Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 58
  1. #1
    VWC-Lid WaSabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Berichten
    20
    Thanks
    6
    0 waarderingen in 0 posts

    Hoeveel gram in een shell?

    Kan iemand mij misschien vertellen wat de inhoud in grammen is van bijvoorbeeld een 3", 4" en 5" etc. etc. van shells schietlading niet mee gerekend. Enkel en alleen het Sas.

  2. #2
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    goede vraag Wasabi,

    eeuhm van een 4inch shell ligt dacht ik de totale pyrotechnische sas op een gram of 350
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #3
    VWC-Lid WaSabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Berichten
    20
    Thanks
    6
    0 waarderingen in 0 posts

    Post

    Je kunt me niet met zekerheid vertellen wat per inch groter het aantal gram stijgt?

  4. #4
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WaSabi Bekijk bericht
    Je kunt me niet met zekerheid vertellen wat per inch groter het aantal gram stijgt?
    nee dat is afhankelijk van een aantal factoren. Zoals inderdaad de grote, maar ook het effect. Een vol rond effect zal zwaarder zijn dan een effect met bv een paar sterren. Ik zal eens kijken of ik je verder kan helpen door wat gegevens bijeen te zoeken.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #5
    VWC-Lid WaSabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Berichten
    20
    Thanks
    6
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    nee dat is afhankelijk van een aantal factoren. Zoals inderdaad de grote, maar ook het effect. Een vol rond effect zal zwaarder zijn dan een effect met bv een paar sterren. Ik zal eens kijken of ik je verder kan helpen door wat gegevens bijeen te zoeken.
    Ok beter, ben benieuwd

  6. #6
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Daar zal niet veel te vinden over zijn, je kunt iig niet van te voren van een willekeurige 5 of 3" shell raden hoeveel sas er in zit.
    Wat ik wel weet is dat in een 3" salute geloof ik 375 gram in zit.

    Lol daar schijnt dus volgens Roel geen zak van te kloppen, leuke leugenaar die handelaar van me
    Laatst gewijzigd door Invader; 24 februari 2007 om 19:35

  7. #7
    VWC-Lid Mats's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2005
    Berichten
    323
    Thanks
    36
    20 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door invader999 Bekijk bericht
    Daar zal niet veel te vinden over zijn, je kunt iig niet van te voren van een willekeurige 5 of 3" shell raden hoeveel sas er in zit.
    Wat ik wel weet is dat in een 3" salute geloof ik 375 gram in zit.
    Dat weet je dan mooi verkeerd, bruto gewicht van een 3'' salute ligt rond de 120-150 gram als ik het goed heb.

  8. #8
    VWC-Lid WaSabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Berichten
    20
    Thanks
    6
    0 waarderingen in 0 posts
    Als ik het goed begrijp is het dus niet zo voor de hand liggend. Er is geen formule voor dus? Je hebt dus een paar stadaard shell formaten met een bepaalde sas vulling?

  9. #9
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    je hebt wel standaard formaten in shells , dus 2,3,4,5,6 inch enzovoorts maar kwa gewichten wijkt het zo links en rechts wel behoorlijk af. Een BKV shell bijvoorbeeld is met hetzelfde effect heel wat lichter dan een bonbridge shell van dezelfde grote en effect.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  10. #10
    VWC-Lid WaSabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Berichten
    20
    Thanks
    6
    0 waarderingen in 0 posts
    Maar dat geldt wel voor 'het aantal gram springlading' - SAS staat gelijk aan de 'stijghoogte'?

  11. #11
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WaSabi Bekijk bericht
    Maar dat geldt wel voor 'het aantal gram springlading' - SAS staat gelijk aan de 'stijghoogte'?
    het aantal grammen zwartkruit wat dient voor de "stijglading" wordt natuurlijk meer, naarmate de shell zwaarder wordt.

    Men gebruikt overigens zwart buskruit voor de stijglading, omdat dit kruit meer gas produceert, zodat er een druk opbouw onstaat zodat de shell goed gelanceerd raakt.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #12
    VWC-Lid WaSabi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Berichten
    20
    Thanks
    6
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    het aantal grammen zwartkruit wat dient voor de "stijglading" wordt natuurlijk meer, naarmate de shell zwaarder wordt.

    Men gebruikt overigens zwart buskruit voor de stijglading, omdat dit kruit meer gas produceert, zodat er een druk opbouw onstaat zodat de shell goed gelanceerd raakt.
    Cool!

    Maar er is dus niet voor elk verschillend kruit een bepaalde rekenformule voor?
    Dat vraag ik me dus af...

  13. #13
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Hmm dat zou misschien wel kunnen, maar daar zit dan weer verschil per effect/samenstelling in.
    Je kunt een peony hebben met een harde burst en een kleiner boeket, dan heb je een hoge druk waarbij het kruit niet lang in vlam staat. (LIJKT ME)
    Hierbij is er meer kruit per cm², dus een kleinere shell nodig // zwaardere shell.

    Kortom; lijkt me stug om lineair kruit gehalte van een shell te kunnen berekenen. Je kunt het misschien vergelijken met een batterij, je kunt aan de groote van de pot niet zien hoeveel kruit er in zit..

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Op Utbunkertje vond ik de volgende richtlijnen voor wat betreft de kruitinhoud voor spherische shells.

    3" = 130 gram
    4" = 350 gram
    5" = 650 gram
    6" = 1200 gram

    Nu heb ik deze in Excel eens even tegen elkaar uitgezet en een trendlijntje toegevoegd, en wat blijkt: Er ontstaat een heel mooi exponentieel verband met de formule 4*(x^3.17).




  15. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apollo Bekijk bericht
    Op Utbunkertje vond ik de volgende richtlijnen voor wat betreft de kruitinhoud voor spherische shells.

    3" = 130 gram
    4" = 350 gram
    5" = 650 gram
    6" = 1200 gram

    Nu heb ik deze in Excel eens even tegen elkaar uitgezet en een trendlijntje toegevoegd, en wat blijkt: Er ontstaat een heel mooi exponentieel verband met de formule 4*(x^3.17).



    Onthoud tevens dat de waardes die jij opnoemt van Japanse shells zijn, deze zijn in vergelijking met Chinese shells altijd zwaarder.
    Voeg deze waardes maar toe in je exceltabel:

    100mm 0.13kg kruitgewicht.
    125mm 0.35kg kruitgewicht.
    150mm 0.65kg kruitgewicht.
    200mm 1.6 kg kruitgewicht.

    Deze waardes zijn exclusief liftcharge.
    Nadeel is dat als je Japanse shells met Chinese shells gaat vergelijken in kruitgewicht er een breed spectrum ontstaat.
    Deze 2 soorten shells zijn niet te vergelijken aangezien Japanse shells in een andere maateenheid gemeten wordt, namelijk Gou, 1 Gou is meer dan 1''.
    Vandaar dat je bij 3 Gou een doorsnee hebt van 3.5'', je ziet dat de shell groter is in omvang waardoor het kruitgewicht niet meer klopt.

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •