Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
Mooi ondebouwd ! top in een discussie :-)

Maar waarom zou een winkelier dat moeten doen ( gratis weggeven )

Maar ben jij al eens een keer in een suppermarkt geweest en dat ze zeiden bij het afrekenen, ach laat maar zitten je hebt al genoeg betaald ? ik moet het nog meemaken

En ik zie service niet als iets gratis krijgen, service houdt voor mij in:
-Geen lange wachtrijen
-Alles op vooraad wat je hebt besteld
-Klantvriendelijk
enz.enz.

Gr stefan
Zoals ik al eerder aangaf ga ik niet naar vuurwerkwinkels om juist wat gratis te verkrijgen, maar om gewoon mijn koop successvol gedaan te maken.

Maar om terug te komen op je supermarkt vergelijking;

Waarom zou een dealer bijv. aansteeklontjes gratis weg moeten geven?

Simpelweg omdat het een blijk van service en goede wil is (geeft Fritsie ook al aan). Geeft ook een signaal af dat de dealer begaan is met de veiligheid van zijn/haar kopers, en niet alleen achter de toonbank staat om de laatste 3 dagen eff snel en flink te chashen.

In AH, Plus, Vomar e.d. heb je toch ook spaarzegel- voetbalplaatjes, beestenboel e.d. acties? Die doen dat natuurlijk om winkelend publiek aan te trekken, maar uiteindelijk vertrekken uit zo'n supermarkt met een tevreden blik zowel de ouders als kroost.

Op basisscholen houdt de Politie toch vuurwerk voorlichting? Ze kunnen niet vaak genoeg aangeven hoe belangrijk het is om vuurwerk met een aansteeklont aan te steken (i.v.m. de benodigde gestrekte arm)?

Je begrijpt vast wel dat basisscholieren met een beperkt zaktegoed liever een pak rotjes of babypijlen halen dan dat ze een aansteeklont kopen? Juist vanwege hen zou je gratis lonten moeten uitdelen.

Hoewel bij kinderen (volgens de regelgeving meen ik?) altijd iemand toezicht moet houden tijdens het aansteken van vuurwerk is dat niet altijd het geval. Als je in zo'n situatie van de dealer dan toch al gratis lontjes hebt ontvangen, waarom zou je ze dan niet gebruiken?

Met overige punten die je opnoemt m.b.t. service ben ik het wel met je eens.