Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 122

Discussie: Babypijl rekken

  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 december 2008
    Berichten
    224
    Thanks
    0
    2 waarderingen in 2 posts
    bedankt AJ83, ik ga met sterretjes werken.
    Misschien doe ik er nog een laag gaas over, maar dat weet ik nog niet
    Yeeeeeehaaaaaaa!

  2. #17
    VWC-Lid Stijglading's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2007
    Berichten
    67
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Post

    Ik heb een aantal vragen met betrekking met het maken van een pijlenrek.
    Mijn eerste vraag heeft betrekking op de veiligheid.
    - Heeft het zin om het rekje aan de zijkanten een aantal planken naar boven plaatsen zodat je de richting van de pijltjes beter kan geleiden??

    De tweede vraag heeft betrekking tot de babypijlen.
    - Welke babypijlen kunnen jullie aanraden met betrekking tot de kwaliteit van de lontjes (hiermee bedoel ik hoe vast het lontje in de huls zit).

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 mei 2009
    Berichten
    95
    Thanks
    4
    27 waarderingen in 11 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijglading Bekijk bericht
    Ik heb een aantal vragen met betrekking met het maken van een pijlenrek.
    Mijn eerste vraag heeft betrekking op de veiligheid.
    - Heeft het zin om het rekje aan de zijkanten een aantal planken naar boven plaatsen zodat je de richting van de pijltjes beter kan geleiden??

    De tweede vraag heeft betrekking tot de babypijlen.
    - Welke babypijlen kunnen jullie aanraden met betrekking tot de kwaliteit van de lontjes (hiermee bedoel ik hoe vast het lontje in de huls zit).
    Wat betreft de planken, dit zou opzich kunnen werken. Maar dan zou het wel een flink hoge rand moeten worden om het ook echt effect te laten hebben. De hoogte van die rand zou dan afhankelijk zijn van de breedte van je rek. Ik zou zeggen experimenteer hiermee en laat je bevindingen zien.

    Wat betreft het soort pijltjes is het moeilijk om advies te geven. Er zijn 3 belangrijke eigenschappen.
    - De lengte van het lont.
    Bij fluitpijltjes steekt er meestal minder lang lont uit. Mijn ervaring is dat de lengte van het lont per seizoen/levering nogal eens kan afwijken, je moet gewoon mazzel hebben. Door bij verschillende leveranciers pijltjes in te slaan heb je altijd wel pijltjes met de juiste lengte, waar je de rest weer overheen kan steken.
    - De omvang van de vlam bij het opstijgen.
    Fluitpijltjes genereren meer vuur bij het opstijgen, waardoor het geheel beter loopt.
    - Bevestiging van de lont.
    De lontjes bij fluitpijltjes zitten vaak los en kunnen er zelfs gewoon uitvallen. Je kunt ze er dan wel gewoon weer in duwen.

    Het komt er op neer, dat je het beste verschillende soorten door elkaar heen kunt gebruiken. Met enkel babypijlknal, is er grote kans dat het dominoeffect niet goed loopt. Terwijl met enkel fluit er een kans is dat de lontjes elkaar niet goed aansteken omdat deze te kort zijn.
    Zorg ervoor dat je bij de opbouw altijd je pijltjes over andere lontjes heen zet, dan zou het goed moeten komen.
    Laatst gewijzigd door AJ83; 3 september 2009 om 20:10
    Check onze babypijlen rekken met 52500 stuks! Youtube: kMoqwbTCSOM

  4. #19
    VWC-Lid Stijglading's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2007
    Berichten
    67
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Oke, in ieder geval bedankt voor de info!!

    Tja die hoge rand daar dacht ik ook al aan....
    Een mogelijkheid zou zijn om het rek als het ware in verschillende vakken te verdelen waardoor de ruimtes wat kleiner worden!?
    Een bijkomend probleem hierbij is echter de ontsteking.

    Nouja was even nieuwsgierig. Of ik ook daadwerkelijk een project met babypijltjes wil maken weet ik nog niet gezien de veiligheid,''montage'' en kans van slagen.

  5. #20
    VWC-Lid vuurwerkfreak4live's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2008
    Berichten
    822
    Thanks
    90
    83 waarderingen in 31 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stijglading Bekijk bericht
    Ik heb een aantal vragen met betrekking met het maken van een pijlenrek.
    Mijn eerste vraag heeft betrekking op de veiligheid.
    - Heeft het zin om het rekje aan de zijkanten een aantal planken naar boven plaatsen zodat je de richting van de pijltjes beter kan geleiden??

    De tweede vraag heeft betrekking tot de babypijlen.
    - Welke babypijlen kunnen jullie aanraden met betrekking tot de kwaliteit van de lontjes (hiermee bedoel ik hoe vast het lontje in de huls zit).
    Het zou mogelijk zijn om er planken aan te maken maar ik denk dat dat best moeilijk zal worden aangezien het dan een flinke wintvanger gaat worden. Ik denk dat het makkelijker is om gewoon voldoende afstand te nemen dan kan er ook niks gebeuren.

    En op jou 2de vraag weet ik niet zo snel een perfect antwoord. Ik zou zeggen koop gewoon de gene die bij jou in de buurt word verkocht.(bij een dealer) Ik denk namelijk dat er nooit vreselijk veel verschil in kan zitten.( meschien wel iets maar dan moet je goed opletten)

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 mei 2009
    Berichten
    95
    Thanks
    4
    27 waarderingen in 11 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkfreak4live Bekijk bericht
    Het zou mogelijk zijn om er planken aan te maken maar ik denk dat dat best moeilijk zal worden aangezien het dan een flinke wintvanger gaat worden. Ik denk dat het makkelijker is om gewoon voldoende afstand te nemen dan kan er ook niks gebeuren.

    En op jou 2de vraag weet ik niet zo snel een perfect antwoord. Ik zou zeggen koop gewoon de gene die bij jou in de buurt word verkocht.(bij een dealer) Ik denk namelijk dat er nooit vreselijk veel verschil in kan zitten.( meschien wel iets maar dan moet je goed opletten)
    Er zit wel best veel verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken. De beste vond ik de knal in blauwe en fluit in oranje kartonnen doos, per 100 i.p.v. per 144 verkocht.
    Check onze babypijlen rekken met 52500 stuks! Youtube: kMoqwbTCSOM

  7. #22
    VWC-Lid ilvan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    1.863
    Thanks
    114
    192 waarderingen in 97 posts
    Ik heb er hier ook nog 1 staan. Veel gebruikt afgelopen jaar. inmiddels is de bovenkant helemaal zwart Ik had hem vorige jaar gebouwd. Veel gaatjes boren etc. Maar het was de moete waard.

    Morgen een foto van dat rekje!

  8. #23
    Banned
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    107
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    Weet je waarom ik zo reageer? Omdat door zulke dingen de anti vuurwerkers weer aas hebben om mee te gaan gooien. Als er weer een babypijltje perongeluk in een oog terecht komt. Ik vind dat zulke dingen gewoon onder het zelf bouwen van vuurwerk valt.
    Ja, en daarom heb je ook een veiligheids bril die verkocht word voor slechts 1,25!

    Niet zeuren als je voorzorg maatregelen kan nemen (de anti vuurwerk bendes)

  9. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 mei 2009
    Berichten
    95
    Thanks
    4
    27 waarderingen in 11 posts
    Anderzijds, het is gevaarlijker om één pijltje op de grond te gooien, dan er 50.000 in een rek te plaatsen.

    Die ene losse verwacht je niet, en zit dan ook zo in een oog. Bij het afsteken van 50.000 snapt iedereen dat je afstand moet nemen en op moet passen.
    Check onze babypijlen rekken met 52500 stuks! Youtube: kMoqwbTCSOM

  10. #25
    Banned
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    107
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Klopt, welke maasdikte van gaas heb je gebruikt?

  11. #26
    VWC-Lid fczwolle99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2009
    Berichten
    136
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik wil dit jaar ook een pijlenrek maken ;)
    Zo 1 als hieroven
    Die van VWC Mitch

    Zijn er dingen waar ik aan moet denken/op moet letten?
    E ndoe je die sterretjes gewoon over het gaas heen of alleen aan de zijkant??
    Laatst gewijzigd door fczwolle99; 5 november 2009 om 14:37 Reden: niet af ;)

  12. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 mei 2009
    Berichten
    95
    Thanks
    4
    27 waarderingen in 11 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lamatje Bekijk bericht
    Klopt, welke maasdikte van gaas heb je gebruikt?
    Ik heb gebruik gemaakt van gaas met mazen van 1x1cm, maar heb hier 2 lagen van gebruikt waardoor je effectief 0,5x0,5cm overhoudt. Het enige gaas met kleine gaatjes dat ik kon vinden hier, was gevlochten (en daarom ook niet makkelijk te verwerken) en stervensduur.

    Ik heb geen sterretjes gebruikt, gewoon de lontjes netjes buigen zodat deze plat op het gaas liggen, en de volgende rij pijltjes daar overheen. Betekent echter wel 1 voor 1 steken. Indien je sterretjes gebruikt zul je ervoor moeten zorgen dat deze netjes over het hele oppervlak lopen. Hier zijn ook wel genoeg foto`s van te vinden. Persoonlijk vind ik het effect van een pijlenbed met sterretjes minder spectaculair.
    Check onze babypijlen rekken met 52500 stuks! Youtube: kMoqwbTCSOM

  13. #28
    VWC-Lid fczwolle99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2009
    Berichten
    136
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AJ83 Bekijk bericht
    Ik heb gebruik gemaakt van gaas met mazen van 1x1cm, maar heb hier 2 lagen van gebruikt waardoor je effectief 0,5x0,5cm overhoudt. Het enige gaas met kleine gaatjes dat ik kon vinden hier, was gevlochten (en daarom ook niet makkelijk te verwerken) en stervensduur.

    Ik heb geen sterretjes gebruikt, gewoon de lontjes netjes buigen zodat deze plat op het gaas liggen, en de volgende rij pijltjes daar overheen. Betekent echter wel 1 voor 1 steken. Indien je sterretjes gebruikt zul je ervoor moeten zorgen dat deze netjes over het hele oppervlak lopen. Hier zijn ook wel genoeg foto`s van te vinden. Persoonlijk vind ik het effect van een pijlenbed met sterretjes minder spectaculair.
    DAt gaat toch heel snel fout als je 1 voor 1 doet?
    Als 1 lontje iets verbuigt gaat de rest toch ook neit aan

  14. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 mei 2009
    Berichten
    95
    Thanks
    4
    27 waarderingen in 11 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fczwolle99 Bekijk bericht
    DAt gaat toch heel snel fout als je 1 voor 1 doet?
    Als 1 lontje iets verbuigt gaat de rest toch ook neit aan
    Dan moet je eens mijn filmpje bekijken, dan zie je dat dat niet echt aan de orde is Het word één grote vuurzee. Het is ook belangrijk niet alleen knalpijltjes te gebruiken, de fluitpijlen geven bij het opstijgen namelijk een betere vlam, waardoor het geheel beter word aangejaagd.
    Check onze babypijlen rekken met 52500 stuks! Youtube: kMoqwbTCSOM

  15. #30
    VWC-Lid fczwolle99's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 november 2009
    Berichten
    136
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AJ83 Bekijk bericht
    Dan moet je eens mijn filmpje bekijken, dan zie je dat dat niet echt aan de orde is Het word één grote vuurzee. Het is ook belangrijk niet alleen knalpijltjes te gebruiken, de fluitpijlen geven bij het opstijgen namelijk een betere vlam, waardoor het geheel beter word aangejaagd.
    ik doe ook veel fluit ;)
    Maarja je doet dus gewoon alle lontjes richting begin punt?

Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •