Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 816171819 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 256 t/m 270 van 285
  1. #256
    Super Moderator Djaimy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2009
    Berichten
    6.205
    Thanks
    19.564
    6.902 waarderingen in 2.701 posts
    Geweldig om te lezen dat je van je hobby nu ook je werk hebt gemaakt inclusief bijhorende papieren. Gaaf om te zien dat je ook al alle stages hebt gehad waardoor je dus gelijk alle certificaten hebt en dus volledig pyrotechnicus bent. Succes in de toekomst en laat gerust af en toe wat shows zien van Caffero hier op het forum!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  2. Deze gebruiker waardeert Djaimy voor het bericht:


  3. #257
    VWC-Lid De Knalknapen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    1.095
    Thanks
    1.317
    1.677 waarderingen in 602 posts
    Gefeliciteerd! Wat moet dat een fijn gevoel geven. Zetme toch weer aan het denken om er achter aan te gaan
    Kruitkoorts !

  4. Deze gebruiker waardeert De Knalknapen voor het bericht:


  5. #258
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Gefeliciteerd Edwin! Er zijn volgens mij ook nog enkele andere bekenden geslaagd.

    Hopelijk mag je binnenkort weer flink aan de bak met shows schieten!

  6. Deze gebruiker waardeert bassie1978 voor het bericht:


  7. #259
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 mei 2009
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    350
    Thanks
    4
    61 waarderingen in 34 posts
    Leuk om te lezen ed! gefeliciteerd,

    zelf heb ik vorig jaar november de cursus in den bosch gedaan goede cursus met fijne uitleg!

    uiteraard ook goed volbracht en mag mij zelf dan ook net als steeds meer een beziger noemen!

    nou nog even corona weg....
    no Pyro no Party....

  8. Deze gebruiker waardeert knaller voor het bericht:


  9. #260
    VWC-Lid flutsjah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 februari 2019
    Berichten
    1.531
    Thanks
    2.754
    2.684 waarderingen in 882 posts
    Gefeliciteerd! Erg interessant om mee te krijgen, en ook dat er een cursus is waar de benodigde stageplekken wordt gegarandeerd. Ik begreep dat het in het verleden nog wel eens lastig kon zijn, geeft toch voer voor nadenken om dit zelf ook eens op te pakken en door het jaar heen meer bezig te kunnen zijn met afsteken in plaats van nagenieten van films.
    https://www.youtube.com/user/flutsjah/

  10. Deze gebruiker waardeert flutsjah voor het bericht:


  11. #261
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Klopt, die stageplekken of überhaupt de kans om eens mee te lopen met een show zijn klein.
    Heb zelf geluk gehad dat ik de kans gekregen heb bij Caffero.
    Maar zeker de moeite waard om je eens verder in te verdiepen

  12. Deze 2 gebruikers waarderen Edraket0802 voor het bericht:


  13. #262
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2018
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Het is al even geleden maar aangezien ik vandaag, met wat vertraging, van de Kiwa mijn certificaten voor Pse en Grootvuurwerk heb ontvangen, leek het me wel leuk om iets te vertellen over de opleiding tot vuurwerkdeskundige/pyrotechnicus.

    Na vorig jaar te zijn begonnen met het helpen op shows, leek het mij ook wel goed om de opleiding te volgen voor wat meer achtergrondkennis en om ook zelfstandig inzetbaar te zijn voor mijn werkgever.
    De opleiding starte in de eerste week van maart, dat was ook net de laatste week voor alles op slot ging door Corona, gelukkig net op tijd dus.
    Ik heb de opleiding gevolgd bij Stichting Nationaal Opleidingscentrum Pyrotechniek in Den Bosch.
    Omdat de opleiding 5 dagen duurde had ik in de buurt een huisje gehuurd. Dat was wel lekker want weer in de schoolbanken zitten is dan toch weer vermoeiend.

    De opleiding werd gegeven op een mooie luxe locatie in het centrum van Den Bosch. Goede faciliteiten en iedere dag een prima lunch. De groep cursisten bestond uit 9 personen met verschillende achtergronden. Na twee dagen theorie over het beperkt toepassingsgebied, grootvuurwerk en pse volgde op woensdag een praktijkdag om de theorie in de praktijk te brengen. Hier kwam alles aan bod, van de vergunningen, afzettingen, materiaalgebruik, schietsystemen, grootvuurwerk, pse, vlammen, co2 etc..
    Een filmpje hiervan zal ik hier nog bij posten.

    Op de donderdag en vrijdagochtend volgde nog een stuk herhaling en de gehele vrijdagmiddag stond in het teken van een drietal examens. Deze gelukkig met een positief resultaat afgerond en omdat ik mijn stages al gelopen had kon ik gelijk mijn certificaten aanvragen. Deze dus na iets vertraging sinds vandaag in bezit en ook officieel per vandaag opgenomen in de registers als pyrotechnicus.
    Toch wel een beetje trots op!!
    Helaas door de Corona nog niet veel shows dit jaar maar hopelijk komt er voor de branche komend jaar verbetering in!!

    Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd! Ik ben erg nieuw hiermee, ik ben sinds vandaag een beetje research aan het doen naar de hele opleiding. Maar hie zit het nu precies, mag je nu op evenementen alleen consumentenvuurwerk afsteken of ook door tot F4?

  14. #263
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crazy_ramon Bekijk bericht
    Ten eerste natuurlijk gefeliciteerd! Ik ben erg nieuw hiermee, ik ben sinds vandaag een beetje research aan het doen naar de hele opleiding. Maar hie zit het nu precies, mag je nu op evenementen alleen consumentenvuurwerk afsteken of ook door tot F4?
    Nee ik mag alles afsteken dus f2, f3, f4 en heb ook het certificaat PSE (pyrotechnische speciale effecten)erbij behaald. Dus ook gecertificeerd voor t1 en t2 producten.

  15. #264
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Nee ik mag alles afsteken dus f2, f3, f4 en heb ook het certificaat PSE (pyrotechnische speciale effecten)erbij behaald. Dus ook gecertificeerd voor t1 en t2 producten.
    Leuk, dat moet een droom zijn die uitkomt.
    Ga je dan als zzp'er jezelf verhuren aan schietbedrijven of ga je echt zelfstandig shows verkopen?

  16. #265
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuursteen Bekijk bericht
    Leuk, dat moet een droom zijn die uitkomt.
    Ga je dan als zzp'er jezelf verhuren aan schietbedrijven of ga je echt zelfstandig shows verkopen?
    Van je passie je bijbaan maken is idd top!
    Helaas afgelopen jaar natuurlijk haast geen shows maar hopelijk word het komend jaar weer beter.
    Ik schiet shows voor een schietbedrijf.

  17. Deze gebruiker waardeert Edraket0802 voor het bericht:


  18. #266
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Weet iemand of deze nl certificaten ook in het buitenland geldig zijn? Ik wilde bijvoorbeeld wat f4 producten kopen in Luxemburg, waaronder de tears of hell, maar ze geven aan dat ik hiervoor een pyrotechniek certificaat dien te hebben.

    Ik ben zelf niet van plan om in de vuurwerkindustrie te werken,maar wil met zo’n kiwi certificaat f4 producten kunnen kopen in landen als duitsland, zwitserland en luxemburg. Iemand een idee of dat mogelijk is!

  19. #267
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robin_oosterhout Bekijk bericht
    Weet iemand of deze nl certificaten ook in het buitenland geldig zijn? Ik wilde bijvoorbeeld wat f4 producten kopen in Luxemburg, waaronder de tears of hell, maar ze geven aan dat ik hiervoor een pyrotechniek certificaat dien te hebben.

    Ik ben zelf niet van plan om in de vuurwerkindustrie te werken,maar wil met zo’n kiwi certificaat f4 producten kunnen kopen in landen als duitsland, zwitserland en luxemburg. Iemand een idee of dat mogelijk is!

    Zo werkt dit niet. Ook al heb je hier de papieren dan kun je nog niet zomaar f4 producten aanschaffen.
    Zelfs hier in Nederland niet. Ook is de opleiding hier specifiek voor Nederland. Leuk bedacht maar helaas

  20. #268
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2019
    Berichten
    301
    Thanks
    115
    227 waarderingen in 99 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Zo werkt dit niet. Ook al heb je hier de papieren dan kun je nog niet zomaar f4 producten aanschaffen.
    Zelfs hier in Nederland niet. Ook is de opleiding hier specifiek voor Nederland. Leuk bedacht maar helaas
    Haha thanks, daar was ik al een beetje bang voor ��

  21. #269
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Locatie
    Sint -Jansteen
    Berichten
    453
    Thanks
    472
    148 waarderingen in 90 posts
    En in luxemburg is het ook nog eens 4 x de nederlandse prijs, je doet jezelf er mee te kort als je daar koopt.

  22. #270
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.608
    596 waarderingen in 305 posts
    Ik vraag me af of er ook aan te raden boeken zijn, of misschien wel verplichte boeken welke je kan/moet lezen. Cursusmateriaal wordt bij de cursus zelf natuurlijk vertrekt, maar ik lees me graag van te voren wat in

Pagina 18 van 19 EersteEerste ... 816171819 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •