Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 113 van 123 EersteEerste ... 1363103111112113114115 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.681 t/m 1.695 van 1839
  1. #1681
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Ik ben dit jaar ook op zoek naar een goeie oplossing om oud en nieuw eens volledig te filmen. ik wil liefst een camera op statief neerzetten en 23:55 aanzetten ofzo.
    Nou dat klinkt als een antwoord op je eigen vraag, statief en camera kopen en om 23.55 aanzetten! Al enig idee wat je wilt gaan kopen?

  2. #1682
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TCDD Bekijk bericht
    Ik ben dit jaar ook op zoek naar een goeie oplossing om oud en nieuw eens volledig te filmen. ik wil liefst een camera op statief neerzetten en 23:55 aanzetten ofzo.
    Als je een goede oplossing wil hebben om op oud en nieuw te filmen zou ik niet pas om 23:55 de camera aan zetten, maar wel wat eerder, minstens om 18:00
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  3. #1683
    VWC-Lid mans5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2007
    Locatie
    Deutschland
    Berichten
    304
    Thanks
    29
    167 waarderingen in 85 posts
    hey jongens,heb al een tijdje met de Parasonic G80,aangezien ik gister op de rubro demo is aan t stoeien geweest ben ,heb ik eigelijk 2 vraagjes


    op de MF stand zie ik in mijn displey in blauwe gloed?is dit normaal?

    en de kleur zie film vindt ik te vel,moet ik nu de iso naar beneden zetten?


  4. Deze gebruiker waardeert mans5 voor het bericht:


  5. #1684
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Ik heb ook de G80.

    Wanneer focus op handmatig (MF) staat, probeert de camera je te helpen om de juiste focus te vinden. Dat doet de camera door randen van objecten die in focus zijn, blauw te maken. Dit zie je het beste overdag. Zet eens meerdere objecten achter elkaar op verschillende afstand. Dan zie je dat het object wat in focus zit, een blauw randje krijgt. Als je dan aan de focus ring draait, verdwijnt op een gegeven moment het blauwe randje om dat object, totdat het volgende object in focus staat. Dan krijgt dat object weer een blauw randje.
    Dit is met normaal daglicht heel handig en logisch. Maar met vuurwerk ziet dat er gek uit. Vuurwerk sterren zijn puntjes en geen grote objecten. Dus als de rand van een rode ster in focus is, dat krijgt dat rode puntje een blauw randje. Dat lijkt opeens die rode ster wel blauw! Met name bij wit en groen zie ik dat snel gebeuren. Op beeld is dat heel verwarrend, maar het is wél een teken dat het vuurwerk in focus zit. Die blauwe sterren zie ik dus graag op mijn scherm, ondanks dat het er vreemd uit ziet. De werkelijke opname heeft natuurlijk die blauwe randjes niet. Dat zie je alleen in de liveview versie.
    Overigens is jouw filmpje dus juist NIET in focus. Ik zie dat alles wazig is. Ik denk dat je te ver weg hebt gefocust. Tijdens het focussen zie je een balkje met links een berg (focus op oneindig) en rechts een bloem (macro). Dat rode vlakje is nét te ver weg bij vuurwerk, in mijn ervaring. Ik focus bijna altijd op 2 mm. rechts van dat rode vlakje. Dan is vuurwerk op 50-500 meter scherp. Hangt ook een klein beetje van je diafragma af.
    Ik zie op jouw filmpje niet wat je bedoelt met "de kleur is te fel". Ik denk eerder dat je opname mooier wordt als je je diafragma wat dicht draait. Dat verdwijnt de rook gedeeltelijk naar de achtergrond, en zie je minder een "aura" om elke felle ster. Ik film meestal rond F5, maar tijdens het filmen speel ik daarmee. Goud film ik in F4 en felle zilveren sterren in een heldere finale film ik soms met F12.

    Overigens helpt de camera je ook met overbelichting. Vlakken die overbelicht zijn en wit zijn uitgebeten, krijgen bewegende diagonale zebra strepen. Een witte wolk tegen een blauwe lucht krijgt dus opeens diagonale streepjes. Ook tijdens het filmen zie je dat ontstaan. In dat geval kun je het beste je diafragma iets dicht knijpen, totdat de zebra strepen nét verdwenen zijn.

    Ik geloof (maar dat weet ik niet zeker) dat je zowel de blauwe randjes van de focus hulp, als ook de zebra strepen van de overbelichting hulp, op de camera uit kunt schakelen. Beide functies werken in elk geval alleen tijdens de handmatige instellingen, en niet bij iA modus.
    Laten we lekker link gaan doen!

  6. Deze 3 gebruikers waarderen DarkSoul voor het bericht:


  7. #1685
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Is dit iets om beetje vuurwerk te filmen?

    https://www.sony.nl/electronics/cybe...eras/dsc-wx350

  8. #1686
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Met even zoeken op youtube heb ik deze video gevonden. Zou gefilmd moeten zijn met die camera.



    Ik word er niet warm van. Beeld is flets. Kleuren zijn dof. Zelfs áls het in focus is, vind ik het nog niet scherp. Geluid is ook erg matig. Ik denk dat je mobiel misschien wel beter filmt.
    Laten we lekker link gaan doen!

  9. #1687
    VWC-Lid Jean-Paul_*'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2007
    Locatie
    Skyline
    Berichten
    996
    Thanks
    522
    927 waarderingen in 327 posts
    Hallo Freaks,

    Ik film al heel lang vuurwerk en vind het onwijs tof om te doen. Ik doe/deed dit met een Sony cybershot met een scene keuze. Namelijk de vuurwerkscene . Sinds kort heb ik een nieuwe camera ( Canon EOS M50 ) gekocht voor vakantie etc. maar wil ik daarnaast ook vuurwerk beelden maken. Nou heb ik tijdens de Zena trophy de nieuwe camera kunnen testen en heb ik met beide camera's dezelfde show kunnen filmen en uiteindelijk naast elkaar kunnen zetten. Zie filmpje hieronder.



    Alles staat hierbij op handmatig instellen/ scherpstellen. Ik zelf en een mede forumlid ( thanks voor advies ;) ) vonden dat de ISO wat lager doen beter beeld zou geven.
    Zo gezegd zo gedaan bij de Evolution demo. Waarbij ik weer de mogelijkheid had om te spelen met de instellingen.
    Hieronder verschillende filmpjes even aan elkaar geplakt.



    Zoals jullie zien heb ik veel moeite met scherpstellen (Tips ?). Tijdens het filmen zie ik dan toch op me lcd scherm dat die net niet scherp is of wel scherp is of misschien moet ik een bril. Daarnaast vind ik ook dat de ene keer het goud wel mooi op film overkomt en dan weer niet. Hetzelfde heb ik dit met het witte blink effect.
    Al met al ben ik nog niet tevreden en vraag ik hierbij jullie hulp.
    Knaap!

  10. #1688
    VWC-Lid RaideR's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Berichten
    2.684
    Thanks
    929
    5.014 waarderingen in 1.458 posts
    Hoe heb je de focus ingesteld bij de Zena Trophy filmpje? Ik vind daar namelijk de Canon in positieve zin uitspringen (ook qua geluid).

    Bij de Evo demo vind ik de focus weer wat minder, eigenlijk zo goed als alles is niet in focus en dus niet mooi scherp.

    Wat ik zelf altijd doe, is op de A stand filmen, hoef je je niet druk te maken over shutter speed (is naar mijn mening ook niet erg van belang) en film je gewoon tussen 5.6/8.0 voor maximale scherpte over de breedte genomen.

    Dan heb ik wel de mazzel dat ik mijn camera op Auto-focus kan laten staan, gaat 99% van de tijd goed.

    Heb je al geprobeerd hoe dat gaat? Ik kan mij voorstellen dat je zo minder meekrijgt van het vuurwerk als je heel de tijd aan het kloten bent.
    https://youtube.com/@Pyroblom

  11. #1689
    VWC-Lid Jean-Paul_*'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2007
    Locatie
    Skyline
    Berichten
    996
    Thanks
    522
    927 waarderingen in 327 posts
    Bedankt voor je reactie RaideR.

    De focus was ingesteld op One shot AF. ( Als ik het goed zeg, correct me if i'm wrong )
    Vervolgens handmatig scherp gesteld.

    Nee dat heb ik nog niet geprobeerd maar ik zal dat de volgende keren is proberen.
    En dan de ISO rond de 1250 ?

    Ik heb afgelopen maandag van de eerste 10 a 12 producten niet heel veel gezien inderdaad.
    Knaap!

  12. #1690
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Heel simpel.
    Niks is in focus.

    Je kunt diafragma willen variëren (het verschil tussen F4 en F5,6 is trouwens echt heel klein), of ISO. Maar als je focus er naast zit, is het allemaal niet om aan te gluren. Qua belichting zit je met ISO1250 beter dan met ISO800. Maar je moet je echt eerst focussen op de focus (pun intended ). "One shot AF" is precies wat de naam al zegt: autofocus. Dat wil je dus juist níét.
    Laten we lekker link gaan doen!

  13. #1691
    VWC-Lid Jean-Paul_*'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 december 2007
    Locatie
    Skyline
    Berichten
    996
    Thanks
    522
    927 waarderingen in 327 posts
    Ja het is echt niet om aan te zien inderdaad.
    Uuhm misschien leg ik het verkeerd uit. De instelling staat op One shot AF maar ik heb ook een knop op de camera dat ik kan kiezen tussen AF of MF en die stond/staat op MF waardoor denk ik de instelling zoals hierboven beschreven niet van toepassing is ?
    Knaap!

  14. #1692
    VWC-Lid pyro2002's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2017
    Berichten
    273
    Thanks
    522
    277 waarderingen in 82 posts
    even een vraag, ik film op mijn telefoon en ik vroeg me af of je liever gestabiliseerd beeld zien of jullie liever wat trilleriger beeld zien?
    hier een voorbeeld filmpje:
    de kwaliteit van het beeld is wel slechter omdat ik hem gecovert heb in 60 fps, terwijl het gestabiliseerd beeld in 30 fps is.

  15. #1693
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyro2002 Bekijk bericht
    even een vraag, ik film op mijn telefoon en ik vroeg me af of je liever gestabiliseerd beeld zien of jullie liever wat trilleriger beeld zien?
    hier een voorbeeld filmpje:
    de kwaliteit van het beeld is wel slechter omdat ik hem gecovert heb in 60 fps, terwijl het gestabiliseerd beeld in 30 fps is.
    Persoonlijk vind ik gestabiliseerde beeld mooier omdat het beter overkomt qua kwaliteit. Maar dat ligt per persoon verschillend, je moet juist doen wat jij zelf mooi vind!

    Met welke telefoon film je mee? Als ik vragen mag.
    With great fireworks comes great responsibility

  16. #1694
    VWC-Lid pyro2002's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2017
    Berichten
    273
    Thanks
    522
    277 waarderingen in 82 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Overijssel Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik gestabiliseerde beeld mooier omdat het beter overkomt qua kwaliteit. Maar dat ligt per persoon verschillend, je moet juist doen wat jij zelf mooi vind!

    Met welke telefoon film je mee? Als ik vragen mag.
    ik heb de redmi note 7. er is alleen wel 1 probleem me. als je bijvoorbeeld knetter ballen of knetter lintjes of somige fonteienen afsteek(fonteinen van de aldi of van de big bazar om je een beter beeld te geven) dan zie je de rol sluiter heel erg (voorbeeld staat ook in video van post 1692), maar met bijv een knetterking of een vuurpijl of cake met knetter heb je hier geen last van (zie video 2). het lijk eigenlijks of je het scherm van een oude tv filmt maar dan is het tv beeld je hele scherm. verder ben ik aardig tevreden, maar ik zou hem niet aanraden voor vuurwerk. het gestabiliseerde beeld wanneer het schemert is ook maar matig te noemen (zie video 2), wat waarschijnlijk in het donker ook wel het geval is(soms zie video 1, 2 en post 1692). siervuurwerk is erg mooi op deze telefoon (zie video 1). overdag is de kwaliteit best mooi alleen kan die licht soms wat raar opvangen waardoor hij van overbelicht naar donker naar overbelicht gaat.
    hier heb ik een aantal filmpjes met mijn telefoon (gestabiliseerd) :



    zonder stabilisatie is de video te schokkerig dit is ook het geval als ik de video op 60 fps gestabiliseerd zet, ik moet hem daarom op 30 fps met stabilisatie zetten.
    hier een paar ongestabiliseerde video's:



    meeste geld ook voor de video die ik hier ook heb geplaatst

  17. #1695
    VWC-Lid Vuurwerk Overijssel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 januari 2019
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    403
    Thanks
    978
    449 waarderingen in 158 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyro2002 Bekijk bericht
    ik heb de redmi note 7. er is alleen wel 1 probleem me. als je bijvoorbeeld knetter ballen of knetter lintjes of somige fonteienen afsteek(fonteinen van de aldi of van de big bazar om je een beter beeld te geven) dan zie je de rol sluiter heel erg (voorbeeld staat ook in video van post 1692), maar met bijv een knetterking of een vuurpijl of cake met knetter heb je hier geen last van (zie video 2). het lijk eigenlijks of je het scherm van een oude tv filmt maar dan is het tv beeld je hele scherm. verder ben ik aardig tevreden, maar ik zou hem niet aanraden voor vuurwerk. het gestabiliseerde beeld wanneer het schemert is ook maar matig te noemen (zie video 2), wat waarschijnlijk in het donker ook wel het geval is(soms zie video 1, 2 en post 1692). siervuurwerk is erg mooi op deze telefoon (zie video 1). overdag is de kwaliteit best mooi alleen kan die licht soms wat raar opvangen waardoor hij van overbelicht naar donker naar overbelicht gaat.
    hier heb ik een aantal filmpjes met mijn telefoon (gestabiliseerd) :



    zonder stabilisatie is de video te schokkerig dit is ook het geval als ik de video op 60 fps gestabiliseerd zet, ik moet hem daarom op 30 fps met stabilisatie zetten.
    hier een paar ongestabiliseerde video's:



    meeste geld ook voor de video die ik hier ook heb geplaatst
    Ik ben hier geen expert in maar ik zit te denken dat het aan de sensor kan liggen van jouw telefoon, ik heb jouw telefoon zojuist opgezocht want dit was de eerste keer dat ik hier van gehoord heb. (Ligt niet aan jouw telefoon maar mijn kennis van gadgets )

    Maar het stoort mij in iedere geval niet echt want de video's zijn best wel goed wat je gemaakt hebt! Alleen kun je beter blijven filmen met 30 fps, jouw telefoon maakt redelijk goede video's! Maar toch blijven de sensors en natuurlijk de meerdere mogelijk heden met bijvoorbeeld een mirrorless camera altijd beter. Je kunt dan de ISO veranderen en manual focus gebruiken, het kan wel maar alleen met foto's op de telefoon. Vorigjaar heb ik ook gefilmd met de Samsung galaxy S7 en heb besloten dat mijn volgende camera de Panasonic Lumix G80 gaat worden. Helaas heeft mijn S7 het begeven en had inplaats van de G80 de Galaxy S10 moeten halen. Maar ik ben vanplan om dit jaar of volgendjaar de G80 nog te halen.
    With great fireworks comes great responsibility

Pagina 113 van 123 EersteEerste ... 1363103111112113114115 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •