Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 285
  1. #271
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thermite Bekijk bericht
    Ik vraag me af of er ook aan te raden boeken zijn, of misschien wel verplichte boeken welke je kan/moet lezen. Cursusmateriaal wordt bij de cursus zelf natuurlijk vertrekt, maar ik lees me graag van te voren wat in
    Dat bestaat er niet in het Nederlands iig. Duits en Engels wel maar dat sluit niet volledig aan op onze wetgeving.
    Gerwin

  2. #272
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 oktober 2006
    Berichten
    1.153
    Thanks
    1.618
    598 waarderingen in 306 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Dat bestaat er niet in het Nederlands iig. Duits en Engels wel maar dat sluit niet volledig aan op onze wetgeving.
    Oke, heb je een lijstje welke je kan delen? Engels is geen probleem, Duits is wat lastiger, maar kom ik ook wel uit.

  3. #273
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Wat kost zo'n opleiding?

  4. #274
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Op de website https://www.opleidingpyrotechniek.nl/ kan je meer informatie vinden, dit is een van de aanbieders van de cursussen.
    https://www.houtse-bazar.nl

  5. #275
    VWC-Lid chromeeh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2012
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    891
    Thanks
    108
    1.641 waarderingen in 659 posts
    Vergeet het belangrijkste niet...
    Je certificaat halen is leuk, maar je mag nog steeds niet "zo maar" vuurwerk afsteken.

    Een aanvraag voor een vergunning (melding / ontbrandingstoestemming) kan alleen gedaan worden door iemand met een toepassingsvergunning.
    Daar zijn er niet zo heel erg veel van in Nederland
    --> Vuurwerkevents.nl <--

  6. #276
    Banned
    Geregistreerd
    21 februari 2016
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.269
    Thanks
    82
    841 waarderingen in 352 posts
    Zo das een duur grapje. Ik vind het leuk mezelf te ontwikkelen maar 5000 euro heb ik er niet voor over.

  7. #277
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 november 2019
    Berichten
    10
    Thanks
    5
    9 waarderingen in 3 posts
    Even een vraag voor edraket wil zelf deze opleiding ook gaan volgen in den bosch. Waar had jij een huisje gehuurd?

  8. #278
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Auke_Lwd Bekijk bericht
    Even een vraag voor edraket wil zelf deze opleiding ook gaan volgen in den bosch. Waar had jij een huisje gehuurd?
    Tof dat je de opleiding ook wil gaan doen!
    Ik had een huisje via Topparken daar ergens in de buurt bij zo’n groot recreatiemeer.
    Was 15 minuten rijden ongeveer.

  9. #279
    VWC-Lid simmien's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 januari 2014
    Berichten
    991
    Thanks
    2.144
    706 waarderingen in 315 posts
    Even dit topic nieuw leven in blazen. Mensen die de opleiding hebben gedaan, heeft het uiteindelijk opgeleverd waarvoor je het gedaan hebt?

    En hoe hebben jullie het aangepakt, hebben jullie blind die opleiding gedaan en gedacht daarna ga ik kijken of ik ergens kan meedraaien? Of eerst wel rond gebeld/gemaild bij schietbedrijven of er animo voor is?

    Vraag me namelijk af hoeveel vraag er naar gecertificeerde mensen is tegenwoordig. Bedankt alvast!

  10. #280
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts
    Denk dat je het beste eerst eens wat bedrijven kan benaderen of je eens een show mee mag helpen om te kijken of je het wat vind. Het is een lastige wereld om tussen te komen. Er zijn opleiders waar je de papieren kunt halen inclusief de benodigde stages. Alleen daarna zul je wel de contacten moeten hebben om shows te kunnen blijven schieten. Maar mijn eigen ervaring is dat je met een goede inzet en juiste contacten wel iets moois ervan kunt maken.

  11. Deze gebruiker waardeert Edraket0802 voor het bericht:


  12. #281
    VWC-Lid feabal's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Berichten
    396
    Thanks
    195
    434 waarderingen in 154 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Edraket0802 Bekijk bericht
    Denk dat je het beste eerst eens wat bedrijven kan benaderen of je eens een show mee mag helpen om te kijken of je het wat vind. Het is een lastige wereld om tussen te komen. Er zijn opleiders waar je de papieren kunt halen inclusief de benodigde stages. Alleen daarna zul je wel de contacten moeten hebben om shows te kunnen blijven schieten. Maar mijn eigen ervaring is dat je met een goede inzet en juiste contacten wel iets moois ervan kunt maken.

    Welke opleiders bieden een opleiding aan inclusief stage?
    No Pyro ! No Party !

  13. #282
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 november 2014
    Berichten
    983
    Thanks
    954
    875 waarderingen in 395 posts

  14. #283
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Berichten
    283
    Thanks
    203
    239 waarderingen in 114 posts
    Je moet jezelf ook eerst afvragen wat je zelf zou willen bereiken met de papieren.

    Wil je hobby matig af en toe meehelpen met bouwen dan heb je geen dure opleiding nodig maar meer een bedrijf die af en toe hulp nodig heeft.

    Wil je met je papieren een eigen schiet bedrijf gaan starten dan snap je ook gelijk waarom de andere bedrijven niet staan te wachten om een potentiële concurrent op te leiden in de steeds kleiner wordende show markt in NL

    Vergeet ook niet de verantwoordelijkheid als beziger mocht je op jouw naam een show gaan schieten en de daarbij horende bijna onbetaalbare verzekering.

    Ik zou diverse bedrijven benaderen als hulp bij shows en zelf afzien van eventueel behalen van de papieren. Er zijn ook heel wat bezigers die de papieren laten verlopen en geen herexamens meer doen omdat dit ook nog eens elke 3 jaar een hoop geld kost en het allemaal niet meer opleverd

  15. Deze 2 gebruikers waarderen rollingthunder voor het bericht:


  16. #284
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Dat heb je mooi opgesomd. Zo'n cursus waardoor je papieren krijgt klinkt wel aantrekkelijk ondanks de hoge prijs. Maar wat het onaantrekkelijk maakt zijn de dingen eromheen; moeilijk stage te vinden als je die papieren ook daadwerkelijk wil gaan gebruiken, verzekering voor je bedrijf en het telkens vernieuwen van je papieren.

    Als je met papieren een eigen bedrijf wil beginnen, denk ik niet dat de kosten opwegen tegen wat je ervoor terug zal krijgen. Als je bij een reeds bestaand schietbedrijf aan de slag wil voor als "baan erbij", dan heel misschien wel. Maar ik weet niet hoe schietbedrijven structureel in elkaar steken. Was het niet dat niet iedereen papieren nodig heeft, maar slechts enkelen en dat die enkelen dan ontwerp, supervisie en verantwoording op zich nemen? Zo ja, dan krijg je je geïnvesteerde geld niet terug, want gewoon meelopen/werken kan ook zonder papieren.

    Het stukje over klein wordende markt weet ik trouwens niet zo zeker. Als gemeentes shows willen schieten en consumenten vuurwerk willen verbieden, zal de markt groter worden. Maar als beginner / beginnend bedrijf, heb je dan weer weinig te zoeken bij dat soort happenings. Niemand wil slappe/saaie shows voor veel geld, al zullen enkelen ongetwijfeld natuurtalenten blijken in hun vak.

  17. #285
    VWC-Lid chromeeh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2012
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    891
    Thanks
    108
    1.641 waarderingen in 659 posts
    Ik ga het nogmaals herhalen;

    Je mag precies helemaal niets met een certificaat, iets met een bedrijf met een toepassingsvergunning.
    Zonder dit: geen aanvraag / vergunning, en dus geen show.

    Want, de toepassingsvergunninghouder (3x woordwaarde), heeft ook de verzekering welke o.a. verplicht voor is voor een vergunning aanvraag.
    Daarnaast hoort er een flink scala aan spelregels bij, op heel veel vlakken, voordat er een vergunning aangevraagd kan en mag worden
    --> Vuurwerkevents.nl <--

Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •