Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 20
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Verslag Liefhebbersdag Vuurwerkmuseum 17-05-2009 gehouden te Haarlem

    Verslag Liefhebbersdag Vuurwerkmuseum 17-05-2009 gehouden te Haarlem

    Dagelijks zijn we wel met onze hobby bezig. Is het niet het bezoeken van een mooie show in het binnen- of buitenland, het bezoeken van een importeur, of het gezellig rondhangen op de vuurwerkwebsites,vuurwerk is onze dagelijkse kost.
    Maar dan hebben we het wel over het vuurwerk van nu en in de toekomst.
    Vandaag gaan we een bezoek maken naar het vuurwerk in het verleden.

    Maandenlang heb ik naar dit evenement uitgekeken en dan is het ook niet zo gek als we zondag de 18e mei vroeger opstaan dan gewoonlijk.
    Samen met Mike haasten we ons richting Haarlem alwaar het evenement gaat plaatsvinden.
    Vooraf een keurige routebeschrijving meegekregen en de aanwijzingsbordjes onderweg maken het ons gemakkelijk om bij de plaats des onheil aan te komen.
    Een toegangscode verschaft ons de toegang tot het paradijs. Bij de poort staat niet Petrus, maar de hemelse Cameo die ons begeleidt naar het gebouw waar ons een verrassing staat te wachten.
    Een luxe kantoorgebouw, wat deze middag is omgetoverd tot het clubgebouw van het Vuurwerkmuseum. Er hangen slingers en Chinese lantarentjes. Voldoende sfeer dus.
    Er is een soort van Dark Room ingericht, waar liefhebbers zich kunnen terugtrekken en waar later de prijzen werden uitgestald voor de winnaars van de prijsvraag. Hierover later meer.

    Voor de inwendige mens is ook gezorgd, we hoeven geen honger en dorst te lijden.
    Voldoende (fris) drank, hapjes en nootjes. Alle ingrediënten zijn aanwezig om er een fantastische middag van te maken.

    En het is een fantastische middag geworden.
    Druppelsgewijs komen de liefhebbers binnen. Bij naam : Sisser,Elmo,Rene,Remio,Slingerland,Tijger,Mackie 1958,AfcAjax,Arjan Uytman,Hocus Pocus Pyro,Heartworm,Butcher, Horsebrand,Magnolia,The Cigarman,Moontan en Mattenfreak.
    Namens het Vuurwerkmuseum aanwezig: Roel,Cameo,Marty en Oerend Hard.

    Namens het Vuurwerkmuseum heette Cameo ons allen welkom en hield een leuke toespraak waarbij hij in het kort inging op de nieuwe website www.vuurwerktraditie.nl, waarom dit initiatief is opgericht



    Marty had zijn unieke dummy verzameling meegenomen.



    Tijger had een aparte tafel ingericht waarop hij zijn dummy verzameling heeft uitgestald. Daarnaast had Tijger ook een aantal boeken bij zich met oude labels, krantenknipsels en zelfs folders en aantekeningen van shows die hij in het verleden geschoten heeft.



    Butcher had de labelverzameling 1970-2000 bij zich. Een unieke archeologische vondst die hij via Markplaats op de kop heeft weten te pikken.
    Het betreft een verzameling van een liefhebber die onlangs is overleden. Deze man (moge hij rusten in vrede) bewaarde alles wat met vuurwerk te maken had, advertenties, krantenknipsels, bestellijstjes etc.



    Hocus Pocus Pyro maakte ons blij met zijn verzameling folders en boekwerken over vuurwerk van reeds lang verstreken jaren.



    Roel maakte ons allen blij met een folder van Bex uit 1993, een gewild collecters item.
    Van Roel heb ik begrepen dat hij via mail aardig wat verzoeken heeft gekregen voor deze folder.


    Ondergetekende had een vuurwerkquiz gemaakt met 15 vragen over vuurwerk in al zijn facetten. De vragen waren niet allemaal gemakkelijk.Desondanks werd er goed gescoord.
    Tijger kwam als eerste uit de bus en AFC Ajax en Mattenfreak gedeeltelijk tweede.
    De quiz werd goed ontvangen door de mensen, en daar wil ik jullie allemaal nog voor bedanken.
    Prijzen waren er voor de eerste 5 maar er waren zoveel prijzen dat uiteindelijk iedereen wel met een aandenken naar huis ging.
    Hierbij nog een bedankje aan de schenkers van deze giften:
    Original Fireworks,AFC Ajax,The Cigarman and last but not least Het Vuurwerkmuseum zelf.


    Het was zo gezellig die middag dat de tijd omvloog. Voordat we het wisten was het alweer afgelopen.

    Ik wil Mike bedanken voor de vele foto,s die hij gemaakt heeft. Dankzij deze foto,s worden vele herinneringen aan vroeger weer wat levendiger.
    Ik heb nog steeds spijt dat ik geen vuurwerk van vroeger bewaard hebt. Daarom kan ik iedere liefhebber van harte aanbevelen dit wel te doen. Over vele jaren heb je er plezier van en wie weet denk je dan nog wel eens terug aan die ouwe Moontan.

    Dank gaat uiteraard ook naar de eigenaar van de locatie waar we mochten verblijven. Erick van de firma Bcon-it

    Als laatste wil ik het Vuurwerkmuseum bedanken voor deze gezellige en keurig verzorgde dag. Een dag die we niet meer zullen vergeten.
    Wat mij betreft in 2010 een herhaling.


    Laatst gewijzigd door moontan; 19 mei 2009 om 19:38

  2. Deze 2 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Starburst's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Locatie
    Tapijtstad
    Berichten
    2.300
    Thanks
    855
    1.995 waarderingen in 691 posts
    zeer leuk verslag Jammer dat ik er nie bij kon zijn :S Misschien volgend jaar?

  4. #3
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Fred, bedankt voor het mooie en duidelijke verslag.
    Geeft goed weer dat jullie een mooie dag hebben gehad.
    Ik kon er helaas niet bij zijn, volgende keer beter.

  5. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  6. #4
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Hahaha, geweldige verwoording Fred, prachtig!
    Was zeker een geslaagde meeting en ondanks dat het meeste vuurwerk stamt uit de jaren dat ik nog vloeibaar was, is het geweldig om mensen zo fanatiek bezig te zien en die je het effect en de beleving haarfijn uit kunnen leggen zodat je het precies voor kunt stellen hoe het was.

    Zeker voor herhaling vatbaar in 2010 en een grotere opkomst is zeker het geval, kan niet anders.

    De 122 foto's zijn hier te vinden;
    http://fotoalbum.vuurwerkcrew.nl/browseimages.php?c=285

  7. Deze gebruiker waardeert Mattenfreak voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    wouw dit verslag leest wel heel lekker weg en geeft goed de sfeer weer!
    jammer dat ik er niet na toe ben gegaan.
    volgend jaar moet ik hier gewoon bij zijn als ik dit zo lees!
    nu nog hopen dat er iets word georganiseerd in 2010

  9. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    ja zeker, zit een erg goede sfeer in het verslag, lijkt zo wel of je er zelf bij bent al scheelt dat nog een hele hoop.
    lekker veel leuke foto's gemaakt, ik zie wel dat jullie een top dag hebben gehad.

  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.486
    Thanks
    878
    848 waarderingen in 207 posts
    Leuk om de classics op de tafel te zien,helaas kon ik er ook niet bij zijn maar zeker dat ik de volgende keer bij ben om de vroegah sfeer te proeven.

  11. #8
    VWC-Lid drummer 92's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    Twente
    Berichten
    202
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Mooi verslag, je krijgt inderdaad een goede indruk van de sfeer. Moet echt een top dag zijn geweest, dat kan gewoon niet anders .
    Erg mooi om al die oude producten te zien, niet alleen voor de oudere freaks, maar zo krijgen ook de jongere freaks een idee hoe het er vroeger aan toe ging.

  12. #9
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    prima verslag moontan dat leest heerlijk weg.
    het was zeker een geweldige dag,de uren waren zo voorbij.
    ook een bedankje gaat naar Mattenfreak prima foto,s zeg.
    je ziet gewoon de goede sfeer op de foto,s

    ik zeg.... volgendjaar weer

  13. Deze gebruiker waardeert oerendhard voor het bericht:


  14. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Apeldoorn (Gld)
    Berichten
    701
    Thanks
    351
    99 waarderingen in 46 posts
    Heerlijk verslag. En prima geregeld zo te zien. En een beste club op afgekomen. Zie een aantal bekenden. Erg leuk!

  15. #11
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Moontan bedankt voor je prima verslag.

    We hebben de dag inmiddels intern geevalueerd en eigenlijk zien we geen reden om deze dag niet te herhalen. Volgend jaar, waarschijnlijk weer in mei, gaan we het beslist opnieuw doen. Als de lokatie het toestaat uiteraard met een groter publiek. Meer tafels, en meer gelegenheid tot ruilen/inzien van items.

    @Mattenfreak, bedankt voor het plaatsen van de foto's
    Op het Museum staan de andere: http://www.vuurwerkmuseum.nl/index.p...ails&album=227

    Groetjes,
    Nick
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  16. Deze gebruiker waardeert Cameo voor het bericht:


  17. #12
    Super Moderator Viva la Bang's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hier
    Berichten
    4.284
    Thanks
    5.335
    4.409 waarderingen in 1.488 posts
    Erg leuk verslag en foto's mannen. Kon er helaas niet bij zijn. Volgende keer beter!
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  18. #13
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    ik kan het me eigelijk niet voorstellen dat dit al weer 3 dagen geleden is .
    ik wil bijde heren nog ff bedanken voor het goede verslag en de mooie fotos
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  19. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Magnolia (Joost) bij de unieke labelverzameling van Butcher (Maurijn)


  20. Deze gebruiker waardeert moontan voor het bericht:


  21. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Roel heeft namens het Vuurwerkmuseum ook een boeiend verslag geschreven.
    Om dit verslag inclusief fraaie foto,s te kunnen lezen moet je de volgende pagina downloaden:

    http://www.vuurwerkmuseum.nl/index.p...rticle&sid=121

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •