Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 155
  1. #61
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2009
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ze werden gebruikt om parket op te slaan, en volgens mij mag dat ook niet nat worden? maar hij stopt met parket leggen dus mag ik ze hebben als ik wou. Dus ik denk dat ze waterdicht zijn. maar ik vraag het morgen wel even anders hoef ik ze niet. maar heeft iemand enig idee hoe zwaar ze zijn ivm met een kraan. heb zelf een kraan ter beschikking die 2000Kg kan tillen.

  2. #62
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Een normale 20 fts container weegt tussen de 2000 en 2400 kg
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  3. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2009
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    oke bedankt

    dan toch maar een naar van raak belle. kijken hoe duur het is om 4/5 containers te verzette.

  4. #64
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    als liefhebber koop je vaak meer dan een ander .
    je hebt zorgt thuis dat je niks laat aan staan etc etc .
    maar je hebt ook buren waar zelfs op die laatste 3 dagen het 1 en het ander kan gebeuren .
    bieden oude munitie kisten dan voldoende bescherming tegen explosie gevaar ?
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  5. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Berichten
    54
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Heb het vuurwerk in de dozen wie je mee krijgt als je het vuurwerk koopt bij een verkooppunt,die staat weer in een mooie metalen kast
    Laatst gewijzigd door vuurwerk4life!; 20 februari 2011 om 19:18

  6. #66
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Hallo,

    zelf heb ik m'n twijfels bij sommige maatregelingen die jullie plaatsen. Zoals bv, de brandblusser. Of het nou een waterblusser is, een CO2 blusser, of een poederding, ze zullen het vuurwerk niet uitkrijgen. Vuurwerk bevat altijd een oxidatiemiddel (bijvoorbeeld salpeter -KNO3- in buskruit). Dit is een stof die bij verbranding zuurstof afgeeft. Zou je dus een CO2 blusser er op los laten, dan zal het niet uitgaan. De CO2 blusser werkt namelijk van het principe dat de zuurstof weg wordt geblazen. Maarja, als het vuurwerk z'n eigen zuurstof maakt is dit een beetje kansloos. Zelfde geld voor water. En is ook nog een extra gevaar aan water. In bv. shells wordt voor de kleur geel nitraat (Na) toegevoegt. Als dit in contact komt met water reageert dat zeer brandbaar en zelfs explosief, kijk bv maar eens naar dit filmpje, hier gebruiken ze een blok Nitraat als vuurwerk verder blazen alle drie de blussers het vuurwerk alleen maar rond en verspreid het vuurwerk over de hele ruimte.

    Het kleed, dat jullie er overheen leggen, dit is door de wrijving staties geladen en zal elektrische vonkjes geven. Trek je het er af, dan zal er gegarandeert schokjes geven met het plastic dat soms om potten heen zit. Lijkt me ***lig als zo'n vonkje instaat op een stukje blackmatch van je 6 inch salute staduta die je toevallig hebt liggen.

    Het beste is om het in een aantal dichte houten kisten te leggen, en om het vuurwerk een paar handjes rijst te strooien, je kunt ook ipv rijst een vochtvreter kopen. Maar omdat rijst goedkoper is als een vochtvreter raad ik rijst aan. Je hebt in die maanden je geld toch hard nodig.
    Velvolgens een deksel er op leggen en met een paar spanbanden de deksel vast zetten.

    Maargoed, dat is mijn mening dan he.

    Guess who's back?

  7. #67
    VWC-Lid fred 810's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2008
    Berichten
    730
    Thanks
    56
    76 waarderingen in 35 posts
    Het is wel degelijk nuttig om een brandblusser erbij te hebben staan. De kans is groter dat de vuurbron iets anders is als je vuurwerk. Vuurwerk vliegt niet zomaar in de fik dus is dat ook niet het gene wat je moet blussen, lijkt me meer nut hebben om de vuurbron te bestrijden met een blusser.

    En dat bluskleed kan je gewoon over je vuurwerk heen leggen, mits het dan bijvoorbeeld al in een (kartonnen) doos zit. Uiteraard kan je een bluskleed ook gebruiken om vuur uit te maken.

    Deze maatregelen zijn zeker niet onaardig, alleen het neemt zeker niet al het gevaar weg.

  8. #68
    VWC-Lid defqon1's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 november 2008
    Berichten
    279
    Thanks
    1
    6 waarderingen in 5 posts
    Ik heb hier een blusdeken, maar die ligt ergens achter in de kast. Alles staat normaal gewoon op me kamer. Zo lang er maar geen vuur bij komt dan staat het daar best. Gewoon als je hebt ingeslagen gewoon beter opletten met vuur. Geen vuurwerk in de buurt van gasfornuis en geen kaarsen aan enzo.
    Met een eindbom. TrTrTrtRttRRRtRRtR BAM!

  9. #69
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruben fransen Bekijk bericht
    Zo lang er maar geen vuur bij komt dan staat het daar best. Gewoon als je hebt ingeslagen gewoon beter opletten met vuur. Geen vuurwerk in de buurt van gasfornuis en geen kaarsen aan enzo.
    Ja maar dat heb je dus niet altijd in de hand en dat is ook het grote gevaar van opslag in huis. Door een stomme en/of kleine fout kan er brand ontstaan in je huis. Wanneer je vuurwerk ook vlam zal vatten, zal je toch een groot probleem hebben. Denk namelijk niet dat je verzekering hier blij mee zal zijn!!!

    Sla vuurwerk dus nooit in huis op.
    Groeten...:)

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2006
    Berichten
    94
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 4 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
    Ja maar dat heb je dus niet altijd in de hand en dat is ook het grote gevaar van opslag in huis. Door een stomme en/of kleine fout kan er brand ontstaan in je huis. Wanneer je vuurwerk ook vlam zal vatten, zal je toch een groot probleem hebben. Denk namelijk niet dat je verzekering hier blij mee zal zijn!!!

    Sla vuurwerk dus nooit in huis op.

    Je begrijpt natuurlijk wel dat niet iedereen een schuur/garage heeft die losstaat van zijn huis, dus om te zeggen dat je het nooit in je huis moet opslaan kan bij veel gevallen simpelweg niet.

    Opslaan is heel simpel, al die verhalen over verschillende soorten blussers/branddekens zijn onzinnig. Als een paar kilo vuurwerk vlamvat is zelf blussen sowieso zinloos. maar vuurwerk gaat niet zomaar aan.

    hoe op te slaan:

    - In orginele verpakking (of als die ontbreekt zelf verpakken)
    - In een kast/la (of iig ergens waar het in zit, kist kan ook)
    - Kamertemperatuur


    Thats it. vuurwerk gaat niet zomaar af. niet door statische elektriciteit, niet door warmte van een verwarmingsplaat, en zelfs niet als je het in de zon legt. Vuurwerk gaat aan door vuur of hele hoge temperaturen, visco gaat echt niet zomaar aan. En heeft je vuurwerk quickmatch, dan laat je de beschermhoesjes erop en dan gaat het ook alleen maar aan als je er met een aansteker op gaat zitten.

    De keren dat vuurwerk in huizen afgaat is 95% opzettelijk en heel soms door mensen die gewoon vuurwerk open en bloot hebben liggen, of ramen open hebben staan met oud en nieuw.

    Als er al brand is in je huis, en vuurwerk gaat daardoor aan ben je gewoon de ***, heel simpel. verder moeten mensen niet zo panisch doen over opslag. nogmaals: vuurwerk gaat pas af als je het aansteekt.

  11. #71
    VWC-Lid Marizon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 mei 2010
    Locatie
    Right behind ya
    Berichten
    280
    Thanks
    0
    7 waarderingen in 2 posts
    op kamer tempratuur/schuur tempratuur is niet zo belang rijk zo lang er geen vocht bij komt.
    als het niet in de originele verpakking zit lonten tegen de muur of zijkant
    een afgesloten mortier kist die ik gebruik met sloten en deksel werkt prima.
    wel iets stevigs
    voor de rest maakt het niet echt uit of het een kist is of een mortier kist zolang het maar vocht vrij is.

    succes en groeten van Marizon
    [B][U]ÜBERTITANIUMBLITZSHELLCOBRAGRANAAT 6G [/U][/B]

  12. #72
    Banned
    Geregistreerd
    13 juli 2009
    Locatie
    076-BREDA-076
    Berichten
    234
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Tips: 1.1 G vuurwerk op te slaan in huis? (als dit gepost mag worden anders mijn excuus;)

  13. #73
    VWC-Lid Rembo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Berichten
    333
    Thanks
    8
    26 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philippeaudiavp Bekijk bericht
    Tips: 1.1 G vuurwerk op te slaan in huis? (als dit gepost mag worden anders mijn excuus;)
    Niet doen!

  14. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 november 2009
    Berichten
    55
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post

    Question Opslag

    Hallo,

    Ik heb het in een ongebruikte (dus niet aangesloten) cola-koelkast, met een goeie vochtvreter erin. Is dit wel voldoende?

  15. #75
    VWC-Lid DarkSoul's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 januari 2007
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    4.393
    Thanks
    1.482
    4.770 waarderingen in 1.535 posts
    Voldoende voor wat?
    Een koelkast lijkt mij een prima geïsoleerde, droge ruimte voor opslag Vanwege de goed afgesloten ruimte kan er moeilijk vocht bijkomen. Lijkt me prima hoor.

Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •