Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 58
  1. #16
    VWC-Lid TenJ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    761
    Thanks
    89
    95 waarderingen in 41 posts
    Op de site: www.fireworks.be staat het volgende:

    3"
    Kaliber 75 mm - Poeder: 110 gr./stuk - Brutogewicht: 210 gr./stuk

    4"
    Kaliber 105 mm - Poeder: 360 gr./stuk - Brutogewicht: 450 gr./stuk

    6"
    Kaliber 150 mm - Poeder: 2.200 gr. - Brutogewicht: 2.810 gr



    Het verschilt nogal..
    Youtube: http://www.youtube.com/MovieTJ

  2. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Ben zelf niet into de shells, maar dit vind ik heel leuk om te lezen. Het hoe en waarom. Schitterend.

  3. #18
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Bedankt TenJ, waarschijnlijk bevat een4 inch salute 3.75 gram.
    Was zelf niet helemaal zeker of het nou 3" of 4" was.

  4. #19
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    aha.. er moet dus wel een formule zijn... anders zou je nooit kunnen uitrekenen hoe hoog een bepaalde shell komt....

  5. #20
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Haha, Rollend Ding uit eindelijk wel. Maar je kunt niet op de gram berekenen hoeveel er in een willekeurige shell zit.

  6. #21
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    Haha, Rollend Ding uit eindelijk wel. Maar je kunt niet op de gram berekenen hoeveel er in een willekeurige shell zit.
    Nee ok maar laten we een marge nemen van 7 a 11 gram??? dan kun je toch behoorlijk nauwkeurig de hoogte bereken dat de shell zal bereiken met een bepaalde stijglading samen met het brutto gewicht, want de aantrekkingskracht van de aarde kun je daarvoor gebruiken zeker als je weet wat bv 50 gram stijglading doet met een 300 grams shell...(ik noem maar ff wat hoor) of ben ik nou helemaal ???
    Laatst gewijzigd door Rollende_Babba; 26 februari 2007 om 19:23

  7. #22
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hmm dan snap ik je nog steeds niet, in ieder geval niet hoe je dan kunt zeggen hoeveel kruit er in een shell zit..
    Als je de hoeveelheid stijglading weet, dan kun je misschien aan de hand van de hoogte berekenen hoeveel kruit er in totaal in zit..
    Maar ik denk dat de verhouding stijglading/totaalkruit (bruto gewicht) wél lineair is. Echter valt dit weer heel onbetrouwbaar te noemen, aangezien je heel slecht kunt schatten hoe hoog een shell opstijgt, laat staan of elke shell (of het nou uit dezelfde verpakking komt of niet) evenhoog opstijgt.


    P.S: waar is het eigenlijk belangrijk voor ?

  8. #23
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    Hmm dan snap ik je nog steeds niet, in ieder geval niet hoe je dan kunt zeggen hoeveel kruit er in een shell zit..
    Als je de hoeveelheid stijglading weet, dan kun je misschien aan de hand van de hoogte berekenen hoeveel kruit er in totaal in zit..
    Maar ik denk dat de verhouding stijglading/totaalkruit (bruto gewicht) wél lineair is. Echter valt dit weer heel onbetrouwbaar te noemen, aangezien je heel slecht kunt schatten hoe hoog een shell opstijgt, laat staan of elke shell (of het nou uit dezelfde verpakking komt of niet) evenhoog opstijgt.


    P.S: waar is het eigenlijk belangrijk voor ?
    Ik zou het echt niet weten... gewooon interesse...
    Maar de eerste vraag was idd of er een ongeveer vaste waarde is voor elke Inch groter die is shell is, of dat met elkaar te maken heeft... maar goed... als er hier iemand is die ze zelf maakt die zou dan mischien ook wat meer informatie daar over kunnen geven, hoop ik.

  9. #24
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Leuk topic met goede info! Was er ook al een tijd benieuwd naar hoe de doorsnede van een 4" (of andere maat) ring eruit ziet! Want voor het effect is alleen een kringetje sterren nodig. Wat is de rest dan? Gewoon buskruit?

    Groetjes!
    Gr. Alex:bye:

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alexy Bekijk bericht
    Was er ook al een tijd benieuwd naar hoe de doorsnede van een 4" (of andere maat) ring eruit ziet! Want voor het effect is alleen een kringetje sterren nodig. Wat is de rest dan? Gewoon buskruit?
    vooral veel lucht denk ik, ik heb wel hartjes en ring bommen in me handen gehad en die wegen egt heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld een peony bom ofzo.
    Once a pyro, always a pyro

  11. #26
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    figuurbommen, de loze ruimte wordt opgevuld met rijst (vliesjes meen ik ???). Ik meen ook verder dat een figuur in een soort van mal zit in de bom. zodfat het figuur mooi tot zn recht komt. omdit verder te bewerkstelligen heeft een figuur bom ook iets meer burstlading. Dit verklaart dan ook de hardere knal bij die bommen
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #27
    VWC-Lid alexy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    287
    Thanks
    1
    8 waarderingen in 3 posts
    Ok, bedankt voor de snelle reacties Kruitsnuiver en RedBaron ! @Redbaron, ja zullen wel vliesjes zijn omdat die helemaal meeverbranden..

    Gr. Alex:bye:

  13. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    2" Thunderking shells van Bonbridge lag het pts ergens richting de 25 gram als ik mij dat kan herinneren. Heb het wel eens ergens gelezen.

    Red Baron, kan jij dat misschien navragen? En ook misschien navragen wat het pts is van de God Song shells. Misschien dat je dan een indicatie hebt voor de kleinere kaliber shells.

    Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Kan je mooi vergelijk maken tussen bv een God Song shell, een singel shots uit NL en eventueel een 40 grams vuurpijl uit Nederland.

  14. #29
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    ik heb de shells van Sinomax ( bonbridge) gehad de maat 4" die bevatte 377 Gram poeder...

    en de Blackscorpion shell 3" had een poeder gewicht van 127gram

    dit verschilde wel per effect bijvoorbeeld een crown 3" had 129 gram poeder. en een Ring 3" had 111 gram poeder.. ik heb het gemiddelde genomen kom uit op 127 gram voor de 3"

  15. #30
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    ik heb de shells van Sinomax ( bonbridge) gehad de maat 4" die bevatte 377 Gram poeder...

    en de Blackscorpion shell 3" had een poeder gewicht van 127gram

    dit verschilde wel per effect bijvoorbeeld een crown 3" had 129 gram poeder. en een Ring 3" had 111 gram poeder.. ik heb het gemiddelde genomen kom uit op 127 gram voor de 3"
    Interresant, gaan we hier dan toch nog uitkomen?????
    Er moet wel een verhouding zijn lijkt mij...

    Net als dat een shell met een boeket van 150 meter in doorsnee, ook minimaal 151 meter hoog moet komen om niet de grond te raken. Dus daar zal wel een bepaalde stijglading (in gram) voor nodig moeten zijn om de gewenste hoogte te bereiken. Of ben ik nou krankjorum? hehehe

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •