Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[video] Nuits De Feu 2004

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    [video] Nuits De Feu 2004

    Zoals bij sommige denk ik wel bekend ben ik samen met mijn fotograaf inmiddels al 2 keer bij een van de grootste vuurwerkfestivals van Europa geweest: Nuits de Feu. De eerste keer dat wij gingen was in 2004. En daarvan hebben wij natuurlijk destijds alle shows gefilmd.

    Het was voor ons echt een hele andere wereld die open ging. We hadden al het hele Internet toen afgespeurd naar filmpjes en fotos, fotos genoeg maar beeld materiaal van 2002 en eerder was erg schaars. Toen we daar ter plaatse kwamen hebben we echt even een paar minuten stil staan kijken van verbazing over de grote hoeveelheid vuurwerk welke we daar gezien hebben.

    Het ware dan ook 2 onvergetelijke dagen met totaal 14 shows op 1 lokatie. Het gemiddelde budget van deze shows lag toen op 35000-40000 euro per stuk. Iedere show moest aan een aantal kriteria voldoen:
    • 2 minuten zonder muziek
    • een stuk op muziek met een verplicht muziek nummer: a Great gig in the Sky
    • 10 minuten vrij op muziek
    • Er moeten wat Barok elementen in zitten.


    nog wat statistieken en cijfertjes:
    • Terrein breedte 450 meter, diepte: 750 meter
    • betaalde bezoekers per dag: 50.000
    • totaal aantal bezoekers en kijkers rond het terrein totaal van 2 dagen: 150.000
    • Max kaliber 200mm, verder geen restricties.


    Geniet van dit prachtige festival gehouden in de prachtige kasteeltuin van Chateau Chantilly!


    een mooie luchtfoto van het terrein

    Hieronder zowat alle shows die we daar toen gezien hebben, veel kijk plezier!

    Show 1: Brezac Artifice, Frankrijk

    Show2: Hendrickx & Lefeber, Belgie

    Show 3: Igual, Spanje

    Show 4: Panzera SAS, Italie

    Show 5: Luso Pyrotecnia, Portugal

    Show 6: Pyrovision, Oostenrijk

    Show 7: J. Couturier, Frankrijk

    Show 8: Pyrostars, Zwitserland

    Show 9: Dag show Fetés & Feux, Frankrijk

    Show 10: Prelude, Fetés & Feux, Frankrijk

    Show 11:Bouqet Dor, Prestatech Frankrijk
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

    #2
    Red Baron, wederom bedankt voor een nieuwe bijdrage.
    Nuits de Feu moet een fantastische aangelegenheid zijn om bij te wonen.
    Ik heb gehoord dat je hier een aardig bedrag voor neer moet tellen om er bij te zijn. Ik geloof iets van 150 euro of zo.
    Maar dat is het zeker waard.
    Ik ga de 11 films de komende dagen bekijken. Alle 11 de films duren zeker 2 en een half uur bij elkaar.
    De eerste heb ik inmiddels gezien. Om kippevel van te krijgen. Na een slow start wordt het tempo en niveau opgevoerd naar een ware climax. Speciale effecten.
    Nog iets om kippevel van te krijgen: De verkorte versie van Pink Floyds Great Gig in the Sky. Supermooi.

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
      Ik heb gehoord dat je hier een aardig bedrag voor neer moet tellen om er bij te zijn. Ik geloof iets van 150 euro of zo
      Ligt eraan welke zit of staanplaatsen neemt:

      De beste plaatsen zijn de ''VIP'' plaatsen (hier heb je het beste zicht op het terein en het is er niet druk en hoeft dus niet te dringen voor een goede plaats, die kaarten kosten 75euri per avond en dan krijg je ook één gratis champagne.

      de goedkopere plaatsen, ook zit plaatsen waren dacht ik iets van 30 euro per avond, en de goedkoopste plaatsen zijn staanplaatsen en daarvan weet ik de prijs niet, mischien dat redbaron de precieze prijzen kan geven?

      Ik ga zo alle films kijken en dan post ik me mening
      Once a pyro, always a pyro

      Comment


        #4
        in 2006 waren de tarieven als volgt:

        staanplaatsen: € 12,=
        zei tribunes: € 25,=
        Normale tribunes: € 30,=
        VIP kaarten: € 70,=
        super VIP: vannaf € 140,=

        Alle tarieven perdag per persoon

        Staanplaatsen is ook écht staanplaatsen je mag géén stoel en dergelijke meenemen. Het is ook niet toegestaan om daar compleet te gaan dineren op het veld bv als een picknick. Flessen meenemen op het veld is eveneens niet toegestaan.

        De zei en normale tribunes zijn ongenummerde stoelen, dus moet je op tijd erbij zijn anders kun je wel eens ergens neergezet worden wat je misschien niet wilt. Ook daar gelden de regels wat eten betreft wat ik net beschreef.

        VIP Kaarten daar heb je wel genummerde tribunes, je kan tevens aangeven als je met een groepje bent, dat je bij elkaar wilt zitten. Het is er inderdaad een rustig gebeuren en je kijkt uit over het totale veld inclusief het "normale klootjesvolk" zoals wij dat noemde. Let op: gedraag je echter wel, de bewaking bij de vip tribunes is streng. Je wordt zo afgevoerd als je lastig wordt of luidruchtig bent ofzo. Je zit namelijk ook tussen sponsoren.

        Super vip is vannaf 140 euro, je krijgt dan een diner aangeboden, en je zit dan nog iets aparter dan de rest. Ik meen dat deze kaarten afhankelijk wat je wilt enzo oplopen tot 350 euro per persoon per dag ofzo.

        Filmen en fotograferen mág, maar alle fotos en video materiaal wat je openlijk publiseert staat de organisatie vrij dat te gebruiken. Dat staat ook duidelijk gecommuniceerd op borden langs het terrein. Welliswaar in het frans, het staat er toch echt. Toegang tot het schietterrein is echter ten strengste verboden, ondanks dat je misschien vip bent. doordat wij wat contacten hadden op het terrein hebben wij het echter wel voor elkaar gekregen.

        Het is alles bijelkaar niet goedkoop. Maar geloof me, het is het waard! drie dagen is dan wel 310 euro per persoon als je vip neemt, je zult er echter geen spijt van krijgen, en ook geen pijnlijke nek, want die afstand tot het vuurwerk vannaf de vip tribunes is precies perfect!
        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

        Comment


          #5
          Bedankt Red Baron voor je uitvoerige toelichting op de prijzen.
          Relatief gezien is het eigenlijk helemaal niet duur.
          Je krijgt aardig wat voorgespiegeld aan show.
          Als je tegenwoordig naar een popconcert gaat ben je minstens 50 euro kwijt voor 2 uurtjes.
          Geld is ok.

          Vanavond weer films kijken Red baron. Ben benieuwd.

          Comment


            #6
            zoals belooft mijn mening over de shows:

            Brezac Artifice, Frankrijk

            Het show gedeelte zonder muziek vind ik erg appart zo met veel knal, zie je niet zo heel vaak.

            Het gedeelte op muziek was ook prima, er werd gebruik gemaakt van veel mooie bommen die goed bij de muziek passen, het stuk met al die horsetails (11.26min) is prachtig. Erg mooie goude finale met een lekkere rij salutes erbij.

            heerlijke show.


            Hendrickx & Lafeber, Belgie

            Het show gedeelte zonder muziek is erg mooi gedaan met ''klein'' vuurwerk en wat lekker grote shells.

            De show is verder goed op de muziek geschoten, alleen zijn de effecten niet altijd mooi rond, ook vond ik de finale niet erg overtuigend.

            maar tog een zeker goede show.


            Igual, spanje

            Begint zeer sterk zonder muziek, prachtige bommen worden er geschoten en ook de single shots en watervallen zijn appart.

            Ook op de muziek zijn ze heel sterk, erg wijs dat ze steeds korte stukjes van bekende nummers doen. bij elk nummer past het vuurwerk gewoon perfect.

            Vanaf 9.28min zeer mooi werk met single shots en mines, en een erg mooi gevulde finale.

            Absolute top show!


            Luso, Portugal

            kicke begin zonder muziek, lekker veel salutes worden hier gebruikt. dat deden ze in 2006 ook he dacht ik?

            Een deel van de show op muziek vind ik niet zo bijzonder, daarna maken ze het goed met prachtige bommen en mines.

            Zéér mooie finale met lekker veel gekleurde peony's.

            Goede show.


            Pyrovision, Oostenrijk

            Appart maar mooi begin met die mines en single shots.

            De rest van de show op muziek heeft sterke maar ook zwakke punten, de bommen zijn prachtig maar de blinkers aan de grond vind ik maar niets eerlijk gezecht.

            De show sluit af met een geweldige finale.

            Goede show.


            Panzara, Italie

            Sterk begin met mooie bommen en single shots, alleen vind ik het niet direct bij de muziek passen.

            Het stuk op muziek is mooi maar ik vind het zeker niet spectaculair.
            heerlijke finale met mooie bommen en lekker veel knal.

            Redelijk goede show.


            J.Couterier, Frankrijk

            Mooi stukje zonder muziek in het begin mooi werk met mines,single shots,shells en véél fluit hehe.

            Het gedeelte op muziek is ook super, mooie combinatie's met hoog en laag vuurwerk,er worden erg mooie shells weg geschoten.

            En werkelijk een prachtige finale zoals hij hoort.

            Erg lekkere show.


            Pyrostars, Zwitserland

            De show begint zonder muziek met mooie bommen en lekkere salutes.

            Ook met muziek ziet het er lekker uit, mooie effecten en goede variatie.

            Een witte finale is altijd leuk maar deze is super, lekker zijn ook de salutes die erna komen.

            goede show.



            Voor mij heeft igual uit Spanje gewonnen, ik vond persoonlijk dat hun de beste show weg schoten daar. redbaron kan jij ons vertellen wie de uiteindelijke winnaar is geworden van nuits de feu 2004?

            Verder vind ik dit na fallas (spanje) het mooiste festival, erg goede shows en goede organisatie. in 2006 voor het eerst geweest en in 2008 zal ik er zeker weer bij zijn.

            Groeten,
            Kruitsnuiver...
            Laatst aangepast door kruitsnuiver; 24 January 2007, 19:53.
            Once a pyro, always a pyro

            Comment


              #7
              De winnaars waren als volgt:

              Publieks winnaar dag 1: J Couterier
              Publieks winnaar dag 2: Luso Pyrotecnia
              Jury winnaar: Luso Pyrotecnia

              Het is daarom dat Luso de Bouqet D'or mocht schieten in 2006, en dat ze mee mochten doen met de winnaars avond de eerste dag toen


              Oorspronkelijk geplaatst door kruitsnuiver Bekijk bericht
              Voor mij heeft igual uit Spanje gewonnen, ik vond persoonlijk dat hun de beste show weg schoten daar. redbaron kan jij ons vertellen wie de uiteindelijke winnaar is geworden van nuits de feu 2004?

              Groeten,
              Kruitsnuiver...
              [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

              Comment


                #8
                Ben ze aan het downloaden!
                Bedankt weer!
                Zolang ik leef blijf ik vuurwerk afsteken, verbod of niet!

                Comment


                  #9
                  Mooie review over de films/shows Kruitsnuiver.
                  Je zegt dat je er dit jaar geweest bent?
                  Alle 3 de dagen?
                  Kan je er misschien wat meer over vertellen?
                  Is dit festival makkelijk met openbaar vervoer te bereiken.
                  Ach ik heb eigenlijk zoveel vragen. Kom ik nog wel op terug.

                  Ik zelf heb net de tweede film bekeken:

                  Die van Hendrickx & Lafeber, Belgie
                  Deze mensen kunnen er wat van, dat ik wel uit meerdere shows gebleken
                  Ook weer een hele goede show. Die Franse muziek hoeft voor mij niet zo. Maar wat een prachtige effecten en kleuren. Zijn dit nu de falling leaves of gewoon glittering? Ik vind de finale juist een heel mooi eind. Niet met geweld, maar rustig.
                  Het is maar net waar je van houdt.

                  Laatst aangepast door moontan; 24 January 2007, 23:21.

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
                    Je zegt dat je er dit jaar geweest bent?

                    Alle 3 de dagen?

                    Is dit festial makkelijk met openbaar vervoer te bereiken.
                    Ik ben er in 2006 bij geweest ja.

                    Helaas konden wij maar 1 dag (de eerste), maar in 2008 gaan we zeker alle 3 de dagen.

                    Dat weet ik niet, maar als je naar dit festival wilt in 2008 rij je gewoon met ons mee hehe
                    Once a pyro, always a pyro

                    Comment


                      #11
                      Red Baron, Ik zit echt te smullen van je films man.
                      Het thuisfront begint te zeuren dat ik zo lang achter de pc zit.
                      Vind je het gek.
                      Heb net film 3 gezien van Igual uit Spanje
                      Toch veel en veel indrukwekkender dan de eerste twee shows/films.
                      Het is gewoon kunst wat ze laten zien.
                      Net kunstrijden op schaats zo. Show sluit uitstekend aan op de muziek.
                      Vuurwerk aan de grond (zonnen/watervallen) geweldig stil, ijzing wekkend stil op de muziek van Pink Floyd. En de finale. Om te kwijlen. Zo mooi. Peony shells met mooie kleuren, veel verschillende kleuren. Echt toppie dit.
                      Prima show.
                      En ze hebben niet gewonnen?
                      Ik ga snel de volgende films bekijken.

                      Comment


                        #12
                        hahaha fantastisch dat je er zo van geniet.. hahahaha
                        [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
                          hahaha fantastisch dat je er zo van geniet.. hahahaha

                          Thanks. Dank zij jou

                          Show 4 Panzere Italia is ook geweldig mooi. Speciaal de finale. Spectaculair einde
                          Veel muziek van Pink Floyd hier. The Wall,Time,Money, Dark side of the moon
                          Lijkt mij niet makkelijk om zo,n wedstrijd te jureren.
                          Goed gefilmd ook weer.
                          Mooi in beeld gebracht.

                          Comment


                            #14
                            Net voor het slapen gaan nog even gauw de 5e show bekeken van wat blijkt nu de latere winnaar.
                            Luso, Portugal

                            In tegenstelling tot Kruitsnuiver vind ik juist het gedeelte van de show op muziek hier perfect gebracht. Geweldige keuze van de muziek en het vuurwerk.
                            Het heen en weer schieten op het water is ook zo mooi. De watervallen. Wauw.
                            Mines zijn mooi en de finale met verschillende shell/peony,s: uit de kunst.
                            Hele mooie show.

                            Comment


                              #15
                              Moontan gaat helemaal los in deze thread
                              RedBaron brangt heel wat te weeg in het huisje van moontan
                              Ik ga vanmiddg alle films maar even downloaden en op mijn gemakje kijken

                              Comment

                              Working...
                              X