Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Geboekt voor oud en nieuw in Polen. Is nu een stuk goedkoper en gratis annuleren met booking.com kan 2 dagen van te voren ongeacht corona of ergens anders voor. Niet zoals eerder vermeld 3 dagen in beide gebieden maar in Rzepin. Ik heb hierbij gekeken naar de afstand tussen de 3 polenmarkten (tussen hohenwutzen en slublice ligt Küstriner Polenmarkt) waar we heen gaan en de diverse supermarkten. Met onze ervaring gaat alles zeker lukken. De 27e stoppen we nog in Hannover voor een nachtje en een dagje shoppen bij de Duitse supermarkten. Gewoon voor de leuk. Tegen die tijd een grote bestelling plaatsen in Polen. De Pyromarket zijn we al een aantal keren geweest en daar krijg je mooie kortingen. Daarnaast wil ik zeker zijn van een aantal producten die ik wil hebben. Het plan ligt helemaal klaar.

  2. Deze 5 gebruikers waarderen Traniet voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Wij hadden een aantal maanden geleden al besloten om O&N in Polen te vieren. Het pijlen en rotjes verbod was voor ons al de druppel voor een retourtje Polen. Waar ook nog de F3 legaal te verkrijgen is. Voorpret hebben wij gelukkig nog steeds. We hebben diverse vuurwerk winkels uitgezocht die we gaan bezoeken en mails gestuurd naar winkels (semi groothandel) of ze open staan voor verkoop aan particulieren. Verblijf en alles is al lang en breed geboekt en contacten zijn gemaakt met gelijk gestemde via dit forum. We gaan er een mooie 48 uurs stook meeting van maken en natuurlijk een week lang vuurwerk kopen. Want in Polen mag je 48 uur legaal stoken. Daarnaast begint de vuurwerkverkoop in Polen op de 27e in de super/bouw markten. Uiteraard op de polenmarkten en vuurwerkwinkels het hele jaar door. Door te bestellen van te voren kan je ook nog eens een flinke korting krijgen op de bekende merken zoals Funke. Verder heeft Polen geen quarantine plicht bij binnenkomst en in Duitsland hoef je verder ook niks als je op doorreis bent. Vanavond heb ik een mooie cake afgestoken omdat we natuurlijk solidair zijn met iedereen die van vuurwerk houdt! Mocht je meer info willen hebben over verblijfplaatsen, regels, inkoop vuurwerk stuur dan even een PB. Ga je naar Polen en wil je wellicht met ons mee stoken, ik hoor het graag. Wij zijn meerdere malen naar Polen en Tsjechië geweest dus ervaring aanwezig. Mijn hobby pakken ze niet af, PYRO FOR LIFE.

  4. Deze 9 gebruikers waarderen Traniet voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Ik snap die keuze volledig hoor. Ik ga voor volgend jaar kijken wat de wettelijke mogelijkheden zijn om ergens in december gewoon een weekendje te gaan, en legaal te stoken.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  6. #34
    VWC-Lid TSP TheShootingPyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2020
    Berichten
    10
    Thanks
    9
    41 waarderingen in 5 posts
    Tripreport!

    Afgelopen oud en nieuw 2021-2022 gevierd in polen. Wij zaten in lagow ongeveer een uurtje van slubice. 2 uur van hohenwutzen en anderhalf uurtje van poznan (stad met meerdere vuurwerk winkels)

    In polen is de wetgeving zo dat je catF1,F2,F3 en P1 mag afsteken op openbaar terrein vanaf 31decmeber 6:00 tot en met 1 januari 24:00 dus in totaal 2 dagen lang! op prive terrein mag je het hele jaar door afsteken van 6:00 tot 10:00 zolang je toestemming hebt van de buurt bewoners. Door het jaar heen afsteken op openbaar terrein word gedoogd zolang je geen overlast veroorzaakt.

    F4 vuurwerk was polen ook wel bekend om maar dit is echter ook daar officeel niet toegestaan! er word soms wel een beetje op gedoogd maar de handhaving op F4 is nu wel strenger geworden markten hebben bijna niks meer en stoppen er mee door de hoge boetes.

    De polen beginnen langzaam maar je hoort met oud en nieuw hier en daar wel vuurwerk afgaan. Het 12 uur moment in polen is chaos overal zie en hoor je vuurwerk! Veel polen hebben niet veel geld dus kopen niet veel vuurwerk en wat ze kopen steken ze dus om 12 uur af. Overdag afsteken raad ik aan om beetje buiten de dorpen en steden te blijven in verband met bewoners die kinderen en huisdieren hebben, om 12 uur savonds kun je gerust in het dorp staan te knallen! Net zoals in Nederland word door de dorps bewoners knal vuurwerk ook minder geaccepteerd dan sier vuurwerk, Dus knal mooi buiten de dorpen doen dan is er niks aan de hand en kan je uren lang door stoken.

    verkoop is het hele jaar door maar in december is er meer dan normaal. Winkels breiden groot uit en je begint ook random kraampjes/tenten naast de weg te vinden en supermarkten/bouwmarkten die ook vuurwerk verkopen. hoe dieper je polen in gaat hoe goedkoper. de markten zijn veel vuurwerk toeristen dus ze vragen max prijs natuurlijk, Maar ze hebben wel veel meer verschillend vuurwerk en grote aantallen.

    Uiteindelijk de eerste keer oud en nieuw vieren in polen was uitvinden en kijken hoe het gaat maar wat hebben wij enorm veel er door heen geknald! 50mm cake's, Dikke F3 vuurpijlen, Meer dan 1000 knallers, Mooie 100 meter traca, Gigantische fonteinen en nog veel meer! zeker een oud en nieuw die ik niet meer ga vergeten! gewoon legaal 2 dagen lang tot en met F3 en p1 afsteken.

    Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Ik heb ook van deze prachtige vuurwerk trip video's gemaakt ze staan op mijn kanaal.

    Hier de grote compilatie:

    Voor meer video's zoals shopping video's, collectie video's, product video's kunnen jullie terecht bij mijn afspeellijst: https://www.youtube.com/watch?v=kjav...w91gR3jgtga1HP
    Laatst gewijzigd door TSP TheShootingPyro; 6 februari 2022 om 13:11

  7. Deze 6 gebruikers waarderen TSP TheShootingPyro voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •