Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 16 van 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 226 t/m 240 van 285
  1. #226
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.939
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Mag als het goed is meelopen met een show binnenkort, heb er super veel zin in! Maar of ik genoeg stageplekken zal krijgen in de gestelde termijn? :') Realistisch gezien denk ik dat het nog wel even zal duren.
    Toch blijft de droom leven, al denk ik dat het nooit full time zal worden, dus ik maak mn studie lekker af
    Ben ook een paar keer meegelopen, is een leuke ervaring, maar wat je heel veel hoort is dat de mensen die de shows bouwen dat vaak als ''hobby'' doen naast hun vaste baan.
    Vergeet je camera niet, zijn leuke plaatjes te maken tijden de opbouw
    hieronder een paar van mijn foto's:

    Naam: DSC_4020-2.jpg
Bekeken: 2598
Grootte: 167,8 KB

    Naam: DSC_3996-2.jpg
Bekeken: 2689
Grootte: 258,9 KB

    Naam: DSC_4070-2.jpg
Bekeken: 2334
Grootte: 176,1 KB
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  2. Deze 15 gebruikers waarderen Palm Tree voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #227
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Ik kwam deze site tegen van Stichting Nationaal Opleidingscentrum Pyrotechniek: https://opleidingpyrotechniek.nl/

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met hun opleidingen?
    Ze bieden een ruim aanbod en zelfs de mogelijkheid stages te lopen bij diverse bedrijven!

  4. #228
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Dit is de opvolger van het VCM. Ik ken er een paar jongens die ervoor gezorgd hebben dat dat mogelijk is geworden en zijn echte toppers en vakmensen!

    Zelf blijf ik erbij dag je dit werk als een hobby moet zien. Er zijn maar een handjevol mensen die ervan kunnen leven en die personen hebben 90% van deze markt in de handen.
    Gerwin

  5. Deze gebruiker waardeert Gerwin voor het bericht:


  6. #229
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Dit is de opvolger van het VCM. Ik ken er een paar jongens die ervoor gezorgd hebben dat dat mogelijk is geworden en zijn echte toppers en vakmensen!

    Zelf blijf ik erbij dag je dit werk als een hobby moet zien. Er zijn maar een handjevol mensen die ervan kunnen leven en die personen hebben 90% van deze markt in de handen.
    Ik heb net even de website door gelezen, maar ik zie dat je wel 10 stageshows moet hebben meegelopen, voordat je je GV certificaat kan aanvragen. Lijkt me dus onmogelijk om te doen als ze vuurwerk illegaal willen maken. Dan moeten honderden pyrotechnici elke 3 jaar meerdere shows gaan meelopen om vervolgens hun certificaat te behouden.

    Verder ben ik ook wel benieuwd: wanneer je zo een vergunning hebt, wat kan je dan in principe allemaal? Mag je dan zomaar bij een fabrikant aankloppen en in theorie een vrachtwagen aan vuurwerk meenemen? Mag je zomaar dingen importeren? Zou je dan eventueel met de gemeente een afspraak kunnen maken dat jij voor je straat een kleine show geeft met wat evenementen vuurwerk?
    I <3 Zippo

  7. Deze gebruiker waardeert Derk voor het bericht:


  8. #230
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Derk Bekijk bericht
    Ik heb net even de website door gelezen, maar ik zie dat je wel 10 stageshows moet hebben meegelopen, voordat je je GV certificaat kan aanvragen. Lijkt me dus onmogelijk om te doen als ze vuurwerk illegaal willen maken. Dan moeten honderden pyrotechnici elke 3 jaar meerdere shows gaan meelopen om vervolgens hun certificaat te behouden.

    Verder ben ik ook wel benieuwd: wanneer je zo een vergunning hebt, wat kan je dan in principe allemaal? Mag je dan zomaar bij een fabrikant aankloppen en in theorie een vrachtwagen aan vuurwerk meenemen? Mag je zomaar dingen importeren? Zou je dan eventueel met de gemeente een afspraak kunnen maken dat jij voor je straat een kleine show geeft met wat evenementen vuurwerk?
    Het betekent alleen maar dat je de producten mag schieten. Met de juiste vervoerspapieren zal het vrachtwagentje ook nog wel lukken. Maar vervolgens wordt het lastiger, want de OPSLAG is natuurlijk een heel ander verhaal. Het papiertje geeft je geen vrijbrief om het profspul in een loods neer te ploffen.

  9. Deze 2 gebruikers waarderen Avalanche voor het bericht:


  10. #231
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avalanche Bekijk bericht
    Het betekent alleen maar dat je de producten mag schieten. Met de juiste vervoerspapieren zal het vrachtwagentje ook nog wel lukken. Maar vervolgens wordt het lastiger, want de OPSLAG is natuurlijk een heel ander verhaal. Het papiertje geeft je geen vrijbrief om het profspul in een loods neer te ploffen.
    Hoe wordt deze opslag in de praktijk wel geregeld? Zijn eigenlijk alle bezigers aangesloten bij een importeur (met bunker)? Huren ze die bunkers? Of rijden ze elke keer rechtstreeks uit Duitsland naar de locatie en achteraf weer terug (als er iets over is)?

    Het meest interessant lijkt mij hoe de kleine hobbymatige, maar zelfstandige pyrotechnicus dit voor elkaar krijgt.


    Iets anders, kan iemand een indicatie geven van de kosten voor een verzekering (voor toepassing), ik kan er erg weinig over vinden. Waar is dit op gebasseerd etc?
    Keep it legal!

  11. Deze gebruiker waardeert broodjekaas voor het bericht:


  12. #232
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.148
    Thanks
    1.607
    596 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Hoe wordt deze opslag in de praktijk wel geregeld? Zijn eigenlijk alle bezigers aangesloten bij een importeur (met bunker)? Huren ze die bunkers? Of rijden ze elke keer rechtstreeks uit Duitsland naar de locatie en achteraf weer terug (als er iets over is)?

    Het meest interessant lijkt mij hoe de kleine hobbymatige, maar zelfstandige pyrotechnicus dit voor elkaar krijgt.


    Iets anders, kan iemand een indicatie geven van de kosten voor een verzekering (voor toepassing), ik kan er erg weinig over vinden. Waar is dit op gebasseerd etc?
    Mooi om te zien hoe jij vragen stelt, ik ze lees, en dan denk, HE! dat wil ik ook wel weten

  13. Deze gebruiker waardeert thermite voor het bericht:


  14. #233
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2016
    Berichten
    305
    Thanks
    1.315
    134 waarderingen in 76 posts
    Naast het VCM die nog steeds opleider is.

    Was vorig jaar Kling brandopleidingen. Lijkt me dat dit daar de opvolger van is.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Dit is de opvolger van het VCM. Ik ken er een paar jongens die ervoor gezorgd hebben dat dat mogelijk is geworden en zijn echte toppers en vakmensen!

    Zelf blijf ik erbij dag je dit werk als een hobby moet zien. Er zijn maar een handjevol mensen die ervan kunnen leven en die personen hebben 90% van deze markt in de handen.

  15. Deze gebruiker waardeert Screaming Girl voor het bericht:


  16. #234
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broodjekaas Bekijk bericht
    Hoe wordt deze opslag in de praktijk wel geregeld? Zijn eigenlijk alle bezigers aangesloten bij een importeur (met bunker)? Huren ze die bunkers? Of rijden ze elke keer rechtstreeks uit Duitsland naar de locatie en achteraf weer terug (als er iets over is)?

    Het meest interessant lijkt mij hoe de kleine hobbymatige, maar zelfstandige pyrotechnicus dit voor elkaar krijgt.


    Iets anders, kan iemand een indicatie geven van de kosten voor een verzekering (voor toepassing), ik kan er erg weinig over vinden. Waar is dit op gebasseerd etc?
    Met 1.4G kan je gewoon in Nederland opslaan in een goedgekeurde opslag, 1.3 en 1.1 mag in Nederland weer niet en in Duitsland opgeslagen mogen worden.

    Er zijn maar weinig mensen die 'zelfstandig' dit allemaal bolwerken. Wil je dan toch wat doen zou ik een schietbedrijf aanschrijvem, Katan zocht bijvoorbeeld laatst nog mensen.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  17. Deze 2 gebruikers waarderen Nitraat12 voor het bericht:


  18. #235
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 januari 2019
    Berichten
    1.473
    Thanks
    3.719
    1.166 waarderingen in 546 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Derk Bekijk bericht

    Verder ben ik ook wel benieuwd: wanneer je zo een vergunning hebt, wat kan je dan in principe allemaal? Mag je dan zomaar bij een fabrikant aankloppen en in theorie een vrachtwagen aan vuurwerk meenemen? Mag je zomaar dingen importeren? Zou je dan eventueel met de gemeente een afspraak kunnen maken dat jij voor je straat een kleine show geeft met wat evenementen vuurwerk?
    Ik ben ook nog aan het uitspitten wat wel mag en wat niet. Wil de komende jaren wat meer met vuurwerk gaan doen. Wat ik weet:
    Er is een onderscheid tussen shows tot 225 KG (200 kg consu + 20 KG theatervuurwerk) en meer. Tot die 220 KG grens volstaat een ontbrandingsmelding,je hoeft dan alleen de melding digitaal te doen 2 weken van tevoren (formulier staat op internet). Bij meer kilo's moet je wat meer werk ervan maken om je show te geven.

    Om vuurwerk te vervoeren moet je een ADR-vrijstelling certificaat hebben. Volgens) de 1000-punten regeling mag je dan per transport 333KG aan kruit(!) vervoeren. Wil je meer vervoeren, moet je ook meer zaken geregeld hebben. Ben ook wel benieuwd of je met een certificaat GV ook het hele jaar bij de importeur kan kopen. Misschien dat iemand hier dat kan vertellen?
    Laatst gewijzigd door Pyropinoy; 16 januari 2019 om 14:53

  19. Deze gebruiker waardeert Pyropinoy voor het bericht:


  20. #236
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Screaming Girl Bekijk bericht
    Naast het VCM die nog steeds opleider is.

    Was vorig jaar Kling brandopleidingen. Lijkt me dat dit daar de opvolger van is.
    VCM geeft al zeker een jaar geen opleidingen meer. Tot voorkort stond dit ook op hun website.

    Stichting Nationaal Opleidingscentrum Pyrotechniek is mede door cafferata tot stand gekomen wegens onvrede van de toen huidige situatie.

    OIVP (Opleidingsinstituut voor Pyrotechniek) heb je ook nog en wordt gerund door de mensen van Dream Fireworks
    Gerwin

  21. Deze 2 gebruikers waarderen Gerwin voor het bericht:


  22. #237
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Ik heb ook een aantal bedrijven benaderd om te kijken of ik zo nu en dan eens kan helpen bij een show. Meerdere positieve reacties gehad dus ben benieuwd! Toch mooie manier om door het jaar heen nog met vuurwerk bezig te zijn. En uiteraard ook leerzaam

  23. #238
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Het is al even geleden maar aangezien ik vandaag, met wat vertraging, van de Kiwa mijn certificaten voor Pse en Grootvuurwerk heb ontvangen, leek het me wel leuk om iets te vertellen over de opleiding tot vuurwerkdeskundige/pyrotechnicus.

    Na vorig jaar te zijn begonnen met het helpen op shows, leek het mij ook wel goed om de opleiding te volgen voor wat meer achtergrondkennis en om ook zelfstandig inzetbaar te zijn voor mijn werkgever.
    De opleiding starte in de eerste week van maart, dat was ook net de laatste week voor alles op slot ging door Corona, gelukkig net op tijd dus.
    Ik heb de opleiding gevolgd bij Stichting Nationaal Opleidingscentrum Pyrotechniek in Den Bosch.
    Omdat de opleiding 5 dagen duurde had ik in de buurt een huisje gehuurd. Dat was wel lekker want weer in de schoolbanken zitten is dan toch weer vermoeiend.

    De opleiding werd gegeven op een mooie luxe locatie in het centrum van Den Bosch. Goede faciliteiten en iedere dag een prima lunch. De groep cursisten bestond uit 9 personen met verschillende achtergronden. Na twee dagen theorie over het beperkt toepassingsgebied, grootvuurwerk en pse volgde op woensdag een praktijkdag om de theorie in de praktijk te brengen. Hier kwam alles aan bod, van de vergunningen, afzettingen, materiaalgebruik, schietsystemen, grootvuurwerk, pse, vlammen, co2 etc..
    Een filmpje hiervan zal ik hier nog bij posten.

    Op de donderdag en vrijdagochtend volgde nog een stuk herhaling en de gehele vrijdagmiddag stond in het teken van een drietal examens. Deze gelukkig met een positief resultaat afgerond en omdat ik mijn stages al gelopen had kon ik gelijk mijn certificaten aanvragen. Deze dus na iets vertraging sinds vandaag in bezit en ook officieel per vandaag opgenomen in de registers als pyrotechnicus.
    Toch wel een beetje trots op!!
    Helaas door de Corona nog niet veel shows dit jaar maar hopelijk komt er voor de branche komend jaar verbetering in!!


  24. Deze 34 gebruikers waarderen Edraket0802 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  25. #239
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Gefeliciteerd ! hopelijk mag je in de toekomst vele mooie shows doen !
    Tof filmpje erbij ook
    http://www.stefandrukker.nl

  26. Deze gebruiker waardeert stefantvs voor het bericht:


  27. #240
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.534
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Gefeliciteerd Ed! Leuk om zo te lezen.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  28. Deze gebruiker waardeert RandomDaniel voor het bericht:


Pagina 16 van 19 EersteEerste ... 61415161718 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •