Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 106
  1. #31
    VWC-Lid XpyroX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 september 2008
    Locatie
    thuis ;)
    Berichten
    471
    Thanks
    230
    225 waarderingen in 85 posts
    ik moet zeggen dat ik het hier mee eens ben.

    helemaal met het punt over de prijzen, in belgie/duitsland is het veel goedkoper (vast wel meer landen)en ook dat de prijzen in china en de inkoop prijzen van vuurwerk velen malen lager liggen dan voor wat de nederlandse consument het kan kopen. uiteraard wil de verkoper er ook nog wat aan verdienen maar dan nog kunnen de prijzen flink omlaag.

    ook heb ik dit jaar een aantal producten gezien waarbij het gewoon een grote doos is met een paar kleine tubes er in en uitwerkingen van niks. (pot van de over buurman) grote bakken vol met niks ... een verkoop truc die werkt.

    moet er wel bij zeggen dat dit natuurlijk niet voor elk product geld, ook omdat ik deze prijzen in nederland gewend ben.

  2. #32
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Dat met die rol heb ik als verkoper ook nooit gesnapt,en wij hebben die prijs ook nooit durven te vragen,wat ik me wel kon voorstellen,was dat de chinees dus een rol moest gaan maken met zwart kruit met maximaal 0.5gram per rotje en het mocht niet harder knallen dan de wettelijke decibels.
    Hierdoor werd de prijs duurder,en niet te vergeten,de rollen werden op straat voor minder geld verkocht als in de winkels
    ja idd dat geloof ik wij nederlanders eisen wel veel bij de chinees
    maar voor jou is het dus ook een raatsel van die duren rollen.
    ag als je goed zoekt vind je ook in nederland prijs waardige producten

  3. #33
    VWC-Lid kaboom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2007
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    365
    Thanks
    13
    85 waarderingen in 37 posts
    Hoe kan het dan zijn dat een slof kanonslagen voor gemiddeld 1 euro verkocht wordt?
    Hier wordt altijd van gezegd dat de verkoper hier geen winst op maakt dus gaan we eens ervan uit dat dit zo ongeveer de prijs is waarvoor de importeur ze laat produceren, invoert, opslaat en weer uitbesteed.Een slof kanonslagen is toch best wel groot en weegt ook tamelijk wat.Dus hieruit blijkt dat het transport, opslag en weer verdelen geen drol kost of zie ik dit verkeert?

  4. #34
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaboom Bekijk bericht
    Hoe kan het dan zijn dat een slof kanonslagen voor gemiddeld 1 euro verkocht wordt?
    Hier wordt altijd van gezegd dat de verkoper hier geen winst op maakt dus gaan we eens ervan uit dat dit zo ongeveer de prijs is waarvoor de importeur ze laat produceren, invoert, opslaat en weer uitbesteed.Een slof kanonslagen is toch best wel groot en weegt ook tamelijk wat.Dus hieruit blijkt dat het transport, opslag en weer verdelen geen drol kost of zie ik dit verkeert?
    Ik vind dit trouwens een van de beste voorbeelden die er bestaat, klasse en thnx voor de post kaboom

  5. #35
    VWC-Lid kaboom's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2007
    Locatie
    Zuid Limburg
    Berichten
    365
    Thanks
    13
    85 waarderingen in 37 posts
    Het was meteen de eerste gedachte die bij me bovenkwam

  6. #36
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kaboom Bekijk bericht
    Hoe kan het dan zijn dat een slof kanonslagen voor gemiddeld 1 euro verkocht wordt?
    Hier wordt altijd van gezegd dat de verkoper hier geen winst op maakt dus gaan we eens ervan uit dat dit zo ongeveer de prijs is waarvoor de importeur ze laat produceren, invoert, opslaat en weer uitbesteed.Een slof kanonslagen is toch best wel groot en weegt ook tamelijk wat.Dus hieruit blijkt dat het transport, opslag en weer verdelen geen drol kost of zie ik dit verkeert?

    Het knalwerk,een broodje of slof van 200 stuks,daar wordt door de importeur en winkelier niets meer aan verdiend,als daar een prijs van een euro of zelfs 0.75,- of bij ons in de aktie een 0.25,- voor wordt gevraagd.

    Het liefs zou ik daar een normale prijs voor willen vragen,maar dan moet het weer het zelfde knalwerk worden zoals het vroeger was.
    Toen was er ook veel meer keuze in het knalwerk.

  7. #37
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    weet je wat het is met knal werk en baby pijltjes en andere prijs knallers.
    dat doen ze soms met verlies in de hoop dat zoon lief die rotjes wil papa mee neemt die op zijn beurd weer die DUURE GROTE 500GRAMMER MEE NEEMT!
    tja daar zit de winst dan in.

    tja vind wel dat je gelijk heb zo zie je maar weer dat het vuurwerk in het algemeen veel goedkoper kan!

  8. #38
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Het voordeel van Duitsland is dat het A niet in kooi constructie hoeft B kleine collectie dus de fabrikant koopt enorm groot in wat reulteerd in een laage inkoop prijs en de winkilieer heeft geen kosten aan bunkers wat terug hoeft te worden verdient!

    Iets wat in nederland er allemaal overheen komt.
    Gerwin

  9. #39
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.483
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plum Bloom Bekijk bericht
    Dank 500 gram voor je antwoord. Nog twee vragen:

    Zijn die data-sheets ook voor het publiek in te zien?

    Houd jij, als insider, het voor mogelijk dat er in NL-cakes minder grammen zitten dan te lezen valt op bijvoorbeeld labels dan wel in folders?
    Voor die datasheets zou je aan moeten kloppen bij de importeur. Die heeft die datasheets in principe gewoon paraat, terwijl TNO/VROM ze natuurlijk niet zomaar uit handen mogen geven. Je kan dus gewoon eens brutaal vragen bij een importeur. Misschien een insider aan het werk zetten?

    In vuurwerk zit zeker wel minder gram kruit dan er op de verpakking, ÉN zelfs op de datasheet staat! Het kost de Chinezen nou eenmaal minder, als ze er stiekem ietsje minder kruit in stoppen. Hoe moet een importeur nou ontdekken dat er er geen 2,0 gram burst in zit, maar 1,5 gram? Verder scheppen de Chinezen Ã* lá fabriek het kruit, zonder dat daar een weegschaaltje tijdens de feitelijke productie aan te pas komt. De ene keer 1,8 gram, de andere keer 1,6 gram.

    Maak zelf eens een stuk vuurwerk open, en verzamel alle sassen. Gooi het tijdens een les scheikunde op de analytische balans, en je verrast je dood over de feitelijk kruitinhoud! Er zit, naar mijn mening, steevast ten minste 10% minder kruit in dan er op de verpakking staat, maar vaker zelfs 20%. Zal ook per importeur verschillen. Ik zie geregeld producten waarvan ik denk: dat effect bevat toch zeker niet zo veel gram kruit? Het lijkt veel minder...

    Als TNO een product keurt, dan maken ze het product ook open. Ze halen al het kruit eruit, en wegen het apart. Dat wordt vervolgens vergeleken met de datasheet en dat legt met naast de wetgeving. Als de datasheet zegt: 2,0 gram flash voor de burst terwijl TNO 1,5 gram afweegt, dan krijgt de importeur te horen: je artikel is goedgekeurd. Het maakt dus niets uit of er MINDER kruit in zit dan de datasheet zegt. Sterker nog, er MAG zelfs meer kruit in zitten dan de datasheet zegt. Als er 2,1 gram kruit in zit, dan mag dat ook nog! Dat valt dan onder een soort 'per ongeluk' te veel kruit erin doen. Die marge is 10%. Consequentie is wel een tweede steekproef voor een tweede weging, meen ik. Die tweede weging mag ook dan weer niet boven de 10% meer kruit dan toegestaan zitten. Maar het risico is natuurlijk dat er nét tijdens een steekproef 11% teveel kruit in zit, en dus het artikel wordt afgekeurd! De importeur zal daarom nooit bewust 2,2 gram flash laten stoppen in het product, hoewel dat feitelijk gezien nog nét wel zou kunnen. Ik zit nog steeds te wachten op een importeur die stiekem een partijtje exact afgevulde cakes laat maken met 16,5 gram kruit per schot, en 2,2 gram flash voor de burst

    Ik wil binnenkort weer eens wat producten opensnijden en het kruit op de weegschaal leggen. Iemand die mij wat single shots sponsort?

  10. #40
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Er zou best zo kunnen zijn dat er op een label stat dat het een 500grammer zou zijn,maar met de kennis die iedereen heeft is dit makkelijk uit te tellen een 33shots x 15 gram =495gram!!!

    Datasheet zijn niet openbaar,dit is product gebonden.

    Met de invoering van de CE-keuring zal er altijd het juiste gewicht aan kruit in het artikel moeten zitten.

  11. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Het voordeel van Duitsland is dat het A niet in kooi constructie hoeft B kleine collectie dus de fabrikant koopt enorm groot in wat resulteert in een lage inkoop prijs en de winkelier heeft geen kosten aan bunkers wat terug hoeft te worden verdient!

    Iets wat in Nederland er allemaal overheen komt.
    Maar kijk naar sommige grote vuurwerkpunten in Nederland.
    Bijvoorbeeld halfords (schuurmans) en intratuin (schuurmans). Die verkopen in elk filiaal in NL dezelfde (*****) collectie. En ontiegelijk duur.
    Die kopen dan toch ook groter in?

    En ik heb er zelf gewerkt. En aan het eind van 31 december is het altijd 50 of 60% korting op ALLES! En dan.. Geloof het of niet maar de winkel maakt zelfs dan nog amper verlies! Want het zijn niet alleen de importeurs die ontzettend dikke winst maken. Ook die winkels houden zonder morren de achterlijk hoge verkoopprijzen aan. 10 % korting in de voorverkoop? Ze lachen zich dood dat mensen daar intrappen. Je betaal nog steeds weet ik veel hoeveel te veel!

    Tuurlijk zijn er winkels die het wat netter doen, 123vuurwerk met 30% korting. xena met 20%, katan doet zijn best en zo zijn er nog wel wat winkels met 20-35% korting. Denk je dat hun daar verlies op maken? Nee tuurlijk niet. Enigste wat ze maken is extra veel winst. Ze doen dit niet voor de freaks hoor. Ze doen het voor zichzelf om zo meer freaks aan te trekken en zo net die paar duizendjes extra winst maken.

    Wat concludeer je dan. Dat minstens 40-45% van de adviesverkoop prijs winst voor de winkelier is... En waarom?
    Hier zijn 3 redenen voor.
    1. De importeurs willen de prijzen over heel Nederland hoog houden. ( reken maar dat daar onderling ook vieze connecties zijn)
    2. De winkels zelf, zij denken, 3 dagen in het jaar willen wij minimaal een jaaromzet extra halen.
    3. De overheid. Onzinnig hoge belastingen, dure en vreemde regels (kooien, superkluizen, sprinklers en transportregels waar je niks van snapt).

    Maar ach, wat kunnen wij de gewone Nederlander eraan doen?
    Misschien moeten we met heel NL dat vuurwerk maar eens 1 of 2 jaar Boycotten en massaal naar Duitsland en Belgie karren en pas terugkomen als de prijzen minimaal 30% gezakt zijn. Hoe? Laat ze dat zelf maar uitzoeken!

  12. #42
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Het voordeel van Duitsland is dat het A niet in kooi constructie hoeft B kleine collectie dus de fabrikant koopt enorm groot in wat reulteerd in een laage inkoop prijs en de winkilieer heeft geen kosten aan bunkers wat terug hoeft te worden verdient!

    Iets wat in nederland er allemaal overheen komt.
    De kooi constructie is de grootste farce uit de nederlandse vuurwerkwereld en het meest mooiste voorbeeld van de paniekvoetbal cultuur van Nederland.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  13. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    259
    Thanks
    63
    23 waarderingen in 12 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fascinating
    Die sprinklerinstallaties is allemaal pure onzin,en het kost heel veel
    Het kost winkels 1 malig heel erg veel. Die kosten hadden de meeste er na 07/08 al dik uit. Maar ze blijven ook zulke kosten gewoon doorrekenen.

    Toch wel vreemd dat er nu eindelijk eens een dealer komt met goed (en goedkoop) vuurwerk en dat die dan zo weinig dealers heeft. Ook valt het weer op dat de dealers die bonfireworks hebben weer grotendeels de winkels zijn die ook de mooie kortingen geven ( 123vuurwerk, xena, Roenhorst enz)
    Ook dus weer de winkels die wat meer voor de freaks en minder voor de winst gaan.



    Edit, zie dat je je post heb verwijderd..

  14. #44
    VWC-Lid Sniper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    91
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door looney Bekijk bericht
    Ook dus weer de winkels die wat meer voor de freaks en minder voor de winst gaan.
    Alle winkels gaan voor zoveel mogelijk winst. Punt!
    Het is puur een verkoopstrategie waarmee geprobeerd wordt deze winst te behalen die verschilt tussen winkel A en B.

    • Winkel A probeert zijn winst te behalen door het rekenen van fikse winstmarges op zijn producten.
    • Winkel B zal mindere winstmarges rekenen op zijn producten en probeert zo meer klanten te trekken.


    Voor de consument is winkel B uiteraard voordeliger. Maar het uiteindelijke doel blijft hetzelfde. Dus om te zeggen dat winkel B uit symphatie voor 'ons freaks' minder winst gaat maken is onzin.
    Moderator @ [url=www.avpvuurwerk.nl]AVP[/url] - [url]http://www.youtube.com/sniperpyrofreak[/url]

  15. #45
    VWC-Lid poziloc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 februari 2007
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    439
    Thanks
    9
    19 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Er zou best zo kunnen zijn dat er op een label stat dat het een 500grammer zou zijn,maar met de kennis die iedereen heeft is dit makkelijk uit te tellen een 33shots x 15 gram =495gram!!!

    Datasheet zijn niet openbaar,dit is product gebonden.

    Met de invoering van de CE-keuring zal er altijd het juiste gewicht aan kruit in het artikel moeten zitten.
    Kleine aanvulling: Dat betekend dus! dat er bij cakes waar je op 15 gram per tube zit, ook daadwerkelijk 15 gram in moet zitten...en dat is nu niet het geval....zeer vaak is de maximale vulling per tube 10 a 12 gram!
    Dat is dus met de CE keuring afgelopen.
    Oftewel het werkt in ons voordeel als consument.

Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •