Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 125
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    Emmerich: Emmerich in lichterglanz 2007




    Zaterdag 21 April 2007 is het dan zover: emmerich in Lichterglanz.

    Dit eerste grote vuurwerk van Emmerich zal geschoten worden door Laser en Fireworks. Het vuurwerk valt onder dezelfde organisatie als dat van bv het Rijn in flammen vuurwerk van Keulen, geschoten door Weco.

    Mede door de frustrerende en verstikkende regelgeving in Nederland is het Hayo Wollf alles aangelegen om de Nederlandse (Emmerich licht tegen de nl grens aan) overheid te laten zien dat een groots vuurwerk op deze manier wel degelijk een veilig en mooi spektakel kan zijn.

    Wat kunnen we zoal gaan verwachten?

    - Een groots opgezet vuurwerk met een maximum kaliber van 300mm
    - Geschoten vannaf 2 pontons
    - Het vuurwerk zal op muziek geschoten worden.
    - Duur van het vuurwerk: ruim 21 minuten
    - Er is niet bepaald gekeken op een bommetje meer of minder.

    Het vuurwerk wordt aan de Rijnpromenade\boulevard afgestoken om stipt 22:00 uur

    We hebben gisteren (zondag 8 April j.l) een plaatsbezioek gebracht aan Emmerich. En daar hebben we uitgebreid met Hayo van L&F gesproken. We hebben ook het scenario mogen inzien. Ik vind dat er op papier een degelijk vuurwerk weggezet wordt!

    Dingen zoals singleshots tot 55mm zul je erin terug gaan zien, van merken zoals: Parente, Pyrofantasia en Martarello. Maar ook het finale nummer wat echt compleet volgehangen is met grote kalibers, en natuurlijk een salute finale.

    Ik ga niet teveel verklappen, anders is straks de complete verassing weg. Maar het zal me een goeie dreun geven! Pyroworld en Vuurwerkcrew zullen met een 5 tal video cameras, 2 foto cameras dit vuurwerk vast leggen! We gaan er dan ook vanuit dat we voor L&F een mooi stukkie beeldmateriaal en fotos kunnen afleveren!

    Namens de ploeg van VWC en PW wil ik L&F en Hayo Wolff in het bijzonder bedanken voor de gastvrijheid! de BBQ smaakte overigens prima gisteren
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Leuk RedBaron
    Ik zal hier zeker weten aanwezig zijn!

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Dat belooft een prachtige dag voor jullie allemaal te worden.
    Schitterende compact info weer Red Baron.
    Es tut mir leid, maar ik moet verstek laten gaan.
    Ik heb die avond een popconcert van de Earring in Zwolle.
    Daarom zal ik het straks moeten doen met jullie verhalen/foto,s en films.
    Ik wens jullie allen veel succes en een geslaagde dag toe.
    Het programma belooft ontzettend veel.!!!

  4. #4
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Waar bevindt zich die stad? Ik heb die dag helemaal leeg staan, en zou er een gezellig uitje van kunnen maken met wat vrienden.
    300mm is niet niks zeg, 21 minuten vuurwerk moet een waar spektakel worden.

  5. #5
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Duitsland
    Een half uurtje vanaf arnhem...

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Berichten
    552
    Thanks
    94
    223 waarderingen in 105 posts
    Enige tijd geleden, heb ik het besluit genomen om nooit meer een show van Hayo en z'n mannen te bezoeken. Het scenario was telkens hetzelfde; grootse vooraankondiging, een blaffer van een show en achteraf huilverhalen over regelgeving e.d. Voor mij is/was echter duidelijk, dat dit bedrijf geen grote shows aan kan. Door het verhaal van Red Baron is mijn interesse toch weer gewekt, wie trekt mij over de streep?

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door shinji Bekijk bericht
    Enige tijd geleden, heb ik het besluit genomen om nooit meer een show van Hayo en z'n mannen te bezoeken. Het scenario was telkens hetzelfde; grootse vooraankondiging, een blaffer van een show en achteraf huilverhalen over regelgeving e.d. Voor mij is/was echter duidelijk, dat dit bedrijf geen grote shows aan kan. Door het verhaal van Red Baron is mijn interesse toch weer gewekt, wie trekt mij over de streep?
    Ik heb precies hetzelfde als jij.
    Nooit meer bezoek ik een show van L en F.
    Ik ga dan ook alleen hier heen omdat er een aardige/grote organisatie achter staat. Het papierwerk wat Redbaron heeft gezien hebben wij ook welees gezien met de meest grote verhalen erbij en altijd was de show meer dan een teleurstelling. Nu gaan wij er ook heen en ik hoop voor hem dat het eindelijk eens een goede show geschoten wordt.

    Wat ik wel graag zou willen weten is : Schiet L en F zelf de show en hebben ze hem zelf helemaal geschreven of wordt er samen gewerkt met een ander bedrijf ?

  8. #8
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De show word helemaal zelf door L&F opgezet en geschoten... ik heb er zin in
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Veel mensen gaan er ook aan voorbij dat de Nederlandse overheid zich nou niet bepaald meegaand opstelt tenaanzien van vuurwerken en vuurwerkbedrijven. Als ze dan een flutshowtje zien, dan is het altijd de schuld van de vuurwerker.

    Maar de werkelijke schuldige is vaak (zo niet altijd) de bekrompe nederlandse overheid, die 90% niet toestaat, en ga dan nog maar is wat fatsoenlijks doen met de overige 10%.. juist ja, dan doe je niet veel meer.

    De meeste shows die ik zie in Nederland (áls ik er al naar toe ga) worden lukraak wat blokken neer gesmeten of potjes, en als je geluk hebt wat bommen. Die worden zonder scenario in de buizen gesmeten, en vlammen maar. Nee inderdaad, als je dan de duitse of franse kermisshows ziet, dan zijn de nederlandsche "shows" gewoon geen shows, maar lukraak wat afschieten.

    Verder is er voor de meeste bedrijven maar keuze uit 2 grote importeurs hier in Nederland, ja dan ben je snel uitgekakt.


    Ik zou zeggen oordeel maar eens ná de show.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 september 2005
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik heb iig echt zin in deze show ben zeeer benieuwd

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Veel mensen gaan er ook aan voorbij dat de Nederlandse overheid zich nou niet bepaald meegaand opstelt tenaanzien van vuurwerken en vuurwerkbedrijven. Als ze dan een flutshowtje zien, dan is het altijd de schuld van de vuurwerker.

    Maar de werkelijke schuldige is vaak (zo niet altijd) de bekrompe nederlandse overheid, die 90% niet toestaat, en ga dan nog maar is wat fatsoenlijks doen met de overige 10%.. juist ja, dan doe je niet veel meer.

    De meeste shows die ik zie in Nederland (áls ik er al naar toe ga) worden lukraak wat blokken neer gesmeten of potjes, en als je geluk hebt wat bommen. Die worden zonder scenario in de buizen gesmeten, en vlammen maar. Nee inderdaad, als je dan de duitse of franse kermisshows ziet, dan zijn de nederlandsche "shows" gewoon geen shows, maar lukraak wat afschieten.

    Verder is er voor de meeste bedrijven maar keuze uit 2 grote importeurs hier in Nederland, ja dan ben je snel uitgekakt.


    Ik zou zeggen oordeel maar eens ná de show.

    Dat zijn nou precies de worden van Hayo.
    Maar zo werkt het niet altijd. In de tijd nog voor de strenge regels waren de shows van Hayo ook niet echt geweldig/mooi of goed. En we zien ook bedrijven in Nederland die wel een leuke show weten te schieten en die hebben toch ook te maken met dezelfde regels als menneer Hayo W.

    Punt is dat de meeste snel geld willen verdienen en zonder hart voor vuurwerk een vuurwerk schieten. En dat is in Nederland het probleem. Regels zijn er nu eenmaal en ze zijn klote maar dat betekend niet dat je geen leuke shows meer kunt schieten Toch ?


    ***EDIT***

    Wij hebben slechte ervaringen met de shows van Hayo W. Als persoon kan ik niks op hem aanmerken voor zover ik hem ken. Ik heb het puur over zijn shows. Ik hoop ook echt dat we een goede show gaan zien. Dat hoop ik voor hem en de liefhebbers. Als de show goed is zal ik ook niet na laten om dit te zeggen.
    Laatst gewijzigd door Tony; 9 april 2007 om 19:50

  12. #12
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
    Dat zijn nou precies de worden van Hayo.
    Maar zo werkt het niet altijd. In de tijd nog voor de strenge regels waren de shows van Hayo ook niet echt geweldig/mooi of goed. En we zien ook bedrijven in Nederland die wel een leuke show weten te schieten en die hebben toch ook te maken met dezelfde regels als menneer Hayo W.

    Punt is dat de meeste snel geld willen verdienen en zonder hart voor vuurwerk een vuurwerk schieten. En dat is in Nederland het probleem. Regels zijn er nu eenmaal en ze zijn klote maar dat betekend niet dat je geen leuke shows meer kunt schieten Toch ?


    ***EDIT***

    Wij hebben slechte ervaringen met de shows van Hayo W. Als persoon kan ik niks op hem aanmerken voor zover ik hem ken. Ik heb het puur over zijn shows. Ik hoop ook echt dat we een goede show gaan zien. Dat hoop ik voor hem en de liefhebbers. Als de show goed is zal ik ook niet na laten om dit te zeggen.`

    Het is mijn eigen mening hoor, en die heb ik al wat jaren Zoals ik al zei ik bezoek zelden meer een show in Nederland. Je geeft het zelf al aan de meeste schieten shows voor t geld, zonder enige artistieke feeling.

    Ik zeg dan ook niet dat er helemaal geen bedrijven zijn die niet kunnen schieten, maar het is wel een beetje verzoeken de laatste jaren voor een echte show. In Nijmegen heb ik in 2005 (2006 vond ik wat minder, maar das persoonlijke smaak)een goede show gezien die ondanks maar 4 inch de moeite meer dan waard was.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  13. #13
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ik heb een vraag, het is mij niet helemaal duidelijk.

    ik ga ook naar deze show, maar zat net even te kijken op de route planner, maar daar staat dat emmerich vanaf enschede bijna 3.30 uur rijden is.
    Maar ik lees hier dat het ongeveer een half uurtje vanaf arnhem is.
    Kan iemand mij dit mischien uitleggen?

    Alvast bedankt

  14. #14
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ja de plaats heet om precies te zijn Emmerich am Rhein. Typ dat maar eens in en kijk dan nog eens hoe ver het is....
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  15. #15
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Ik heb een vraag, het is mij niet helemaal duidelijk.

    ik ga ook naar deze show, maar zat net even te kijken op de route planner, maar daar staat dat emmerich vanaf enschede bijna 3.30 uur rijden is.
    Maar ik lees hier dat het ongeveer een half uurtje vanaf arnhem is.
    Kan iemand mij dit mischien uitleggen?

    Alvast bedankt
    Het probleem wat jij hebt is dat de snelweg (A18 in dit geval) je al bij didam af moet anders kun je niet vanaf de kant van varseveld / doetichem richting duitsland. (zo slim waren ze nog niet toen ze dat ding aangelegt hebben).

    Het andere probleem wat jij hebt is dat deze A18 ook stopt bij varseveld. Om met de snelweg naar duitsland te gaan (door nederland) is het enorm om (via apeldoorn, arnhem en dan door naar emmerich)

    Ik denk dat je vanaf enschede mischien het beste de A30 (geloof ik uit mun hoofd) kunt nemen en dan door duitsland heen richting öberhause en dan naar emmerich. (goed dat is ook best om)


    Oja, voor de mensen zonder tante truus of ome jan (tom tom e.d) in de auto:

    Emmerich is vanaf de A12 vanuit nederland de 2e afslag. Vanaf daar pak je afslag Emmerich/'s-Heerenberg. Hier vervolg je je weg links (richting emmerich dus)

    Na een paar kilometer rechtdoor rijden (stuk of 3 stoplichten, benzine stations links en rechts; (p.s. wel goedkoop tanken ). Gewoon rechtdoor blijven rijden tot aan een gigantische brug.

    Net voor de brug moet je links richting emmerich. Onderaan de weg (beetje bochtje) moet je rechtsaf. Deze weg vervolg je en na de lidle (of hoe je het ook moge schrijven) kun je op een gegeven moment rechts af
    (bordtjes reinprominade volgen). Hier kun je ook parkeren (als er parkeerplaatsen over zijn)

    Alternatief. na de lidle met de bocht mee naar links (langs het spoor) en dan een van de wegen naar rechts volgen en kijken of je kunt parkeren.

    (Als je het station gevonden hebt ben je te ver).

    En google earth is ook grappig om een en ander te ondekken.
    Laatst gewijzigd door BlackBaron; 9 april 2007 om 21:32
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •