afmetingen zijn 1x0.6x0.6 meter (lxbxh), verdere gegevens volgen nog.

    Hier enkele foto's van het ontwerp.

  2. #2
    VWC-Lid Sunseeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 november 2009
    Berichten
    855
    Thanks
    170
    293 waarderingen in 107 posts
    Mag ik vragen waarom je de richting schuin hebt gezet? Pijlen staan er om bekend dat ze snel afbuigen, met deze schuine stelling help je ze daar alleen maar meer bij. Mij lijkt het veiliger om de buisjes recht op te bevestigen.

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Dit kan prima, ik heb een pijlenrek gemaakt van een houten schraagje en daar gaan de pijlen ook niet recht omhoog. Echter heb ik er nooit problemen mee gehad.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2009
    Berichten
    592
    Thanks
    408
    783 waarderingen in 219 posts
    De planken staan maar minimaal gekanteld, ongeveer een 20 graden. Verder heb ik zelf nooit geen problemen gehad om ze op deze manier af te schieten...

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Berichten
    2.036
    Thanks
    251
    756 waarderingen in 451 posts
    Nou, pas dan maar op, want nooit geen is dus altijd ...

    Wel een interessant ontwerp om de pijlen bij een mooi groot meer af te schieten (vanwege de verwachting dat ze toch afbuigen en lager dan normaal zullen klappen). Dan komen ze mooi boven het water en zie je de reflectie van het effect goed in het water . Heb ik altijd al eens willen doen, maar het komt er nooit van...

  6. #6
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik kan geen enkel voordeel bedenken waarom je pijlen schuin af zou willen schieten; alleen maar nadelen. Ik zou je dan ook willen adviseren om je pijlen loodrecht omhoog af te schieten.

    Verder is het wel een mooi degelijk rek. Dat het een 'gemakkelijk model is om te maken' durf ik te betwijfelen. Er zijn veel simpelere manieren om pijlen af te schieten. Maar blijkbaar ben jij handig genoeg

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2009
    Berichten
    592
    Thanks
    408
    783 waarderingen in 219 posts
    @DarkSoul

    Bedankt voor het advies, de planken zal ik niet schuin plaatsen maar gewoon recht. Waarom eigenlijk een risico opzoeken als het niet nodig is alleen zelf heb ik er nooit niet bij stil gestaan.

  8. #8
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Een graden of 5 schuin is geen probleem en levert juist voordelen op!
    Zo kun je van je zelf af schieten en zullen de pijlen nouwlijks afbuigen.

  9. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  10. #9
    VWC-Lid mollyman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2006
    Berichten
    568
    Thanks
    262
    220 waarderingen in 72 posts
    Ik schiet mijn pijlen ook altijd uit een hoek van 10 graden, dan weet je tenminste bijna zeker dat je de pijlen ook in je gezichtsveld komen. Anders heb je aan het eind van de avond altijd zo'n stijve nek...
    Op andere fora: bloodwake / mollyman

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2009
    Berichten
    130
    Thanks
    6
    11 waarderingen in 8 posts
    Ook al is er hier al 2 jaar niks gepost ik ga toch reageren. Omdat pijlen altijd afbuigen ook al zet je ze loodrecht omhoog weet je nooit precies waar ze komen. Door ze af te schieten onder een bepaalde hoek 'dwing' je eigenlijk de pijl die richting op te gaan. Dus in zekere mate zou je kunnen zeggen dat dit veiliger zou zijn. Natuurlijk zit je dan wel met de hoogte die je mist. Dit is echter een niet al te groot probleem lijkt me want zoveel zal dit niet schelen onder een lichte hoek.
    Superkiiiiiiiiiip, tatatataaaaaaaaaa

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •