Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 49 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 725

Discussie: Vuurwerkverhalen

  1. #46
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Thanks knallert!

    Deel 10!!:

    Nog enkele dagen November doorkomen dus. "Moet te doen zijn.. hoeveel geld heb je al gespaard dan?" vraagt Roel via msn. "Ik zit nu op zo'n 150 euro dus komt helemaal goed verder.. Jij?" zegt Paul. "Ik zit op 200 euro dus komt ook zeker wel goed.." antwoordt Roel. Na nog even msn'en besluit Paul maar weer eens te gaan slapen. Morgen is het immers alweer 27 November en slapen begint bij de echte freaks toch al wel weer moeilijker te worden.. De volgende ochtend wordt Paul wakker na een uurtje of zeven slaap. Het gaat nog redelijk qua slapen maar het is al verslechterd merkt Paul.

    Na een stevig ontbijt en lekkere warme douche is het tijd om naar school te gaan. Concentreren is van belang dit schooljaar maar zal toch wel iets minder gaan naarmate 31 December dichterbij komt. In de les wordt Paul dan ook wel eens gewaarschuwd dat hij beter moet opletten. Roel, Tim, en Joep hebben precies het zelfde probleem. Allemaal echte vuurwerkfanaten die naar dé dag toeleven. Nee, het gaat allemaal zeker niet makkelijker worden, realiseren de jongens zich maar al te goed. De schooldag vliegt aardig snel voorbij en Paul kan weer naar huis. Gelukkig maar, denkt hij. Zodra de folders binnen komen zal het wel iets beter gaan, denkt Paul. Al weet hij diep van binnen dat het dan alleen maar erger zal worden..

    's Middags zit Paul even lekker te AVPen, wanneer plotseling de bel gaat. Paul is alleen thuis en zal dus wel naar beneden moeten lopen om los te doen. "Goedemiddag meneer. Ik heb een perfect aanbod voor u. Een illegale Chinese rol voor slechts €35 euro. Een koopje toch?" zegt een man met een snor met zijn arm omhoog. "Nee bedankt meneer. Ik heb al genoeg problemen gehad met illegaal vuurwerk." zegt Paul vastbesloten. "Maar meneer, het is 35 euro!! Een absoluut koopje, deze kans kan u niet laten schieten!" zegt de man aandringend. "Nee is nee meneer. Een fijne dag verder." zegt Paul en hij gooit de deur met een smak dicht. "Mafkees." hoort Paul de man nog zeggen. Paul besluit het maar zo te laten en loopt maar weer naar boven om verder te AVPen.

    's Avonds vertelt Paul over de verkoper die aan de deur kwam. Paul zijn vader schiet heel hard in de lach als hij de beschrijving van de man van Paul hoort. Na het avondeten besluit Paul nog even langs te gaan bij Roel om alvast te praten over dé dag. "Hey Roel jonge." zegt Paul. "Hey man. Nog wat beleefd vandaag?" vraagt Roel even geïnteresseerd als altijd. "Ja, er kwam een illegaal vuurwerkverkoper aan de deur met een snorretje en zijn arm omhoog.." zegt Paul. "Kerel, wat heb jij voor vage dromen." zegt Roel lachend. "Niks dromen, echt gebeurd hoor, hij wilde me een Chinese rol aan smeren uit België. Straks was het een agent of zo." zegt Paul lachend. Na een potje Fifa op de Playstation 3 van Roel gaat Paul weer naar huis.

    Buiten knalt het al aardig. Knallen qua kaliber van een rotje, maar de sfeer komt het ten goede. Op buienradar ziet Paul dat er sneeuw aan komt volgende week. Erg vroeg natuurlijk maar zeker mogelijk. Tevens heeft de NASA bekend gemaakt dat de meteoriet is afgewend en de aarde dus niet zal vergaan. Alle sceptici hadden dit al verwacht en alle hypochonders zijn weer back to earth. Paul komt half bevroren thuis voor zijn gevoel. De temperatuur staat op zo'n drie graden en het is dus ook al erg koud aan het worden buiten. Nostalgisch, vindt Paul. Ook al is hij pas zestien jaar, het is voor hem belangrijk dat het sfeergehalte hoog is.

    "Triiingg, Triiingg." Paul zijn wekker gaat weer. Het is inmiddels donderdag 28 November en December nadert nu met rasse schreden. Weer een saai, maar wel kort dagje school staat Paul te wachten. En, zoals wel vaker, een verrassing. Tim is namelijk jarig en Paul had hier niet eens bij nagedacht. Tim geeft morgenavond een feestje en natuurlijk zal er gestookt worden.
    De dag vliegt voorbij en de volgende dag breekt al snel aan. De dag van het feest van Tim natuurlijk. 's Avonds gaat Paul goedgehumeurd op de fiets naar Tim zijn huis, samen met Roel en Joep. De jongens hebben hem een opblaaspop met een dummy 5000 klapper als hoofd gekocht. Zeer origineel, vindt Tim. Aan het begin van het feestje, steekt Tim gelijk een paar luchthuilers af om het feestje in te luiden. Een dom idee, want......

  2. #47
    VWC-Lid de knaller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Locatie
    In de Vallei van Nederland
    Berichten
    649
    Thanks
    105
    45 waarderingen in 29 posts
    Weer een mooie cliffhanger eraan he! Ik kijk uit naar de volgende! Maar je hoeft het niet te snel te doen! Liever niet juist! Dan kunnen we er langer van genieten Ga zo door man!

  3. #48
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de knaller Bekijk bericht
    Weer een mooie cliffhanger eraan he! Ik kijk uit naar de volgende! Maar je hoeft het niet te snel te doen! Liever niet juist! Dan kunnen we er langer van genieten Ga zo door man!
    Bedankt! Deel 11 komt niet eerder dan morgen middag of avond, kan ik je vertellen

  4. #49
    VWC-Lid de knaller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Locatie
    In de Vallei van Nederland
    Berichten
    649
    Thanks
    105
    45 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SniperX Bekijk bericht
    Bedankt! Deel 11 komt niet eerder dan morgen middag of avond, kan ik je vertellen
    Oke. Kan ik vannacht tenmiste rustig dromen over deel 11

  5. #50
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de knaller Bekijk bericht
    Oke. Kan ik vannacht tenmiste rustig dromen over deel 11
    En wat voor een droom gaat dat worden? Toch geen natte mag ik hopen voor je.. haha

  6. #51
    VWC-Lid de knaller's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 september 2007
    Locatie
    In de Vallei van Nederland
    Berichten
    649
    Thanks
    105
    45 waarderingen in 29 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SniperX Bekijk bericht
    En wat voor een droom gaat dat worden? Toch geen natte mag ik hopen voor je.. haha
    Nee hoor zo erg ben ik ook weer niet

  7. #52
    VWC-Lid Snutareen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    422
    Thanks
    64
    11 waarderingen in 9 posts
    Oh nee, gaan de problemen weer beginnen! Haha
    Erg mooie verhalen, heb ze allemaal gelezen.
    Ze brengen vuurwerksfeer en spanning.

  8. #53
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Bedankt Snutareen ,
    Het zijn de problemen die het verhaal nieuwe wendingen geven en in mijn ogen levendig houden

  9. #54
    VWC-Lid Marizon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 mei 2010
    Locatie
    Right behind ya
    Berichten
    280
    Thanks
    0
    7 waarderingen in 2 posts
    zou mijn naam er misschien in mogen?
    zou mij wel leuk lijken

    en wat het verhaal betreft:
    prima beter best ze zijn zo uit ik lees ze op nieuw en begrijp ze volledig
    heerlijk deze serie
    alweer
    Laatst gewijzigd door Marizon; 13 september 2010 om 20:00 Reden: typo
    [B][U]ÜBERTITANIUMBLITZSHELLCOBRAGRANAAT 6G [/U][/B]

  10. #55
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marizon Bekijk bericht
    zou mijn naam er misschien in mogen?
    zou mij wel leuk lijken

    en wat het verhaal betreft:
    prima beter best ze zijn zo uit ik lees ze op nieuw en begrijp ze volledig
    heerlijk deze serie
    alweer
    Ja natuurlijk mag die er in, maar moet ik wel mee improviseren waar die dan precies komt. Zal wel lukken. Wie er ook in wil, just say the word

  11. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Berichten
    23
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De namen die worden gebruikt zijn goed genoeg,
    en ik hoop dat die niet worden veranderd,
    je leest hier makkelijk door heen.
    En al weer een probleem god god
    het blijft leuk he dit
    !
    Top

  12. #57
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rennard8 Bekijk bericht
    De namen die worden gebruikt zijn goed genoeg,
    en ik hoop dat die niet worden veranderd,
    je leest hier makkelijk door heen.
    En al weer een probleem god god
    het blijft leuk he dit
    !
    Top
    Bedankt!
    Maak je geen zorgen de namen blijven en die namen die er bij komen komen slechts één maal voor.. je leest er in feite zo over heen dat kan ik je beloven!

  13. #58
    VWC-Lid joajoa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2009
    Berichten
    114
    Thanks
    16
    0 waarderingen in 0 posts
    echt een leuk verhaal, had paar dagen geleden alleen deel 1 gelezen, was het een beetje vergeten afgelopen dagen. maar heb er geen moeite mee gehad om alle andere delen in een keer te lezen
    ga zo door

  14. #59
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joajoa Bekijk bericht
    echt een leuk verhaal, had paar dagen geleden alleen deel 1 gelezen, was het een beetje vergeten afgelopen dagen. maar heb er geen moeite mee gehad om alle andere delen in een keer te lezen
    ga zo door
    Bedankt!
    Deel elf schrijf ik straks vermoed ik dus die komt of vanmiddag of vanavond.

  15. #60
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Zoals beloofd, deel 11.

    Deel 11:
    Want zoals wel te verwachten rijdt er net een politieauto langs. De agenten stappen uit en alles wat ze te zeggen hebben is: "Niet meer doen hé." Geluk ditmaal dus, voor Tim. De politieauto rijdt weer weg en natuurlijk steekt Tim de overige luchthuilers alsnog gewoon af. "Lekker feestje Timmie" zegt Paul opgewekt. "Ja zeker haha, nu nog hopen dat die agenten verder wegblijven, heb nog wel wat andere leuke legale dingetjes om af te steken. Het feestje is druk en gezellig en er lopen meerdere vuurwerkfreaks rond. Buiten is het vrij koud, zo'n twee á drie graden boven nul.

    Later die avond lopen Paul, Tim, Roel, en Joep naar buiten. Ze bedenken zich plots dat Thijs nu in de cel zit en besluiten dat te vieren met nog wat morning glory's en rotjes. 's Nachts is het tijd om naar huis te gaan voor Paul. De volgende ochtend realiseert hij zich dat de laatste dag van November is aangebroken. Het komt nu allemaal steeds dichterbij, en lid Marizon heeft op VWC alvast één pagina uit de nieuwe Vuurwerkdiscount folder weten te plaatsen. Paul kijkt naar de eerste pagina en staat versteld. De folder ziet er zeer strak uit en de prijzen zijn spotgoedkoop zoals ieder jaar. Op AVP zijn tevens meer compilaties verschenen van 2009-2010. Paul kijkt rustig naar alle nieuwe topics en geniet van de compilaties van Polsi en uitsmijtert.

    's Avonds is het weer tijd voor het AVP café. Het avondje voor December, denkt Paul. In het AVP café is de sfeer enorm hoog. Exile, Pyro_chirs, en Rocket zijn op het moment de actiefste in het café en Paul houdt het amper bij. Hij besluit even naar buiten te lopen en een rotje af te steken. "Kan je het weer niet laten Paul?" klinkt een boze stem vanuit de woonkamer. Zijn vader vindt het niet zo puik als Paul voortijdig afsteekt. Paul besluit het hier dan ook maar bij te laten voordat hij weer problemen krijgt met de politie. Even later besluit Paul te gaan slapen, morgen is het toch Zondag en dus lekker uitslapen.

    De volgende ochtend wordt Paul zo ongeveer zijn bed uitgeschopt. "Paul! Je vrienden zijn hier." zegt zijn vader. "Wat doen Roel, Tim, en Joep hier nou weer?" denkt Paul in zichzelf. Eenmaal beneden gekomen ziet Paul dat zijn vader het begrip 'vrienden' anders bedoelde. De politie staat weer voor de deur met de vraag of ze even binnen mogen komen om te checken of er geen illegaal vuurwerk vindbaar is. Paul is opgelucht dat hij zijn Big Spanish Crackers weg gedaan heeft en haalt opgelucht adem. "Niks te vinden." zegt een van de agenten nors. "Fijne dag nog verder en excuses voor de overlast." waarop de agenten het huis weer verlaten. "Die agenten blijven het maar proberen hé." zegt Paul. "Tja, eigen schuld jongeman. Ik hoop maar voor je dat je nooit meer aan illegaal vuurwerk begint. Het is voor je eigen bestwil beter." zegt zijn vader.

    's Middags gaat Paul even langs bij Roel. "Hey man, eindelijk 1 December! En de politie stond ook weer voor de deur om even het huis te doorzoeken." zegt Paul lachend. "Bij jou ook al? Bij mij hebben ze het huis gisteren ook alweer doorzocht. Hebben ze nou werkelijk niks beters te doen dan ons de hele tijd te controleren?" zegt Roel enigszins geïrriteerd. "Blijkbaar niet hé. Ach ja, aan illegaal begin ik toch nooit meer." zegt Paul waarop de jongens er een colaatje bij pakken. Even later gaat de bel. Het zijn Joep en Tim, zoals afgesproken precies om drie uur aanwezig. "Is er bij jullie ook weer politie langs geweest voor controle?" vraagt Paul. "Ja, gisteren bij mij." zegt Tim. "En vanochtend bij mij." zegt Joep. De jongens besluiten het maar te laten rusten en gaan met een dikke winterjas naar buiten om een balletje te trappen.

    Tijdens het voetballen kan Roel het natuurlijk weer niet laten om even wat klein spul af te steken. "Het kriebelt echt flink nu." zegt Roel. "Vuurwerk is ook niet bedoeld om iemand mee te kietelen." zegt Paul lachend.
    Tijdens het voetballen horen de jongens een flink aantal knallen, ditmaal niet afkomstig van hen zelf. Overal is aan te merken dat het weer bijna oudjaarsdag is. Als klapper op de vuurpijl die op dat moment wordt afgestoken begint het licht te sneeuwen. "De eerste sneeuw van het seizoen. Vrienden, het komt nu echt heel erg dichtbij!" zegt Tim enorm enthousiast. De jongens krijgen het met die sneeuw erbij toch wel erg koud en gaan maar naar binnen om........

Pagina 4 van 49 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •