Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 23 van 23
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts
    Zou toch niet zo zijn dat een 20 jarige legaal een mooi bunkertje heeft in Duitsland?

    En mocht de vergunning verstrekt zijn dan zou het toch van de zotte zijn dat een NL berecht kan worden om iets wat hij in Duitsland legaal doet... dat lijkt mij niet. Want dan zouden alle NLèrs die bij alpeco wat gekocht hebben ook berecht kunnen worden als men achter de lijst van alpeco zou komen.

    Dat mochten die nat nekken van de justitie wel willen maar gelukkig leven wij in een KUCHHHHHHHH democratie met rechten...

  2. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    800 kilo illegaal vuurwerk in Luik in beslag genomen

    Het Nederlandse Regionale Milieu Team Limburg-Zuid heeft 12,6 ton illegaal vuurwerk in beslag genomen, dat afkomstig was uit Polen en een straatwaarde van meer dan 100.000 euro vertegenwoordigt. Het vuurwerk was in beslag genomen in Luik, Duitsland en het Nederlandse Gelderland.

    In Luik ging het om 800 kilo illegaal vuurwerk, zoals mortierbommen en flowerbeds. Dat maakte het functioneel parket in Nederland dinsdag bekend.

    Volgens het Nederlandse gerecht werd het illegale vuurwerk vermoedelijk via het internet verhandeld. Bij een Duits bedrijf gebeurde een inbeslagname van 11,2 ton vuurwerk, dat voor de Nederlandse markt bestemd was. In Gelderland lag 600 kilo vuurwerk. In het onderzoek is een 20-jarige aangehouden, wiens aanhouding met veertien dagen verlengd is.

    Het Regionale Milieu Team doorzocht met de politie Limburg-Zuid twee huizen in Heerlen en Onderbanken. De speurders vonden er 10.000 euro cash en een twaalf inch mortierbuis, een plastic buis om grote mortierbommen mee af te schieten. Het Nederlandse gerecht sluit meerdere aanhoudingen niet uit. (belga/mvdb)

    http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-genomen.dhtml

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 oktober 2006
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Voordat ze het echt in beslag kunnen nemen (kunnen houden) zal de politie eerst moeten bewijzen dat het echt voor de Nederlands markt is.
    Volgens mij word dit verschrikkelijk moeilijk om te bewijzen voor de politie.

    Wat ik me verder nog afvroeg: Die 20 jarige jongen kan toch alleen berecht worden voor de overtreding/misdrijf in Nederland. Dat het in belgie illegaal lag opgeslagen is dus een zaak voor de belgische justitie. Of zie ik dit verkeerd?

    Daarbij vind ik het ook raar dat niemand aangehouden is bij de 2e huiszoeking.

    Ik hoorde het vanmorgen ook op de radio.
    De vrouw van de politie vertelde helemaal over de 12" buis maar de 10 000 euro cash werd niks over gezegt. Dit is toch spectaculairder dan de buis alleen.

  4. #19
    VWC-Lid dahustla's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 juni 2008
    Locatie
    Noord-Limburg
    Berichten
    471
    Thanks
    84
    373 waarderingen in 132 posts
    Als hij deel uitmaakt van een criminele organisatie, die zijn zaken in alle 3 de landen uitvoert, dan kan hij berecht worden. Is waarschijnlijk ook een omvangrijk onderzoek aan vooraf gegaan!

  5. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 oktober 2006
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Dit vraag ik mij af. Het kan bestemd zijn voor een criminele organisatie maar zo lang het tog legaal opgeslagen ligt (wat ik hier las)kan het volgens mij niet in beslag genomen worden. Het is tenslotte legaal tot het daar weg is? Helaas heb ik hiervoor niet genoeg verstand van alle regels enz. Ik ben iig erg benieuwd wat hier verder allemaal uitkomt.

  6. #21
    VWC-Lid pyroteamzuid's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 oktober 2006
    Locatie
    Zuid-limburg
    Berichten
    412
    Thanks
    1
    127 waarderingen in 55 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guy Bekijk bericht
    Ik vraag me ook af of er beslag gelegd kan worden, als het in duitsland volgens de regels is opgeslagen maar echter wel in bezit van een nederlander is.

    Hahaha...dat zou toch een mooie zijn he
    Waarom dan nog in Gelderland 600 kilogram opslaan en in Luik nog eens 800 kilogram opslaan
    Doe dan als meteen in Duitsland opslaan ?

  7. #22
    VWC-Lid jantje_boem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2009
    Locatie
    friesland
    Berichten
    65
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    En wat alsde bunker in Duitsland nou vol zat
    youtube chanel= kermisje

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Heel nuttig ja, een topic bumpen over een nieuwsbericht van vorig jaar.
    Het leven is een feest!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •