Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    VWC-Lid robdewit79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    thuis
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Mijn nieuwe 32cue schietkist

    Hij is eindelijk af. Mijn nieuwe 32 cue schietkist.

    Hier heb ik de gaatjes geboord en de sleuven voor de klemmen er net in gemaakt met men dremel. De sleutel schakelaar had ik er al ingezet.


    Het is niet zo heel netjes gedaan maar ja daar zie je achteraf weinig van.



    Hier een foto van de binnenkant. De klemmen en ledjes zitten er in. Voor de bedrading heb ik UTP kabel gebruikt.



    En zo ziet hij er van de bovenkant uit.



    De linker tuimel schakelaar is zeg maar de power knop. Als je deze naar beneden zet komt er stroom op de rechter tuimel schakelaar en de sleutel schakelaar. Als je dan vervolgens de sleutel om draait gaat het groene ledje ernaast branden. Nou staat er 12V op het schakelbord. Met de rechter schakelaar kun je het systeem in test stand of fire stand zetten. Als je m op test zet kun je controleren of je de ontsteker goed hebt aangesloten en of het systeem goed werkt. Iedere keer als je op een cue drukt gaat de rode fire led branden. Als je m dan vervolgens op fire zet kun je beginnen. Als je nou alles hebt klaar staan en je wil nog niet beginnen haal je gewoon de sleutel eruit en kan er niks meer mee gebeuren aangezien het schakelbord dan geen stroom meer krijgt



    Verder zitten er nog 2 grote LED's op de voorkant. De onderste is een RGB led en staat voor de eerste 3 groepen. Voor de 4de groep heb ik een blauwe knipper led gebruikt. Deze groep wil ik voor men finale gebruiken. Samen met deze 2 fieldboxen.



    Deze kun je dmv een data kabel met elkaar verbinden. Waardoor je 2 schiet locaties erbij krijgt. Deze hebben hun eigen 6 kanaal schakelbord.
    Ik ben wel nog bezig met een eigen afstandsbediening te maken waar de 2 losse AB in verwerkt worden.
    Als ik deze af heb zet ik er wel weer wat foto's bij




    Zoals belooft hier de foto's van mijn zelfgemaakte AB.

    Als basis heb ik gebruik gemaakt van een normale schaal behuizing.






    Ik heb 4 grotere drukknoppen voor het selecteren van de groepen. Deze groepen bevinden zich allemaal op de schietkist hierboven.
    Er zitten 12 kleinere drukknoppen op voor het selecteren van een cue. De eerste acht zijn voor de grote schietkist. Als ik bij de laatste groep ben zet ik dmv een tuimelschakelaar de 2 buitenste field boxen aan. Deze bevatten beide 12 cue's. Vandaar ook 12 kleine drukknoppen. Ik heb gebruik gemaakt van 2x 12kanaals moederbordjes in de AB welke ik dus allebei los van elkaar aan en uit kan zetten. De eerste 8 cue's schieten dus van 3 locatie's. De laatste 4 alleen aan de buitenzijde. Hier wil ik dan ook eindigen met een leuke finale bestaande uit 2x 100 asian thunder met roze wassag en quickfuse. En wat mooie grote pijlen.
    Laatst gewijzigd door robdewit79; 12 maart 2011 om 12:15

  2. #2
    VWC-Lid Tunit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 juni 2007
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.065
    Thanks
    11
    42 waarderingen in 26 posts
    Nou dat ziet er zeer straks uit!

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    knap staaltje werk dit. ik begrijp uit je post dat alles draadloos is aan te sturen. Klopt dat?
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid robdewit79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    thuis
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Yep alles draadloos. Ik had er eerst een koffer met schakelaars en 2 losse fieldboxen, maar aangezien ik alles bij ons op de rotonde ga zetten dit jaar wilde ik alles draadloos. Er rijd hier geen verkeer meer maar het is net iets makkelijker en staat ook iets professioneler. Heb nou ook genoeg cue's hoef niet tussendoor te stoppen om een nieuwe lading vuurwerk aan te sluiten zoals dit jaar.

  5. #5
    VWC-Lid robdewit79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    thuis
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    even bijgewerkt. Foto's van men AB geplaatst.

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2009
    Berichten
    592
    Thanks
    408
    783 waarderingen in 219 posts
    Zeer knap gemaakt,

    Zou het mogelijk zijn een korte uitleg te geven over hoe je een draadloze verbinding heb gemaakt. Ik zelf wil er ook 1 gaan bouwen maar dan met behulp van dit: http://www.ebay.com/itm/12CH-Momenta...item20bd2eee52

    Al vast bedankt

  7. #7
    VWC-Lid robdewit79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    thuis
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

  8. #8
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Maar de vraag blijft: Doet hij het? Hmmm

    Nee grapje, knap staaltje werk. Hoop dat je er veel plezier mee zal hebben!

  9. #9
    VWC-Lid robdewit79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    thuis
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Hij heeft het prima gedaan. Ben nu bezig om een andere buiten kant te maken. het binnen werk blijft het zelfde. Ook heb ik er voor gekozen om maar 24 cue's te maken ipv 32. Hierdoor heb ik een kanaal dat ik als nood stop kan gebruiken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •