Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 285
  1. #196
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Gerwin nogmaals van harte gefeliciteerd met je behaalde papiertje en dat je maar flink mag stoken en mooie shows mag gaan neerzetten

    Op dit moment heb ik de helft van het cursusgeld liggen en dat hoop ik volgend jaar verdubbeld te hebben om zo dan eindelijk ook voor het gewilde papiertje te gaan.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze gebruiker waardeert Torrr voor het bericht:


  3. #197
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Berichten
    44
    Thanks
    2
    16 waarderingen in 10 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    Ik heb gehoord via via , dat je juist niet moet vertellen dat het om een stage gaat voor een opleiding. De huidige mensen die shows schieten willen het wereldje klein houden. En zijn bang voor nieuwe concurenten.
    Dus even liegen voor eigen bestwil denk ik zo ? Gewoon zeggen dat je voor de lol wilt meelopen.
    ?
    Dit lees ik dan net te laat...
    Gisteren heb ik naar 5 bedrijven volgens mij een mailtje gestuurd om te vragen of ik een keer mee mocht helpen met een show. En daarbij zei ik dus ook dat verhaal met die 10 praktijkervaringen die je nodig hebt om de cursus te doen.. Blijkt niet handig geweest te zijn dus

    Nu maar hopen dat ze überhaupt reageren dan maar..

  4. #198
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Hmmmm ik wil de opleiding zoiezo halen. Me eerst maar eens concentreren op de stages. Die heb je dan alvast in je broekzak. Waar als ik het zo lees al snel jaren overheen gaan, met dat gesloten gedoe.

    En wie zegt trouwens dat iedere persoon een concurent word? Ik bedoel , niet iedereen begint zomaar een bedrijf. En je kan toch vragen bij de bedrijven waar je meeloopt op de stage of je bij hun kan komen werken. Ook al is het maar voor een paar uur per week bij je normale baan, ik bedoel je hebt weinig kans dat het zo uitpakt dat je er je brood mee verdient.

    En ik denk dat ik dan voor de opleiding in duitsland ga. Moet ik wel een cursus duits volgen. Maar ook leuk om ff ergens anders te zijn.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  5. #199
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dikkeeric Bekijk bericht
    En ik denk dat ik dan voor de opleiding in duitsland ga. Moet ik wel een cursus duits volgen. Maar ook leuk om ff ergens anders te zijn.
    In Duitsland zijn ze ook de markt aan het dichttimmeren.

    Der Sprengberechtigte oder der Berechtigte zum Abbrennen von Großfeuerwerken, bei denen der Antragsteller als Helfer mitgewirkt hat, muss im Besitz eines Befähigungsscheines nach § 20 SprengG oder einer Erlaubnis nach § 7 SprengG sein, die zur Ausführung von Sprengarbeiten oder zum Abbrennen von Großfeuerwerken berechtigt.

    Je moet dus werkervaring opdoen bij een duitse certificaathouder.

  6. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  7. #200
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    In duitsland is het echter wel strenger. Je hebt daar een hele week theorie en daarnaast 1 hele dag praktijk waarbij je in een groepje van +- 4 man samen met een examinator een deel van een show opbouwd. En je hoort de volgende dag pas of je geslaagd bent.

    Hoor echter ook dat in duitsland ook bepaalde bedrijven zijn waar niet alle regels netjes gevolgd worden.

    Heb je eenmaal in duitsland je papieren gehaald dan moet je in NL nog je theorie halen om ook in nl te mogen schieten.

    En het meest irritante het is allemaal in het DUITS!!! Daarom ben ik maar niet naar duitsland gegaan haha.
    Gerwin

  8. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


  9. #201
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Ahaa,ja ik wou nog research doen. Klinkt allemaal lastig. Zal er nog eens goed over nadenken, en misschien is het iets voor over 10 jaar tijd.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  10. #202
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts

  11. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  12. #203
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Ik moet er wel bij vermelden dat je ook een VOG aan moet vragen (verklaring omtrent gedrag). Mocht je een strafblad hebben dan kan dat vervelende gevolgen hebben voor je VOG.
    Ben je nooit met justitie in aanraking geweest of het delict is te licht voor een lange vermelding op je strafblad, dan is er niks aan de hand.
    Naar mijn weten is er na een melding bij halt ook niet veel aan de hand. Dus voor de jongeren is er niet veel aan de hand als ze een halt straf gekregen hebben. Die kunnen dus na de gelopen stages (als zij meen 21 jaar zijn) zich aanmelden bij het VCM voor een opleiding GV.
    Maar zorg eerst voor het VOG en kijk dan pas verder. Niet dat je dan alles voor niets doet. Want dit document heb je zeker nodig, anders kan je het namelijk wel vergeten.

    @Gerwin: gefeliciteerd met het behalen van je papiertje. Heb je nog erg veel hinder ondervonden bij het halen van je papiertje? Kun je, misschien voor de liefhebbers, eens een verslag schrijven van hoe zoiets nou in zijn werking gaat? En hoe zo'n examen gaat? Ben er wel benieuwd naar namelijk, en denk ook wel meerdere.

  13. Deze gebruiker waardeert Peter voor het bericht:


  14. #204
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Post van Moontan over de oude nederlandse opleiding in Scheveningen:
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...ll=1#post25923

    Stuk van Matchscratch over de duitse opleiding op FPM:
    http://www.freakpyromaniacs.com/foru...s.html#post359

    En nog een post van Moontan over de nieuwe nederlandse opleiding van VCM:
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...l=1#post290339

  15. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  16. #205
    VWC-Lid HypeZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 november 2012
    Berichten
    82
    Thanks
    8
    133 waarderingen in 38 posts
    @Fric: Daarvan ben ik uiteraard op de hoogte, maar het zoeken naar een bedrijf dat je wil laten meelopen verloopt niet bijzonder vlot. Zoals Gerwin ook al aangaf zijn de meeste bedrijven niet bereidwillig om je hiermee te helpen, waarschijnlijk uit angst voor concurrentie of andere redenen.

    @dikkeeric: Ben bang dat dat juist niet gaat werken, want het een en ander moet via een werkboek van VCM worden uitgevoerd en ik neem aan dat hier ook het een en ander aan bewijzen (handtekeningen, parafen, kopie certificaat/vergunning etc etc) bij moet zitten.

    @Gerwin: Het is ook niet de bedoeling om hier mijn volwaardige baan van te maken. Dat lijkt me simpelweg niet haalbaar in de komende jaren. Wel heb ik een voorliefde voor de pyrotechniek en wil me hier graag verder in verdiepen door middel van een opleiding. Voor mij is het dus ook meer liefhebberij dan wat anders!

    @Zwitsal: Ik zie je PM wel tegemoet.

    @Peter: GOV is geen probleem, heb ik voor mijn werk nu ook nodig ;)

  17. #206
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 december 2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    43
    Thanks
    48
    7 waarderingen in 3 posts
    Gerwin

    Waar heb jij de opleiding gevolgd ik had ook prijs aangevraagd
    3300, Exc. Btw is toch 700,- duurder dan jou 2600,

    Gr. Martijn
    Laatst gewijzigd door delange; 9 januari 2013 om 22:45

  18. #207
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Blijkbaar flinke smak duurder geworden.
    Gerwin

  19. #208
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 december 2008
    Locatie
    Twente
    Berichten
    43
    Thanks
    48
    7 waarderingen in 3 posts
    Gerwin

    Heb jij de curcus bij vcm in leusden gevolgd ?

  20. #209
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Ja das de enige waar het kan in NL. Overigens hoor ik her en der dat er een tweede opleider komt in nl maar weet niet of dat nog doorgaat of niet.
    Gerwin

  21. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


  22. #210
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    In het verleden was deze opleiding te volgen bij de hogeschool Utrecht:
    http://www.cursussen.hu.nl/TotaalAan...0Techniek.aspx

Pagina 14 van 19 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •