Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 135
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Leuke aankondiging van de website:
    http://www.internationaalvuurwerkfestival.nl/


    De landen voor het internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist 2007 zijn bekend gemaakt!
    De deelnemende landen in 2007

    - Göteburg Fyrverkerifabriken-Zweden(winnaar 2001) (19 augustus 2007)

    Zowel winnaar van Knokke (2001) als meervoudig winnaar van het festival van Hannover (2004, 2003) en meervoudig winnaar van zweedse vuurwerkfestivals kunnen we wel spreken van een ware topper!


    Macedo - Portugal (21 augustus 2007) (deelnemer wijziging Oekraine valt af!)

    Deze firma die laatst 2e werd in leipzich bij de World Pyroawards heeft echter vorigjaar een heus wereld recorde weggezet. Op het Eiland Maidera schoot men het allergrootste vuurwerk ter wereld weg voor het nieuwjaarsfeest 2006-2007.
    Verder heeft men al 3 jaar op rij het internationaal vuurwerkfestival van Tjechie gewonnen, Ignis Brunensis. De firma sleept overigens als sinds 1959 diverse prijzen in de wacht. De firma bestaat al sinds 1934 Ik denk dat we hier een waardige, misschien wel betere vervanger hebben dan Pyroshow.

    A.Caballer-Spanje (23 augustus 2007)

    De spaanse firma Antonio Caballer, opgericht in 1877, kan zich intussen ook al scharen in het rijtje van firmas die al diverse prijzen in de wacht hebben gesleept. Op festivals van Vancouver tot San Sebastian van Quebec tot Italie. Met hun ervaren ploeg wordt er dus weer een topper uit spanje naar Knokke-Heist gehaald!

    Pyro 2000-Engeland(winnaar 2000) (25 augustua 2007)

    Pyro 2000, winnaar van Knokke-Heist 2000, en deelnemer van het festival in Deurne 2006. Mag zich dan ook al een veteraan noemen als het aan komt op shows schieten in Belgie. Vorigjaar in Deurne heeft men dus voor het laatst laten zien wat men in huis had.

    Bugano-Zwitserland(winnaar 2006 en 1998) (27 augustus 2007)

    Als slot van dit festival de buitengewoon sympathieke firma Bugano. Welke vorigjaar voor de tweede keer het festival van Knokke-Heist als laureaat op haar referntielijst kon bijschrijven. Met een zeer degelijke show met mooie bommen en goede muziek was dit een terechte winnaar. Deze avond mag ze dus de slot show gaan schieten.
    Het beloofd dus een mooi festival te worden in 2007 met een prachtig deelnemers veld!

  2. #62
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Jaja een heel mooi deelnemersveld mogen we wel zeggen!
    Super!

  3. #63
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    promotie video festival 2007

    Voor het aankomende festival heb ik een promotievideo gemaakt. in deze video heb ik zowat alle shows vannaf 2003 verwerkt tot 2006. De video is bedoeld voor de website www.internationaalvuurwerkfestival.be .nl & .com ( is in aanbouw)

    Je kunt de video *HIER* downloaden. Veel kijk plezier!
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 29 juli 2007 om 23:43
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #64
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Netjes gedaan complimeten

  5. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    614
    Thanks
    52
    35 waarderingen in 13 posts
    Dankje denk dat je met dit filmpje de mensen duidelijk maakt dat dit echt een festival is met klasse. Ik heb het eens op mijn gemak bekeken en het ziet er echt mooi uit. Helaas zal ik er niet bij zijn.

    Er worden me beelden voor geschoteld om van weg te kwijlen. Een zeer mooi festival wat ik zeker nog eens ga bezoeken.

  6. #66
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Prachtige montage van vuurwerk met muziek met gesynchroniseerde climaxen. Zeer mooi gedaan, RedBaron!

    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  7. #67
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
    Prachtige montage van vuurwerk met muziek met gesynchroniseerde climaxen. Zeer mooi gedaan, RedBaron!

    Cameo
    Kan ook wel een mooie zin schrijven, maar deze beschrijft het precies goed.

    Ben benieuwd naar de shows van dit jaar, belooft weer een spektakel te worden. Voor mij staat sowieso Göteborg in de planning dit jaar, heb er zin in!

  8. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vandaag in de Belgische pers.

    Internationaal Vuurwerkfestival Knokke-Heist
    Geplaatst op Tuesday 14 August @ 17:10:55 GMT+1
    Onderwerp: Trips & Travel

    Voor wie van vuurwerk houdt is het strand van Duinbergen deze en volgende week de "place to be"

    In 1969 startte men aan het Zegemeer met een internationaal vuurwerkfestival. Vanaf een ponton werd vuurwerk "met uitstraling" afgeschoten. Dit festival werd de klassieke afsluiter van het zomerseizoen aan de kust, maar moest meer zijn dan gewoon klassiek vuurwerk. De eerste laureaat van dit festival was de firma Hendrickx uit Deurne. Dit familiebedrijf - gestart in 1784 - versloeg Mexico, Japan en Spanje en vulde als fiere Belgische winnaar zijn rijk palmares verder aan. Later werd de firma ingeschakeld om het festival te realiseren en de vuurwerken van de gastleden af te schieten en dit met groot succes... tot op heden!
    Het werd later een wedstrijd met wereldfaam en diende niet onder te doen voor de vuurwerken uit Monaco, Cannes, Biaritz en Valencia.

    In 1976 werd duidelijk dat de locatie niet ideaal was. Gelukkig vielen er geen slachtoffers toen er tijdens het vuurwerk van Panzera uit Italië iets fout liep. Men keek uit naar een nieuwe locatie waarbij vluchtroutes belangrijk waren en de voortuintjes van de omwonenden gespaard bleven. Verschillende locaties aan het strand werden geprobeerd, maar begin jaren negentig werden een aantal knopen doorgehakt.

    De basisformule luidde als volgt: steeds dezelfde data, start om 22u stipt op de tonen van "Moments In Love" van "Art of Noise", op de unieke locatie op het strand van Duinbergen, een vuurwerk in harmonie met ondersteunende muziek.

    Beoordelingscriteria zijn kleurenspel, synchronisatie, compositie, harmonie en originaliteit.


    Deelnemers 2007

    19/08/2007: Zweden - Göteburg Fyrverkerfabriken (winnaar 2001)

    21/08/2007: Ukraïne - Pyro-show

    23/08/2007: Spanje - A Caballer

    25/08/2007: Engeland – Pyro 2000 (winnaar 2000)

    Jaarlijks komen er enorm veel mensen kijken. Door de keuze van het strand van Duinbergen als locatie is er geen enkel probleem en kan iedereen volop genieten van het schouwspel. De echte liefhebbers die de verplaatsing naar Duinbergen er voor over hebben en pas ’s avonds kunnen vertrekken, kunnen best weten dat tegen de vooravond de parkeerplaatsen in Duinbergen vrijwel allemaal volzet zijn. Heb je een fiets of ander vervoermiddel dat je met de wagen kan meenemen dan is het aangeraden een parkeerplaats voor je wagen buiten Duinbergen te zoeken en de laatste kilometers per fiets af te leggen. Dit heeft ook zo zijn voordelen wanneer je na het vuurwerk vlot terug richting binnenland wil.

    Het vuurwerk en de setting aan het strand loont zeker erg de moeite.

  9. #69
    Banned
    Geregistreerd
    5 augustus 2005
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik zal er dit jaar ook weer iedere show bij zijn, en daar ergens rondstruinen
    Nog een leuk weetje is dat ze voor dit festival in plaats van alleen de buizen en rekken van Hendrickx nu ook ALLE buizen van Alpeco en Edruco mee gaan dus nog meer mortieren en reken maar dat deze gebruikt gaan worden !!

    Groetjes Kevin

  10. #70
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Zeer balen, maar het weer is te slecht voorspeld om even heen en weer te reizen in bijna 5 uurtjes. Wilden er een leuke dag van maken met het gezin, maar de hele dag is gehele bewolking voorspeld mét regen. Dan ook nog de wind met windkracht 4/5 erbij waar zelfs extra bij vemeld staat "met stoten tot 60km/h", staat er nogmaal niet dus dat is niet bepaald positief natuurlijk.

    Voor diegenen die wel gaan, hopelijk valt het allemaal mee uiteindelijk en kan Göteborg hun kunstje laten zien. Ik had mij er enorm op verheugd, maandenlang, maar je kunt niet meer uitgaan van "zomers weer".


  11. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Jammer voor je Mattenfreak.
    Inderdaad niet bepaald uitnodigend weer voor een gezinsuitje naar het strand.
    Ik moet tot mijn spijt ook verstek laten gaan i.v.m. calamiteiten op het werk.
    De show van Gothenburg had ik dolgraag willen zien.
    Maar het is niet anders.


  12. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Philippines
    Berichten
    87
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 1 post
    does anyone know the themes of the shows??

  13. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik kreeg vannacht onderstaand bericht van Red Baron en ik vind het eigenlijk wel leuk om dit bericht met jullie te delen:

    You missed a lot.
    De titel zegt het al hehehe.
    De show van Goteborg was echt een juweeltje van de eerste orde. Een prachtige opening van het festival.. liever gezegd een droom opening van dit festival.
    de overige 3 landen, zullen aardig.. zo niet alles uit de kast moeten trekken om Goteborg te kunnen overtreffen!

    Ik vond het zeer zeer spijtig dat je er niet bij was. Je hebt echt wat gemist!!
    Groetjes,

    Jack.


    Red Baron zal ongetwijfeld de komende dagen verslag uitbrengen.

  14. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 november 2005
    Berichten
    51
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    hier! de film van goteburg .
    hier dan een aantal foto's..
    http://www.pyromovies.nl/phpBB2/albu...hp?pic_id=1209
    http://www.pyromovies.nl/phpBB2/albu...hp?pic_id=1202
    http://www.pyromovies.nl/phpBB2/albu...hp?pic_id=1199
    http://www.pyromovies.nl/phpBB2/albu...hp?pic_id=1192
    de rest is hier!te vinden
    de shhow zelf was gewoon super alles was gewoon goed.
    die finale liepen de rillingen over me lichaam
    gegroet
    the_bulldog

    btw,ik kan geen directe foto's posten weet niet hoe dat kan
    Laatst gewijzigd door the_bulldog; 21 augustus 2007 om 16:27

  15. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Essen
    Berichten
    34
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Verslag - ZWEDEN: Göteburg Fyrverkerifabriken

    Gisteren hebben wij de show van Göteburg Fyrverkerifabriken bezocht.
    We kwamen aan en werden warm ontvangen door de organisatie van het knokke heist vuurwerkfestival.
    Met een schuin oog zagen wij op het strand al een veelbelovende opstelling staan.
    Na een rondleiding over het schietterrein waren we helemaal enthausiast dat dit een topshow ging worden, en niets bleek minder waar.


    Er werden veel single shots gebruikt die perfect op de muziek ontstoken werden.


    Een van de 3 posten met bommen.


    Mooie romeinse kaarsen rekken.

    Het was een complete show tot in de kleinste details uitgewerkt.
    De kwaliteit van het vuurwerk was werkelijk prachtig en nog bijna nergens zo zuiver en helder gezien.
    Hier enkele fotosimpressies van deze prachtige show:










    Met deze perfecte knal finale werd deze show met een adrenaline stoot afgesloten.

    Rest van de fotos is te bekijken op: http://www.pyroteam.net/fotoalbum/th...s.php?album=20
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 26 september 2007 om 21:54

Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •