Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Oostenrijk]

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Ik ga binnenkort Skieen in Oostenrijk. Nou kwam ik deze site tegen, van een winkel die onder andere vuurwerk verkoopt in het plaatsje waar wij zitten.
    http://www.baumann-fuegen.com/
    (Klik links Pyrotechnik aan)
    Weet iemand misschien wat ik hierbij moet verwachten: Verkauf aller pyrotechnischen Artikel der Klassen I und II !
    En weet iemand hoe de regels in Oostenrijk zijn met betrekking tot vuurwerk?
    Youtube: http://www.youtube.com/MovieTJ

    Comment


      #17
      Hallo,

      Ik ga in de voorjaarsvakantie naar Zell am Ziller in Oostenrijk. Weet iemand daar toevallig een vuurwerkwinkel waar je letse nitraten en andere dingen allemaal kan halen?
      Laatst aangepast door bankstel12; 4 January 2010, 19:19.

      Comment


        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door DLO Bekijk bericht
        Ik geloof dat ze de laatste 2weken van het jaar daar vuurwerk verkopen, of misschien alleen de laatste week
        Klopt deze informatie?
        Of is het wel gewoon heel het jaar door te koop?

        Comment


          #19
          Ik ben gister teruggekomen uit Oostenrijk en heb bij een klein souvenirwinkeltje wat vuurwerk meegenomen. Dit was nog vuurwerk van voor de jaarwisseling wat nu voor een lagere prijs verkocht werd. Ze hadden niet heel veel meer, strijkers (neppe corsairs dacht ik), hele grote kanonslagen, wat kleine spulletjes en wat pijlenpakketen. Alles is van Liebenwein-Weco.

          Volgens mij is er wel het hele jaar door vuurwerk te koop, maar het meeste toch wel voor de jaarwisseling (en de restanten nog daarna), want ik was er van de zomer ook en toen hadden ze er alleen babypijltjes;).

          Comment


            #20
            Ik ga deze zomer naar Oostenrijk en ben dan ook heel benieuwd of ze er vuurwerk verkopen. De plaats weet ik nu niet precies, daar kom ik nog op terug. Maar ik moet dus bij souvenir winkeltjes kijken?

            Comment


              #21
              Ja, dit was een soort fotowinkeltje waar ze ook souvenirs verkochten. Maar als ik niet met mijn vader om postzegels was gegaan had ik niet geweten dat ze daar vuurwerk verkochten. Het stond namelijk helemaal achterin in een hoekje. Maar je moet dus in zulk soort winkeltjes kijken denk ik, want van de zomer ben ik langs een paar tabakwinkeltjes gegaan maar daar hadden ze niks:(

              Comment


                #22
                Oke bedankt voor de informatie ik ga toch maar hard op zoek, wie weet.

                Comment


                  #23
                  Winkel waar ik was geweest was niet veel soeps, oud sacherijnig kereltje wat direct zei dat je minstens 18 moest zijn om vuurwerk te kopen (zijn we). Had een aantal potten, fonteinen en ander klein siervuurwerk, voor waarschijnlijk belachelijke prijzen, weco diamantsonne ofzo was iets van 5 euro. Had voor de rest nog wel een HUGE pijlenpakket, van iets van 30-50 pijlen, de grootste zullen vast wel iets van 100 gram bevatten, en nog een zooi spul voor knalpatronen, oa multishooters en een pakket met heel veel verschillende patronen. Heb niks gekocht.
                  Youtube: http://www.youtube.com/MovieTJ

                  Comment


                    #24
                    Zo hé, wat ik nu weer meegemaakt heb . Met school op wintersport geweest, en van jongens gehoord die al vaker geweest waren dat daar wel een leuk vuurwerkwinkeltje zat. Kom ik binnen valt me gelijk wat op: een leuk rekje met zink 901's! Even verder gekeken, hadden ze ook nog zink 910's, zink 912's, zink 920's en zink 930's. Voor de rest nog beste pijlen van NLE. Ook hadden ze een hele zooi verschillende strijkers, noodfakkels, weco potten als Aquila, profblokken van NLE, shellkitjes, knalpatronen van zink, pakketjes met allemaal verschillende patronen, alarmpistolen mega vulkanen, en nog wat duitse knallers, kortom een soort paradijs voor een vuurwerkliefhebber. Is dat nou eigenlijk wel of niet legaal in Oostenrijk? hehe.

                    Weet nog een paar prijzen, zink 901 was 9.60, zink 930 was 39 euro, zink 912 was rond de 19 euro, nle prof pijlen waren ook rond de 20 euro, knalpatronen waren 16 euro voor een doosjes van 50.

                    Uiteindelijk was het plan om een zink 901 en 930 te kopen en daar af te steken, maar na het zien van het prijskaartje van de 930 die toch achterwege gelaten, en een 901 afgestoken met een aantal vrienden. Was nog wel even schrikken, zat geel wasaq lont aan, stak het aan, het gloeide, kwam er politie voorbij. Gelukkig ging die toen niet af, haha. Even gewacht en daarna was iedereen onder de indruk van de knal, was even genieten dus.

                    Hier nog een fototje van het 'profpijlen'-rek:

                    Laatst aangepast door TenJ; 23 December 2010, 22:58.
                    Youtube: http://www.youtube.com/MovieTJ

                    Comment


                      #25
                      Ik ben vandaag terug gekomen uit oostenrijk, vorig jaar had ik nog wat shell kitjes gescoord! Maar dit jaar zat er niet veel leuk spul bij...
                      Ze hadden wel wat strijkers en paar pijlen pakketten maar het was het allemaal net niet, helaas, misschien volgend jaar beter!

                      Comment


                        #26
                        Vorig jaar was ik op wintersport gegaan naar oostenrijk, met het idee om wat vuurwerk mee te nemen

                        eenmaal daar aangekomen was ik verbaasd over hoeveel winkels wel niet vuurwerk verkopen !
                        zowat elke supermarkt en om de 3 straten zit wel een echte vuurwerk winkel

                        Mijn broer heeft toen bij een vuurwerk winkeltje een pakje cobra 1 gekocht
                        wel ontiegelijk duur , 15 euro voor 5 knallers maar ja ze knalde dan toch ook wel erg lekker :P

                        Zelf had ik maar bij de Aldi (hofer) Wat pijlen gekocht, 2 pakketten van 7 pijlen Maximaal gevuld waarvan 3 3 inch bolpijlen. Ze waren van het merk helios dus ik dacht dat moet wel goed zitten
                        Prijs was trouwens 20 euro per pakket van 7
                        Mijn broer had ook bij de aldi nog een pijlenpakket gekocht van 20 pijlen
                        ook voor 20 euro

                        Toen oudjaarsdag eindelijk was aangebroken Hebben we deze pijlen maar eens de lucht in gejaagd, we begonnen met de kleinste pijl uit het kleinste pakket, Maar wat een effect Zelfs de grootste nederlandse pijl kan er niet aan tippen !
                        onze monden vielen er van open ! Zo de rest ook maar de lucht in gejaagd,
                        door de mist de grootste pijlen soms slecht kunnen zien maar toen rond kwart voor 2 het weer wat was opgeklaart en ik nog ruim een pakketje overhad heb ik deze maar de lucht in geschoten
                        De effecten Van De Grote assortimenten (die van 7 pijlen) Waren Geweldig !!!
                        en dat voor 20 euro :O
                        Echt Wat een super grote effecten !!!!

                        Een Ding weet ik wel ! Ik heb nog nooit zon goede pijlen gezien voor dat geld !
                        Als we dit jaar weer naar oostenrijk gaan dan weet ik het wel hoor ;)

                        Inslaan die handel !!!

                        Ps : foto's van het vuurwerk staan in de bijlagen
                        Staren word je stil van.

                        Comment


                          #27
                          Heb een site van een Oostenrijkse vuurwerksite met vele winkels:



                          Dan aan de linkerkant Österreich selecteren

                          Comment


                            #28
                            Is deze sh*t het hele jaar? of alleen laatste weken of maand of 3 dagen?

                            Comment


                              #29
                              Pyrostar zit ook in Oostenrijk.


                              Comment


                                #30
                                Denk dat de Oostenrijkse Pyrostar niks met de Nederlandse/Belgische Pyrostar te machen heeft.

                                Maar toch bedankt voor de links!
                                Kom zei de vis in de vissenkom.

                                Comment

                                Working...
                                X