Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 58 van 58
  1. #46
    VWC-Lid Kwakkebol's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2011
    Locatie
    West-brabant
    Berichten
    294
    Thanks
    86
    424 waarderingen in 148 posts
    3 inch Cilinder shells
    color peony w Whistel
    kruitinhoud 301,9 gram

    green peony w 6 report and gragon egg
    kruitinhoud 321,9 gram

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Ik hou me al jaren bezig met vuurwerk en shells zijn in mijn ogen een soort oppergod van het vuurwerk, natuurlijk is het wel een linke boel en enkel voor mensen met veel ervaring en een goed stel hersens aangewezen. Zelf heb ik nog nooit shells geschoten (al aan gedacht maar, om tal van redenen nog niet gedaan) ik weet ook niet of het er ooit van zal komen maar we zien wel,nu wat ik eigenlijk wil vragen. Iedereen kent die shell kitjes die je in enkele landen gewoon kunt kopen, zo'n shells van 1,5" hoeveel sas zit daar eigenlijk in? Is het effect dan zoveel groter dan van een 75 grams pijl (wel legaal in België)? Alvast bedankt voor jullie deskundige antwoorden.

  3. #48
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Ik hou me al jaren bezig met vuurwerk en shells zijn in mijn ogen een soort oppergod van het vuurwerk, natuurlijk is het wel een linke boel en enkel voor mensen met veel ervaring en een goed stel hersens aangewezen. Zelf heb ik nog nooit shells geschoten (al aan gedacht maar, om tal van redenen nog niet gedaan) ik weet ook niet of het er ooit van zal komen maar we zien wel,nu wat ik eigenlijk wil vragen. Iedereen kent die shell kitjes die je in enkele landen gewoon kunt kopen, zo'n shells van 1,5" hoeveel sas zit daar eigenlijk in? Is het effect dan zoveel groter dan van een 75 grams pijl (wel legaal in België)? Alvast bedankt voor jullie deskundige antwoorden.
    Hoeveel sas er in een 1.5 shell zit is heel verschillend per shell kitje.
    Zelf vind ik het niet opwegen tegen de belgische 75 grams pijlen, hier haal je toch wel een veel groter effect uit.
    vroeger bestonden er veel betere 1.5 of 1.75 shell kitjes, de kitjes van nu zijn niet zo super meer.
    als je in belgie voor een pijlen pakket als de Big three gaat, heb je vele malen grotere effecten dan met zo'n kit, maar goed de prijs is in verhouding dan ook een stuk duurder.
    075 zaantjee

  4. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Het formaat boeket van een goede Big 3 pijl gaan ze inderdaad niet halen, maar 1,5" shells zijn leuk om te ervaring mee op te doen. Voor het aparte zou je dan ook een doosje peanut shells aan kunnen schaffen. Werkt hetzelfde, alleen meerdere knallen en effecten uit één shell.
    Dat vind ik persoonlijk dan weer véél leuker dan bv. de Big 3 pijlen (en betaalbaarder )
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  5. #50
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    In een sferische shell van anderhalve inch past opvallend weinig kruit. Zal je misschien verbazen, maar ik denk dat het wel ophoudt bij maximaal 40 gram! Met kan je gewoon niet erin proppen Tenzij je een cylindrische shells neemt, maar dat is niet het geval bij een shellkitje.
    Laten we lekker link gaan doen!

  6. Deze gebruiker waardeert DarkSoul voor het bericht:

    3xh

  7. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    super, hier heb ik wat aan....tx

  8. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
    In een sferische shell van anderhalve inch past opvallend weinig kruit. Zal je misschien verbazen, maar ik denk dat het wel ophoudt bij maximaal 40 gram! Met kan je gewoon niet erin proppen Tenzij je een cylindrische shells neemt, maar dat is niet het geval bij een shellkitje.
    Oude Bonbridge Tunderkings waren cilinders toch? Of heb ik het nou verkeerd?
    Was wel een knal-shell, maar ze zijn/waren er dus wel.

    Een perfecte bol van 1,5" bevat heeft trouwens een inhoud van pakweg 29 cc (cm^3).
    Als 1 dm^3 (1000 cm^3) water gelijk is aan 1 kilo (1000 gram), dan is 1 cm^3 gelijk aan 1 gram.
    Dat maakt met water dus voor een 1,5" shell een effectlading van ~29 gram. Kruit is lichter dan water, dus dan kom je waarschijnlijk toch op een gram op 20 á 25 voor het effect.
    En dan de stijglading (en eventuele tail), maar hoe groot die is zou ik niet durven zeggen.

    Maar die maximaal 40 gram klopt wel, als het niet minder is. Ik zou voor de meest gangbare shell-kitjes ook nog wel maximaal 30 gram durven zeggen.
    En dat tegen een 75 grams pijl, dan wint de pijl uiteraard
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  9. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Wel gek dat je dan in België geen shell kitjes (1,5") kan kopen aangezien een 75 gram pijl wel mag,zou dat dan enkel zijn vanwege het afvuren (wat toch enige kennis verreist)? Vraag me ook af of er dan zoveel ongevallen mee gebeuren in de landen waar het wel kan.

  10. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Wel gek dat je dan in België geen shell kitjes (1,5") kan kopen aangezien een 75 gram pijl wel mag,zou dat dan enkel zijn vanwege het afvuren (wat toch enige kennis verreist)? Vraag me ook af of er dan zoveel ongevallen mee gebeuren in de landen waar het wel kan.
    Het zit hem vooral in het herladen inderdaad. In Nederland heb je namelijk 2" single shots, maar shellkitjes zijn uit den bozen.
    Als er net wat gloeiend materiaal in de onderkant van de buis zit als je herlaadt, heb je een probleem. En lossen shells nodigd uit om op de grond te laten knallen. Meer dan nu met pijlen gebeurd.

    Dat gecombineerd is waarom het niet mag denk ik.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  11. #55
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.947 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Vraag me ook af of er dan zoveel ongevallen mee gebeuren in de landen waar het wel kan.
    Daar vallen statistisch gezien veel minder ongelukken dan hier.
    Dit heeft meerdere redenen.

    1:Al die kleine rotpijltjes hebben ze daar meestal niet.
    2:Vuurwerk word daar niet als groot probleem gezien.
    3:Knal vuurwerk is er niet zo'n hype als dat hier is.

    En als belangrijkste!!!
    4:Ze hebben daar geen vernielzucht zoals er hier wel veel hebben.
    Oftewel hebben ze daar gewoon respect voor andermans eigendom en zijn daar wel in staat te denken dat dingen opblazen met zwaar knalwerk niet leuk is.

    Het grootste probleem in Nederland is de grote vernielzucht met Arno Bonte en aanhang.
    Extreme Pyromaniac for life.

  12. Deze 2 gebruikers waarderen PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  13. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Daar vallen statistisch gezien veel minder ongelukken dan hier.
    Dit heeft meerdere redenen.

    1:Al die kleine rotpijltjes hebben ze daar meestal niet.
    2:Vuurwerk word daar niet als groot probleem gezien.
    3:Knal vuurwerk is er niet zo'n hype als dat hier is.

    En als belangrijkste!!!
    4:Ze hebben daar geen vernielzucht zoals er hier wel veel hebben.
    Oftewel hebben ze daar gewoon respect voor andermans eigendom en zijn daar wel in staat te denken dat dingen opblazen met zwaar knalwerk niet leuk is.

    Het grootste probleem in Nederland is de grote vernielzucht met Arno Bonte en aanhang.
    5. Daar denkt men na voordat men het vuurwerk aansteekt!
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  14. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2011
    Berichten
    123
    Thanks
    2
    22 waarderingen in 15 posts
    Tja, jammer dat liefhebbers met goede bedoelingen en die het vuurwerk als kunstvorm zien en het ook gebruiken zoals het hoort moeten boeten voor een stelletje klunzen die denken stoer te zijn....maar tja wat doe je er aan...

  15. #58
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xl champion Bekijk bericht
    Tja, jammer dat liefhebbers met goede bedoelingen en die het vuurwerk als kunstvorm zien en het ook gebruiken zoals het hoort moeten boeten voor een stelletje klunzen die denken stoer te zijn....maar tja wat doe je er aan...
    Niks want we hadden het toch ook over de inhoud en niet gebruik daarvan?


    Die Cylinder shells van Jorge die in Polen te koop zijn die bevatten toch 600 gram kruit? Het is zoals al vaker aangegeven in het topic toch niet zo te zeggen hoeveel gram erin zit

    Maar bestaat wel een lijstje met gemiddelde gewichten?

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •