Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 december 2008
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    [Tjechie] Trein-trip Tjechie

    Hoi,

    Wil binnenkort naar tjechie toe, gezien ik het vervelend vind om 1100km met de auto te rijden, dacht ik makkeljk met de koffers de trein in te stappen.

    Echter kan ik nergens vinden hoe het zit met controle op drank,drugs en wat voor mij van toepassing is vuurwerk.


    Kan iemand mij daar een lichtje op schijnen hoe het der aan toe gaat?

    mvg,

    Xorpa

  2. #2
    VWC-Lid Firecracker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Berichten
    131
    Thanks
    9
    10 waarderingen in 7 posts
    @Xorpa, denk je zelf dat dat verstandig is ? Lijkt me niet de moeite waard, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Zou het risico niet willen lopen als ik jou zou zijn.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    3 mei 2008
    Berichten
    189
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 4 posts
    Kan je niet beter naar belgie gaan, baarle oid?

    gr

  4. #4
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xorpa Bekijk bericht
    Hoi,

    Wil binnenkort naar tjechie toe, gezien ik het vervelend vind om 1100km met de auto te rijden, dacht ik makkeljk met de koffers de trein in te stappen.

    Echter kan ik nergens vinden hoe het zit met controle op drank,drugs en wat voor mij van toepassing is vuurwerk.


    Kan iemand mij daar een lichtje op schijnen hoe het der aan toe gaat?

    mvg,

    Xorpa
    Ga je via duitsland? De heenweg wil wel, maar iets later in het jaar word er heel erg streng gecontroleert, nog strenger dan in Nederland/Belgie. Ze durven zonder aanleiding je te vragen om je koffer open te doen

    Als ik jou was zou ik helemaal om gaan via Frankrijk, en dan vlak voor de grens van NL/BE naar duitsland gaan om geen vermoedens van vuurwerk smokkel van Belgie naar NL te doen:



    Guess who's back?

  5. #5
    VWC-Lid Cracking Thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 januari 2008
    Berichten
    116
    Thanks
    92
    67 waarderingen in 22 posts
    Via Zwitserland is ook niet zo handig, daar voeren ze nog regelmatig grenscontroles uit. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor de trein geldt..

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    hahaha pyro-power jij wil hem een hele wereldreis laten maken. opzich slim bedacht maargoed vraag me ook daadwerklijk af of dit wel slim is om met de trein te doen, wat is je winst dan in een paar koffers? je valt al op als je 2 koffers bij hebt als je alleen bent.
    tevens breng je met dit wat zwaardere vuurwerk ook andere mensen in gevaar die ook in de trein zitten mocht er wat gebeuren en met de auto is minder kans op dat je andere mensen daarbij betrekt.

    mijn advies is dan ook ga helemaal niet, of anders desnoods toch met de auto 1100 km is wel te rijden hoor.

  7. #7
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    hahaha pyro-power jij wil hem een hele wereldreis laten maken. opzich slim bedacht maargoed vraag me ook daadwerklijk af of dit wel slim is om met de trein te doen, wat is je winst dan in een paar koffers? je valt al op als je 2 koffers bij hebt als je alleen bent.
    tevens breng je met dit wat zwaardere vuurwerk ook andere mensen in gevaar die ook in de trein zitten mocht er wat gebeuren en met de auto is minder kans op dat je andere mensen daarbij betrekt.

    mijn advies is dan ook ga helemaal niet, of anders desnoods toch met de auto 1100 km is wel te rijden hoor.
    Het zou ook heel verstandig zijn om via Afrika te gaan
    Zag net dat je met de trein ging. Dan is het een kwestie om ergens op te stappen in een trein die niet vlak voor de grens stopt bij een halte.

    Vraag Mek eens, hij heeft daar volgends mij ervaring mee.

    Guess who's back?

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Berichten
    45
    Thanks
    2
    3 waarderingen in 3 posts
    1100 kilomet valt toch mee als je met ze 2e gaat ofzo.
    Ik moet wel zeggen dat veel mensen steeds op gekkere ideeën komen. Bovendien wat jij kwijt bent aan treinkosten kan je die spullen goedkoper krijgen via nederlandse handelaren.

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 februari 2007
    Berichten
    19
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Nou word het steeds leuker ik haal al zelfs mijn sier niet eens meer uit belgie ben erg tevreden met wat er in nederland te koop is en wel ff duitsland voor het goedkopere werk want ik steek alles drie dagen af en dan is dat duitse wel leuk.
    Maar je moet echt lijp zijn om helemaal 1100 km te gaan reizen om daar het vuurwerk te halen.
    Wat wel een optie is als het echt zo goedkoop is om met meerdere luitjes samen een afspraak te maken dan rij je met een auto en een busje.
    Dat hebben een paar gabbers gedaan in polen daar kochten ze het en reden het met de auto de grens over naar de busje dat tot 5 keer toe en je spreid je pakkans erg veel controlle is er niet.
    Maar wat ik volgen jaar mischien zelf ga doen is daar verblijven met oudjaar in praag nu is ons zoontje nog te jong 13 sep dit jaar geboren maar volgen jaar met ga ik met mijn drie kids en vrouw wel daar heen.

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 november 2007
    Berichten
    12
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik rij vaak tsjechie nederland controles vallen op zich mee enkele keer paspoort of dat ze het vinget niet goed hebben gezien ..ivm nl kenteken 17 december vertrek ik weer voor een dag of 4 5 6 waarom?? kameraad bezoek wat anders vuurwerk vind ik saai ..... kuch
    ben helemaal weg van de mortieren meeste zijn 4,5cm maar ook 12,5cm is te krijgen en de imitatie zink pijlen (lawinepijl genoemd door sommige)
    maar echt een super mooi land super vriendelijke mensen en gastvrij
    woon er +/- al zo vaak kom ik er dit jar 8xtoe met over 2 weken erbij
    maar op de vietnameese markten enkel de laatste maand hebbe ze vuurwerk bij zich anders hoef je niet te zoeken of je moet een goede vietnamees vinden die je zn adres geeft of de weekerop meeneemt voor je maja dan moet je de taal kennen wat erg lastig is voor een hollander
    ik zal voor de verandering eens wat foto`s en filmpjes maken van winkel kraampes en effecten natuurlijk heb nu ook een digitalecamera

    gaan er nog meer die kant op een dezer dagen/weken ik zit in regio Louny
    40km voor praag plm.
    is van mij vanuit de achterhoek plm 740km rijden ...
    zijn altijd wel veel nederlanders in deze regio zelfs al eens een backpacker mee terug genomen ... zag er alzo hollands uit ..heuptassenvolk
    heb toch geen vuurwerkwinkel meer waar ik kan werken..helaas
    het pand van bert lammer in halle staat welte koop met bunkers ???
    bertje leest dit forum ook nog weleens vorig jaar iig wel

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •