Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts

    Straffen rellen amsterdam

    Politie verhaalt schade op Ajax-fans
    Na afloop van de huldiging van bekerkampioen Ajax op het Leidseplein op 8 mei braken diverse ongeregeldheden uit op het Leidseplein eerder dit jaar gesommeerd de door hen aangerichte schade te betalen. De verdachten en veroordeelden moeten ieder binnen drie weken 750 euro betalen. Doen ze dat niet, dan ontvangen ze een dagvaarding voor een civielrechtelijke afdoening voor de rechter, aldus de politie vrijdag.

    De schade betreft volgens de politie ''fysiek en psychisch letsel en een gesloopte politiebus''. Na afloop van de feestelijke huldiging van bekerkampioen Ajax op het Leidseplein op 8 mei, waarbij duizenden fans aanwezig waren, braken diverse ongeregeldheden uit. Hierbij pleegden groepjes hooligans vernielingen en vonden vecht- en steekincidenten plaats.

    Supporters gingen eerst de confrontatie met elkaar aan, waarbij de politie de groepen probeerde te scheiden. Daarna keerde een groep van ongeveer driehonderd aanwezigen zich tegen de politie. Ze gooiden met bakstenen, bierflesjes, paraplu's en vuilniszakken naar agenten, voertuigen van de mobiele eenheid (ME) en de bereden politie. Ook staken ze illegaal vuurwerk af.

    Twee mensen liepen steekwonden op en een politiebusje werd kort en klein geslagen. De ME moest het Leidseplein met een waterkanon ontruimen. De politie was massaal op de been omdat eerdere huldigingen van Ajax op het plein ook uit de hand liepen.

    Tijdens de rellen hield de politie al 44 personen aan. Direct na de ongeregeldheden begon de politie een zoektocht naar andere verdachten. Er was veel beeldmateriaal voorhanden van de raddraaiers. De politie publiceerde foto's van de verdachten op tv en in enkele kranten. Daarna kon de politie nog tientallen mensen aanhouden.

    De Amsterdamse politie heeft na overleg met de eigen juristen besloten om het civielrechtelijke traject in te zetten om de schade te verhalen. Veel boosdoeners zijn door de rechtbank eerder al veroordeeld tot taakstraffen. Sommigen moeten nog voor de politierechter verschijnen.





    Dat illegale vuurwerk werd tevens ook richting politie gegooid. Bah, zulke gasten geven vuurwerk nou een slechte naam. Die moeten ze nou eens hard aan pakken net als die sukkels die dingen vernielen, mensen en dieren lastig vallen en erg grof verdienen aan handel.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Dat laatste wat je zegt, klopt niks van. Net na de huldeging ging er een 100 000 rol af samen met wat nitraten. Er is niet met vuurwerk naar personen gegooid

    Niet alles maar schrijven wat je denkt te weten.


    groeten
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Mag jij mij eens vertellen waarom bepaalde mensen die ik ken wel degelijk verklaarden dat er enkele nitraten richting de politie gingen?

    Ja in de media werd gedaan alsof het om atoom bommen ging die gegooid hebben, daar heb ik het dan nog niet eens over.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Weet niet wat voor vrienden jij dan hebt, sensatie zoekers dan oid? Laat ik je het zo zeggen dat ik er middenin stond en wel het een en ander heb gezien, blikjes bier en ga zo maar door maar dit werd naar de me gesmeten... t vuurwerk is eerder afgestoken toen het nog '' gezellig'' was
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  5. #5
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik was er zelf ook bij maar van echt grote rellen hebben wij niet veel meegemaakt en natuurlijk werd er vuurwerk afgestoken. Hebben jullie niet al die rode fakkels gezien? Maar er werd echt niets naar de politie gegooid, dat weet ik zeker!

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Hmz, je kan ook niet altijd alles zien natuurlijk. Weet ook vrijwel zeker dat het in de media heeft gestaan dat er met vuurwerk gegooid werd.

    Maar goed, wel raar dat zo'n bericht pas weer aan einde van het jaar komt met de vermelding van illegaal vuurwerk. Zal wel zijn gekomen doordat het dan zwaarder te bestraffen is of beter ligt bij de media en publieke opinie ofzo.

    De rest gaat verder niet echt over vuurwerk. Misschien het bericht dichtgooien of zijn er mensen die er nog wel iets over kunnen zeggen?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •