Banner China Red
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 93
  1. #61
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.755
    Thanks
    3.294
    11.367 waarderingen in 5.122 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?

    Ik kan als het moet zeker wel zonder vuurwerk, tenslotte zijn er genoeg andere dingen die in het leven belangrijker zijn : je gezondheid, gezin, famillie etc. Maar aangezien er voorlopig geen vuurwerkverbod aanstaande is vindt ik deze vraag nog niet zo belangrijk om er echt goed over na te denken.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?

    Nee ik kan niet zonder de vuurwerksites om dat daar tenslotte een reuze bron aan info terug te vinden is en naast dat heb ik de dankbare taak dat ik zelf moderator ben van een van de grootste vuurwerksites van Nederland wat mij automatisch " afhankelijk " maakt van vuurwerksites.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?

    Nee absoluut niet voor alles, zeker na mijn ziekte die ik vorig jaar heb gehad weet ik dat er zeker veel zaken voorgaan zoals de punten bij vraag 1

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?

    Ik denk niet dat ik ontwenningsverschijnselen ga krijgen of je moet een licht kriebelend gevoel en de gedachte dat je wel even op de site zou willen kijken een afkick verschijsel willen noemen

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Kan ik geen duidelijk antwoordt op geven aangezien ik als moderator sowiezo elke dag met vuurwerk wordt geconfronteerd en het de laatste jaren niet meer is voor gekomen.
    Laatst gewijzigd door Torrr; 29 mei 2012 om 13:46
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Vooral dames kampen met dit probleem: vier op de tien patiënten zijn namelijk vrouwelijk.
    En 6 op de 10 waren dus mannelijk...

  4. #63
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
    En 6 op de 10 waren dus mannelijk...
    nee hoor er deden 2 hermafrodiet(en) mee.

  5. #64
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.493
    Thanks
    709
    756 waarderingen in 413 posts
    Ik zal ook eens mijn best doen om hem in te vullen:

    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?

    Ik kan zeker zonder vuurwerk. Het is alleen, net als in mijn geval voetbal bijvoorbeeld, enorm leuk om er mee bezig te zijn en er tijd in te steken.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsites?

    Aangezien ik in een gezin leef waarbij het bijna verboden is om over vuurwerk te praten (omdat het daar altijd al over gaat), kan ik me heerlijk uitleven op dit forum. Ik kan dus nauwelijks meer zonder vuurwerkwebsites!

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?

    Zeker niet. Familie, vrienden, andere hobbies (muziek en voetbal), school en werk gaan zoiezo voor. Er zijn weken tot bijna een maand dat ik niet eens even aan vuurwerk denk (tussen februari en mei ongeveer).

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?

    Nee, gelukkig niet zeg! Ik betrap mij er wel altijd op, dat als ik op vakantie ben, ik vaak de mensen in dat land wel vraag naar vuurwerk. Helemaal loslaten doe ik het dus ook niet tijdens een vakantie.

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Ik sluit bijna altijd mijn dag af met een half uurtje VWC. Het heeft geen invloed of mijn dag compleet is, maar een fijne afsluiter is het wel

  6. #65
    VWC-Lid bluebear's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    357
    Thanks
    11
    10 waarderingen in 9 posts
    Vraag is:
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    nee kan niet zonder.
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    nee eigenlijk ook niet.
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    enige hobby maar familie etc. gaat voor.
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    zoek meestal wel een mcdonalds op om toch even me mail en fora te checken.
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    mwoah niet perse maar het is een leuk tijdsverdrijf.
    'je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid'

  7. #66
    VWC-Lid HoudvanVuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2012
    Locatie
    In het oosten.
    Berichten
    34
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Volgens Wikipedia kunnen we een verslaving het beste omschrijven als:

    Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte niet, of heel moeilijk los kan laten. Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten. Als het lichaam deze gewoonte dan moet loslaten kunnen er ernstige ontwenningsverschijnselen optreden bij deze persoon.

    Ik vroeg mij af in hoeverre jullie verslaafd zijn aan vuurwerk en of onze vuurwerkhobby bij jullie ook ten koste gaat van andere hobby,s en activiteiten.
    Ik heb zelfs al eens iemand horen roepen dat vuurwerk zelfs voor zijn relatie ging.
    Het is een open enquete, dus klets maar raak.

    Vraag is:
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Bedankt voor alle reacties vast, ik ben benieuwd.
    1. Nee kan niet zonder vuurwerk!

    2. Het is erg handig en houd ze liever aan.

    3. Nee gezin gaat voor, maar staat wel hoog als het eenmaal aangebroken is.

    4. Nee houd me er gewoon mee bezig.

    5. Ik denk er de laatste maanden veel aan (de maanden voor de 31dec okt-nov-dec.)

  8. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2009
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    8
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Vraag is:
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsite,s?
    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?

    Bedankt voor alle reacties vast, ik ben benieuwd.

    1.) 364 dagen van het jaar MOET ik wel zonder vuurwerk. Neej ik zou niet zonder kunnen.
    2.) zou kunnen, maar vooral nu ik in een latere leeftijd zit dan bijv. 12, zou ik graag willen weten wat ik aankoop, zou het Sier zijn.
    3.)Het is raar, want we hebben er maar 1 dag voor, dus bijv, zou ik een afspraak cancellen om vuurwerk op te halen (BE/DE) op dagen anders dan 31 Dec, Uiteraard.
    4.)Haha neej, gelukkig niet.
    5.)elke dag met vuurwerk bezig zijn zou mijn dag completER maken ja.

    yAy ^^ niet verslaafd denk ik, maar zou wel naar een "deskundige" advies kunnen vragen xD

  9. #68
    VWC-Lid RIK777's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 december 2007
    Locatie
    haarlemmermeer
    Berichten
    532
    Thanks
    394
    286 waarderingen in 97 posts
    1. Nee ik kan niet zonder vuurwerk!
    2. Aangezien ik alle info hier vanaf haal.. Nee ik kan niet zonder
    3. Vrienden, familie, werk en school gaat voor.
    4. Nee gelukkig niet.
    5. Tussen januari en juni hou ik meestal mij meestal rustig, Na juni kom ik los en ben ik vaker op het forum.

  10. #69
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Nee! Soms (meestal vlak voor DE dag) droom ik dat het 18.00 is geweest op 31 December, alle winkels dichtzijn en ik helemaal nog geen vuurwerk heb. Ik schrik dan altijd zo erg dat ik er wakker van wordt en even moet nadenken welke dag het nu precies is.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsites?
    Vroeger wel - eigenlijk sinds het afgelopen jaar niet meer - ik kijk nu dagelijks en vaak meerdere keren op een dag. Ik kijk graag naar filmpjes van shows, producten die ik overweeg aan te schaffen en probeer wat aanbiedingen te vinden.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee, niet voor alles, ik heb een leuke vriendin en een fijne familie, die gaan absoluut voor. Maar het moet wel heel raar lopen, wil ik niks met vuurwerk gaan doen op de 31e.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Nee, zo erg is het (gelukkig) nog niet en zo lang ik maar op de 31e december me er mee bezig kan houden, dan overleef ik het wel ;)

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Niet per se, maar ik vind het erg leuk om alle nieuwtjes m.b.t. vuurwerk in de gaten te houden. Op vakantie zal ik hier over het algemeen niet mee bezig zijn, behalve als ik naar Valencia ga, zo ergens halverwege maart ;)

  11. #70
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Verslaving is een heel groot woord. Vuurwerk is een obsessie, maar zeker geen verslaving.

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Pyroguy voor het bericht:


  13. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    strikt genomen is een obsessie iets dat iemand zelf naar voren komt en wat je van jezelf moet doen.
    Een verslaving wordt ook wel beschreven als het afhankelijk zijn van een handeling of product.
    Ik vraag me af wat beter is;-)
    MAar je hebt gelijk, het zou niet best zijn als je afhankelijk bent van vuurwerk. (tenzij je importeur bent;-)
    Eer was was was, was was is!

  14. Deze 2 gebruikers waarderen tjopper voor het bericht:


  15. #72
    VWC-Lid RickGAE's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 januari 2013
    Berichten
    3.498
    Thanks
    2.548
    1.540 waarderingen in 802 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Ik kan wel zonder vuurwerk als het nodig is.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsites?
    Ik zit bijna dagelijk op Freakpyromaniacs en vanaf nu ook hier.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee, familie, familie en voetbal gaan voor.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Dan kijk ik toch even op mij telefoon op forums :P

    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    De eerste helft van het jaar ben ik er af en toe mee bezig, de tweede helft zit ik steeds te kijken op forums etc.

  16. #73
    VWC-Lid pyrofreak96's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2011
    Locatie
    Groningen (provincie)
    Berichten
    427
    Thanks
    431
    263 waarderingen in 101 posts
    1. Nee absoluut niet!
    2. Nee, ik neem graag even een kijkje op vuurwerk websites voor info etc.
    3. nou nee, gezin staat voorop. maar nummer 2 komt al aardig in de buurt
    4. Dan heb ik de computer, voor websites filmpjes etc.
    5. Nee, maar ik neem geregeld een kijkje
    Fireworks is a lifestyle

  17. #74
    VWC-Lid Avalanche's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2016
    Locatie
    Almere
    Berichten
    3.332
    Thanks
    1.277
    4.088 waarderingen in 1.485 posts
    1. Nee, ik kan mij geen jaarwisseling zonder vuurwerk voorstellen.

    2. Eigenlijk niet nee. Als ik niet op vwc Kan, heb ik daar soms echt wel even last van.

    3. Nee, niet alles. Uiteraard zijn kids, gezondheid en ook werk belangrijker.

    4. Op vakantie (behalve als we met kerst weg zijn) heb ik er geen last van. Nu ben ik al een tijdje ziek, waardoor ik juist meer met vuurwerk bezig ben.

    5. Na de zomervakantie doe ik, zeker dit jaar, niet anders.

    En of het een verslaving is; Ja, zo kun je het wel noemen. Obsessief en dwangmatig het forum checken, in augustus al plannen waar en met wie je de 31e doorbrengt, op straat lopend inbeelden waar je welk project het beste kunt schieten.. lijkt verdomd veel op een verslaving ja. Helaas is dit thuis niet uit te leggen, en twijfel ik regelmatig of er niet iets mis met me is...

  18. #75
    VWC-Lid Galaxis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 september 2014
    Berichten
    321
    Thanks
    59
    458 waarderingen in 175 posts
    1. Kunnen jullie zonder vuurwerk?
    Als het echt niet anders is dan wel, het is geen eerste levensbehoefte, dus ja ik kan zonder, maar een leuk oud en nieuw heb je dan niet.

    2. Kunnen jullie zonder vuurwerkwebsites?
    Nee, ervaringen uitwisselen over producten is voor mij cruciaal om tot een aankoop over te gaan.

    3. Gaat vuurwerk bij jullie voor alles?
    Nee.

    4. Als je door omstandigheden (vakantie, ziekte e.d.) niet met vuurwerk bezig kan zijn, treden er dan ontwenningsverschijnselen op?
    Ook niet ineens.


    5. Moet je perse elke dag met vuurwerk bezig zijn anders is je dag niet compleet?
    Nee, als je zo obsessief wordt kan je beter naar de dokter gaan.

Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •