Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 155
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    677
    Thanks
    80
    264 waarderingen in 164 posts

    veiligheid voor opslag ?

    Vele hier op het forum hebben het slaapkamertje vol met vuurwerk liggen. Mocht er b.v een kortsluiting in je tv plaats vinden en de hele tering zooi vliegd in brand heb je dus een probleem !

    zijn hier mensen die hier iets voor hebben om het tot een kleine schade te kunnen brengen ?...

    dus in een brandweerende kast het vuurwerk bewaren
    of een brandblusser bij het vuurwerk ?


    zelf heb ik een brandblussertje dr naast staan




    iemand hier nog goeie tips ? deel ze met iedereen hier
    Laatst gewijzigd door Gerwin; 20 augustus 2005 om 17:29

  2. #2
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Offtopic: heb even topic titel aangepast

    Ontopic: altijd uit de buurt van electrice apparaten opslaan en zown brandblusser heetf weinig zin als het als brand verder het in een kist bewaren die je kan afsluiten kan het ook niet ontploffen door een vonk bv. Dat waren mijn tips

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 augustus 2005
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    233
    Thanks
    244
    94 waarderingen in 61 posts
    Mijn enigste tip die ik kan geven is..

    Zorgvuldig omgaan met vuurwerk en weten waar je het neerlegt.
    Je weet altijd dat je het vandaan moet houden van electriciteit en vuurbronnen.
    Maar ook van leidingen vandaan houden zoals gasleidingen enz.
    Want gaat het af wil je niet weten wat er dan gebeurt.

  4. #4
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Ik heb dan sowieso het gehele jaar niets op mijn kamer liggen ofzo, maar aangezien ik vorig jaar toch een aardige hoeveelheid vuurwerk ging kopen had ik er wel even een brandblussertje bij gekocht. De staat altijd op mijn kamer, maar alleen de laatste dagen van het jaar is ie dus uitgepakt en meteen te gebruiken.

    Daarnaast laat ik in die dagen dat het op mijn kamer staat geen een bron van elektriciteit aanstaan. Alles gaat uit, want wanneer het fout gaat wil je het inderdaad niet weten.


    Nog wel een tip: wanneer je illegaal vuurwerk in huis hebt, zorg dan zeker voor een blussertje, want als je huis afbrand en je hebt dus een stuk illegaal vuurwerk in huis liggen krijg je sowieso niets meer vergoed door de verzekering!

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Zelf heb ik het in een kleine kleder leggen waar helemaal geen elektriciteit enzo zit en inpricipe niks in de hens ken vliegen, tenzij je het natuurlijkzelf aansteekt Paar dagen van te voren leg ik het allemaal naast de kast in de woonkamer vlak bij de eettafel omdat er nog wel eens wat bij gaat of als ik stiekem wat wil afsteken Nitraten leg ik wel altijd apart in een metaal doosje voor het geval dat

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2005
    Berichten
    677
    Thanks
    80
    264 waarderingen in 164 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin
    Offtopic: heb even topic titel aangepast

    Ontopic: altijd uit de buurt van electrice apparaten opslaan en zown brandblusser heetf weinig zin als het als brand verder het in een kist bewaren die je kan afsluiten kan het ook niet ontploffen door een vonk bv. Dat waren mijn tips

    Mocht bv je tv in de fik vliegen kan je die dan nog blussen , en daardoor misschien voorkomen dat je hele huios afbrand

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Berichten
    103
    Thanks
    138
    250 waarderingen in 47 posts
    Zoveel mogelijk alles in dozen bewaren, evt kleed erover ofzo.. Dat de lont iig niet direct zichtbaar is.

  8. Deze gebruiker waardeert Raszi voor het bericht:


  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 augustus 2005
    Berichten
    39
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ikzelf heb (bijna) alles in mijn (grootendeels) lege kast gestopt,en die gaat niet meer open tot een paar dagen voor nieuwjaar

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rasco
    Zoveel mogelijk alles in dozen bewaren, evt kleed erover ofzo.. Dat de lont iig niet direct zichtbaar is.
    Idd. Ik heb het gewoon in 2 grote sporttassen en die liggen helemaal in een hoek onderaan in de kelderkast en haal ze eruit als de kerstvakantie begonnen is
    We hit them hard, we hit them low! [B]Den Haag hooligans[/B] about to lose control!

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    73
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    hoi

    ik snap niet waarom ik niks vergoed zou krijgen als het huis af brand en ik heb wat illegaal vuurwerk in huis liggen? als jij illigale drank op slaaat in je huis en t fikt af krijg je toch ook gewoon vergoed?

    groete
    [SIZE=3]Als afgunst branden wou, konden ze de gaskraan dicht draaien.[/SIZE]

  12. #11
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkjunk
    hoi

    ik snap niet waarom ik niks vergoed zou krijgen als het huis af brand en ik heb wat illegaal vuurwerk in huis liggen? als jij illigale drank op slaaat in je huis en t fikt af krijg je toch ook gewoon vergoed?

    groete
    Hoe dit allemaal in elkaar zit is puur wettelijk, maar illegale zooi in huis zal niet ten goede komen.

    Geen discussie over wat wel en niet mag, want we hebben het niet over drank en andere dingen, maar veilig opslaan van je vuurwerk.


  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 juni 2005
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Zelf heb ik niet zoveel en hetgene wat ik heb zit in een tasje in een blik onderin de klerenkast.

    Mijn tips:
    Vuurwerk pas in huis halen op de wettelijk legale dagen.. en alles afsteken binnen de legale tijd.
    Verder doe het ergens in de kelder in een vochtdicht blik..

    Cheers Zrtlrnc
    [URL=http://www.onsvuurwerkforum.com]OVF ADMIN[/URL]

  14. #13
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Als ik vuurwerk heb bewaar ik dat liever niet op mijn kamer, je weet nooit!
    Meestal staat het in de woon kamer naast de kast of in de bijkeuken:
    We hebben daar een soort keuken kastjes hangen en tussen de kastjes en het plaffon zit nog een flinke ruimte dus op de kastjes is genoeg ruimte om het op te leggen .

    Verder hebben we in het keukenkastje nog een brand blusser voor het gevaldat
    En me pa wilde nog bijna een blusdeken aanschaffen voor de brandveiligheid


  15. #14
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    die pa van jou jeko is helemaal zo gek nog niet.
    ik kan je vertellen dat ik mijn vuurwerk altijd afdek met brand werende dekens alle beetjes helpen.

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Wat mattenfreak zegt over de verzekering klopt. Er wordt niets vergoed.
    Lijkt het jullie daarom niet handiger om het vuurwerk buitenshuis in een schuur of zo op te bergen?

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •