Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts

    Bezoek aan Breeschoten "de Kruiterij" - 17-08-2010

    Het is alweer even geleden, want 17 augustus waren ik en Wesley op bezoek gegaan bij de heren van de Kruiterij in Veenendaal. Wij waren weer van harte welkom en onder het genot van een lekkere kop koffie in de prachtige bedrijfskantine werden wij dit keer te woord gestaan door Theo Pieter de Groot en Gert van Roekel.

    Het seizoen 2009-2010

    Allereerst keken wij terug op het afgelopen jaar, een positief jaar gelet op de verkopen. Ook was DEvuurwerkwinkel.nl weer een groot succes gebleken, de online verkopen kwamen weer tot mooie cijfers voor de dealers en de Kruiterij.
    Wat ook weer een groeiend succes was, was de VuurwerkBon, een tegoedbon vuurwerk te besteden in de online shop d.m.v. een code. Het concept draait al wat jaren mee, maar steeds meer bedrijven gebruiken de bonnen onder het personeel zoals bijvoorbeeld in Kerstpakketten.

    Vorig jaar werd ook de lijn Rocking Rodeo geïntroduceerd en dit bleek een groot succes bij de consumenten. Veel verkopen en positieve reacties klonken vanuit de winkeliers en dus zal deze lijn ook doorgezet en uitgebreid gaan worden.



    Nieuw in 2010

    Natuurlijk komen wij voor de informatie over de nieuwe artikelen bij de Kruiterij. Sinds ons vorige bezoek was er inmiddels een andere showroom ingericht en dus kregen wij even een rondleiding waarbij de nieuwe artikelen konden worden getoond d.m.v. dummies. Ook liepen we nog even een rondje door en om het pand heen en namen we even een kijkje in de bunkers.

    Zoals gezegd zal dit jaar de Rocking Rodeo lijn worden uitgebreid, namelijk met 2 artikelen;
    • Angry Bull
    • Wild Horses


    Ook komt er nog een geheel nieuwe lijn, de DRAGON Line, op het label te lezen als DRGN.
    Deze lijn kent 6 cakes in 3 formaten, te weten 16s, 25s en 36s cakes.
    Deze kennen een eigen kleur die aangeeft wat je koopt, zo zijn de 16s cakes rood, bevatten 240gr kruit en kosten €15,-, de 25s zijn blauw, bevatten 375gr kruit en komen op €25,- en de 36s zijn paars, bevatten 500gr kruit en komen op €35,-.
    De lijn kent de volgende 6 cakes;
    • Braniac
    • Crash
    • Express
    • Patrol
    • Switch
    • Revenge


    Wij mogen tevens de filmprimeur tonen van één van de cakes uit de Dragon Line, namelijk de film van de Braniac! De reacties kunnen gepost worden in het topic van de Braniac.

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


    Daarnaast hebben de welbekende Draakboxen een nieuw jasje gekregen en komen er 3 nieuwe pijlenpakketten op de markt onder de naam Jumbopower. Deze pijlen bevatten 15 - 40 gram kruit en zitten in een zak met 8, 14 of 20 pijlen.

    Verder komen er nog een aantal "kleine" artikelen bij zoals kanonslagen, vuurpijltjes en een Big Fountain Battery.



    Wat óók nieuw is en zeker interessant voor ons, is het feit dat een aantal artikelen dit jaar in prijs zullen gaan dalen! De prijzen zullen wij later dit jaar nog ontvangen, maar het is natuurlijk al goed nieuws voor onze portemonnee!

    Vragen van de leden

    Naast onze eigen vragen waarmee al wat vragen van leden zijn beantwoord, waren er natuurlijk ook overige vragen. Zo was er de vraag over nieuwe dealers, dat moet echter nog blijken en dat zal dan ook later in het jaar bekend worden als alles definitief is.

    En nog de vraag namens Heartworm over het Special Space Powder (S.S.P.). Hierbij werd gevraagd om het patentnummer aangezien die niet te vinden is via een patentsearch. Het antwoord is echter dat men in de fabriek aangeeft dat zij S.S.P. gebruiken wat neerkomt op heldere kleuren en harde bursts, echter is daar natuurlijk geen patent op aan te vragen, het is gewoon de eigen samenstelling van de fabriek.

    Wij danken de Kruiterij en in het bijzonder Theo Pieter en Gert voor de enorme gastvrijheid en de leuke en informatieve ochtend in Veenendaal. Wij zijn benieuwd naar de nieuwe producten, de eerste film uit China staat nu online, maar wij hopen het snel op de demo in werkelijkheid te kunnen zien!

  2. #2
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.398 waarderingen in 1.974 posts
    Mooi verslag MF, erg leuk om te lezen. Mooie foto's ook.

    Ik denk dat de nieuwe lijn wel gaat aanslaan. Goed gevulde cakes voor niet al te veel geld en het eerste filmpje ziet er erg goed uit.
    Hopelijk zijn ze hier in Nederland net zo goed, dat is natuurlijk nog even afwachten.

  3. #3
    VWC-Lid Tunit's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 juni 2007
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    1.065
    Thanks
    11
    42 waarderingen in 26 posts
    Leuk en goed verslag Mike! Heb zoals altijd weer met plezier gelezen!

    Bedankt Wesley en Mike.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Heel apart om een verslag te lezen van een bezoek waar ikzelf niet bij geweest ben. Wel even wennen na 5 jaar importeursbezoek.

    Maar inhoudelijk: keurig verslag Mike, prima stukje tekst.
    En een hele goede zit van de Kruiterij om de positieve lijn van 2009 ook in 2010 voort te zetten met het op de markt brengen van budgetcake,s.
    Zo blijft mooi vuurwerk voor een lage prijs ook bereikbaar voor de mensen met een klein budget.
    Laatst gewijzigd door moontan; 4 oktober 2010 om 19:01

  5. #5
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.455
    Thanks
    41.046
    19.065 waarderingen in 8.441 posts
    Het verslag is weer keurig.
    Het was een goed bezoek met veel info.
    Vooral de nieuwe lijn heeft mij aangesproken.
    Ik ben zeer benieuwd naar de rest van de beelden.

  6. #6
    VWC-Lid Vadha's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 december 2007
    Berichten
    375
    Thanks
    1.959
    158 waarderingen in 50 posts
    Heel Leuk om te lezen. Ook een zeer mooie cake die Braniac en dat voor maar €15.

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Prima verslag, leuk informatie en ik vind het eerste filmpje van Breeschoten er erg goed uitzien. Ben daarbij ook benieuwd naar de rest! Vind trouwens toch dat ze sinds vorig jaar er flink op vooruit zijn gegaan met hun vuurwerk, de kwaliteit was wel goed maar de betaalbaarheid was wat minder, dit lijkt nu dat ze dit prima herstellen.

  8. #8
    VWC-Lid ruttie-partyboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    omgeving Velsen
    Berichten
    480
    Thanks
    1
    41 waarderingen in 6 posts
    Kijk! Hier kunnen we wat mee! Nieuwe pijlen-pakketten en budget-potjes, goed bezig! En een prijsverlaging kan ook nooit kwaad:P

    Bedankt voor het het verslag!!
    Knal goed, knal verantwoord!

  9. #9
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.470
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    En nog de vraag namens Heartworm over het Special Space Powder (S.S.P.). Hierbij werd gevraagd om het patentnummer aangezien die niet te vinden is via een patentsearch. Het antwoord is echter dat men in de fabriek aangeeft dat zij S.S.P. gebruiken wat neerkomt op heldere kleuren en harde bursts, echter is daar natuurlijk geen patent op aan te vragen, het is gewoon de eigen samenstelling van de fabriek.
    Jaaaaaaaaja, op die fiets ik kan me er niet druk om maken eerlijk gezegd. Ik hou wel van marketing, zeker als je er doorheen kunt kijken

    Fijn dat dit verslag er nu is, en het nieuws is zeer goed! Prijsverlagingen gaan er bij 'Ollanders natuurlijk altijd goed in. Maar ik vind het idee van de 6 cakes, verdeeld in grammen en extreem goede prijs, herkenbaar aan de kleur, erg goed gevonden! Te zien aan de eerste film is dit iets om in de gaten te houden!
    De Kruiterij begint volgens mij weer wat meer mee te spelen!

  10. #10
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    Eindelijk het verslag hehe, ik heb er wel een beetje naar uitgekeken. Breeschoten lijkt dan toch de goede kant op te gaan. Mooie budget cakes komen erbij. Die Braniac is wel een toppertje Ben verder wel benieuwd welke producten in prijs gaan zakken. Iniedergeval is het een goed teken, want tot nu toe stegen de meeste producten alleen maar.

    Ga ook nog wel even schoppen bij breeschoten dit jaar denk ik haha

    Bedankt voor het bezoek en het verslag he mannen !
    Laatst gewijzigd door ilvan; 4 oktober 2010 om 21:32

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 mei 2007
    Berichten
    2.283
    Thanks
    1.618
    945 waarderingen in 366 posts
    Hopelijk is de kwaliteit van die nieuwe lijn net zo goed als Ferro Select, dan hoeven we eindelijk niet meer te klagen over de prijzen.

  12. #12
    VWC-Lid jetixtom1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2009
    Locatie
    Kessel (Limburg)
    Berichten
    44
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Tekst was leuk om te lezen, MF!
    In Venlo zit mijn nieuwe favoriete dealer (Schreurs B.V.), ook van de Kruiterij.
    Ze hebben alles wat ik wil, maar voor hele lage prijzen!
    [B][I]Het wachten begint weer...[/I][/B]

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •