Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts

    Moeder en kind gewond door crofty-bom

    Moeder en kind gewond door croftybom


    NIJMEGEN - Een moeder en haar kind zijn vrijdagmiddag in Nijmegen gewond geraakt door de ontploffing van een zogenoemde croftybom. Drie Nijmeegse jongens, die ervan verdacht worden dat ze de bom hebben laten ontploffen, zijn aangehouden.

    Een croftybom is gemaakt van een plastic fles met daarin onder meer een ****** . Als de bom explodeert, vliegt agressieve vloeistof in het rond.


    Brandwonden

    De moeder en haar kind in Nijmegen liepen vrijdag net langs de bom toen deze afging en werden besproeid met de vloeistof. Zij moesten zich in het ziekenhuis laten behandelen aan brandwonden. De politie kon kort daarna aan de hand van aanwijzingen drie Nijmeegse jongens van 12, 14 en 15 jaar aanhouden. Omdat de politie het maken en laten afgaan van een croftybom beschouwt als een ernstig misdrijf, blijven de verdachten voorlopig vastzitten, aldus de politiewoordvoerder.

    Ezel

    De 24-jarige ezel Maaike van de kinderboerderij in het Weizigtpark in Dordrecht kreeg op vrijdag een soortgelijke bom op haar neus. In Dordrecht en 's-Gravendeel hield de politie vrijdag in totaal vijf jongens aan die verdacht worden van het incident met de ezel.



    Heb even een component van de crofty-bom weggehaald omdat wij van de vuurwerkcrew het maken van dergelijk idiote producten niet aan willen moedigen.

    Tevens is het goed te noemen dat deze zotten aan zijn gehouden, dat ze een zware straf mogen krijgen.


    Wat denkt men er tevens van om deze berichten niet meer op de site te plaatsen om dit soort berichten dood te zwijgen? In de hoop dat mensen die van vuurwerk houden niet meer op dit soort ideeen kunnen komen. Goed idee of niet?

  2. #2
    VWC-Lid Rollende_Babba's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Locatie
    ROTJEknor
    Berichten
    704
    Thanks
    7
    6 waarderingen in 5 posts
    nou ik zou ze gewoon blijven posten want dit heeft met opvoeding te maken, en ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde gebruiker niet op het idee komt om het dan ook maar eens te proberen.

    Doodzwijgen helpt helemaal niet.

  3. #3
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Ik denk dat Jupilerfreak wel een punt heeft...
    Ik zat er al over te denken om het in het andere topic te posten want vindt het een schande hoe de media af en toe met d eberichten omgaat...
    Het schrikt een aantal kinderen inderdaad af om zo een ding te maken maar grotendeels breng je juist op ideeen en dan doel ik niet op het verwonden van mensen/dieren maar het maken van zo een ding...
    Als je het doodzwijgt zal het alleen nog maar via mond op mond "reclame" ter sprake komen en mocht er dan eentje misgaan dan is het zo door die zelfde mond op mond reclame rond waardoor er heel wat in die groep er niet aan denken om het ook maar te proberen...

    Ik wil wel nog even kwijt dat er wel een verschil is tussen de twee berichten aangezien bij de ezel de bom op de neus is "gegooid" of iets dergelijks en het dus met opzet gedaan is...
    Bij de moeder en kind kan het ook een combinatie van omstandigheden zijn...
    Blijft debiel dat die gasten die omstandigheden hebben gecreeerd maar toch...

  4. #4
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    kei harde foto's plaatsen van de wonden die een crofty bom aanricht...
    en toon ook maar de foto's van diegene die dit op hun geweten hebben...
    geven wij ze als burger wel even een HER opvoeding

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •