Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts

    Inspectie: vijftien procent vuurwerk gevaarlijk

    Inspectie: vijftien procent vuurwerk gevaarlijk

    (Novum) - Zeker vijftien procent van het consumentenvuurwerk is gevaarlijk. Dit percentage ligt gelijk aan vorig jaar, meldt de Vrom-inspectie donderdag op basis van onderzoek van de Vliegende brigade Vuurwerk. De gevaarlijke artikelen zijn door de inspectie uit de handel gehaald.


    Bij vier procent van het gecontroleerde vuurwerk werkten de lonten niet goed. Vuurwerk moet minimaal na drie en maximaal na acht seconden afgaan. Gebeurt dit eerder of later dan kan dat leiden tot verwondingen.

    Het onderzoek door de brigade werd de afgelopen vier maanden samen met het Nederlands Forensisch Instituut uitgevoerd. De veiligheid en stabiliteit van het vuurwerk werden getest. Ook werd gekeken naar de samenstelling van het vuurwerk, waaronder de hoeveel kruit. Bij een te grote hoeveelheid kruit, is de kans op letsel groot.



    Was weer lachwekkend op de NOS, gingen ze panzerfausten opblazen. Alsof dat consumentenvuurwerk is en hier in de winkels ligt. Mijn god, wat een gedoe weer.

  2. #2
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Ja ik zag het op het nieuws......een keer of 8 hetzelfde nieuws tussen serious request....
    Lawinepijl in de grond en dergelijk en dan uiteindelijk zeggen: Dit is dus heel gevaarlijk vuurwerk voor de consumenten of iets dergelijks...
    Vindt het goed dat ze dingen in Nederland controleren of het lontje wel goed is of het wel stabiel is en dergelijke maar dit vind ik een beetje ver gaan

  3. #3
    VWC-Lid PyroWaR's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Berichten
    139
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ja, ik had het ook gezien. Lawinepijlen zijn bedoeld om de lucht in te gaan, niet om ze in de grond te boren Flauwekul.. Ze willen de mensen op alle mogelijke manieren van illegaal vuurwerk afhouden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •