Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 285
  1. #31
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Dat zou het wel eens kunnen zijn.
    Vindt de opleiding trouwens veel geld. Red Baron had het over 2700-2800 box
    Niet dat ik pyrotechnicus zou willen worden hoor, maar aleen als assistentje wil fungeren en wat meer over vuurwerk te weten komen.
    Daar hoef je niet voor naar duitsland hoor Fred.
    Geduld en je kan je lol op, en.... je leerd ook nog wat bij.

    Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  2. #32
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.578 waarderingen in 583 posts
    Als je alleen assistentje wil zijn dan kun je ook wel gewoon meehelpen aan een show hoor (onder toezicht van de pyrotechnicus), daar hoef je echt niet perse een diploma voor te hebben (althans weet niet hoe het in NL zit, maar in Duitsland en België heb ik al eens aan een show meegeholpen zonder problemen).

  3. #33
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    In nederland is wel mogelijk maar je dient alles op papier hebben te staan als pyrotechnicus. Als bijv controle komt moet het bedrijf op paier hebben staan dat jij meehelpt en wie er allemaal zijn. Zolang de schieter maar de juiste papieren heeft mag het dan zover ik weet.
    Gerwin

  4. #34
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    De reactie van Giron was op een post van mij van meer dan een jaar geleden.
    Inmiddels zijn we een jaar verder en heb ik ervaring opgedaan met het meehelpen tijdens de opbouw van een show.
    Ik heb dus mee kunnen proeven.!!!

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afcajax Bekijk bericht
    Als je alleen assistentje wil zijn dan kun je ook wel gewoon meehelpen aan een show hoor (onder toezicht van de pyrotechnicus), daar hoef je echt niet perse een diploma voor te hebben (althans weet niet hoe het in NL zit, maar in Duitsland en België heb ik al eens aan een show meegeholpen zonder problemen).
    Daar wil ik ook nog wel even antwoord op geven.
    Nu kan je als liefhebber hier in NL onder toeziend ook van een PT inderdaat mee helpen.
    Maar ik heb mij laten vertellen dat dat eerdaags wel eens afgelopen zou kunnen zijn en deze liefhebbers/helpers ook de schoolbanken in moeten
    En wat ik ook gehoord heb is dat er ook wat voor meehelpend winkelpersoneel zou kunnen gaan veranderen.
    Ik denk als het zover is dan horen we dat vanzelf wel.
    Maar leuk vind ik dit niet als dat allemaal door gaat.
    Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  6. #36
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Moet niet veel gekker worden...
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  7. #37
    Banned
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    12
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Moet niet veel gekker worden...
    Kijk eens op www.oivp.nl en www.to4see.nl

    groeten

  8. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fritspen Bekijk bericht
    Kijk eens op www.oivp.nl en www.to4see.nl

    groeten
    Frits, bedankt voor deze bijdrage en natuurlijk proficiat met al het goede wat komen gaat in de OIVP.
    Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  9. #39
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fritspen Bekijk bericht
    Kijk eens op www.oivp.nl en www.to4see.nl

    groeten

    ja heel goed frits.
    ik wis het al een tijdje van een andere bron uit enschede zullen we maar zeggen. (maar wis niet of ik het al kon of mog plaatsen hehehe)

    maar veel succes met oivp, opleidingen en trainingen

  10. #40
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Bijeenkomst voor het op de hoogte blijven van de laatste stand der techniek in het kader van de certificeringregeling Vuurwerkdeskundige.

    26 Mei 2008


    Bron:
    http://www.opleidingsinstituutvoorpyrotechniek.nl/

  11. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 januari 2008
    Berichten
    30
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Is het oivp het enige instituut in NL die deze cursussen mag geven die erkend zijn?
    Want 2800 euro voor 5 dagen les vind ik nogal wat. Tenzij ik 1 op 1 les krijg natuurlijk, maar dat zie ik niet gebeuren.
    Als er geen concurrentie is, dan kunnen ze dus kennelijk de prijs erg hoog houden. Het proffesionele vuurwerkwereldje in nederland is al erg klein dus eerlijke marktwerking zal in mijn ogen niet erg aanwezig zijn, of zie ik dat verkeerd?

    Hoe gaat dat met shows in zijn werk? wordt er veel gedaan door vrijwilligers, omdat die gewoon graag hobbymatig de boel helpen opzetten of wordt er ook voor betaald?

  12. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    In Nederland zijn er 2 instuten welke opleidingen verzorgen:
    To 4see consultancy en OpleidingsInstituut Voor Pyrotechniek (OIVP)

    Zij bieden beiden erkende (KIWA) opleidingen aan.

    En er wordt bij het opbouwen van de shows inderdaad veel gebruik gemaakt van vrijwilligers anders zou een vuurwerkshow onbetaalbaar worden.
    Met het opbouwen van een show (afhankelijk van de grootte), het schieten zelf, en het opruimen na de show is een vuurwerker gemiddeld 12 tot 15 uur per dag zoet. Kleine shows kunnen het met 2 a 3 mensen af. Bij grote shows zoals Apeldoorn en Nijmegen is er een compleet team 4 a 5 dagen bezig met zo,n show

  13. #43
    VWC-Lid Arjan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2005
    Berichten
    331
    Thanks
    110
    655 waarderingen in 142 posts
    Kleine aanvulling op de post van Moontan. Afgezien van de opbouw e.d. ben je meestal administratief technisch aardig wat dagen kwijt om alles te regelen. Nu is een consumentenshow iets minder heftig op dat gebied, maar als bepaalde zaken niet kortgesloten zijn met de opdrachtgever, gemeente of Provincie kan dit tot problemen leiden en in het ergste geval kan een show dan niet doorgaan. Ook moet je een werkplan maken zodat bij iedereen bekend is hoe het opgebouwd moet worden, wat er voor vuurwerk nodig is en dat je dit ook evetueel aan kan tonen aan de instanties als ze er om vragen.

    Professionele shows voorbereiden heeft afhankelijk van de grootte wat meer werk tot gevolg, want alleen al de aanvraagtijd kan oplopen van 14 tot 16 weken tegenwoordig. 1 tot 2 weken voor de show moet dan ook alles geregeld en duidelijk zijn. Op de lijsten moet o.a. komen te staan wie de gecertificeerde pyro's zijn, wie het ontbrand, hoe het word vervoerd (ADR e.d.) wie de contactpersonen zijn en zelfs ook WIE er op de schietplek mogen om op te bouwen zodat bij de instanties bekend is wie er aanwezig is. (daarom dat sommige bedrijven geen mensen/freaks toelaten als je even wat fotootjes wilt nemen voor de show omdat alles geladen/opgebouwd is en ze dit liever niet hebben omdat dit niet op de lijst staat) Of de controleur wil dit gewoon niet hebben want dat kan ook.

    Ik heb overigens van het verhaal dat je ook in de schoolbanken moet als je alleen een handje meehelpt tot nu toe nog nooit gehoord, dus ben benieuwd of dit ook bekend is bij To4See of OIVP, zal het eens navragen.
    AVP Forum: https://avpvuurwerk.nl/forum :-)

  14. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 mei 2007
    Locatie
    midden nederland
    Berichten
    281
    Thanks
    29
    84 waarderingen in 21 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    (daarom dat sommige bedrijven geen mensen/freaks toelaten als je even wat fotootjes wilt nemen voor de show omdat alles geladen/opgebouwd is en ze dit liever niet hebben omdat dit niet op de lijst staat) Of de controleur wil dit gewoon niet hebben want dat kan ook.

    Vergeet niet dat als er mensen foto's en/of film komen maken, de vuurwerker zijn recepten prijs geeft. Dit is vaak niet de bedoeling. Wat ik daarmee zeggen wil is dat er dan bij publicatie van buiten af makelik gezien kan worden waar de vuurwerker zijn vuurwerk inkoopt. je kunt hierbij ook denken aan de manier van schieten zoals de te gebruiken schietsystemen enz enz. Als gast van een restaurand kom je vrijwel, eigenlijk ook nooit in de keuken van de kok.

    Ik heb overigens van het verhaal dat je ook in de schoolbanken moet als je alleen een handje meehelpt tot nu toe nog nooit gehoord, dus ben benieuwd of dit ook bekend is bij To4See of OIVP, zal het eens navragen.

    Er is tot op heden nog niks moeten. Men overweegt of dit nootzakelijk zou moeten zijn, is wat ik heb begrepen. Ik ben dan ook heel benieuwd of er al iets meer duidelijkheid over is.
    Groetjes Giron
    Beter een Girandola in de lucht dan 10 in een doos :D

  15. #45
    VWC-Lid Arjan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 augustus 2005
    Berichten
    331
    Thanks
    110
    655 waarderingen in 142 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giron Bekijk bericht
    Vergeet niet dat als er mensen foto's en/of film komen maken, de vuurwerker zijn recepten prijs geeft. Dit is vaak niet de bedoeling. Wat ik daarmee zeggen wil is dat er dan bij publicatie van buiten af makelik gezien kan worden waar de vuurwerker zijn vuurwerk inkoopt. je kunt hierbij ook denken aan de manier van schieten zoals de te gebruiken schietsystemen enz enz. Als gast van een restaurand kom je vrijwel, eigenlijk ook nooit in de keuken van de kok.
    Ik geef juist in mijn reactie aan dat dit de reden kan zijn waarom sommige bedrijven dit niet willen, jij gaat mij nu nogmaals verbeteren in dezelfde mening daarover.. Ik weet wel hoe dit werkt inmiddels, kom nog wel eens over de vloer bij schieters/bedrijven

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Giron Bekijk bericht
    Er is tot op heden nog niks moeten. Men overweegt of dit nootzakelijk zou moeten zijn, is wat ik heb begrepen. Ik ben dan ook heel benieuwd of er al iets meer duidelijkheid over is.
    Nogmaals, dan ben ik toch benieuwd van wie je dit hebt aangezien dit bij niemand (en dan doel ik op de branche, en niet "van horen zeggen" van wat freaks ofzo) bekend is....
    AVP Forum: https://avpvuurwerk.nl/forum :-)

Pagina 3 van 19 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •