Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 32
  1. #16
    VWC-Lid joshua's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 januari 2006
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Op 2 na is de rest allemaal in november op cursus geweest. Dit weet ik omdat ik zelf in november op cursus ben geweest een ook in dit rijtje sta.

    Groeten.

  2. #17
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Zo dan zijn we daar ook weer uit toch

    Thanx voor de info Joshua!

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 augustus 2007
    Berichten
    321
    Thanks
    59
    104 waarderingen in 46 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joshua Bekijk bericht
    Op 2 na is de rest allemaal in november op cursus geweest. Dit weet ik omdat ik zelf in november op cursus ben geweest een ook in dit rijtje sta.

    Groeten.

    Oke, Dan zijn er nog altijd een aantal van de cursus in april (VCM) die hun certificaat in aanvraag hebben of nog niet aan de eisen kunnen voldoen.

    In duitsland behaald las ik. Financieel slim. Bij wie doen jullie de Nederlandse wet en regelgeving dan?

    Groet,

    PS. Jack, zoals vaak heb je meer gelijk dan dat de eerste instantie doet vermoeden. ERE WIE ERE TOEKOMT!!!!
    Laatst gewijzigd door san quinton; 17 januari 2011 om 22:17

  4. #19
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door san quinton Bekijk bericht
    PS. Jack, zoals vaak heb je meer gelijk dan dat de eerste instantie doet vermoeden. ERE WIE ERE TOEKOMT!!!!
    Ik kon het ook weten omdat ik de meerderheid in dat lijstje (waaronder Joshua) persoonlijk goed ken. En ik aanwezig ben geweest bij de laatste cursus dag en certificaat uitreiking op Zaterdag 6 November . Vandaar.. duss
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  5. #20
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Belangrijk nieuws voor aankomende certificaathouders:

    Naar alle waarschijnlijkheid zijn de nieuwe certificaten nog maar 3 jaar geldig. (ipv 5 jaar)
    Na deze 3 jaar moet je opnieuw een opleiding volgen en examen doen.

  6. Deze 3 gebruikers waarderen Fric voor het bericht:


  7. #21
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Klopt is al langer bekend! Wordt er allemaal niet goedkoper van.

    Overigens is het alleen verplicht om het examen opnieuw te doen wat ik begreep. Theorie mag maar hoeft niet.
    Gerwin

  8. #22
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Oftewel.
    Die kl*te ambtenaren hebben weer een regeltje verzonnen om de boel nog duurder te maken en te verzieken.
    Geen wonder dat er steeds meer nederlanders vertrekken uit dit verziekte duure ondemocratische landje.

    Ik maak er verder maar geen woorden meer aan vuil want ik loop me op te vreten als een gek.
    Extreme Pyromaniac for life.

  9. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    3xh

  10. #23
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    De enige wie er *rijker* van wordt zijn de opleider(s) in dit geval vcm omdat die de cursus geven. De kiwa betaal je zoiezo elk jaar €85 ex btw.
    Gerwin

  11. #24
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Dus ook hier weer een knap staaltje zelfverrijking
    Blijft men dit gewoon pikken of word er eens een keer een vuist gemaakt!!!
    Extreme Pyromaniac for life.

  12. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:

    3xh

  13. #25
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts
    Eigenlijk kun je deze club pas erkennen en serieus nemen op het moment dat er een onafhankelijke examencomissie is, zodat je ook examen kunt doen zonder de cursus te hebben gedaan.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen heartworm voor het bericht:


  15. #26
    VWC-Lid waaierfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 januari 2013
    Locatie
    leiden
    Berichten
    68
    Thanks
    45
    52 waarderingen in 33 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Dus ook hier weer een knap staaltje zelfverrijking
    Blijft men dit gewoon pikken of word er eens een keer een vuist gemaakt!!!
    Heb er geen verstand hoor ,maar die pyrotechniek "diploma" is toch voor heel europa? en ook europese de regels bedoel ik dat ie 5jr geldig, dan ken Nederland niet als enige opeens naar 3jr gaan ???..

    En ja nederland moet altijd wat anders dan de europese regels ,bv over het ce keurmerk van concumenten vuurwerk dat van nederland is geen ce keurmerk meer te noemen dat zijn hun eigen regeltjes..

    ik heb heel wat anders vca ;) die is 10jr geldig ook in de rest van europa, die heb ik nog tot 2020..

  16. #27
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waaierfreak Bekijk bericht
    Heb er geen verstand hoor ,maar die pyrotechniek "diploma" is toch voor heel europa? en ook europese de regels bedoel ik dat ie 5jr geldig, dan ken Nederland niet als enige opeens naar 3jr gaan ???..

    En ja nederland moet altijd wat anders dan de europese regels ,bv over het ce keurmerk van concumenten vuurwerk dat van nederland is geen ce keurmerk meer te noemen dat zijn hun eigen regeltjes..

    ik heb heel wat anders vca ;) die is 10jr geldig ook in de rest van europa, die heb ik nog tot 2020..
    zo ver ik weet wordt dit certificaat alleen in Nederland erkend. Een Duits of Frans C4 certificaat wordt echter wel in Europa en ik dacht wereldwijd erkend. En deze papieren worden dan weer niet in Nederland erkend. Een duidelijk gevalletje van markt bescherming... iets anders kan ik het niet noemen.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  17. Deze 3 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  18. #28
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    zo ver ik weet wordt dit certificaat alleen in Nederland erkend. Een Duits of Frans C4 certificaat wordt echter wel in Europa en ik dacht wereldwijd erkend. En deze papieren worden dan weer niet in Nederland erkend. Een duidelijk gevalletje van markt bescherming... iets anders kan ik het niet noemen.
    Daarom zal naar mijn mening de verenigde staten van europa ten opzichte van de verenigede staten van amerika nooit werken.in amerika heb je federale wetten die landelijk worden nageleefd maar europese wetten worden binnen europa vooral door nederland steeds omzeilt bah bah

  19. #29
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    20-02-2013 Nieuwe normen Vuurwerkdeskundige

    Per 26 januari 2013 zijn de nieuwe normen gaan gelden met betrekking tot het afsteken van professioneel vuurwerk. Belangrijkste wijziging ten opzichte van de vorige norm is dat er geen bijscholingen meer nodig zijn maar dat in plaats daarvan een examen eens in de drie jaar moet worden afgelegd. Certificaten afgegeven vanaf 26 januari 2013 kennen een geldigheidsdatum van drie jaar in plaats van 5 jaar. Dit geldt voor zowel nieuwe certificaten als voor hercertificering.

    Certificaten afgegeven vóór 26 januari kennen nog wel een geldigheid van 5 jaar. Hier zijn wel specifieke eisen aan verbonden.

  20. Deze 3 gebruikers waarderen Fric voor het bericht:


  21. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2007
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    92
    Thanks
    8
    118 waarderingen in 37 posts
    Wat voor specifieke eisen zijn dat dan voor die 5 jaar??
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
    20-02-2013 Nieuwe normen Vuurwerkdeskundige

    Per 26 januari 2013 zijn de nieuwe normen gaan gelden met betrekking tot het afsteken van professioneel vuurwerk. Belangrijkste wijziging ten opzichte van de vorige norm is dat er geen bijscholingen meer nodig zijn maar dat in plaats daarvan een examen eens in de drie jaar moet worden afgelegd. Certificaten afgegeven vanaf 26 januari 2013 kennen een geldigheidsdatum van drie jaar in plaats van 5 jaar. Dit geldt voor zowel nieuwe certificaten als voor hercertificering.

    Certificaten afgegeven vóór 26 januari kennen nog wel een geldigheid van 5 jaar. Hier zijn wel specifieke eisen aan verbonden.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •