Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 123 van 123 EersteEerste ... 2373113121122123
Weergegeven resultaten: 1.831 t/m 1.839 van 1839
  1. #1831
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    412
    Thanks
    201
    58 waarderingen in 33 posts
    Ik wil dit jaar beginnen met het filmen van vuurwerk, maar in de toekomst ook zeker langs shows en demo's gaan en hierbij filmen. Maar nu twijfel ik tussen 2 opties.

    Ik heb momenteel een iPhone 13 waar ik vorig jaar al het een en ander mee heb gefilmd en dit was goed bevallen. Nu wil ik als 1 van de opties voor de telefoon een externe microfoon halen (Zoom iq6/7 of Rode Videomic Me-L) en deze gebruiken voor het filmen van vuurwerk en een soort vlogstick hierbij te gebruiken ook.

    Voordelen iPhone:
    - Goedkope oplossing
    - Makkelijk uploaden vanaf de telefoon naar YouTube.

    Nadelen Iphone:
    - Redelijk bulky en zwaar met alles erop en eraan.
    - Last van lensflare.
    - Batterij gaat ontzettend snel leeg als ik op 4k film.

    Optie 2 is het halen van een speciale camera hiervoor, dit zou dan de DJI Osmo Pocket 3 worden met eventueel ook hiervoor een externe microfoon. Las dat deze camera ontzettend goed filmt in omgevingen met weinig licht en hierdoor dus ook goed geschikt is voor het filmen in de avond.

    Voordelen Osmo Pocket:
    - Smal en compact.
    - Goede kwaliteit van het filmen in de avonden.

    Nadelen Osmo Pocket:
    - De prijs, dit is eigenlijk het grootste probleem waar ik mee zit. Is de prijs te rechtvaardigen met de extra kwaliteit die je ermee behaalt.
    - Extra stap voor het uploaden naar YouTube.

    Mijn vraag is eigenlijk of er iemand ervaring heeft met de Osmo Pocket 3, of eventueel de 2? Zijn deze beelden echt een stuk beter dan van een Iphone, of is dit verschil te verwaarlozen? Ik zelf hou van gadgets en vindt het design van de Osmo Pocket geweldig, dit speelt ook zeker een rol maar de prijs is dusdanig hoog dat ik ook wel een goed verschil in kwaliteit van de filmpjes wil hebben mocht ik voor de 2e optie gaan.

  2. #1832
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Iemand nog met een DSLR/MFT/SysteemCamera rig gefilmd dit jaar?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zuidwest Bekijk bericht
    Ik wil dit jaar beginnen met het filmen van vuurwerk, maar in de toekomst ook zeker langs shows en demo's gaan en hierbij filmen. Maar nu twijfel ik tussen 2 opties.

    Ik heb momenteel een iPhone 13 waar ik vorig jaar al het een en ander mee heb gefilmd en dit was goed bevallen. Nu wil ik als 1 van de opties voor de telefoon een externe microfoon halen (Zoom iq6/7 of Rode Videomic Me-L) en deze gebruiken voor het filmen van vuurwerk en een soort vlogstick hierbij te gebruiken ook.

    Voordelen iPhone:
    - Goedkope oplossing
    - Makkelijk uploaden vanaf de telefoon naar YouTube.

    Nadelen Iphone:
    - Redelijk bulky en zwaar met alles erop en eraan.
    - Last van lensflare.
    - Batterij gaat ontzettend snel leeg als ik op 4k film.

    Optie 2 is het halen van een speciale camera hiervoor, dit zou dan de DJI Osmo Pocket 3 worden met eventueel ook hiervoor een externe microfoon. Las dat deze camera ontzettend goed filmt in omgevingen met weinig licht en hierdoor dus ook goed geschikt is voor het filmen in de avond.

    Voordelen Osmo Pocket:
    - Smal en compact.
    - Goede kwaliteit van het filmen in de avonden.

    Nadelen Osmo Pocket:
    - De prijs, dit is eigenlijk het grootste probleem waar ik mee zit. Is de prijs te rechtvaardigen met de extra kwaliteit die je ermee behaalt.
    - Extra stap voor het uploaden naar YouTube.

    Mijn vraag is eigenlijk of er iemand ervaring heeft met de Osmo Pocket 3, of eventueel de 2? Zijn deze beelden echt een stuk beter dan van een Iphone, of is dit verschil te verwaarlozen? Ik zelf hou van gadgets en vindt het design van de Osmo Pocket geweldig, dit speelt ook zeker een rol maar de prijs is dusdanig hoog dat ik ook wel een goed verschil in kwaliteit van de filmpjes wil hebben mocht ik voor de 2e optie gaan.
    Eerlijk gezegd zou ik voor een systeemcamera gaan. Een kant en klare kit is al te krijgen vanaf €400,- en dan heb je camera, lens, batterij. Kun je op zijn beurt weer uitbreiden met een lichtsterkere lens voor een klein prijsje.

    Sommigen hier gebruiken de Laowa 7.5mm F2.0 lichtsterke fisheye/wide angle lens, maar je kunt ook voor de Chinese tegenhanger gaan, die is vriendelijker voor het budget; 7Artisans, 7.5mm F2.8. Voor verschillende mounts verkrijgbaar.

  3. #1833
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.095
    Thanks
    3.473
    2.090 waarderingen in 806 posts
    Omdat ik zelf dit jaar een stuk minder vuurwerk aanschaf en vooral meer shows wil bezoeken ben ik opzoek naar een video camera.
    Ben zelf niet zo erg thuis hierin.

    Heeft iemand misschien een suggestie?
    Budget... onder de 2000 euro zou mooi zijn, daarboven is wat meer bezuinigen op vuurwerk aankomen jaar
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  4. #1834
    VWC-Lid Pietje PYRO's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2024
    Berichten
    113
    Thanks
    331
    98 waarderingen in 48 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
    Omdat ik zelf dit jaar een stuk minder vuurwerk aanschaf en vooral meer shows wil bezoeken ben ik opzoek naar een video camera.
    Ben zelf niet zo erg thuis hierin.

    Heeft iemand misschien een suggestie?
    Budget... onder de 2000 euro zou mooi zijn, daarboven is wat meer bezuinigen op vuurwerk aankomen jaar
    Bezuinigen op wat!?!
    Werkt Aanstekelijk

  5. #1835
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.095
    Thanks
    3.473
    2.090 waarderingen in 806 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pietje PYRO Bekijk bericht
    Bezuinigen op wat!?!
    Vuurwerk voor aankomend jaarwisseling.....
    Maar even serieus, mocht iemand mij meer informatie kunnen geven dan hoor ik dat heel graag!
    Mag uiteraard ook via privé bericht.
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  6. #1836
    VWC-Lid Pietje PYRO's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2024
    Berichten
    113
    Thanks
    331
    98 waarderingen in 48 posts
    Voor iedereen die zich bezig houdt met het filmen en hier posten van het ons zo geliefde vuurwerk, bedankt!
    Het zal niet makkelijk zijn om de producten zo mooi en duidelijk weer te geven. Of om alle informatie kloppend te krijgen. En dan de computer uurtjes met bewerken.
    Het wordt enorm gewaardeerd als ik weer eens een voor mij nieuw product tegen kom en dan zie dat mede liefhebbers er zo’n mooi eerlijk filmpje van klaar hebben staan.

    Bedankt!
    Werkt Aanstekelijk

  7. Deze gebruiker waardeert Pietje PYRO voor het bericht:


  8. #1837
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerk Express Bekijk bericht
    Vuurwerk voor aankomend jaarwisseling.....
    Maar even serieus, mocht iemand mij meer informatie kunnen geven dan hoor ik dat heel graag!
    Mag uiteraard ook via privé bericht.
    2000 euro voor de videocamera alleen of moet je daar ook nog de lens van kopen, microfoon, geheugenkaart, statief, extra batterijen, beschermfilter en misschien nog een 2e lens? Belangrijk om rekening mee te houden dat dat bij elkaar ook wat gaat kosten. Als ik jou was zou ik kijken naar een goedkope optie om 10 bit in 4K te filmen (GH5 of Blackmagic), dan heb je nog budget over voor extra's

  9. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  10. #1838
    VWC-Lid Vuurwerk Express's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2018
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    2.095
    Thanks
    3.473
    2.090 waarderingen in 806 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyropinoy Bekijk bericht
    2000 euro voor de videocamera alleen of moet je daar ook nog de lens van kopen, microfoon, geheugenkaart, statief, extra batterijen, beschermfilter en misschien nog een 2e lens? Belangrijk om rekening mee te houden dat dat bij elkaar ook wat gaat kosten. Als ik jou was zou ik kijken naar een goedkope optie om 10 bit in 4K te filmen (GH5 of Blackmagic), dan heb je nog budget over voor extra's
    Bedankt voor je bericht.

    Microfoons heb ik al, geheugenkaarten ook.
    Ik zat meer aan camcorders te denken.
    Al heb ik daar ook weinig ervaring mee.
    https://store.steampowered.com/curator/43922535

  11. #1839
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.476
    Thanks
    3.724
    1.167 waarderingen in 547 posts
    Ja camcorders... heb ik ook weinig ervaring mee. Groot voordeel van normale camera's vind ik dat je makkelijk van lens kan wisselen. Voordeel van camcorder is dat er standaard een goeie een behoorlijke zoom op zit. Vraag is of je dat per se nodig hebt met vuurwerk. Daarnaast denk ik ook dat je met een normale camera veel meer creativiteit hebt qua iso, diafragma etc, daarbij mocht video je vervelen kan je met een camera altijd nog foto's maken.

    Waarom zou je voor een camcorder kiezen?

Pagina 123 van 123 EersteEerste ... 2373113121122123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •