Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 155
  1. #46
    VWC-Lid Cracking Thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Berichten
    116
    Thanks
    92
    67 waarderingen in 22 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    In een droge omgeving.
    Weg van electriciteit.
    Brandblusser bij de hand voor het geval dat...en voor verzekering.
    Goed afgesloten.

    Hoe zit het met temperatuur? Als je het in een schuurtje achter huis bewaard is het veiliger, maar heeft kou invloed op de ontbranding? Is het voldoende om dan het vuurwerk een week ofzo voor afsteken in een warmere omgeving te plaatsen?

    bvd
    Een brandblusser ernaast maakt toch niets uit voor de verzekering als je illegaal vuurwerk in je huis hebt staan of wel?

  2. #47
    VWC-Lid Silver Palm's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2007
    Locatie
    Zuiden des Lands
    Berichten
    192
    Thanks
    2
    2 waarderingen in 2 posts
    Even voortbordurend op de luchtvochtigheid. Is er een ideale waarde van de luchtvochtigheid waarbij vuurwerk bewaard kan worden. Hoe is zoiets geregeld in de grote bunkers van onze fabrikanten en importeurs. Zijn er in deze opslagruimte constante waarden of worden de schommelingen in luchtvochtigheid in grote mate opgevangen door de verpakking van (proff.) vuurwerk????

  3. #48
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De ideale luchtvochtigheid is naar mijn mening rond de 55% @ 21 graden dit in verband met de statische elektriciteit (al is de kans hierop ontzettend klein). Echter is dit niet realiseerbaar.
    Een bunker staat in de regel buiten en is zeker niet verwarmt. Tevens is hij overgeleverd aan weer en wind, temperatuur. Zolang het maar droog, uit de zon wordt opgeslagen is het al snel goed.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  4. #49
    VWC-Lid marty's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Berichten
    90
    Thanks
    1
    3 waarderingen in 3 posts
    Als ik een klein pakketje zou hebben dan,bewaar ik het wel binnen maar,als het erg veel is niet!
    Ik woon alleen samen met mijn honden.
    Ik moet er niet aan denken dat,als ik weg ben er wat gebeurd.
    Als het erg veel is komen ze het de laatste dag met een bestelbusje van de winkel waar ik het haal brengen.
    Het word dan gelijk overgeladen in mijn auto en daar blijft het.

    M.v.g
    :D American Bulldogs :D

  5. #50
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Om nog even terug te komen op de brandblusser. In het ergste geval is er brand.. help wat nu. Klinkt misschien stom of raar maar de gangbare brandblussers in de winkel zijn poederblussers. Hier wil je echt GEEN brand mee blussen of het moet echt, echt niet anders kunnen !!. (de schoonmaak kosten zijn groter dan dat kleine brandje, het poeder gaat overal inzitten, alle elektronische apparatuur (computers, tv's etc) is defect, ja ook die van 10 meter verderop)

    In China hebben ze b.v. een vuilniszak gevuld met water hangen boven de mensen die met los kruit bezig zijn. Een beetje schijnveiligheid maar toch goedkoop en effectief
    (plastic smelt weg bij brand en water komt naar beneden).

    Een Co2 blussers of schuim-blussers zijn perfect voor beginnende branden want als vuurwerk eenmaal in de fik staat wil je het eigenlijk niet meer blussen.

    Wat je wel gaat doen is de schade te beperken. Waar schiet het vuurwerk naar toe, vat dat vlam maar vooral denk aan je eigen veiligheid. Een paar emmers of zakken zand er overheen werkt nog wel voor klein vuurwerk maar als een 500 grams pot eenmaal gaat dan gaat die.

    In de auto laten is ook niet echt verstandig omdat je dan rond gaat rijden met een kofferbak vol met vuurwerk. Mocht je een ongeluk krijgen wil ik niet bij je in de auto zitten.
    Profecionele bedrijven hebben speciale tekens op de auto's om aan te geven dat het hier om
    gevaarlijke stoffen gaat waardoor de hulpverleners weten wat ze moeten doen
    (op afstand blijven)

    De beste plek om vuurwerk op te slaan is gewoon buitenshuis, in een afgesloten gedeelte
    (al mag dat officieel van de brandweer niet) waar het droog is en ver weg van elektriciteit of onstekingsbronnen. Het spreekt voor zich dat er ook niet gerookt of gedronken mag worden als je bezig bent of gaat met vuurwerk.
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  6. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Niemand hier die hier denk aan een KLUIS / SAFE ?????????? Dit is toch een soort van minibunkertje ?

    Wat volgens mij de beste manier is in een huis enzo...

    - In de Kelder of Schuur of loots.
    - Doe het vuurwerk in een safe/kluis met eventueel zand , bakstenen en vuurwerende dekens erbij , metalen kist kan eventueel ook , het hangt ervan af wat je natuurlijk liggen hebt , heb je 1589 explods liggen kan je natuurlijk beter voor de kluis gaan .
    - Zet er een brandblusser bij.
    - Eventueel zet je er vochtvreters bij.
    - Wikkel de kluis , ... in vuurwerende dekens.
    - Om ring de kluis met zandzakken , bakstenen.
    - Zet het niet in direct zonligt , warmtebronnen , elektriciteit , gas , ...
    - Zorg voor brandwerende deuren
    - Als je het nog niet vertrouwd metsel een muurtje voor je kluis en laat die ruimte vollopen met water [ geintjeuh ]
    - Maar als ik er nu aan denk , wat ook heeeel veilig is , is de kluis ingraven in de grond in je tuin ofzo. Veiligheid gaat boven vochtigheid en die vochtvreters gaan wel hun werk doen en verpak het gewoon goed !
    - Als je het dan nog niet vertrouwd geef het aan mij , ik draag er wel zorg voor , de kans dat je het dan ergens in de lucht ziet gaan is dan ook groot [ geintjeuh ]
    Laatst gewijzigd door Kobratjeuh; 5 oktober 2009 om 19:15

  7. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 februari 2008
    Locatie
    thuis
    Berichten
    223
    Thanks
    16
    7 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobratjeuh Bekijk bericht
    Niemand hier die hier denk aan een KLUIS / SAFE ?????????? Dit is toch een soort van minibunkertje ?

    Wat volgens mij de beste manier is in een huis enzo...

    - In de Kelder of Schuur of loots.
    - Doe het vuurwerk in een safe/kluis met eventueel zand , bakstenen en vuurwerende dekens erbij , metalen kist kan eventueel ook , het hangt ervan af wat je natuurlijk liggen hebt , heb je 1589 explods liggen kan je natuurlijk beter voor de kluis gaan .
    - Zet er een brandblusser bij.
    - Eventueel zet je er vochtvreters bij.
    - Wikkel de kluis , ... in vuurwerende dekens.
    - Om ring de kluis met zandzakken , bakstenen.
    - Zet het niet in direct zonligt , warmtebronnen , elektriciteit , gas , ...
    - Zorg voor brandwerende deuren
    - Als je het nog niet vertrouwd metsel een muurtje voor je kluis en laat die ruimte vollopen met water [ geintjeuh ]
    - Maar als ik er nu aan denk , wat ook heeeel veilig is , is de kluis ingraven in de grond in je tuin ofzo. Veiligheid gaat boven vochtigheid en die vochtvreters gaan wel hun werk doen en verpak het gewoon goed !
    - Als je het dan nog niet vertrouwd geef het aan mij , ik draag er wel zorg voor , de kans dat je het dan ergens in de lucht ziet gaan is dan ook groot [ geintjeuh ]
    Sorry mar je gaat nog al wat over hoop halen zeg!
    En een kluis is niet echt een bunker hoor de druk kan amper weg bij een explosie!

  8. #53
    VWC-Lid nitraat4life's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Berichten
    70
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Mijn schuur is ook behoorlijk vochtig, ventilatie is het beste volgens een handige maat van mij, gewoon een gat van 30cm oppervlakte, rooster er voor en eentje boven in de deur en eentje achter onderaan dan krijg je ventilatie en trekt de vocht er uit.

    Heb zelf ook mijn legale vuurwerk eerst in vuilniszakken in gepakt en in de doos vochtvreters, NIET doen!! Vochtvreters gaan juist vocht de dozen in trekken, en het plastic gaat condenseren ik voel ook als ik aan deze potten buitenkant voel en beetje"klammigheid" ik hoop dat ze nog goed presteren zou zonde zijn van het geld anders! Gewoon in de schuur doen in een kartonnen doos die neemt een deel op, originele veprakking niks er om heen. Goed ventileren en als je de kosten kan lijden gewoon een elektrische kachel oid met een thermostaat hierdoor krijg je overdruk in de schuur en houdt het vocht buiten als het binnen warmer is als buiten.

    Kan dit niet.. gewoon dus in kartonnen dozen en neerleggen, meeste schuren zijn niet ZO vochtig en vuurwerk kan ook wel wat hebben hoor als het maar niet echt NAT wordt, als er eenmaal water bij het vuurwerk komt komt het nooit meer goed!
    "Fireworks are an art form that uses the night sky as the canvas."

  9. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ja idd , en moest je nu eens een dag of paar dagen voor dat je het vuurwerk afsteekt even op een wat warmere plaats leggen en het een paar dagen goed laten drogen zal het volgens mij ook wel knallen als vanouds...

    -> mi-shell -> dat zijn volgens mij de max. regels ongeveer dat je kan toepassen het hangt dan van jou af hoeveel van mijn veiligheids stappen dat je toe past , het hangt natuurlijk af van wat voor spul je liggen hebt , heb je wat klein tuig lijkt me een gewone metalen kist voldoende , heb je shells en 50 + knallers zou ik toch wel wat moeite doen voor een goede beveiliging , je moet ook weten als er brand is zijn er ook soms explosies , al dan niet door vuurwerk , en door explosies kunnen tassen , houten kisten enzo kapot gaan waardoor het vuurwerk toch ontsteken kan. Je moet ook weten al is er brand bij een metalen kist kan het metaal dan ook smelten waardoor het ook ontstoken kan worden , een kluis is wat vergelijkbaar met een gepantserde ruimte toch ongeveer ? Dus vind er een explosietje plaats zal de kluis wel nog wat intact blijven...
    Laatst gewijzigd door Kobratjeuh; 5 oktober 2009 om 20:42

  10. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 december 2009
    Berichten
    19
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Tip om vuurwerk in op te slaan, ga naar je lokale dump en regel daar munitie kisten.

  11. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 februari 2010
    Locatie
    Essen
    Berichten
    74
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik doe mijn vuurwerk (en wat ik nog over heb) in een plastic potje of gewoon in de verpakking. daarna doe ik het in een doos en dan in een kleine doos.

    het is om te beschermen en om het van buitenstaanders weg te houden die het niet mogen weten. bv mijn ouders xd

  12. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2009
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik krijg van me buurman 5 20Ft. zeecontainers aangeboden. waarvan ik er 4 naast me garage kan zetten voor wat rommel. maar is het verstandig om in eentje vuurwerk te zette. ze zijn compleet van ijzer inclusief de bodem

  13. #58
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Tja vuurwerk wordt ook in zee containers vervoert. Je moet wel heel veel vuurwerk hebben wil je er een 20 ft's container voor aanschaffen.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  14. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2009
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    nee ik krijg ze gratis

  15. #60
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.285 waarderingen in 2.562 posts
    Oke dat is mooi! Weet je zeker dat ze vocht dicht zijn? Die containers willen wel eens rotten, en vocht en vuurwerk gaan niet samen
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •