Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trip Tips Polen

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door cougar Bekijk bericht
    Hoi Limbo1972, zelf wil ik deze zomer ook een keer inkopen gaan doen in Polen, vnl. de professionele batterijen. Wat zouden de risico's zijn, als je gepakt wordt door de Duitse douane of politie, met circa 300 kilo zwaar vuurwerk? Uit je vorige reactie blijkt vermoedelijk dat je enige ervaring hiermee hebt. Groetjes van een Winkbuul.
    met zoveel illegaal vuurwerk staan er volgens mij gewoon gevangenis straffen op in duitsland asl je al gaat neem dan niet zoveel mee hou het beperkt tot 30 kilo ongeveer heb je een hoop leuk spul voor

    Comment


      #17
      Ach als particulier wat vuurwerk kopen in Poland als je vakantie bent is misschien leuk naar als je voor de handel gaat is Polen toch een rot eind weg. Rij eens naar Tropic toe (14 uur vanuit R'dam)en kom er dan achter dat datgene wat jij wilt hebben niet geladen kan worden omdat het er simpelweg (nog) niet is. Ondanks het feit dat je bestelling per e-mail is bevestigd. Kan je natuurlijk wel kwaad worden maar daar heb je niets aan.
      Wat er gebeurt er dan meestal? Iets kopen wat je eigenlijk niet wilt hebben of niet op dit ogenblik althans en daar speculeren zij op die Polakken.

      Dan nog die slechte Poolse wegen en spitsroeden lopen (rijden dus) in Duitsland met de Grensschutz, BAG, Zöll, polizei en GESTAPO die klaar staan om ieder verdacht voertuig van de weg te halen. OK meestal gaat het goed maar het kan ook goed fout geen want je hebt meestal geen (goede)factuur, noch een CMR, noch een voertuig dat geschikt is voor ADR en ook geen ADR met klasse 1 aantekening op zak.

      Dan ben je zuur. Denk maar eens terug aan de Duitse leverancier van de EPM EXPLOD.

      Hij heeft 2 1/2 jaar gezeten, een boete en een strafblad. Goed het was 1.1G vuurwerk maar dat zelfde geld eigenlijk ook voor al het vuurwerk met een kruit gewicht aan flash van meer dan 2 gram per knaller.

      Dus LOL als je gesnapt wordt.

      Natuurlijk als je veel koopt is er altijd wel een Pools bedrijf die voor jou wil rijden maar die zijn zo onbetrouwbaar als de pest en zo'n chauffeur praat direct.

      Ja kan dan ook nog een officiele Poolse ADR transporteur nemen die een container terug naar R'dam moet brengen maar wat staat er op zijn CMR? en op zo'n transport zitten wel stickertje met 1.4G of 1.3G. En zo'n auto komt bij jou in Nederland of Bels even lossen. Dat is ook al meer dan eens fout gegaan. Denk maar eens Merksplas, Berbroek en Ermelo vorig jaar.

      Nog iets anders niet alle in beslagnames komen in de media dus heren Poland enjoy

      Correct me if I am wrong.

      Comment


        #18
        Rij dan gewoon met binnendoor wegen , geen grote snelwegen pakken stippel het lekker op maps.google uit en neem een goede gps mee Zorg gewoon dat je meerdere wegen hebt nagekeken en klaar.
        Waarom zou je op de snelwegen rijden ? Sneller , maar meer kans om gepakt te worden. En als je gewoon wat voor je zelf koopt in kleine hoeveelheden dan word het denk ik gewoon in beslag genomen. Een freak rijd zoiezo al ver om een bepaald stuk vuurwerk tenminste ik wel en dan gaat het niet om de knallers. Eerder de shell kits , die vind ik heel leuk voor die prijs.
        Word je toch niet gepakt. Beter als op internet bestellen wat zoiezo al niet goed is.

        Als je echt niet gepakt wilt worden ga je met twee auto's helemaal in vakantie stijl en blijf je daar paar dagen lekker in een hotel als je budget het goed vind :P En je kunt ook een auto op een paar kilometer vooruit laten rijden om te checken voor iets van politie of controles op de wegen waar jij dan ook rijd ongv 5 km afstand en hou contact met je mobiel en klaar.
        75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door kapotte stofzuiger Bekijk bericht
          in Duitsland met de Grensschutz, BAG, Zöll, polizei en GESTAPO die klaar staan om ieder verdacht voertuig van de weg te halen.
          De gestapo heb je niet meer in Duitsland hoor.
          Dat was zo voor en tijdens de tweede wereld oorlog.
          De overige instanties doen gewoon hun werk, omdat de overheid dat wil.
          En de Duitse overhied wil gewoonweg niet, dat er koekwouzen zijn die met illegaal spul spul door Duitsland rijden.
          Kom zei de vis in de vissenkom.

          Comment


            #20
            De gestapo heb je niet meer in Duitsland hoor.
            Dat was zo voor en tijdens de tweede wereld oorlog.
            De overige instanties doen gewoon hun werk, omdat de overheid dat wil.
            En de Duitse overhied wil gewoonweg niet, dat er koekwouzen zijn die met illegaal spul spul door Duitsland rijden.

            OK GESTAPO bestaat niet meer maar hoe noem je dan die Polizei die in burger rondrijden en alles en iedereen van de weg afhalen wat ze niet bevalt?? Ik noem het GESTAPO.

            Maar goed wij zijn het er over eens dat vanuit Polen of Tsjechië de Duitse grens over oversteken niet zonder gevaren is. Ik schat zo'n beetje in dat je een kans hebt van 1 op de 3 dat je tegen een controle oploopt. Dat geldt dan in het bijzonder voor busjes en aanhangers met een niet Duits kenteken.

            Trouwens als zo'n Poolse importeur een inval krijgt zingt ie als een kanarie gelijk Jorge en Super Power een paar jaar geleden.

            Vandaag staat Mr. Vuurwerk (Harry K.) voor de rechter en wacht maar eens af wat er voor informatie van Super Power in zijn strafdossier zit. Natuurlijk gaat het hun om de knikkers maar om dan als een angsthaas al de klanten aan te geven is toch wel van de zotte

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
              De gestapo heb je niet meer in Duitsland hoor.
              Dat was zo voor en tijdens de tweede wereld oorlog.
              De overige instanties doen gewoon hun werk, omdat de overheid dat wil.
              En de Duitse overhied wil gewoonweg niet, dat er koekwouzen zijn die met illegaal spul spul door Duitsland rijden.
              De Wehrmacht marcheerde in mei ook gewoon door de trein van Venlo naar Mönchengladbach.
              En toen ik drank ging kopen vroegen ze bij de kassa ook om mijn Ausweis. Met bitte erachter aan nog wel!

              Comment


                #22
                ik ben begin januari door polen gereden. had mn id al klaar... Konden zo doorrijden. niet een mannetje die daar controleert!

                weet niet of t nu nog nut heeft van deze post maar ik verveelde me :P

                greetz!

                Comment


                  #23
                  Elke post is welkom natuurlijk . Ben niet echt van plan hoor misschien ooit nog eens maar waar kan je nou het beste over de grens gaan??tijden?

                  Comment


                    #24
                    2 opties: Een poolse gecertificeerde chauffeur regelen OF via de handelaren;)

                    Comment

                    Working...
                    X