Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 107 van 123 EersteEerste ... 75797105106107108109117 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.591 t/m 1.605 van 1839
  1. #1591
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik heb zelf dit voorjaar de VideoMicro gekocht voor mijn systeemcamera. Ik heb dezelfde afweging gemaakt als jij.
    Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met mijn microfoon, maar de VideoMic Rycote heb ik nooit getest. De VideoMic is een stuk langer en kan soms bijna in beeld komen. De extra lengte is ook onhandig in gebruik wanneer je uit de hand filmt. Met een toch al kleine camera, is het zo'n onding, die lange tuit erop. Op papier meen ik me te herinneren dat de VideoMic wel een fractie groter bereik had in Hz. Beide zijn 'plug and play', want lekker makkelijk is. Een voordeel van de VideoMicro vind ik dat ie een stuk nieuwer is, dus ik hoop dat de techniek ook net effe wat beter is.

    Een voorbeeld van mijn geluid met de VideoMicro: https://youtu.be/v_ECHwVhDhg?t=234
    Hier hoor je verschillende niveau's van knallen (kleine en grote knallers zijn goed te onderscheiden), je hoort geen onderdrukking van het geluid, de fluiters tussendoor zijn nog steeds goed herkenbaar en de crackling blijft ook goed op sterkte. Dat is voor mij goed genoeg. Natuurlijk kun je méér geld uitgeven aan een microfoon, maar voor die 60-70 euro vind ik dit ruim voldoende. Onthoud dat beide microfoons mono zijn: geen stereo. Maar een stereo microfoon kost ook meteen een stuk meer. Ik hoor zelf het verschil nauwelijks. Vuurwerk komt toch uit één punt, ergens ver van je vandaan, dus dat hele "dolby surround effect" van een stereo microfoon zul je nauwelijks ervaren. Dat is pas interessant als je dicht bij een vuurwerkshow staan en de lage crackling mines ergens anders wilt horen dan de hoge shells.
    Toppie bedankt voor je reactie !!
    overigens een goed geluidje en een lekker filmpie
    Laatst gewijzigd door De Knalknapen; 11 november 2018 om 19:08

  2. #1592
    VWC-Lid maxwell96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.460
    Thanks
    206
    590 waarderingen in 175 posts
    Ik heb deze vuurwerkshow gefilmd met mijn FullHD-camcorder (Model: JVC GZ-R410). Hoe is de geluidskwaliteit?
    https://www.youtube.com/watch?v=kBvEXODK-ds
    Laatst gewijzigd door maxwell96; 11 november 2018 om 21:52 Reden: Vermelding camcordermodel
    Gelukkig 2024!

  3. #1593
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Ik heb zelf dit voorjaar de VideoMicro gekocht voor mijn systeemcamera. Ik heb dezelfde afweging gemaakt als jij.
    Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met mijn microfoon, maar de VideoMic Rycote heb ik nooit getest. De VideoMic is een stuk langer en kan soms bijna in beeld komen. De extra lengte is ook onhandig in gebruik wanneer je uit de hand filmt. Met een toch al kleine camera, is het zo'n onding, die lange tuit erop. Op papier meen ik me te herinneren dat de VideoMic wel een fractie groter bereik had in Hz. Beide zijn 'plug and play', want lekker makkelijk is. Een voordeel van de VideoMicro vind ik dat ie een stuk nieuwer is, dus ik hoop dat de techniek ook net effe wat beter is.

    Een voorbeeld van mijn geluid met de VideoMicro: https://youtu.be/v_ECHwVhDhg?t=234
    Hier hoor je verschillende niveau's van knallen (kleine en grote knallers zijn goed te onderscheiden), je hoort geen onderdrukking van het geluid, de fluiters tussendoor zijn nog steeds goed herkenbaar en de crackling blijft ook goed op sterkte. Dat is voor mij goed genoeg. Natuurlijk kun je méér geld uitgeven aan een microfoon, maar voor die 60-70 euro vind ik dit ruim voldoende. Onthoud dat beide microfoons mono zijn: geen stereo. Maar een stereo microfoon kost ook meteen een stuk meer. Ik hoor zelf het verschil nauwelijks. Vuurwerk komt toch uit één punt, ergens ver van je vandaan, dus dat hele "dolby surround effect" van een stereo microfoon zul je nauwelijks ervaren. Dat is pas interessant als je dicht bij een vuurwerkshow staan en de lage crackling mines ergens anders wilt horen dan de hoge shells.
    Heb me laten vertellen dat de microfoon geen batterij bevat? Hierdoor moet je camera wel stroom geven vanuit de jack aansluiting
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  4. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  5. #1594
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Dat klopt, de VideoMicro bevat geen batterij. Daarom dat ik 'plug and play' zei
    De VideoMic Rycote bevat volgens mij wél een extra batterij, een 9V blok. Onhandig en weer extra gewicht.
    Laten we lekker link gaan doen!

  6. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  7. #1595
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Dat klopt, de VideoMicro bevat geen batterij. Daarom dat ik 'plug and play' zei
    De VideoMic Rycote bevat volgens mij wél een extra batterij, een 9V blok. Onhandig en weer extra gewicht.
    een versterkte microfoon dmv van een 9 volt blok heeft toch wel mijn voorkeur.. En dat extra gewicht valt ook wel mee hahaha.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. Deze gebruiker waardeert RedBaron voor het bericht:


  9. #1596
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Mijn oog is gevallen op de JVS GZ-RX645 .
    Heeft iemand hier ervaring mee wat betreft het filmen van vuurwerk?
    Kan deze ermee door kwa opnames kwa beeld en geluid?

    Dit gaat waarschijnlijk mijn eerste camcorder worden, dus ook de vraag of deze een beetje te handelen is als beginner..
    Ik wacht hier even mee tot "Black Friday" volgende week, dat scheelt misschien een paar duiten.

    Naam: JVC.jpg
Bekeken: 302
Grootte: 8,8 KB

    Of kan ik beter voor een andere (betere) camcorder gaan, van rond de €250,- tot €300,- ?
    Zo in mijn sas met sas..

  10. #1597
    VWC-Lid baassie123's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 juli 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    1.693
    Thanks
    1.408
    1.837 waarderingen in 699 posts
    Om even terug te komen op de microfoons. Heb zelf de Micro gehad van rode, afschuwelijk naar mijn mening. Geluid verbeterd bijna niet, veel ruis op de achtergrond (hoewel dat bij vuurwerk meevalt omdat er continu veel geluid is) en er is geen stereo geluid, en dat is het grootste probleem. Ik raad aan iedereen aan, probeer voor een microfoon te gaan met minimaal xy microfoons of geadverteerde stereo functionaliteit. Je oren hebben 2 kanalen en daardoor krijg je geluid veel meer diepte en voelt het alsof je er echt bij bent!
    De zogenoemde 'shotgun' microfoons (al die staven en de micro ook) zijn eigenlijk bedoelt voor interviews dichtbij of op een lange stok om bij films de stemmen op te nemen, alleen geluid recht voor de microfoon wordt goed opgepakt en is bedoelt voor voornamelijk goede definitie in de stem, de stereo microfoons zijn afgestemd om de hele sfeer op te nemen .

  11. Deze gebruiker waardeert baassie123 voor het bericht:


  12. #1598
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Om even terug te komen op de microfoons. Heb zelf de Micro gehad van rode, afschuwelijk naar mijn mening. Geluid verbeterd bijna niet, veel ruis op de achtergrond (hoewel dat bij vuurwerk meevalt omdat er continu veel geluid is) [...]

    Dit herken ik absoluut niet.

    Op het punt van stereo heb je gelijk, hoewel ik mij daar minder aan stoor dan dat jij doet, blijkbaar
    Laten we lekker link gaan doen!

  13. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:


  14. #1599
    VWC-Lid bolle-040's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2010
    Berichten
    3.809
    Thanks
    5.955
    9.269 waarderingen in 2.966 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
    Mijn oog is gevallen op de JVS GZ-RX645 .
    Heeft iemand hier ervaring mee wat betreft het filmen van vuurwerk?
    Kan deze ermee door kwa opnames kwa beeld en geluid?

    Dit gaat waarschijnlijk mijn eerste camcorder worden, dus ook de vraag of deze een beetje te handelen is als beginner..
    Ik wacht hier even mee tot "Black Friday" volgende week, dat scheelt misschien een paar duiten.

    Naam: JVC.jpg
Bekeken: 302
Grootte: 8,8 KB

    Of kan ik beter voor een andere (betere) camcorder gaan, van rond de €250,- tot €300,- ?


    Voor vuurwerk vindt ik het geen aanrader, het geluid is ook niet geweldig. Ik had er vooraf meer van verwacht.

    voorbeelden:





    Bij dit voorbeeld komen vuurwerk effecten voor:
    www.youtube.com/channel/UC87Ra0dmyahLt8AZoj3Nr_Q

  15. Deze 2 gebruikers waarderen bolle-040 voor het bericht:


  16. #1600
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    !
    De zogenoemde 'shotgun' microfoons (al die staven en de micro ook) zijn eigenlijk bedoelt voor interviews dichtbij of op een lange stok om bij films de stemmen op te nemen, alleen geluid recht voor de microfoon wordt goed opgepakt en is bedoelt voor voornamelijk goede definitie in de stem, de stereo microfoons zijn afgestemd om de hele sfeer op te nemen .
    klopt, die zijn niet zo goed geschikt voor opnames van vuurwerk. Al was het maar omdat ze een small opname bereik hebben waarmee ze geluid oppikken. Wat wel in hun bereik zit halen ze dan wel iets beter dichterbij.

    versterkte X\Y (stereo dus) microfoons zijn uitermate geschikt voor opnames van geluid dat "wijds" te horen is. Ook muziek wat eventueel te horen is bv bij een pyromusical komt veel beter tot zn recht.

    Ik ervaar zelf ook dat mono geluid uit een shotgun mic plat is met weinig diepgang. Maarja dat komt ook grotendeels door de mono opname.

    Er is in mijn ogen ook niks mooiers als een mooi diep geluid van bijvoorbeeld een harde knal (salute, grote shell, ofzo) dat je mooi links of rechts hoort wegtrekken in een mooie echo!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  17. Deze gebruiker waardeert RedBaron voor het bericht:


  18. #1601
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bolle-040 Bekijk bericht
    Voor vuurwerk vindt ik het geen aanrader, het geluid is ook niet geweldig. Ik had er vooraf meer van verwacht.

    Hmm, inderdaad niet echt superbeelden.
    Is er wel een goed apparaat voor rond die prijs ongeveer?
    Zo in mijn sas met sas..

  19. #1602
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    Dat klopt, de VideoMicro bevat geen batterij. Daarom dat ik 'plug and play' zei
    De VideoMic Rycote bevat volgens mij wél een extra batterij, een 9V blok. Onhandig en weer extra gewicht.
    De Videomicro heeft mijn interesse.

    Iemand enig idee hoe ik kan checken of deze überhaupt op mijn camera werkt? Of werkt deze op elke jack ingang?
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  20. #1603
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Zo lang je camera een 3,5 mm microphone ingang heeft, past het.

    In mijn camera kan ik nog wat instellen, maar de microfoon zelf heeft geen knopjes of standen. Het is echt plug and play.
    Laten we lekker link gaan doen!

  21. #1604
    VWC-Lid MjB's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Twente
    Berichten
    672
    Thanks
    2.411
    743 waarderingen in 262 posts
    De VideoMicro werkt niet op alle camera's met een 3,5mm jack.
    Op mijn oude Canon HV30 werkt hij bijvoorbeeld niet, daar krijgt hij te weinig spanning.
    Maar dat zal waarschijnlijk alleen bij oude camera's zijn.
    Op mijn Canon 70d doet hij het prima!

  22. #1605
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door baassie123 Bekijk bericht
    Om even terug te komen op de microfoons. Heb zelf de Micro gehad van rode, afschuwelijk naar mijn mening. Geluid verbeterd bijna niet, veel ruis op de achtergrond (hoewel dat bij vuurwerk meevalt omdat er continu veel geluid is) en er is geen stereo geluid, en dat is het grootste probleem. Ik raad aan iedereen aan, probeer voor een microfoon te gaan met minimaal xy microfoons of geadverteerde stereo functionaliteit. Je oren hebben 2 kanalen en daardoor krijg je geluid veel meer diepte en voelt het alsof je er echt bij bent!
    De zogenoemde 'shotgun' microfoons (al die staven en de micro ook) zijn eigenlijk bedoelt voor interviews dichtbij of op een lange stok om bij films de stemmen op te nemen, alleen geluid recht voor de microfoon wordt goed opgepakt en is bedoelt voor voornamelijk goede definitie in de stem, de stereo microfoons zijn afgestemd om de hele sfeer op te nemen .

    Kwa prijs schiet je volgens mij gelijk omhoog kwa stereo microfoon ?

Pagina 107 van 123 EersteEerste ... 75797105106107108109117 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •