Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Ga jij dit jaar naar het internationaal Vuurwerkfestival Knokke-heist? zo ja, welke?

Aantal stemmers
38. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • 19/8: Frankrijk: Intermède Artifices

    7 18,42%
  • 21/08: Denemarken: Højen & Magic Fyrvaerkeri

    4 10,53%
  • 23/08: Argentinië: Cienfuegos

    5 13,16%
  • 25/08: Canada: Groupe Fiatlux-Ampleman

    4 10,53%
  • 27/08: Zweden: Göteborgs FyrverkeriFabrik (Winnaar editie 2009)

    15 39,47%
  • ik ga naar alle shows!

    4 10,53%
  • Ik ga naar geen enkele show!

    13 34,21%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 146
  1. #61
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Ja, ik ga morgen voor het eerst naar Knokke Ik ben wel benieuwd naar Intermede... Vorig jaar ging het helaas op het laatste nippertje niet door, toen zou ik naar Gotenborg gaan kijken.

    Maar ik heb m'n moeder weer over kunnen halen om heen en weer te rijden, we pakken meteen een hotelletje dus dat moet goed komen!

    Weet iemand mischien waar ik het best kan staan als ik recht voor het vuurwerk wil gaan staan, en er zo dicht mogelijk op?

  2. #62
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Waarom zou je er zo dicht mogelijk op willen staan?? wil je soms kramp in je nek krijgen ofzo??

    Beste plaatsen is boven aan de zeedijk /de Wandelaar
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #63
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Waarom zou je er zo dicht mogelijk op willen staan?? wil je soms kramp in je nek krijgen ofzo??

    Beste plaatsen is boven aan de zeedijk /de Wandelaar
    Tsja, des te dichter erop des te beter is mijn mening, al heb je wel gelijk over kramp in je nek Bedankt.

  4. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Ik ben er in ieder geval vandaag bij, en bij de show van Zweden.

  5. #65
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts

    Vuurwerkfestival op strand van Duinbergen

    KNOKKE-HEIST - Op het strand van Duinbergen wordt van vandaag tot 25augustus het jaarlijkse vuurwerkfestival gehouden dat aan zijn 31ste uitgave toe is.

    Vuurwerkmakers uit Frankrijk, Denemarken, Argentinië en Canada laten zich de komende dagen van hun mooiste kant zien. Zweden, dat vorig jaar de ING Trophy Knokke-Heist won, sluit de reeks af maar kan geen aanspraak maken op de eerste plaats.

    Al drie jaar heeft Cliff Hooge van HC Pyrotechnics de leiding van het vuurwerkfestival in handen. ‘Voorheen had het familiebedrijf Henderickx de leiding in handen. Intussen heeft de familie het bedrijf verkocht en heb ik de organisatie voor mijn rekening genomen. Omdat de familie Henderickx ervaring zat heeft met de organisatie van het vuurwerkfestival, werken wij nog steeds samen voor het hoogtepunt van de pyrotechniek langs de kust. Het vuurwerkfestival kan zonder problemen de vergelijking doorstaan met Cannes, Monaco en Montreal. Veel landen willen deelnemen. Hoeveel zo'n festival kost, laat ik in het midden maar per avond worden zo'n drieduizend bommen de lucht ingeschoten. Het gaat om duizenden euro's per avond', zegt Cliff Hooge.

    Dat vuurwerk niet ongevaarlijk is, bleek enkele jaren geleden met het drama in het Nederlandse Enschede.

    Veiligheidsregels

    ‘Vuurwerkbommen behandelen, is altijd risicovol en daarom worden er zeer grote veiligheidsregels in acht genomen. Bij HC Pyrotechnics maken wij geen vuurwerk maar stapelen de bommen in een bunker. Voor het vuurwerkfestival wordt alles afzonderlijk vervoerd. Het is pas op het strand dat de ontsteking wordt aangebracht, net voor de bommen in het zand worden gestoken. Voor het opstellen van de bommen zijn wij met vijftien mensen de hele dag bezig. Het afschieten van de bommen gebeurt op veilige afstand per computer', vertelt Cliff Hooge

    Volgens Hooge kopen de deelnemers hun vuurwerk bij Europese fabrikanten. ‘Omdat het gaat om een hoogstaand festival kopen de deelnemers hun vuurwerk in Spanje en Italië. Wij merken nu een evolutie naar minder grote bommen, die niet zo hoog de lucht ingaan. Dit heeft voor gevolg dat er meer aandacht wordt besteed aan het effect en dat ze langer zichtbaar blijven. Doorslaggevende kleuren zijn dit jaar nog steeds rood en goud. Zilver en een palet van kleuren zullen er ook te zien zijn', zegt Cliff Hooge.

    Frankrijk bijt vanavond om 22uur de spits van het vuurwerkfestival af.

    Vuurwerkfestival, tot 25 augustus, strand Duinbergen www.duinbergen.be/vuurwerkfestival

    http://www.nieuwsblad.be/article/det...icleid=X303673
    Laatst gewijzigd door Torrr; 19 augustus 2010 om 18:08
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  6. #66
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Wat een slecht artikel zeg. Het staat bom vol met spelfouten. voorbeeldje: Hinderyckx? Volgens mij bedoelen ze Henderickx
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  7. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 augustus 2010
    Berichten
    211
    Thanks
    46
    48 waarderingen in 23 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Wat een slecht artikel zeg. Het staat bom vol met spelfouten. voorbeeldje: Hinderyckx? Volgens mij bedoelen ze Henderickx
    En volgends mij is het festival in Montreal wel IEEEEEEEEEEEETSje groter

  8. #68
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.774
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Wat een slecht artikel zeg. Het staat bom vol met spelfouten. voorbeeldje: Hinderyckx? Volgens mij bedoelen ze Henderickx
    Aangepast Jack !!
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  9. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 oktober 2009
    Berichten
    45
    Thanks
    1
    5 waarderingen in 2 posts
    Dit artikel heeft geen enkele inhoud. Er wordt hier echt niets zinnig gezegd of geschreven. Als ik mij niet vergis (ben niet 100% zeker)heeft het festival van Cannes het grootste budget per vuurwerkbedrijf in Europa. Ik geloof het budget van Knokke x 5 of 6. Set-up van nuits des feux is een ware uitdaging voor de deelnemende vuurwerkschieters en budget is ook 3 keer zo groot als deze van Knokke. Na de beelden te zien van Montreal zal deze toch ook flink hoger liggen dan Knokke. Het Knokke festival heeft zo een rijke geschiedenis. Dit festival is leuk en sympathiek en de deelnemers geven steeds het beste van hun zelf, maar onwaarheden verkondigen doet dit festival onrecht aan.
    Spaanse,Italiaanse en Portugese fabrikanten die deelnemen aan dit festival zullen wel behoorlijk veel van hun produkten gebruiken, maar Franse, Duitse, Zwitserse, Deense, Poolse, Zweedse en ga zo maar door zullen ook veel Chinese produkten in hun shows verwerken.
    Gotenborg heeft een zeer mooie show neergelegd in Montreal met toch behoorlijk wat Chinese produkten. Met veel woorden heb ik hier proberen uit te leggen dat dit een slecht, inhoudloze artikel is en geeft absoluut geen meerwaarde aan dit festival. Ik wens voor iedereen dat dit festival nog 100 jaar mag doorgaan. Het zou eens leuk zijn dat we nog eens een Belgisch bedrijf (eens een ander dan Hendrickx of HC Pyrotecnics, want aan dit artikel te lezen zijn deze verwant met elkaar)op dit festival mogen bewonderen. Op alle andere festivals zien we deelnemers van het organiserend land. Oeps nog een punt gevonden waarom dit festival niet te vergelijken valt met Cannes, Monaco en Montreal haha.

  10. #70
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Wat een heerlijke show heb ik net gezien in Knokke. Het was wel 2,5 uur heen, en vervolgens weer terug maar dat was het echt waard Heel mooi synchroon op muziek geschoten, veel mooie produkten ook zoals; farfalle bommen, blinkers, harde ti-salutes, meerslagen bommen, crown bommen en nog veel meer haha

    Weltrusten

  11. #71
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Ben er ook weer.. het was een zeer waardige opener van dit festival met 99% Italiaans en spaans vuurwerk uit de keukens van Vaccalluzzo, Parente, Ricasa, Scarpato, enz.

    De show zat zeer gedoseerd in elkaar. niks was teveel of te weinig. Zeer goed gesynchroniseerd op de muziek. Bij aankomst bekriebelde me wel even het nare gevoel omdat er in verhouding weinig mortier rekken stonden opgesteld. Maar het aantal singleshots en candles was enorm op het veld. Zoveel Singleshots van al die Spaanse en Italiaanse merken heb ik nog nooit gezien op het strand van Knokke-heist.

    Maar het hele plaatje zat als een klok in elkaar. Deze show was een toppertje, met kwalitatief zeer goede producten!
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  12. #72
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Ben er ook weer.. het was een zeer waardige opener van dit festival met 99% Italiaans en spaans vuurwerk uit de keukens van Vaccalluzzo, Parente, Ricasa, Scarpato, enz.

    De show zat zeer gedoseerd in elkaar. niks was teveel of te weinig. Zeer goed gesynchroniseerd op de muziek. Bij aankomst bekriebelde me wel even het nare gevoel omdat er in verhouding weinig mortier rekken stonden opgesteld. Maar het aantal singleshots en candles was enorm op het veld. Zoveel Singleshots van al die Spaanse en Italiaanse merken heb ik nog nooit gezien op het strand van Knokke-heist.

    Maar het hele plaatje zat als een klok in elkaar. Deze show was een toppertje, met kwalitatief zeer goede producten!
    Dit dacht ik al te merken, wat een schitterende bommen werden er geschoten, de kwaliteit straalde er vanaf Ik was(er voor mijn doen) eigenlijk te laat, want we moesten nog naar een verjaardag. Toen ik het strand op liep werd er al geroepen dat iedereen het strand moest verlaten, snel maar even doorgelopen want ik had de opstelling nog niet gezien

    En wat zag ik daar in de verte, volgens mij alluminium folie en zwarte buizen, gelukkig. Ik liep snel door, al ging dat vrij lastig door dat zand. Ik liep rond kwart 9 uur/kwart over 9 langs de opstelling. Wat zag dat er mooi uit. Over de schietkist zag ik een doos van Ricasa liggen, dus ik had wel een hoopje dat ik mooie spullen zou gaan zien

    En Redbaron, ik ben gewoon lekker dichtbij gaan staan en had geen last van nekproblemen hoor

  13. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2009
    Berichten
    190
    Thanks
    1
    4 waarderingen in 2 posts
    En ik ben er ook weer.

    Ik heb een mooie show gezien en ook rustig geschoten.
    Aangezien ik om 16:00 uur 's middags al een update kreeg vanaf het strand van Knokke, kreeg ik al een beetje een idee van wat er stond te gebeuren.
    En deze show was dan ook een pyromusical waardig. Veel single-shots, mines en candles. De shells waren niet overdadig aanwezig, maar kwamen wel op gepaste momenten voorbij.
    Het materiaal was wel van hoge kwaliteit, maar dat is een handtekening van dit Franse bedrijf. Ik heb al meerdere shows van ze mogen zien, in de opening beginnen ze direct met Bomba di Scala's te schieten, wat ook weer in deze show te zien was. Ook Stutata's kwamen regelmatig voorbij en werden goed getimed. Vooral de Crackling-Polyp doet het bij mij altijd goed. Klasse!!
    Conclusie: Zeker een goede show, maar wel rustig. Dit zit 'm dan ook in de muziekkeuze.
    De opening was ook goed, beter dan hun vorige shows die ik heb gezien.
    Halfverwege werden er tijdens een muziekstuk wel erg veel Crosettes geschoten, waren zeker in de aanbieding....( wel goede kwaliteit )
    En de finale vond ik helaas niet lekker lopen, goede opbouw met Brocade-shells met tussendoor de nodige salutes ondersteund met mines. Maar hier bleef het bij. De laatste versnelling naar de climax bleef weg, evenals het laatste salvo salutes. Het applaus kwam dan ook aarzelend opgang, omdat de meeste mensen ( ik zelf ook ) nog meer verwachten. En dat vind ik toch wel een beetje jammer.

    Op naar zaterdag, kijken wat Denemarken gaat doen.

  14. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Berichten
    131
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik was er gisteren ook. voor de eerste keer, dus ik weet niet hoe deze show tegenover andere shows was. maar ik vond het wel heel erg mooi. geen enkel goed effect of overdreven gedoe, gewoon heel erg mooi.

    iemand die het gefilmd heeft?

  15. #75
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Het is wel door mama gefilmd

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Laatst gewijzigd door Firecrack-R; 20 augustus 2010 om 15:19

Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •