Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 74
  1. #16
    VWC-Lid Bert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    408
    Thanks
    343
    41 waarderingen in 28 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the cigarman Bekijk bericht
    En is Hansie pansie niet in Belgie veroordeeld, voor belasting onderduiking?
    Want hij had zijn bv's in Belgie en hij had niks met Nederland te maken.
    Of is hans juist in Nederland veroordeeld, omdat hij zijn belgische bv's niet had aangegeven bij de Nederlandse belasting.
    18/05/2000

    Vuurwerkhandel Bex Trading in Bocholt is, sinds de zaakvoerder begin dit jaar in de cel werd opgesloten, aan het afbouwen. De zaakvoerder wacht op de beslissing van België of hij al dan niet aan Nederland wordt uitgeleverd. Maandag liet Nederland de bankrekeningen en kluizen van de zaakvoerder in Tongeren blokkeren.

    Momenteel zijn vier van de zes bunkers al helemaal leeg. Alleen in de twee grote bunkers ligt nog 5.000 kilo feestvuurwerk opgeslagen. Of de zaak blijft bestaan, is onduidelijk. «Hans Nieuwenhuizen, de Nederlandse zaakvoerder van vuurhandel Bex, is in zijn geboorteland veroordeeld tot 3 jaar cel en een boete van 30 miljoen frank omdat hij vuurwerk aan Nederlanders verkocht. In België overtrad hij de wet niet. Daarnaast moet Nieuwenhuizen ook de 65 miljoen winst aan de Nederlandse staat terugbetalen,» zegt Guido B., de voorlopige bedrijfsleider. Nederland vraagt om de uitlevering van Hans Nieuwenhuizen.
    «Wanneer België beslist de zaakvoerder uit te leveren, houden wij op. Maar dat er hier geen vuurwerk meer wordt verkocht, lijkt mij uitgesloten. We zijn met al onze vergunningen in orde, hebben de veiligste opslagplaatsen van het land. Ik vermoed dan ook dat er zich een kandidaat overnemer komt aanbieden.»
    Als dat niet gebeurt, gaat vuurwerkhandel Bex Trading in Bocholt wellicht voorgoed dicht.

    bron: http://asp.gva.be/dossiers/-v/vuurwerk/bocholt.asp

  2. Deze gebruiker waardeert Bert voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Berichten
    15
    Thanks
    0
    8 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk bericht
    In België overtrad hij de wet niet.
    Of is hans juist in Nederland veroordeeld, omdat hij zijn belgische bv's niet had aangegeven bij de Nederlandse belasting.
    Ik denk dat dit inderdaad het geval is. Inkomsten uit (illegale) vuurwerk handel, niet aangegeven bij de Nederlandse belasting.


    Ik heb verhalen gehoord, van vw liefhebbers, die er ieder weekend langs gingen, in het laaste kwartaal van het jaar.
    Waarschijnlijk een tast in het duister, maar misschien weet 1 van deze liefhebbers iets meer over de gang van zaken rond Bex of eventueel 1 van die andere bedrijfjes Cigarman?

  4. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Berichten
    15
    Thanks
    0
    8 waarderingen in 1 post
    Nu ben ik dus nog iets heel erg interessants tegen gekomen na een beetje zoeken. Het is een uitspraak van de rechtbank in Den Haag, uit 2001. Hier is de link om het hele stuk zelf te kunnen lezen.
    Enkele opvallende stukken:

    [veroordeelde].,
    Gevestigd te Bocholt (België).


    De vordering.
    De vordering strekt er toe dat de rechtbank het bedrag vaststelt waarop het door veroordeelde wederrechtelijk verkregen voordeel als bedoeld in artikel 36e, vierde lid van het Wetboek van Strafrecht , wordt geschat en veroordeelde de verplichting oplegt tot betaling aan de Staat van het geschatte voordeel tot een maximumbedrag van fl. 2.366.000,00.
    Toen ik het voor het eerst las, dacht ik dat ze met de veroordeelde Hans Nieuwenhuizen bedoelde, maar als je verder lees hebben ze het over verdachte H. (wat mij dus eerder de eerste letter van de achternaam lijkt). Toch als ik het hele verhaal zo doorlees lijkt het me vrij duidelijk dat ze met H. toch Hans Nieuwenhuizen bedoelen.

    Bij arrest van het Hof te ’s-Gravenhage van 10 december 1999 is Confettix N.V. voornoemd veroordeeld ter zake van - voor zover hier van belang - de navolgende feiten:
    deelneming aan een criminele organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van vuurwerk-delicten en medeplichtigheid aan opzettelijke overtreding van diverse voorschriften gesteld krachtens de Wet milieugevaarlijke stoffen, meermalen gepleegd.
    Op 10 december 1999 was Hans Nieuwenhuizen gedelegeerd bestuurder van Confettix N.V. Echter vind ik het vreemd dat ze in deze rechtzaak alleen Confettix N.V. noemen, en niet de andere zaken 4 zaken waaronder Bex Trading NV, waarvan Hans Nieuwenhuizen op dat moment allemaal eigenaar (gedelegeerd bestuurder) van was.

    In deze zaak is op 16 september 1998 door het Bureau financiële Ondersteuning van de politie Haaglanden rapportage opgemaakt. In dit rapport wordt geconcludeerd, dat het door veroordeelde (en/of H. en/of Confettix N.V.) wederrechtelijk verkregen voordeel fl. 2.366.442,53 bedraagt, te weten fl. 549.715,13 voor het jaar 1994, fl. 903.363,70 voor het jaar 1995 en fl. 913.363,70 voor het jaar 1996.
    Mw Beneken Kolmer, buitengewoon opsporingsambtenaar bij het Korps Landelijke Politiediensten en forensisch accountant, heeft in een aanvullend rapport d.d. 26 mei 2000, voor het jaar 1997 het wederrechtelijk verkregen voordeel berekend op fl. 295.422,00. Hierdoor bedraagt het totaal door veroordeelde verkregen voordeel over de jaren 1994 t/m 1997 ongeveer fl. 2.600.000,00.
    De veroordeelde, [A.] N.V. zijn voor dezelfde strafbarefeiten veroordeeld, waaronder deelname aan dezelfde criminele organisatie, waarvan deze veroordeelden de kern vormden. Voorts is er sprake van vereenzelviging van veroordeelde met [A.] N.V., aangezien beide N.V.’s zowel juridisch als feitelijk nauw met elkaar verweven zijn en door H. als feitelijk de enige directeur tevens aandeelhouder volledig werden beheerst, zoals hij ook ter zitting uitdrukkelijk heeft verklaard.
    In dit stukje zie je dus dat de N.V.'s in elkaar verweven zaten, zoals ik in mijn beginpost ook had verteld. Mijn vraag nu alleen is, wie is [A.] N.V.? Ik heb geen idee waar de afkorting A. voor staat, en wie daarmee word bedoelt, want die is dus ook voor dezelfde feiten veroordeelt als Hans Nieuwenhuizen. Ik kan ook niet natrekken met welke N.V.'s Confettix tussen 1994 en 1997 verweven was, aangezien het register pas documenten van Confettix bevat vanaf 1998... Raar ook dat Confettix N.V. wel voluit geschreven wordt, maar dat van [A.] N.V. de naam onherkenbaar is gemaakt.

    Achja, morgen er weer vroeg uit dus ik ga slapen, morgen een nieuwe dag.. Voel me net een detective

    Gr Charlie

  5. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 november 2009
    Locatie
    Limboland
    Berichten
    6
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Mooi stukje tekst.
    Wat is je reden dat je zo diep loopt te pluizen naar iets wat geweest is en helaas nooitmeer zal zijn?
    Persoonlijk maakt het mij niets uit hoe een bedrijf in elkaar steekt maar om het vuurwerk wat verkrijgbaar is/was

  6. #20
    VWC-Lid Babiloot's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2008
    Locatie
    Ooijpolder, Gelderland
    Berichten
    1.305
    Thanks
    60
    328 waarderingen in 145 posts
    Erg leuk om te lezen!

    @limbopyro dat heeft hij gezegd, het was een beetje aan het zoeken en kwam iets tegen waardoor hij meer wou lezen. ;)

  7. #21
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk bericht
    Waarschijnlijk een tast in het duister, maar misschien weet 1 van deze liefhebbers iets meer over de gang van zaken rond Bex of eventueel 1 van die andere bedrijfjes Cigarman?
    Bex was voor de tijd, dat ik me in losse cakes, rollen enz ging intereseren.
    Kijk even op www.vuurwerkmuseum.nl
    Hier staan heel veel foto's van Bex.
    Oke dan linkje: http://www.vuurwerkmuseum.nl/index.p...ails&album=235

    Maar kijk maar eens rond op www.vuurwerkmuseum.nl het is een hele leuke site en de museum dude's vinden het geen probleem om je vragen te beantwoorden.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  8. #22
    VWC-Lid UltraCorez's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2009
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Berichten
    189
    Thanks
    0
    12 waarderingen in 6 posts
    Zijn Bex-Nitraten dan ook van hun of is dat weer wat anders?

  9. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Berichten
    9
    Thanks
    1
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door UltraCorez Bekijk bericht
    Zijn Bex-Nitraten dan ook van hun of is dat weer wat anders?
    Dat is een naam die tegenwoordig weer gebruikt wordt voor nitraten die qua uiterlijk lijken op de nitraten die Bex destijds verkocht.

  10. #24
    VWC-Lid Silver Palm's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2007
    Locatie
    Zuiden des Lands
    Berichten
    192
    Thanks
    2
    2 waarderingen in 2 posts
    Ik vindt het reuze interessant. Vooral omdat ik de periode bex nog heb meegemaakt. Ik heb mij altijd al afgevraagd hoe hij de zaak runde. Vraag me alleen af hoeveel hij verdient heeft als je zo een forse naheffing krijgt.
    Pyroterror is verledentijd.

  11. #25
    VWC-Lid pyroteamzuid's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 oktober 2006
    Locatie
    Zuid-limburg
    Berichten
    412
    Thanks
    1
    127 waarderingen in 55 posts
    Krante bericht van Bex vuurwerk 1995 !

    VUURWERK. HH. hand Bex Vuurwerk uit Bocholt, Bosstraat 6. België.
    (40.001 m2). Alles voorradig. Ch, rollen 100.000 shots (org white horse) v.a F 60,- "gulden". Thunders ( nitraat pakje á 20 stuks) super pakketten v.a F 15,- "gulden"
    Supervlinders, widowmakers, Toffees, strijkers, Bel nu voor de folder. Dinsdag t/m Zondag Bex Vuurwerk Bosstraat 6, Bocholt. België (Vlakbij camping De Goolderheiden) Tel 0032.89.46.61.15

    @ 1:06 min !


  12. Deze 4 gebruikers waarderen pyroteamzuid voor het bericht:


  13. #26
    VWC-Lid pyroteamzuid's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 oktober 2006
    Locatie
    Zuid-limburg
    Berichten
    412
    Thanks
    1
    127 waarderingen in 55 posts
    Bex Oude tijden

    Oude reportage over vuurwerk, met een bezoek aan het pand van Bex Fireworks in Bocholt. Video is van voor het milenium (14-12-1998)

    + YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.



    Items

    Titel
    ILLEGAAL VUURWERK UIT BELGIE (GEBLOKKEERD)
    Schone inlas Niet aanwezig
    Tijdsduur annotatie Avail: 7'49"
    Beschrijving Reportage over de verkoop van illegaal vuurwerk in België, de
    controles op het bezit ervan in de grensstreek en de
    straffen. Vuurwerk dat in Nederland streng verboden is kan in
    België probleemloos gekocht worden. De politie in Limburg
    start vuurwerkcontroles, de Belgische handelaren houden
    elkaar op de hoogte waar de controles plaatsvinden en de
    Inspectie Gezondheidsbescherming (voorheen Keuringsdienst van
    Waren) toont het gevaar van illegaal vuurwerk.
    INTERVIEWS hierover met:
    - M. Keijzers (politie Weert);
    - C. Postma, Inspectie Gezondheidsbescherming.
    SHOTS:
    - div. siervuurwerk en knallers;
    - (verborgen camera) verkoop van verboden vuurwerk (Chinese
    rol, vuurpijlen);
    - politie houdt vuurwerkcontrole;
    - politie in werkbespreking en voor en na vuurwerkcontrole;
    - in beslag genomen vuurwerk;
    - Postma toont gevaren bij Chinese rol.
    Trefwoorden politie; vuurwerk
    Makers Mulders, Ralph (redactie)

    Geografische namen België; Limburg; Nederland
    Namen Keuringsdienst van Waren
    Rechten Geblokkeerd Ja

    Bron: http://zoeken.beeldengeluid.nl/inter...electieSection

  14. Deze gebruiker waardeert pyroteamzuid voor het bericht:


  15. #27
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyroteamzuid Bekijk bericht
    Krante bericht van Bex vuurwerk 1995 !

    VUURWERK. HH. hand Bex Vuurwerk uit Bocholt, Bosstraat 6. België.
    (40.001 m2). Alles voorradig. Ch, rollen 100.000 shots (org white horse) v.a F 60,- "gulden". Thunders ( nitraat pakje á 20 stuks) super pakketten v.a F 15,- "gulden"
    Supervlinders, widowmakers, Toffees, strijkers, Bel nu voor de folder. Dinsdag t/m Zondag Bex Vuurwerk Bosstraat 6, Bocholt. België (Vlakbij camping De Goolderheiden) Tel 0032.89.46.61.15

    @ 1:06 min !

    Die Erik Nieman, wat is dat toch een politiek correct klere ventje.
    Als ik dat hoofd van die kerel op de tv ziet, dan ga ik gelijk zappen.

    ,,Ik spreek die mannen nog wel, als hun hand er af is geknalt...´´´

    Zucht, zuchten, heb gezucht.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  16. #28
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Wat een leuk stuk om te lezen. Ben er een aantal keren geweest begin jaren 90. Alles was te krijgen, op de nette en niet nette manier. Het was inderdaad een waar paradijs voor de liefhebber. Jarenlang in Telegraaf onder zaken transacties gewoon adverteren met je goederen, geweldig. Ongelooflijk wat daar allemaal over en onder de toonbank door ging. Filmpjes met hoe krachtig een nitraat wel niet was, als je die in een emmer water gooide.....
    Een hagenaar hielp ons altijd, met een bril op. Ook liep er wel een Belg rond, maar nooit op de voorgrond had ik het idee. Was de zaak dicht,was er meestal wel iemand in de bunkers erachter bezig...Toch leuk deze zaak meegemaakt te hebben. Maar helaas, hij is weg...

  17. #29
    VWC-Lid TruenoTraca's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 december 2009
    Berichten
    43
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidh Bekijk bericht
    Wat een leuk stuk om te lezen. Ben er een aantal keren geweest begin jaren 90. Alles was te krijgen, op de nette en niet nette manier. Het was inderdaad een waar paradijs voor de liefhebber. Jarenlang in Telegraaf onder zaken transacties gewoon adverteren met je goederen, geweldig. Ongelooflijk wat daar allemaal over en onder de toonbank door ging. Filmpjes met hoe krachtig een nitraat wel niet was, als je die in een emmer water gooide.....
    Een hagenaar hielp ons altijd, met een bril op. Ook liep er wel een Belg rond, maar nooit op de voorgrond had ik het idee. Was de zaak dicht,was er meestal wel iemand in de bunkers erachter bezig...Toch leuk deze zaak meegemaakt te hebben. Maar helaas, hij is weg...
    Een waar paradijs toen
    Maarja, in de jaren '90 waren er ook nog niet echt regels wat betreft vuurwerk in België.
    Naar aanleiding van dit stuk heb ik wel een vraag, namelijk mag je een vuurwerk winkel in België runnen (met in Nederland illegaal vuurwerk) terwijl je zelf in Nederland woont?
    Of moet je dan ook in België wonen?
    Het is bijna weer zover!

  18. #30
    VWC-Lid nielsjevuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2010
    Locatie
    Gotham Ciity
    Berichten
    276
    Thanks
    376
    112 waarderingen in 33 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TruenoTraca Bekijk bericht
    Een waar paradijs toen
    Maarja, in de jaren '90 waren er ook nog niet echt regels wat betreft vuurwerk in België.
    Naar aanleiding van dit stuk heb ik wel een vraag, namelijk mag je een vuurwerk winkel in België runnen (met in Nederland illegaal vuurwerk) terwijl je zelf in Nederland woont?
    Of moet je dan ook in België wonen?
    volgens mij mag dit gewoon,
    maar dan moet je wel in belgie papieren halen,want daar gelden volgens mij weer andere vergunningen als in nederland

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •