Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 86
  1. #1
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts

    Wat doe jij op oudjaarsdag?

    Wat doe jij op oudjaarsdag?

    Officieel mag er op donderdag 31 december 2009 vanaf 10 uur vuurwerk afgestoken worden. Dit mag duren tot vrijdag 1 januari 2010 02.00.

    Ben jij een type die om half 10 s'ochtends voor de deur staat met een tas vol met vuurwerk en een aansteeklont wachtend tot klokslag 10 uur om te beginnen met het stoken? Of wacht je liever tot de avond, of misschien wel de jaarwisseling alleen?
    Laatst gewijzigd door Ruben; 12 november 2009 om 19:00

  2. #2
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.933
    Thanks
    4.689
    6.471 waarderingen in 2.628 posts
    Meestal kan ik heel de nacht niet slapen ( van 30 dec. tot 31 dec. ) , en ben ik dus door de spanning om half 8 al beneden. Dan wacht ik tot een uur of half 10, dan hoor je het eerste geknal al en zijn wat jongens bij elkaar in de straat.

    Het is voor mij traditie om s'ochtends van 10 uur tot een uur of 12 uur non stop door te stoken in de straat, en dan gaan we beetje door het dorp heen sjokke. Meestal ga ik even langs de vuurwerk winkel op het dorp, daar zitten meestal wat bekenden en die lopen dan weer met je mee op oudjaarsdag. Zelf houd ik wel erg veel van overdag stoken, dat is toch wel het leukste wat ik doe. ( Om 00:00 vuurwerk afsteken is ook leuk, maar dan zit ik altijd te bedenken dat het weer bijna is afgelopen..)

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Apeldoorn (Gld)
    Berichten
    701
    Thanks
    351
    99 waarderingen in 46 posts
    Heerlijk deze topics Ruben! Ik zelf sta altijd om 10 uur klaar met een paar dingen om de buurt ff goed wakker te maken. Ik merk wel dat het de laatste tijd minder gewaardeerd wordt haha. Beetje jammer.
    Heerlijk om te horen dat de douche-deur open knalt door m'n geknal. In principe ben ik de hele dag buiten te vinden (ook al ben ik dit jaar 22).
    Dit jaar verwacht ik wel dat het iets minder wordt, maar de kriebels zeggen mij dat ik naar buiten moet.

  4. #4
    VWC-Lid vuurwerkfreak4live's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2008
    Berichten
    822
    Thanks
    90
    83 waarderingen in 31 posts
    09:00 uur buiten verzamlen.
    09:30 10:00 project klaarzetten.
    09:55 Aansteeklont aanmaken.
    09:59 Aftellen.
    10:00 10:00 project aansteken.
    10:00-18:00 Stoken en oliebollen nuttigen.
    18:00-19:00 Even opfrissen en eten.
    19:00-20:00 Stoken.
    20:00-20:30 Eventueel naar familie toe rijden.
    20:35-23:00 Stoken
    23:00-23:59 Gezellig met familie binnen.
    23:59 Aftellen.
    00:00 Champagne(in maten) en felicitaties
    00:05 Stoken tot er niks meer over is!

    Nou dit is de planning.(eventuele wijzigingen mogelijk)

  5. #5
    VWC-Lid Pianola's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 juli 2009
    Locatie
    Houten
    Berichten
    53
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik kon het laatste jaar helemaal niet slapen. ik ging om 9.55 tas vullen en schoenen aantrekken. (afgelopen jaar zaten er smelt plekjes in me nikes dus dit jaar wel ff sloeberschoenen aantrekken)
    en dan om 10,00 naar buiten stormen. tussen 18,00 en 0,00 steek ik vrijwel niks af want dan zit ik de oudejaars conferance te kijken (die was afgelopen jaar saai)

  6. #6
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Ow Ow Ow, wat een sfeer geeft dit zeg, Nou ik ga, denk ik de heledag stoken, Tot een uur of 22:00 dan naar binnen, en dan is ook eestal de stilte voor de storm, om 23:00 even een paar pijlen die ik speciaal daarvoor gekocht heb, om de stilte te doorbreken (Killing arrow)

    En dan.. Tjsa dat spreekt voor zich

    En dan vegen
    Guess who's back?

  7. #7
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    heehhee, Moet ik toch even bekennen dat ik om 8 uur buiten stond met een ratelband in de achtertuin

    Daarna lekker wat eten, en tja, dan stond ik toch al om 9:00 te stoken, samen met wat anderen.. gewoon rustig er in komen met rotjes etc. En dan om 10 uur helemaal los met matten, single shots, knal cakeje enzo..

    En de rest van de dag stoken, rond de middag midden op straat broodjes op zitten eten hahahhaahah, s'avons dan wel eten, daarna gelijk weer stoken, nog wat kleine potjes voor mn broertje die nog eff naar bed gaat, dan weer verder stoken. 23:30 naar binnen, Eten, drinken, aftellen, nieuwejaarwensen etc, en dan Totaly volle bak stoken, meestal dan rond 2:00 wel klaar met de cakes, fonteinen enz. En dan tot 4 uur door met de rest opstoken... Daarna stinkend en kuchend je bed in, volgende morgen naar buiten gaan, en dan die prachtige blik op de day after ...

    Zo, kom wel in de sfeer als ik zo terug kijk..

    Ik moet wel zeggen dat ik me niet helemaal aan de tijden heb gehouden, maar ach, geen problemen mee gehad..

    Ik kon gewoon niet wachten, en ook niet stoppen... Kenmerk van een freak?

  8. #8
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Sta altijd erg vroeg op tijdens oudjaarsdag, zo rond een uur of 6.
    Dan rustig naar beneden de normale dingen doen, douchen ontbijten.
    Nogmaals kijken of alles wel klopt, daarna nog een uurtje op VWC.
    Dan om 10 uur beginnen, ben de hele dag buiten, af toe wat eten, je kent het wel.
    Dit gaat de hele dag door, savond's even wat eten en dan weer naar buiten tot half 12.
    Iedereen gelukkig nieuwjaar wensen en dan tot een uur of 3 door met knallen.
    Daarna nog alles evalueren, welke producten vielen tegen of waren juist erg goed.
    En dan is het wel tijd om naar bed te gaan.

  9. #9
    VWC-Lid binkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Berichten
    82
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    je mag 960 minuten lang vuurwerk afsteken en daar ga ik ook vanuit bij het bestellen ik ga er altijd van uit dat ik 2 artikelen per minuut afsteek dus 960 keer 2= 1920 artikelen dus ik zorg dat ik altijd plus minus 2500 lontjes heb om aan te steken en daar zit vanalles tussen grondbloemen rotjes babypijltjes happinesspotjes fontijntjes jumping jacks matjes vulkaantjes goedkope meterpakketjes flink wat vuurpijlen zo rond de 300 stuks en dan nog flink wat cakes enzo

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Ik zeg elk jaar tegen me zelf dat ik niet heel de dag meer ga stoken, maar dat komt er gewoon niet van zo mooi vind ik het. Ik stook wel minder klein spul als rotjes ed, vroeger probeerde ik er namelijk zoveel mogelijk af te steken maar dat is nu veranderd nu geniet ik op mijn gemak van elk stukje vuurwerk wat ik afsteek en overdag gaan er toch ook wel grotere dingen de lucht in zoals knalpotten, fluitbakken en dat soort groter spul.

    tja en 's avonds gaan we over op het siervuurwerk, dat zal ook iets minder worden had namelijk altijd veel te veel om los af te steken waardoor je bijna gehaast te werk moet gaan en zo er niet goed van kunt genieten.

    Maar iedereen kent het wel, je denk namelijk dat je altijd te kort komt maar je krijgt het vaak amper op.

  11. #11
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Ik begin om 10u stipt met Ã*ets af te steken. Ik loop als 31jarige niet meer de hele dag over straat te knallen, dat gaat nu af en toe een rondje met tussenpozen Zakken vol, en eventjes door de parkjes om toch niet teveel op één plek geconcentreerd te knallen. Zo zal ik 's ochtends een rondje maken, 's middags een paar keer en 's avonds ook, dan ook vooral om te zien wat er in de wijk te doen is (veel vuren meestal). Lekker kinderlijk knallen

    Dan 's avonds als 't donker is een potje en een pijltje, en dat regelmatig in de loop van de avond om de zenuwen wat te bedaren. En dan om 00u. gaat het echte werk beginnen... waarna er meteen het grootste en gevaarlijkste (weigeraars enzo) wordt opgeruimd, en een rondje gelopen door wijk en/of stad om te zien wat er gaande is.

    Heerlijk, verheug me er op!

  12. #12
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Ook ik begin om 10 uur al 's ochtends met een paar leuke dingen. Vorig jaar was het alleen na 5 min. gebeurd in eerste instantie, hier in Twente was het ZO koud, m'n handen vroren eraf en toen m'n gehoor begon weg te vallen (ja echt) ben ik snel naar binnen gestormd.
    Maar goed, handschoenen hielpen en dus dit jaar ook weer.

  13. #13
    VWC-Lid binkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2009
    Berichten
    82
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Ik begin om 10u stipt met Ã*ets af te steken. Ik loop als 31jarige niet meer de hele dag over straat te knallen, dat gaat nu af en toe een rondje met tussenpozen Zakken vol, en eventjes door de parkjes om toch niet teveel op één plek geconcentreerd te knallen. Zo zal ik 's ochtends een rondje maken, 's middags een paar keer en 's avonds ook, dan ook vooral om te zien wat er in de wijk te doen is (veel vuren meestal). Lekker kinderlijk knallen

    Dan 's avonds als 't donker is een potje en een pijltje, en dat regelmatig in de loop van de avond om de zenuwen wat te bedaren. En dan om 00u. gaat het echte werk beginnen... waarna er meteen het grootste en gevaarlijkste (weigeraars enzo) wordt opgeruimd, en een rondje gelopen door wijk en/of stad om te zien wat er gaande is.

    Heerlijk, verheug me er op!
    haha leuk dat er nog meer 31 jarige zijn die overdag ook stoken, ik stook wel de hele dag puur omdat ik het leuk vind en dat samen met nog een paar mannen of zijn we nog kinderen? van mijn leeftijd nee het is gewoon leuk om te doen

  14. #14
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.271 waarderingen in 3.003 posts
    Er is geen verschil tussen volwassenen en kinderen, 't zijn grote en kleine mensen ;)
    Ik stook met een jochie en een stookmaat die 10 jaar ouder is :P Gewoon vuurwerkliefhebbers maar in z'n eigen omgeving gaat het joch natuurlijk knallen met z'n maatjes. dan zijn wij te ouwe ***len, haha. Wel weer moeilijk: joch wil met vrienden knallen bij hem thuis, stookmaat en ik willen vanwege meer ruimte bij mij stoken...

  15. #15
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Meestal is het onhoudbaar om te gaan uitslapen op deze dag. Op 30 december altijd vroeg naar bed willen gaan wat maar niet wilt lukken. Om het uur wakker worden of blijven wegdromen en weer wakker schieten met de gedachte dat het alweer dik is opgeschoten maar nee, weer een paar minuten voorbij!

    Rond een uur of 7 ga ik meestal mijn bed uit. 3 uur voordat er officieel vuurwerk afgestoken mag worden. Mijn dag begint met douchen en een goed ontbijt. Het liefst wat speciaals omdat de dag zelf ook speciaal is. Daarna probeer ik mijn vuurwerk voor de laatste keer nog een keer goed te leggen. Gesorteerd op middag, avond en 1 januari.

    Als het 10 uur is gelijk beginnen met het vuurewerk. Dit jaar ook een openingsproject wat nog in conseptfase is. Dan doorstoken tot 12 uur en naar binnen gaan om mijn tas en buik bij te vullen. Daarna gewoon de hele middag naar binnen en buiten lopen op vuurwerk af te steken tot in de avond.

    Rond 5 uur zal het wel donker worden. Dan beginnen met de kleinere dingen zoals fonteinen en kleine cakes. Misschien al wat vuurpijlen als de hemel van blauw naar donkerblauw kleurt. Tot een uur of 6 buiten blijven en dan naar binnen om het avondmaal naar binnen te werken. Dan even bijkomen van alles en nog even het forum checken, vuurwerk checken en alles weer bijvullen en waarschijnlijk al in de gang zetten voor als het moment daar is.

    Rond een uur of 8 zal er familie komen, of zal ik naar familie toe gaan. Dan weer verder gaan met vuurwerk afsteken tot 10 uur. Dan weer naar binnen om gezellig mee te doen met een bordspel of kaartspel onder het genot van een biertje. Tussen 11 uur en half 12 nog even wat moois wegknallen en dan naar binnen om de laatste minuten van het jaar mee te maken.

    Ik weet dat deze tijd zo snel gaat allemaal! Niet normaal. Voordat je het weet is het 00.00 en sta je elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. Onder het genot van ee Champagne rennend naar buiten om te genieten van andermans vuurwerk. Pas om 10 over 12, kwart over 12 beginnen met mijn eigen vuurwerk. Dan heeft iedereen zijn beste kruit wel verschoten en gaat het allemaal pas beginnen.

    Hoogswaarschijnlijk word er dik doorgestookt tot 2 uur en dan met mijn vriendin of vrienden naar de kroeg toe tot in de vroege uren van de eerste dag van 2010.

Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •